Hagean får swing på sakene

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

Haha, heisann! Ja, skal ikke nekte for at det gikk bedre etter jeg fulgte tipset ditt om å roe hoftene noen hakk ;)
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

En liten update her da.

Var i Belek for litt over en uke siden. Der klarte jeg å skli på noen glatte fliser og knuse albuen. Etter en sjekk i Norge var det ikke like alvorlig som først antatt, men vil fort ta noen uker før jeg får brukt venstrearmen ordentlig. Øver derfor på "right hand action" i svingen på den lokale rangen. Mister jo noen meter, men ballen går iallefall rett. :-)

Fikk spilt 18 hull før uhellet og fikk satt et par birdier. Men gikk også en del til skogen, så endte i buffer. Føler jeg har fått grei kontroll på driver til 5'er jern og wedgene, men sliter litt med mellomjernene. Tror det er fordi jeg ikke "føler" hodet like bra som på de lengre køllene, så får ikke helt til den slyngeeffekten jeg gjerne skulle hatt. Noen forslag?

Ellers fikk jeg også målt svinghastigheten i en lokal shop og lå jevnt mellom 103-105mph, noe jeg er veldig fornøyd med.

Hører rykter om at hjemmeklubben satser på åpning neste helg, så krysser fingrene på at armen fikser seg innen den tid. ;) Skal bli deilig med ny sesong!
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hagean får swing på sakene

Post by veggiss »

Har du sjekket svingvekten på køllene dine?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

Nei, er ikke så inne i det der.. Hvordan finner jeg ut det?
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hagean får swing på sakene

Post by veggiss »

Enten med en svingvekt-vekt, eller på denne måten: http://www.leaderboard.com/SWINGWT.HTM
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

veggiss wrote:Har du sjekket svingvekten på køllene dine?
Gjorde et forsøk med 7'er jernet og fikk D7. Driveren lå på D6. Du får fortelle meg hva det betyr du, for jeg er helt blank :-)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hagean får swing på sakene

Post by veggiss »

Du har hvert fall høyere svingvekt enn hva som er "normalt". Dvs at køllehodene føles tyngre, Normalt på et jernsett er D2-D4, samme med wooder, mens wedgene kan snike seg opp mot D6/D7. Dette er selvfølgelig oppgitte tall fra produsent, hvis man begynner å forlenge og kuke med andre ting som endrer vekt vil seff det gjøre utslag på svingvekten også.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

Da har jeg sikkert målt feil. Har rbladez jern med kbs tour stiff skaft, som da er tyngre enn rocketfuel skaftene. Skal ikke da svingvekten da egentlig være lavere? Ser de oppgir D3.5 i charten sin med "all original."
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hagean får swing på sakene

Post by veggiss »

De bruker forhåpentligvis andre hoder og grep på de som leveres med KBS kontra rocketfuel skaftene.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Sharky
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 198
Joined: 27 Oct 2011, 11:36
Hcp: 6,2
Hjemmeklubb: Jæren GK

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Sharky »

Hvilken bane spilte du i Belek? og hvordan var forholdene der nede?
Jeg reiser selv ned til Sueno golf hotell nå på lørdag :), satser på at jeg ikke får samme skjebne som deg ^^
"The more i practice, the luckier i get"
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

Cornelia (Nick Faldo course) spilte jeg. :-) Kreativ bane som er veldig svingete, men artig. Forholdene var det ikke noe å utsette på! Hverken på banen eller været. :) Hehe, for å slippe det er trikset er å holde seg unna spa'et! That's where shit is going down ;)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hagean får swing på sakene

Post by veggiss »

Spa på golftur?? Har du headcover på jerna også eller?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

Assa, nå føler jeg at jeg må forsvare manndommen min to hakk. Frøkna overtalte meg til å bli med på noe som het "golfmassasje". Akkurat da tenkte jeg det kunne være en grei måte å være set for dagen derpå. Da måtte vi først i sånn tyrkisk bad for å "myke opp leddene", og det var der jeg klarte å knuse albuen. Armen låste seg i 90 grader, det var umulig å røre på den og gjorde vondt som et helvete. Men var det nok til å unnlate seg å ta den massasjen? Nei, selvfølgelig ikke. Når jeg da skulle over massasjebordet klarte jeg å dette på den samme armen igjen med all min vekt så den knakk seg innover. Men jeg hadde betalt for den helvetes massasjen så jeg lå der hele halvtimen. Hadde også bestilt bord på restaurant på forhånd og tenkte det var greit å spise et ordentlig måltid før man dro på sykehuset, hvor man sikkert fikk kald lapskaus og tørre rundstykker. På veg til restauranten møtte jeg på "hotellegen" som stoppa meg. Han så at albuen hadde hovnet opp noe jævlig og så det stakk ut noe som kunne minne om et ben. Da fikk jeg ikke lov til å gå videre og jeg ble sendt på sykehuset. De hadde ingen nurses som snakka engelsk, men var veldig keene på å fylle meg med kjemikalier, noe jeg sa nei til da de ikke kunne fortelle hva det forskjellige var. Når det er snakk om privat sykehus i det landet der kan man regne med at de tar sine friheteter. Det betydde at jeg da heller ikke fikk noe morfin eller andre painkillers. Det var jo et helvete, men tenkte i mitt stille sinn at dette kanskje, bare kanskje kunne gjøre opp for at ulykken skjedde på et spa når jeg fortalte det her hjemme. :-)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hagean får swing på sakene

Post by veggiss »

Aha...du hadde med fruen på golftur ja, da er du nesten unnskyldt.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

En tørr liten update:
Var på rangen igjen i går. Tok det litt rolig siden det fortsatt er noe knepping fra albuen når jeg svinger. Brukte derfor tiden på litt rolige presisjonsslag og chipping. Føler jeg har fått en god feel med wedgene, men merker det er et gap mellom p og a wedgen, så må finne på noe lurt der. Ellers prøvde jeg ut litt forskjellige chippingteknikker og fant ut at "hinge and hold" var det som ga best resultater. Gikk meg senere en tur på Atlungstad for å sjekke ut forholdene, så på dugnad på Mjøsen etterpå. Tok noen bilder, men får ikke lastet opp av en eller annen merkelig grunn. Men kort fortalt er det faktisk Mjøsen som så ut til å ha best forhold per dags dato. Ble ganske overrasket over forholdene egentlig etter hvordan bana var i fjor, men pluss i boka for det. :-)
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

Akkurat gått en 18 hull på Atlungstad og 9 På Mjøsen. Endte i buffer på Atlungstad, men på Mjøsen endte jeg på 25 points, noe jeg er veldig fornøyd med sånn greenene ser ut nå. Eneste som skulle til var litt roligere svinging og velge et nummer høyere hver kølle enn jeg vanligvis ville gjort. Lærer meg sakte men sikkert at kontroll > lengde. ;) Satt også en chip ca 40-45 meter fra green. Utrolig deilig følelse! På de siste 2 hullene stivnet armen med bruddet i noe jævlig, så må nok da det rolig fremover så man får nytt resten av sesongen uten et ekstra handicap. :-)
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

Yo peepz. Spilte for første gang på ganske lenge i dag. Har hatt slitt litt med det meste av køller frem til nå, men løsnet litt i dag. Tror problemet ligger i at jeg er så perfeksjonist når det kommer til swing at det ødelegger hele tangegangen. I dag gikk jeg mer for den spille for morro strategien og den paya off. Endte på 41 points og er fornøyd med det. Tenkte ikke et sekund på teknikk og score, kun følelse og det hjalp veldig. Var svært stødig fra 150 meter og inn samt utslagene, men slet litt på avstanden 170-190. Senka mange putter fra 3-5 meter og fikk chip/pitchene nær flagget. Må nok øve meg litt mer på køllene 3w -6'erjern om jeg skal få løftet spillet til det neste nivået. Ligger nå på 20.7 hcp og målet er 16.
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

Hepphepp. 18 hull på Atlungstad og nedskriving til 18 i hcp. Jeg er flink rundt greenen og ganske håpløs på utslag og innspill fra 160 meter og oppover. Snittet 1.3 på putting, noe jeg er veldig fornøyd med. Tapte fort noen poeng på å få ut andreslaget fra håpløse lies, så skal se om jeg får kommet meg ned til rangen og øvd litt med driveren og 4-6 jernene. Prøver også å prestere bedre i bunker fra typ 30-40 og inn. Bruker 52 graderen og lukker køllen litt mer enn vanlig, noe som funker ok om det ikke er noe særlig med bakke foran. Skulle gjerne hatt mer pop i ballen. Noen forslag?
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Hagean får swing på sakene

Post by veggiss »

30-40 meters bunkerslag kan man trengt tatt ta helt cleant og slå på samme måte som en vanlig pitch.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Hagean får swing på sakene

Post by Hagean »

Takker for svar. Må prøve det neste gang!

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Post Reply