Mats` spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Back-nine på Krokhol i dag. Ble 19 poeng, noe som er helt akseptabelt. bra utslag også i dag, lite feil fra fairway, men nærspill og putting har mye å gå på!
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Mats` spilleblogg

Post by sumo »

hvordan er greenene på krokhol om dagen? blitt noe bedre?
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Ja, de har blitt litt bedre. Alle er akseptable/bra unntatt 3 (nysådd), 4 (provisorisk) og 13 (potetåker). Fairways og tees er forøvrig knallbra
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Mats` spilleblogg

Post by sumo »

dette høres bra ut :) da blir det tur fortløpende ja..hehe.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

gjør det!

Som en liten notis kan det nevnes at jeg og min onkel fant over 60 baller i skogen på hull 12 i dag...hehe..
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

9 hull på grønmo i dag, spilte sammen med noen hyggelige GK spillere :).

I dag spilte jeg godt og veldig stabilt. 100%(!!) fairwaytreff med utslag, kun 1 duff på fairway og generelt godt spill. Bedre kontroll på chipping inn mot green. Puttingen trekker ned, ble for mye 3putting.

45 slag på 9 hull, resulterte i 20poeng. 2 par, 2 dobbel, og reste bogeys.

nytt hcp på 20,8!
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Mats` spilleblogg

Post by stooy »

Grattis :)
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Da var målet nådd! Nytt hcp på 19,6 etter 39 poeng på krokhol. Det ble 5 par, 9 bogeyer, 2 doble og 2 stryk ;).

Skjebnesvangert øyeblikk på hull 18 da jeg måtte sette en drøy metersputt (bogeyputt) i svak helling for å komme under 20 i handicap. Dette etter å ha bommet på greenen med innspillet og chippet i nedoverbakke forbi hullet og puttet opp igjen mot flagget. Greenen ble analysert grundig og putten gikk midt i koppen. Det var deilig! :). Endelig handicaptenåring!
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Mats` spilleblogg

Post by Solaar »

Gratulerer så mye! Alltid gøy å senke putter under press :) Hvordan opplever du Krokhol nå forresten, er alle greenene åpne nå?
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

ja, det skal sies. Visste at jeg måtte ha minst bogey på hullet før jeg slo ut :) . Krokhol er brukbar om dagen, fairways er for det meste meget bra, samme med tees. Hull 3 er fortsatt elendig (denne tviler jeg på blir bra i år). Hull 4 er provisorisk green, og hull 13 er meget dårlig. Bortsett fra dette er det Ok standard på greenene, og de hullene som ligger høyest og luftigst er som regel meget bra.
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Mats` spilleblogg

Post by Solaar »

Ok, så synd da. Selv om jeg ikke er spesielt glad i banen så er den relativt morsom å spille hvis man er i rett humør :D
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Mats` spilleblogg

Post by JanB »

Gratulerer så mye med god runde og nedskrivning.

Men et råd: Tenk aldri på poeng eller antall slag. Ta ett slag av gangen. Det er først på hull 19 du kan begynne å regne. Foran hvert slag skal du nullstille deg og ikke tenke på noe annet enn å gjøre akkurat DET resultatet.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

hehe...ja, pleier egentlig bare å notere antall slag underveis, og gjøre opp status til slutt. Men noen ganger er det spennende å se hvordan man ligger an, og i dag leste min kompanjong opp poengsummen på vei til hull 18 :)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Sliter voldsomt med å beherske meg noen ganger på golfbanen, dette er nesten utelukkende hvis jeg spiller alene. Spiller jeg med andre folk lar jeg meg nesten ikke hisse meg opp over dårlig spill, jeg bare ler av det og konsentrerer meg om å ikke drite meg ut igjen :) . Dette skinner igjennom på scorekortene. jeg spiller best sammen med andre!

I dag skulle jeg gå frontnine på krokhol alene, en såkalt "treningsrunde". (som jeg tar altfor seriøst)

Startet med bogey, par, par, bogey, før det raknet på hull 5 med dobbel bogey. Ble litt irritert, men bet tennene sammmen. Hull 6 røk jeg på en ny dobbel bogey da jeg duffet innspillet (HELVETE!!). Hull 7 (par 3) slo jeg et drømmeslag rett mot flagget, men noen meter for langt. Bommet selvfølgelig på 3meters birdieputt med 5cm. Fikk par her. så, på hull 8 slo jeg et utslag som slicet ørlite til høyre, men fortsatt godt inne på fairway (til høyre for den "pukkelen", for dere som er kjent). Hadde da et innspill på 150m. Dro frem 6-jernet og klarte å slå opp endel jord og ballen gikk 50meter. Ble så forbanna her at jeg bare avsluttet runden og dro hjem :lol: (må le litt også).

I ettertid må jeg vel humre litt av dette. Å slå opp mye jord er jo det verste innen golf, og det er dette jeg for all del skal unngå. Når dette da skjer litt for mange ganger på en runde så kan det koke over litt! Objektivt sett, og poengmessig spilte jeg ikke så ræva, og hadde jeg gått med andre folk hadde jeg sikkert fullført med bogey og par på hull 8 og 9 :lol: .

Nå blir det ikke noe golf før neste uke, skal bort en tur. Tenkte å lese boka til John Daly, "My life, in and out of the rough" :D
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Mats` spilleblogg

Post by sumo »

må si jeg kjenner meg litt igjen i situasjonen din mats.hehe..
lar det ofte koke litt over til tider hvis jeg går alene og det ikke funker helt, mens går jeg med andre så kontrolleres sinnet bedre og man tenker mer på og gjøre det bedre på neste hull osv.spiller også bedre med andre på flighten.blir mere sosialt og mere hygge liksom.for min del er det da lettere og gjøre gode slag som resulterer i god score :)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

18 hull på krokhol i dag i strålende solskinn! Ble 35 poeng, med 3 stryk. Helt greit, men kunne vært foruten de strykene (grunnet komikveld-utslag med driver der ballen ble "shanket" til venstre på en måte)

Veldig mye folk på banen og klubbhus, tydelig at godværet kom som bestilt nå :)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »





Var på rangen i drøbak i dag og slo noen baller.Temmelig bra balltreff i dag, slår bedre med jernene enn på en stund. :)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Spilt krokhol i dag.
Ble 34 poeng, helt ok tatt i betraktning at jeg slo endel dårlige utslag som jeg betalte dyrt for. En stryk, og endel 1-poengere. Høydepunktet var birdie på hull 7. Ellers satt jernslagene temmelig bra i dag, fått en helt annen trøkk i ballen med den nye svingen. Treffer nå ballen før jorda, slik som man ser på tv faktisk. Slo 180 meter med 6-jernet, noe jeg er ganske fornøyd med. rundt 160 med 7ern og 140 med 8ern. På hull 3 lå jeg 60 meter fra flagget etter 2 slag, og slo et fantastisk slag med Sandwedgen som klistret seg 2 meter fra flagget. Klarte ikke birdieputten da, men det slaget er kanskje det beste innspillet mitt noensinne. ALT stemte!

Neste uke blir det Drøbak, da satser jeg på nedskriving (må skjerpe meg med driveren da). :)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Spilte drøbak i dag. Ble 36 poeng og nesten nedskriving..hehe. 16 på fronten og 20 på backen. Slet litt med slag fra fairwayen i dag, hadde noen duffer og litt for korte innspill som kostet meg en del poeng. Men hadde også noen helt fantastiske innspill med wedger som nærmest klistret seg til flagget. Puttingen satt bra, hadde veldig få 3-putter i dag. Spilte på samme ballen hele runden, og det sier vel det meste om denne banen. Hadde et par stygge utslag (type slice), men ballen lå fint i semi-rough allikevel. Fant ikke på noe særlig tull med driveren bortsett fra dette, lå stort sett i fairway.

Fornøyd med at jeg klarte å redde endel bogeyer selv med elendige 2. og 3. slag fra fairway, da var det sandwedgen og putteren som spilte på laget mitt :D .

Fantastisk flott bane synes jeg, nydelige greener og herlig parklandskap, ble aldri andpusten i dag. Virkelig en bane etter min smak. Vel verdt 400kr i greenfee!
Siden dette var første gangen tror jeg nok jeg vil klare 40 poeng her neste gang.
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Spilt KM på Krokhol nå, litt av en opplevelse å spille slagkonkurranse får en si! Her skal ballen i koppen, no matter what.

Hull 1: Bogey
Hull 2: Par
Hull 3: Par
Hull 4: Bogey
Hull 5: Par

Frisk start! Her var jeg vel helt oppe i teten faktisk... Og så begynner "moroa" :lol:

Hull 6: Slår ut med 6-jern, ligger godt plassert for innspill på green, ca 150meter inn. Greenen er elevert så jeg drar opp 6-jernet igjen, sikter på flagget og slår. Hadde ikke tatt hensyn til at jeg lå i en svak helling til høyre, og ballen får en fade og treffer skråningen til høyre for green og spretter ned i skogen. Nice!
Dere kan vel tenke dere hva som skjedde heretter. Endte opp med å bruke 11 slag :o. Hadde jeg vært lur hadde jeg erklært skogsballen for uspillbar, gått tilbake og sannsynligvis gått av med en dobbel/trippel bogey.

Hull 7: Treffer bra men er litt for kort. Ligger i fringe og surrer voldsomt på puttinga. Bogey
Hull 8: Slår her 3 utslag som lander på eksakt samme sted omtrent, i skogen til venstre. Finner alle ballene, og slår selvsagt førsteballen som jeg vipper opp på fairway i gjen. Duffer 6er jernet litt (skulle stoppet i baksvingen her!). Dårlig wedge som lander i fringe og 3 putt. Trippel bogey
Hull 9: Litt tynt treff som går 3 meter over vannet (puh!). 8 jernet klistrer jeg 3 meter fra flagget. 2putt og par.

Hull 10: Par!
Hull 11: Kvadruppel bogey etter lost ball.
Hull 12: Trippel bogey etter elendig nærspill.
Hull 13: Trippel bogey
Hull 14: Trippel bogey etter slag i sidevannshinder, dropp og nytt slag i skogen,etc. etc
Hull 15: Kvadruppel bogey
Hull 16: Dobbel bogey etter for kort innspill og dårlig chipping
Hull 17: Dobbel bogey etter lost ball
Hull 18: Bogey

Ble sliten og lei på backnine, og fadesen på hull 6 psyket meg litt ut. Tatt i betraktning at jeg har vært syk en uke og sov 5 timer natt til i dag,var ikke dette så ille som det ser ut egentlig.
Tar med meg erfaringen og tenker nok litt mer taktisk på neste slagkonkurranse :lol:

Banen var tung og det var mye vind i dag, lederen i klasse A gikk på 80 slag. Flere av singelhandicapperne klarte ikke gå under 90 :o
Last edited by Mats on 29 Aug 2009, 20:22, edited 1 time in total.
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Post Reply