Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by JanB »

Hva med å ha med en "left" kølle i baggen? Jeg tenker på da du lå i bunkeren og måtte definere uspillbar.
Det hender at jeg ligger slik at jeg må bruke 9i left som jeg alltid har i baggen. Det har jeg spart slag på flere ganger.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by Solaar »

Hehe, var bare et lite utbrudd basert på min runde igår :)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by kevin »

Hei!

Var innom gruppa vår på scangolf nettopp og ser du har posta en 73 runde på Miklagard,stemmer det? isåfall en utrolig bra prestasjon og stort grattis :D
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by JanB »

Fantastisk runde på Miklagard. .....men jeg forstår ikke at du har klart å skrive deg opp så mye i år med slike runder !!
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by Solaar »

Kjapt svar siden jeg er i feriemodus og reiser av sted i morgen igjen. Ja, jeg spilte mitt livs nest beste runde i dag, og jeg følte faktisk at jeg hadde en del mer å gå på. Trodde at jeg hadde en mulighet på min første runde under par når birdie-putten på hull 16 stoppet 1 cm kort. Fulgte opp med to svært nervøse men sterkt gjennomførte hull. Klarte bogey på det vanskelige hull 17 etter å ha vært i både fairway- og green-bunker. Hull 18 gjorde jeg noe så uvanlig som en god chip og klarte par. Puttet veldig bra og hadde et gjennomsolid jernspill. Slikt blir det score av.

Som svar på hvorfor jeg skriver meg opp og ned så er det enkelt og greit fordi jeg er sinnsykt ustabil. Har lagt inn 4 runder til på scangolf fra Skåne denne uken, scorene varierer veldig. Må si at Scangolf virkelig hjelper meg til å forstå mine svakheter og det gjør at jeg gjør mitt beste for å unngå å havne i de situasjonene i rundene jeg spiller nå. Husk at min verste runde hittil i år var 24 over par...

En annen ting som gjør meg helt utrolig fornøyd med dagens runde er at været var ganske dårlig. Det lavet ned regn på de første ni og etter det var det opphold, men banen var fortsatt like våt.

PS JanB: Nå er birdiestatistikken min over 1 ;)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by JanB »

Jeg innser nå at jeg IKKE skulle ha coacha deg så mye. Straffen kommer nå. Du leder vår interne konkurranse om flest fugler i snitt


Bare tulla. Det er gøy å se at du spiller så bra.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by Solaar »

Tilbake fra ferie og hadde egentlig tenkt å skrive lange avhandlinger om hver av rundene men innser at det fort kan bli litt kjedelig, håper jo at noen faktisk tar seg tid til å lese det jeg skriver. Regner med at det alikevel blir mye lesing siden det har skjedd mye morsomt med mitt golfspill i det siste. Bær med meg :)

I løpet av 14 dagers ferie har det blitt 8 runder golf. Ikke verst med tanke på at hele ferien ble tilbragt sammen med min ikke-golfspillende samboer :)

-----------------------------

Startet ferien nede i Skåne og hadde planer om å spille to baner i tillegg til banen i Bedinge der vi bodde, jeg hadde bestemt meg for å spille Falsterbo eller Ljunghusen, og prøve en ny bane jeg ikke hadde spilt før. Desverre regnet og tordnet det den dagen vi skulle til Falsterbo så det ble bare en ekstra bane som ble spilt. Det var den relativt nye mesterskapsbanen ved Malmøs flyplass, Sturup Park Golf.

På Bedinge som er en kort og relativt lettspilt bane følte jeg at jeg spilte ok, men alikevel slet jeg med å score. Banen har Par 70 og jeg gikk på hhv 76, 79 og 83 slag på mine tre runder, en av de rundene førte til senking av hcp. Jeg fortsatte trenden fra tidligere i år med godt spill bakerst fra tee og dårligere jo nærmere jeg var hullet. Det er frustrerende å føle at spillet går ganske bra men at det rotes bort med alt for mange slag fra 100 m og inn.

Den ene av dagene fikk vi besøk av stebroren min som jeg spilte mye med da jeg var ung, vi var jevngode på den tiden men forskjellen er at han aldri la opp og er en habil hobbygolfer som pendler mellom 1 og 3 i hcp. Han har jobbet som instruktør på ungdomsnivå men desverre aldri kommet inn på PGA-skolen. Jeg gledet og gruet meg masse til å spille en runde med ham.

Vi dro sammen med hans samboer og min bror til en relativt nyåpnet bane ved navn Sturup Park og utfordret oss til å komme og spille en ordentlig mesterskapsbane istedet for knøttebanen i Bedinge som han sa det.


På vei til banen viste det seg at jeg hadde feilbedømt tiden det tok å kjøre dit. Broren min og jeg endte opp med å så vidt rekke tee-off, der de andre sto og ventet etter en times oppvarming. Heldigvis rakk jeg å ta en øvingssving før jeg slo ut så jeg var ikke helt kald i kroppen :)

Suset av gårde et kanonutslag som var like langt som min stebror sitt, og det var jeg særs fornøyd med, en av hans styrker er nemlig lange utslag. Første hullet er et normal-langt par 5 med andre slaget i oppoverbakke over en treklynge som krysser fairway ca 50 m foran green. Mitt andre slag var om mulig ennå bedre enn utslaget og gikk perfekt over trærne og rett mot flagget. Kommer frem og ser at jeg har trillet over green, så presterer jeg en god chip (!) og enputter for birdie. Som jeg sa til min stebror "Sånn, da har jeg vist deg hvordan man spiller golf, kan ikke du lære meg litt om å slå langt?" :D

Det var veldig underholdende å spille en runde med en så god spiller, han var ekstremt jevn i prestasjonene og svingen var som å se på den der robot-maskinen som man bruker til å teste baller og køller med. Han gikk banen på 2 over par etter et utall missede korte birdieputter og to bogeys på hull 17 og 18. I tillegg var det interessant å se teknikken han bruker på utslagene når han ønsker ekstra lengde. Starten minner litt om Bubba Watson i det at han legger ekstremt mye vekt på høyrefoten og beveger seg sidelengs (noe jeg alltid strever etter å unngå fordi jeg ikke klarer å time slagene mine godt nok da), resten av gjennomføringen var som alle andre slag helt etter boka. Det er en nytelse å se min stebror "slå" golf, men desverre er det til å grine av å se ham putte golf.

Jeg spurte ikke om noen råd i løpet av runden fordi jeg var redd at det skulle ødelegge morroa og tenkte at det var bedre å ta instruksjonstimen etter runden. Jeg fortsatte den gode starten i ca 6 hull men kjente at min gresspollenallergi var i ferd med å få et utbrudd av de sjeldne. Hele banen ble klippet mens vi spilte og det blåste en del den dagen. Etter 9 hull holdt jeg på å kaste inn håndkleet fordi øynene var opphovnet og nesa rant som Akerselva på en fredagskveld, det ble ikke lett å spille golf da. :(

Selve banen var i nydelig tilstand og kunne på mange måter minne om Miklagard, det var kupert terreng hvor alt var stort (bred fairway, store greener, store bunkre etc). Når vi var ferdige med runden måtte jeg bare gå inn og dusje av ansiktet, sette meg inne i restaurangen og drikke kaldt vann til kroppen roet seg, så det ble desverre ikke noe instruksjon på meg. Broren min derimot, fikk mange gode tips. Han trengte det kanskje mer enn meg også ;)

Uansett, bare ved å spille med ham så følte jeg at det gikk opp mange lys for meg. Det var ihvertfall ikke vanskelig å se hvor den store forskjellen mellom oss to var: jernspillet. Jeg har gått rundt og trodd så langt i sesongen at min største svakhet er chipping og putting. Mitt nærspill er ikke det beste, men det er heller ingen katastrofe hvis jeg sammenligner min statistikk med andres. Dessuten vet jeg at jeg ofte har vanskelige chipper som følge av dårlige jernslag. Logikken min ble derfor: Hvis jeg kan slå et jernslag sånn ca dit jeg vil på green så kan jeg også bestemme hvilke vanskeligheter jeg havner i dersom jeg bommer. Tidligere har jeg bare tenkt "treff green, det kan da ikke være så vanskelig, dette gjør du jo hele tiden på rangen".

Ok, dette høres kanskje litt lett ut, men det var virkelig en enorm forskjell på våre jernslag. Ikke bare slo han 1-2 køller lengre enn meg med jern, men presisjonen var helt sinnsyk, jeg tror han må ha hatt 80-90 % greentreff (uten at jeg talte). Det pussige var at det var ikke så enorm forskjell på våre utslag, men jeg fikk ikke sammenlignet det godt nok før jeg klappet sammen av allergi. Jeg spurte om noen enkle tips og svaret var at han syntes jeg hadde en bra sving men trengte å jobbe mer med kropp for å øke lengde og stabilitet i svingen, det var litt for mye armer (tell me something I don't know :) ). Fokuserte mye på dette i de to neste rundene på Bedinge og føler at dette var hovedårsaken til at de rundene ble litt opp og ned. Det å øve inn nye muskelbevegelser gir fort utslag i den ene og andre retningen og det blir vanskelig å prestere jevnt.

---------------------------------------------

Kom hjem til Norge og hadde en dag "fri" før vi skulle videre til Sørlandet. Brodern og jeg rakk en runde på Miklagard og håpet på fint vær så vi kunne leie golfbil og kanskje rekke to runder på en dag. Desverre høljet regnet end når vi kom så det ble til å ta bena fatt og nøye oss med en runde denne dagen. Men for en runde! For første gang i år følte jeg at spillet begynte å fungere slik jeg ville, spesielt jernslagene var på et helt annet nivå enn tidligere i sesongen. Før runden proklamerte jeg dessuten at uansett hvordan det gikk idag så skulle jeg gå aggressivt til verks!

Hvis du ikke gidder å lese rundebeskrivelser, hopp over denne delen:

Jeg traff 10/18 greener og 17/18 GIR+1. De gangene jeg bommet på green så bommet jeg "på en god måte" og ga meg selv gode sjanser til å redde meg inn. 4/6 chipsaves og 2/2 sandsaves er jeg fornøyd med. De gangene jeg traff green så ga jeg meg selv mye bedre birdiesjanser enn jeg har brukt å gjøre, og det sammen med godt nærspill resulterte i god puttestatistikk. Kort sagt, dette var dagen da det meste fungerte, og det atpåtil under ganske vanskelige spilleomstendigheter.

Det gikk egentlig ikke opp for meg hvilken runde jeg var på vei til å prestere før etter hull 12 da jeg lå 1 over par og broren min sarkastisk kommenterte "Jeg heter Sjur og jeg har tenkt å gå banen på par".

Jeg tenkte at nå kommer det tre hull jeg vet jeg kan gjøre birdie på (hull 13, 14 og 16), og jeg bør kunne klare par på de tre andre selv om hull 17 er en utfordring. Jeg slår birdieputten hullkant ut på hull 13, legger meg opp en meter fra flagget og senker birdieputten på hull 14 - hurra! Men nå begynte jeg for alvor å bli nervøs, kunne jeg muligens matche min aller beste runde noensinne? (72 slag, par på min gamle hjemmebane Romeleåsen i Sverige) Hvert eneste slag jeg slo herifra og inn konsentrerte jeg meg noe helt voldsomt, dette skulle jeg klare!

Legger meg opp på green på hull 15 og tenker "phjuh", det hullet klarer jeg sjelden par på. På Hull 16 snaphooker jeg dagens verste utslag og tenker at der røyk muligheten. Kommer frem til ballen som ligger langt ute i roughen på venstre side men faktisk ganske god lie alikevel, her var jeg heldig! Fra dette stedet ser man ikke fairway og det er veldig lett å ta feil på siktelinjen, det er tjukk rough langs hele vesntresiden og det er lite fairway å lande på mellom rough og vann hvis man står så langt ut til venstre som jeg gjorde. Jeg husket at jeg lå omtrent ved et sted jeg hadde vært før. Den gangen siktet jeg litt til venstre for kirketårnet og havnet på fairway. Det får bære eller briste tenker jeg, og holdt meg til det jeg lovet meg selv før jeg gikk ut, pang! Et kanontreff med rescuekølla og jeg har tatt vannet ut av spill foran tredje slaget. Ok, kanskje en birdiemulighet byr seg alikevel? 1 under par foran hull 17 og 18 ville roet nervene betraktelig. Slår et godt innspill og ligger pin-high litt til siden, ca 4 meter til hullet. Putter en god putt ... men den stopper 1 cm foran hullet! Aaargh!.

Hull 17, nok et dårlig utslag og nervene spiller meg helt klart flere puss :) Rett i fairwaybunker og jeg innser at det blir vanskelig å nå green på to, satser på å legge meg til venstre og få en mulighet til å chippe inn for enputt og par. Velger en kølle ekstra etter at jeg har tenkt lenge og treffer ballen helt rent. Slår den litt skjevt og ser at den er på vei rett mot flagget. Herregud! La den bli lang nok! ... Nei, akkurat for kort og rett i greenbunkeren. Slår et godt bunkerslag men går litt langt forbi, har en 2-meters putt for par. Slår putten rett forbi hullet og går slukøret av med bogey.

Vel oppe på hull 18 tenker jeg at jeg faktisk gjennomførte hull 17 på en meget god måte, bortsett fra utslaget så slo jeg faktisk flere riktig så gode slag. Vurderer å safe ut med jern siden jeg har hatt en tendens til draw hele dagen og ikke vil la ballen gå out på utslaget. Men nei! Jeg har lovet meg selv å spille aggressivt! Frem med driveren. Pust ut, slapp av. Ikke la noen andre tanker om teknikk forstyrre, stol på magefølelsen, se hvor balle skal gå ... just be the ball ... be the ball ... .... Så sinnsykt herlig å se en av dagens beste driver fly av gårde! Har et enkelt 9'er jern inn for et sikkert par og muligens en god birdie-sjanse! Kanskje dette går alikevel? Og vips, overivrig, pusher ballen rett ut til høyre men har heldigvis valgt rett kølle og styrer unna skog, bunker og annet trøbbel. Ligger ved green og må chippe over en gressbunker i nedoverbakke til hullet. Regner med at dette blir bogey og tenker at en runde på +2 er sinnsykt bra. Slapper av og slår dagens beste chip. Enputter for par.


HURRA! :D :D :D

---------------------------------------------

Reiser til sørlandet og har god selvtillit foran de to rundene på Bjaavann. Nyter golfen, tenker ikke på noe, lar alt gå som det skal og fortsetter det gode spillet. Hadde bestemt meg for at det var på tide å begynne å spille fra hvit tee og det ga gode resultater. Gikk første runden på 7 over par etter å ha startet med en trippelbogey. Slet litt hele denne runden pga at jeg slo mange dårlige utslag, sikkert i ren iver etter å nå lengre pga avstandsforskjellen. Jernene sitter ikke like godt, men skylder det på de dårlige mulighetene jeg ga meg selv etter utslagene.

Andre runden gikk veldig bra, utslagene satt bedre og det gode spillet fortsatte. Jeg gikk rundt på 4 over par, det tror jeg er det beste jeg noensinne har prestert fra hvit tee. For en uke!

I Scangolf har jeg lagt inn 4 slag på hull 8 for statistikken sin skyld, dette hullet er tee flyttet frem på og det er omgjort til par-3. Traff green og toputtet for par på begge rundene så derfor følte jeg at det ble mest riktig å føre par (4) i scangolf. - Innsigelser/Tanker?

---------------------------------------------

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd med spillet mitt og nyter golfen, skal bli spennende å se hvordan dette går i resten av sesongen. Aldri før har jeg prestert så godt så tidlig i sesongen. Golf er gøy!

PS Jan: Nå må du begynne å gjøre fler birdies, jeg drar jo fra deg grundig på birdiestatistikken ;)
Last edited by Solaar on 28 Jul 2009, 15:02, edited 2 times in total.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by stooy »

Sykt langt innlegg :) God lesning på sengekanten dette når jeg kommer hjem fra jobb i kveld :)
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by stooy »

Forresten, du fikk ikke noe melding om at innlegget var for langt eller noe? Er usikker på hvilken makslengde man kan ha på innlegg her...
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by kevin »

Hah...har lest alt allerede jeg,med stor iver. Meget bra innlegg,morsomt og informativt. Du er virkelig på gang med golfen din for tiden,grattis så mye :)

Prøver kanskje Sturup neste gang jeg er i Malmø,har den på lista mi allerede men med så mye å velge mellom så har den bare vært en av mange...sålangt
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by Solaar »

Hehe, det ble litt lengre enn planlagt ja, men det kunne fort blitt mye lengre. Lett å ta helt av med beskrivelse av gode runder, det vet vi vel alt om? :)

Stooy: Fikk opp en melding om for langt innlegg men prøvde bare å trykke ok en gang til og da gikk det igjennom, uten forandringer.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by Solaar »

kevin wrote:Hah...har lest alt allerede jeg,med stor iver. Meget bra innlegg,morsomt og informativt. Du er virkelig på gang med golfen din for tiden,grattis så mye :)

Prøver kanskje Sturup neste gang jeg er i Malmø,har den på lista mi allerede men med så mye å velge mellom så har den bare vært en av mange...sålangt
Personlig synes jeg kanskje at Sturup var litt kjedelig. Men det er vel pga at jeg i tillegg til ren sportslig utfordring stiller litt krav til naturen. Rent kvalitetsmessig var banen i tour-tilstand, alt i tipp-topp stand og slik jeg har forstått det så er det ikke så mange som besøker denne banen ennå så de klarer å opprettholde kvaliteten store deler av året.

Jeg tror det er flere andre klubber jeg ville anbefalt foran Sturup hvis du skal ned dit igjen - Jeg gleder meg sinnsykt til neste gang jeg skal det. Hvilke klubber i Skåne har du spilt? (så kan jeg anbefale andre jeg mener er verdt et besøk).
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by stooy »

Solaar wrote:Fikk opp en melding om for langt innlegg men prøvde bare å trykke ok en gang til og da gikk det igjennom, uten forandringer.
Hehe, jaja :) Serveren har vel en god dag da...
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by Kaffekannen »

Solaar wrote:Hehe, det ble litt lengre enn planlagt ja, men det kunne fort blitt mye lengre. Lett å ta helt av med beskrivelse av gode runder, det vet vi vel alt om? :).
Føler meg faktisk truffet her :D

Absolutt ikke for langt. Morsom lesing og imponerende spill. Skulle ønske jeg slet med så få elementer av spillet som du gjør :roll: Dette ga meg faktisk lyst til å spille golf NÅ. Jeg stikker fra jobb og tar en runde.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by kevin »

Solaar wrote:
kevin wrote:Hah...har lest alt allerede jeg,med stor iver. Meget bra innlegg,morsomt og informativt. Du er virkelig på gang med golfen din for tiden,grattis så mye :)

Prøver kanskje Sturup neste gang jeg er i Malmø,har den på lista mi allerede men med så mye å velge mellom så har den bare vært en av mange...sålangt
Personlig synes jeg kanskje at Sturup var litt kjedelig. Men det er vel pga at jeg i tillegg til ren sportslig utfordring stiller litt krav til naturen. Rent kvalitetsmessig var banen i tour-tilstand, alt i tipp-topp stand og slik jeg har forstått det så er det ikke så mange som besøker denne banen ennå så de klarer å opprettholde kvaliteten store deler av året.

Jeg tror det er flere andre klubber jeg ville anbefalt foran Sturup hvis du skal ned dit igjen - Jeg gleder meg sinnsykt til neste gang jeg skal det. Hvilke klubber i Skåne har du spilt? (så kan jeg anbefale andre jeg mener er verdt et besøk).
Har spillt Ljunghusen,Rönnebäck,Rya og Torekov. Av de som jeg har øverst på lista så er det Barsebäck,Falsterbo,Vasatorp TC,Halmstad. Sjefen min er medlem på Barsebäck så vi har snakket om det noen ganger,kanskje blir det noe av det snart. Ellers så frister det jo å fleske til å spille PGA national som er nyeste av toppbanene,har man brukt 400mill SEK på å lage en slik bane,så må den være bra :D

Visste ikke om Sturup før jeg så det var turnering der tidligere i år,tror det var sas masters tour. Peter Hansson var vel vert tror jeg,utifra tv-bildene så den bra ut,men har ikke vært der
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by Solaar »

kevin wrote:
Solaar wrote:
kevin wrote:Hah...har lest alt allerede jeg,med stor iver. Meget bra innlegg,morsomt og informativt. Du er virkelig på gang med golfen din for tiden,grattis så mye :)

Prøver kanskje Sturup neste gang jeg er i Malmø,har den på lista mi allerede men med så mye å velge mellom så har den bare vært en av mange...sålangt
Personlig synes jeg kanskje at Sturup var litt kjedelig. Men det er vel pga at jeg i tillegg til ren sportslig utfordring stiller litt krav til naturen. Rent kvalitetsmessig var banen i tour-tilstand, alt i tipp-topp stand og slik jeg har forstått det så er det ikke så mange som besøker denne banen ennå så de klarer å opprettholde kvaliteten store deler av året.

Jeg tror det er flere andre klubber jeg ville anbefalt foran Sturup hvis du skal ned dit igjen - Jeg gleder meg sinnsykt til neste gang jeg skal det. Hvilke klubber i Skåne har du spilt? (så kan jeg anbefale andre jeg mener er verdt et besøk).
Har spillt Ljunghusen,Rönnebäck,Rya og Torekov. Av de som jeg har øverst på lista så er det Barsebäck,Falsterbo,Vasatorp TC,Halmstad. Sjefen min er medlem på Barsebäck så vi har snakket om det noen ganger,kanskje blir det noe av det snart. Ellers så frister det jo å fleske til å spille PGA national som er nyeste av toppbanene,har man brukt 400mill SEK på å lage en slik bane,så må den være bra :D

Visste ikke om Sturup før jeg så det var turnering der tidligere i år,tror det var sas masters tour. Peter Hansson var vel vert tror jeg,utifra tv-bildene så den bra ut,men har ikke vært der
Hadde heller aldri hørt om Sturup tidligere. Hvis det er sportslige utfordringer på godt gjennomtenkte/designede baner du leter etter så er de banene du nevner gode valg, inkludert Sturup.

Skulle jeg anbefalt baner til deg basert på de du allerede har spilt ville det blitt slik tror jeg: Barsebäck, Mölle GK, Vasatorp, Söderåsen, Bokskogen og Lilla Vik (Österlen GK). Der har du en fin blanding av baner med gode utfordringer og flotte omgivelser :) Ellers så er Lunds AGK, Elisefarm, Båstad, St. Arild, Sturup, Romeleåsen, Flommen og Kristianstad morsomme baner på hver sin måte.

PGA National hadde vært noe ja, er spent på om svenskene virkelig får det til her. Tror alikevel jeg venter med å brenne av så mye penger på en bane før jeg leser at det er verdt det. Så langt er vel tilbakemeldingene litt blandet?
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by JanB »

Leste også selvsagt "monsterinnlegget" flere ganger. Det er helt klart at du var på grensen av hva du tåler i press. Jeg anbefaler aldri en slik konstant oppfølging av score underveis. Det kan falle begge veier. Enten kolapser du fordi du gjør ett dårlig innspill eller putt, eller så klarer du å skjerpe deg så mye at ting faller på plass. Den sjansen er ikke verd å ta.
Forsøk heller å nullstille deg før hvert slag og gjør jobben. Det er i alle fall mitt råd.

Flott å se at du har fått roen over deg og at du faktisk stoler på svingen din.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by Solaar »

Jeg bruker nesten aldri følge med på scoren, det var min bror som gjorde meg oppmerksom på det. Men faktisk er det sjelden et problem for meg å spille under press, tvertimot egentlig. Når jeg har litt press på meg så fokuserer jeg litt ekstra og slurver ikke så mye som når jeg tenker at det ikke spiller noen rolle. Spilte f.eks bedre når jeg spilte med min stebror, ihvertfall helt til pollenallergien ødela hele runden for meg... Og birdiekonkurransen med deg er jo en ekstra gulrot, merker at det dunker litt ekstra når jeg er halvveis uten en fugl ;)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by JanB »

Du leder stort i konkurransen om fugl. Desto flere runder vi har er det desto vanskeligere å høyne snittet. Det er en matematisk lov. Du fikk en treer på riktig tidspunkt. MEN jeg har ikke gitt opp. Fredag reiser jeg mot gamlelandet og har lovet å spille gamlebanen, Hurum. He, he.. En 9 hulls bane jeg kan.
Har også planer om å kjøre en runde på Drøbak, Elverum og Kjekstad. Vet ikke om jeg rekker flere. Hadde jeg hatt bil, så hadde jeg kanskje rukket Bogstad eller Grini eller Haga eller Krokhol også.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Jo eldre jeg blir - jo bedre var jeg

Post by Solaar »

Aiaiai, Drøbak er også en birdiebane. Håper du kjører på, det er morsomt med konkurranse. Si fra hvis du tar turen til Oslo, kanskje en runde på Miklagard frister?
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Post Reply