Kaffekannens spillblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Grønne greener »

Hmm... Hvis du gikk 18 hull så skulle det bli 84 slag. Nedskriving?
Spilte selv på lørdag. Riktignok fourball something men mener å huske at jeg brukte84 slag. ;)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Jeg endte faktisk på 84 og jeg skrev meg ned for tredje gang i år.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Blir ikke mye oppdateringer på denne bloggen lenger. Heldigvis blir det mye spill. Har vært en liten tur til Stavanger og til Østlandet og fått spilt noen herlige baner og truffet en del folk som henger på forumet her. Og i løpet av turene har mer og mer falt på plass. Jeg har fått spilt meg ned litt mer i handicap og nærmer meg endelig singel.

Er travle dager så eneste spillingen jeg får tid til i dette fine været er litt range og ni kjappe hull rett før sengetid. I går kveld spilte jeg ni hull som nesten ble historisk bra for meg. Nesten.

Hull 1 ble et greit par etter litt kort innspill og toputt.

Hull 2: god langputt for birdie

Hull 3: God drive på 250 meter. Syverjern over green, god chip og metersputt for ny birdie

Hull 4: God drive og 100 meter inn, dessverre fra tykk rough. innspill litt høyre, god chip og tap-in par

Hull 5: Blir liggende litt bak treet til høyre og fader en rolig pitch inn fra 110 meter. midt på green og enkel toputt

Hull 6: Begynner å tenke på at jeg er -2 etter 5 hull. Skikkelig sleivslag med i9. Nesten en shank som gir meg en fryktelig vanskelig pitch over bunkers til flagg som står kort. Ballen ligger dypt i rough og jeg må slå den som et bunkerslag. Treffer så godt jeg tror jeg kunne, men den releaser kraftig og jeg har 7 meters putt igjen som jeg toputter. Bogey

Hull 7: Ok 3w. Havner i GUR og nærmeste sted for fritak er rough til høyre med ball høyere enn bena. Slår 5i fra 160 meter, men den trekker hele veien og lander i bakkant green. Blir liggende i en fordyping(ikke speilegg) og jeg må slå brattere ned på ballen enn jeg normalt ønsker. ender dermed kort av green. God chip igjen og tap-in.

Hull 8: God drive inn i liten bris fra vannet. ligger 10 cm fra roughen før elven og har kun en rolig 3w inn. Pusher den kraftig(kom ikke gjennom når jeg skulle slå rolig) og har 70 meter inn fra høyre siden til ett flagg som står bak og til høyre på green. Blir for forsiktig på innspillet og stopper i rough. God chip, dårlig putt og bogey igjen.

Hull 9: Litt dårlig balltreff på driven og 135 meter inn. Slår det jeg tror er en god 8i, men som trekker svakt til høyre. Treffer kulen på høyre side av green og får en kjip sprett inn i rough slik at ballen ligger tykt i nedoverbakke. Chipper inn på green, men setter ikke 2metersputten for par og ny bogey.

Fire bogeys på de fire siste hullene altså og +2 over ni hull. godkjent, men det kunne vært så mye bedre.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Grønne greener »

Jeg syns du skal være vel fornøyd med å spille rundt på det som for deg må være ny banerekord med 3-4 slag? :-))))
Spøk til side. Du er god nok nå. Dette holder. Ikke bli bedre! Jeg nekter å gå med på at du en dag (denne sesongen) skal slå meg på slag!
Dessverre ser det ut til at du allerede er god nok til å klare dette. :-(
Godt spilt! :-)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Ble Meland i ettermiddag. Utrolig gøy å spille den banen i kongestand med mye vind i spill. Kom plutselig vanskeligheter i spill jeg ikke visste eksisterte. Også gøy med driver og vind ryggen. 70 meter inn på hull 12(370 meter) føltes bare sånn helt ok :D

Slet inn i motvinden i starten. Etter par på hull 1 ble det en teit trippel på hull 2 og noen bogeys på de neste hullene. Fra hull 6 t.o.m hull 14 fikk jeg litt mer kontroll over vinden og gikk de hullene på +1. Ble noen dårlige utslag og vurderinger mot slutten og med 7 over på siste 4 og ble det 14 over totalt. Fornøyd med 87 under så vanskelige forhold.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by furu »

Flott runde :D Funker bra for deg for tiden men du har vel fremdeles litt mer på lager.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

furu wrote:Flott runde :D Funker bra for deg for tiden men du har vel fremdeles litt mer på lager.
Alltid mer på lager, men i dag var det vanskelig. Det var stort sett nordavind fra en til tre køller og de hullene som ble spilt mot sør hadde flagget kort for sikkerhets skyld. Var god rundt greenene og hadde en del gode saves som jeg ikke klarer hver gang. Burde tatt medisinen min to-tre ganger og akseptert bogey men gjorde noen dumme valg som ga trippel og doble i stedet.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Det er litt jojo for meg for tiden. Spilte en scrambleturnering på tirsdag som vi vant hvor jeg spilte meget solid. Ni hull og ett feilslag.

Spilte ny turnering onsdag hvor jeg fortsatte det gode spillet i 2,5 hull før jeg spilte som en nybegynner i 6,5 hull. Endte med at jeg ødela bæreselen på bagen og ga meg etter ni hull. Noe som var helt greit må jeg innrømme. Var nesten tom for baller også.

Hyggerunde sammen med Furu på fredagskvelden. Begynte nesten like ille som jeg avsluttet onsdagen og spilte som en kråke i 7 hull.

Så snudde det igjen. På hull 8 slå jeg en dårlig drive som på grunn av tørr bane spratt helt bort til 200 meter staken. Vinkelen er god og ballen ligger bra så jeg prøver og lykkes med en 3w til green. 6-7 meter putt som jeg dunker i bakkant av hullet og hopper rett utfor. tap-in birdie.

Vi spilte åtte hull til litt på kryss og tvers av banen og spillet mitt var tilbake der det skal være. Mye par, noen gode innspill, noen supre driver(ca 40 meter igjen på hull fire), solide putter og moro igjen. Skjønner ikke hvorfor det skal være så j...i vanskelig å være litt stabil
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by sumo »

stabiltet er noe jeg nesten kunne ofret en finger for. nesten.
spiller så dårlig om dagen at det ikke er moro en gang. nesten så jeg ikke gidder og spille en gang. all den treningen i vinter har vært totalt waste, føles det ihvertfall som.
at det skal være så forbanna vanskelig og ta med range slagene ut på banen, er meg et forbanna mysterium.
har også den greia med at oppvarmingen før runden går så det griner. slagene sitter, stinn av selvtillit. har trua på kanonrunde. så kommer gresset, og da skjer det noe rart. klassiker. blir faen ikke klok på det.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Spillet fortsetter å gå fra tullete til strålende(alt er relativt). Tror mye skyldes overgangen til overlap grep. Mindre trykk i grepet har gitt tilbake mine litt vinglete håndledd. Dermed er jeg mer sårbar for dårlig timing som forklarer min herlige samling av push, pull, hook og slice når jeg først begynner å tulle. Det positive er at svingplanet mitt er bedre enn på lenge og jeg slår en svak draw når timingen stemmer.

Spilte Meland i forrige uke. Front på 13 over par. back på 4 over. Når det først stemmer så stemmer det veldig bra. 6 par på rad på back på Meland er sjelden vare for meg.

I dag ble det ni korte på Fana. Spilte godt. Ble 3 over fra hvit etter en teit dobbel på siste. Spilte de siste hullene med Børsheim og Marøy. Litt provoserende når Børsheim drar opp en 5w på hull 9(tidligere 18) fra hvit tee. Det kreves 212 meter carry for å komme over vannet...
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by Kaffekannen »

Blir ikke mye spill, men litt. Spilte medal på Fana på onsdag. Gikk greit første ni og var 6 over fra hvit etter noe så sjeldent som en god dobbel på hull ni. Så begynte det å regne mer og mer og det påvirket dessverre spillet mitt. Mine lave chipper fikk plutselig ikke bite på green, men stusset i stedet på det våte gresset og det endte med noen kjipe lies og tilhørende ræva scorer. 15 over på siste ni ødela mye, men da var jeg rimelig våt på slutten.

I dag fikk jeg en tur på range. Utgangspunktet var å teste en kølle for par72, men siden jeg hadde litt tid og mange bøtter tilgjengelig bestemte jeg meg for å endre preshot-rutinen min.

Utfordringen min har vært at jeg har hatt en statisk oppstilling og preshot som har ført til at jeg enkelte ganger "fryser" litt og blir anspent før jeg starter svingen. I tillegg starter jeg noen ganger baksvingen med høyre håndledd som den dominerende og starter derfor i galt plan. dag testet jeg en rutine som muligens kan bli værende:

Første bestemme slag og retning(selvsagt). Så finne avstand til ball. Så fokus på grep og sørge for at jeg har køllehodet square(banalt, men nødvendig). Her er den store endringen. I stedet for å legge kølle på bakken bak ball tar jeg noen waggles(tenk Dufner) hvor jeg har fokus på å gi venstre håndledd full styring. to til tre kjappe waggler, kølle ned bak ball i et lite øyeblikk før jeg fyrer.

Fungerte svært bra på range, men jeg er litt usikker på hvordan det vil fungere i praksis på banen. Får ikke spilt i morgen og fra søndag skal det regne tungt så jeg vet ikke når neste runde blir.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Kaffekannens spillblogg

Post by sumo »

jeg kjører nøyaktig den samme preshot rutinen du driver og tester ut nå, med unntakk av waggles. jeg bruker den metoden til bubba, hvor du strekker ut armene og håndleddene, og legger køllehodet "flatt" bak ballen. dette gjør jeg en 3-4 ganger, før jeg fyrer av.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Post Reply