Mats` spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

9hull i dag i kveldssolen på Krokhol. 23 grader, vindstille og generelt klamt! Spilte bra i dag, har fått stilt inn de korte jerna og treffer ballen ganske bra.

Hull 1: Par 3, 115meter til flagget. Rolig 9er jern som legger seg 2,5meter fra flagget. Putten hopper av linja og jeg får en tap-in par.

Hull 2: Par 4. Slår 3 wood med litt slice, har 120meter inn. Legger meg opp i fairway og pitcher inn. 2putter for bogey.

Hull 3: Par 5: Driver ut, 230-240meters carry. Slår et 7er jern med draw og har 45 meter igjen til vintergreenen. Treffer ballen bra men feilberegner lengden på svingen. Lander 7-8 meter kort. Chipper til 30cm unna koppen. Par

Hull 4: Par 3: 140 meter til flagget, downhill. 8er jern som lander i fringen, 3-4meter fra flagget. Putter nærme og setter par-putten

Hull 5: Par 5: Enorm drive midt i fairway. Slår et rolig 8er jern og legger meg opp 10meter kort av vannhinderet. Har et rolig 7er jern inn som jeg trekker litt til høyre. Nydelig pitch inn og setter nesten par-putten. Bogey

Hull 6: Par 4: Slår bra med 3w og har en 90meters pitch inn. trekker også denne litt høyre og lander i bakken til høyre foran green. Chipper inn ganske nærme og er nær å sette par-putten. Bogey

Hull 7: Par 3, ca 100meter til flagget. Sikter rett mot flagget og slår en rolig PW. Ser at slaget er bra og når jeg kommer nærmere ser jeg at ballen ligger 30cm unna hullet! tap-in birdie :D

Hull 8: Par 4: Slår ut med 3wooden og har 8-jern inn. Trekker denne høyre og lander pin-high i bunkern (glemte å kompensere for venstre til høyre helling). Bra bunkerslag med SW og lander i fringen, 4meter unna flagget. 2putter til bogey.

Hull 9: Par 4: 6-jern over vannet, ligger i perfekt vinkel inn. Tror jeg har 70meter inn og fyrer løs en perfekt sandwedge som lander 20meter kort! Var visst litt lenger ja (teit av meg). Pitcher inn til ganske nærme hullet (vintergreen). PAR

23 poeng på 9 hull er jo bra det. Får se om jeg holder koken like bra på neste 18hullsrunde :)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Mandagscup i går på hjemmeklubben. For de uinnvidde er det en 9hulls stablefordturnering (som regel) på enten front eller backnine. Denne gangen var det front. Scoret 20 poeng, fikk 1 bird, 4 par, 2 doble og 2 enkle. De doble var heelt unødvendig (shanket og hooket driveren). treputtet også til bogey på hull 2 etter å ha landet 5 meter fra pinnen. Unødvendig!

Uansett, nytt hcp og de nye køllene funker veldig bra. Får noe helt sinnsykt med backspin på de korte jernene da, hadde 2 meter backspin på et par-3 hull og endte opp i fringen (!)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Mats` spilleblogg

Post by furu »

Mats wrote:De doble var heelt unødvendig
Det er mine også :D

Bra mini-runde Mats.
Instagram @christianfuru
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Mats` spilleblogg

Post by Solaar »

Et kjapt spml bare - kan man senke seg på 9-hullsrunder når man har så lavt hcp som du?
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Mats` spilleblogg

Post by furu »

Solaar wrote:Et kjapt spml bare - kan man senke seg på 9-hullsrunder når man har så lavt hcp som du?
Kategori 1 ( + til 4.4) og 2 (4.5 - 11.4) må spille 18 hull. Kategori 3-5 kan spille 9 hull. Man må altså under 11.5 for å måtte spille 18 for regulering av hcp.
Instagram @christianfuru
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Stemmer som furu sier :). Ble automatisk regulert av klubben tilogmed.
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Mats` spilleblogg

Post by Solaar »

Det visste jeg faktiski ikke. Trodde bare det var gruppe 5 som kunne gjøre det. Så har man lært noe nytt idag også :)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Mats` spilleblogg

Post by Kaffekannen »

Dette ble endret for 3-4 år siden mener jeg å huske. Jeg må innrømme at jeg ikke trives med å skrive meg verken ned eller opp etter nihullsrunder. Har man et par gode hull så kan man ende opp ganske nær par på ni hull. Jeg har gått på +1 og +2 ett par ganger på siste ni på Fana i år. Hvis jeg skulle justert hcp i henhold til det ville jeg vært singelhandicapper og det nivået har jeg rett og slett ikke inne enda.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply