Mats` spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Mats` spilleblogg

Post by sumo »

synd at det ble såpass tungt på backnine mats.du lå jo ganske bra an på front.
men se lyst på det, som du sa så var det mange av singelhcp som ikke klarte under 90 slag.krokhol er jo en vrien bane tross alt.og når forholdene var som idag så blir det ikke noe lettere akkurat.bra innsats uansett!
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Ja, hadde jeg tenkt litt damage-control skulle jeg hvertfall klart en runde rundt 95. Forrige gang jeg skrev meg ned på Krokhol hadde jeg 88 slag, en slik runde hadde plassert meg ganske høyt oppe i dag!

I morra blir det treningsrunde med fokus på de gode slagene ;)

Forøvrig kraftig imponert av Stine Torgersen som gikk på 75 slag i dag, det er f*** meg godt gjort! Ble vel en pen nedskriving på henne også :)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

tjohei! Fikk tilbake godfølelsen i dag og det ble nedskriving ;).

Gikk jo opp 0,1 etter gårsdagens fadese, men ned 0,4 igjen i dag!
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Gått en skikkelig sliterunde i dag på Mørk. Himmelen åpnet seg rett før vi skulle gå ut, og det er vel ikke en underdrivelse å si at banen ble oversvømmet. Greenene var så fulle av vann at det var fare for vannplaning. I tillegg blåste det kraftig i øst og vest. Ble en skikkelig møkkarunde (26 poeng), men noen høydepunkter var det:

- Drivet nesten green på et par 4 hull på 269 meter (!)
- Birdie på hull 10
- Ganske bra jernspill, helt til motivasjonen brister

Nærspillet og putting var elendig i dag. Strøk faktisk 5 hull!
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Drittrunde og oppskriving i dag. Kort fortalt: Puttet som en fyllik med epilepsi, hadde sikkert snitt på nesten 3 putter. Et par utslag som fører til lost ball og dropp, samt noen slag i vannhinder/sidevannshinder gjør at scoren ikke blir bedre enn 29 poeng. Var dog 5cm unna birdie ved to anledninger (puttet for løst).

Slag med jern fra fairway funket helt Ok i dag, det er puttingen og noen slicer med driver som ødelegger scoren.

Nå er det puttetrening som står på programmet for uken :oops:
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Mats` spilleblogg

Post by sumo »

du hadde ikke akkurat no super runde du heller skjønner jeg mats.hehe.
tungt og gå 18 når ting ikke fungerer gitt. blir nok en del range trening framover ja.
selv må jeg øve på driver og woods, samt wedgene.må lære meg og kunne kontrollere slagene mine bedre.
er så utrolig dårlig for psyken og stå på tee med usikkerheten planta inn i huet. er alt for ustabil ennå merker jeg.
øve, øve, øve... øvelse gjør mester.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Katastroferunde på drøbak i dag. Traff ikke ett eneste slag fra fairway, og da mener jeg IKKE ET JÆVLA SLAG! 29 poeng og oppskriving igjen. Er det mulig....
ARGHGGGGGGgg. Slo forøvrig som en gud på rangen før runden.

Eneste jeg er semi-fornøyd med i dag var noen utslag, samt nærspillet (chip og pitch). Putting var ganske dårlig som vanlig
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Spilte på Moss & Rygge Golfklubb - Evje golfpark i dag. Har spilt den en gang før, det var i fjor. For en fantastisk bane dette er! Selv om scoren ble middelmådig gjør ikke det noe på en så fin dag :) .
Hadde egentlig ganske store planer om å score bra i dag, men var ikke helt venn med driveren gitt.

Hull 1: Driver ut med en liten slice, ligger greit i semirough. Skal videre fremover på fairwayen men klarer å dra ballen ut til høyre igjen, denne gangen i fairwaybunker :roll: . Hakker meg ut og kommer meg på green. Fullfører med trippel bogey. kongestart :lol:

Hull 2: Klinker til med driver, liten slice men ligger i fairway. Husker ikke helt hva som skjedde herfra men tror jeg toppet 2.slaget. Puttet dårlig til dobbel bogey.
Hull 3: Bra utslag. Treffer ikke 2.slaget helt rent, triller over green. Chipper inn fra roughen til 1m fra pinnen. Tap-in par
Hull 4: Langt par-5 hull på 535meter. Spiller solid hele veien og går av med bogey
Hull 5: Langt par-4 hull på 394 meter. Driver bra men ligger litt i semiroughen. Låner 5wooden til onkel og når nesten green (var litt over 200meter dit). Pitcher inn og setter en 4meters putt for par :)
Hull 6: Par 3 hull, treffer litt tynt og lander i forkant av green. mislykket chip og har fortsatt 6 meter igjen. Leser greenen og setter putten! 8-)
Hull 7: Langt par5 igjen, slår bra hele veien og 3putter for bogey
Hull 8: Par 3 på 200meter. Sterk motvind. Kliner driveren rett i skauen først. Andreslaget når nesten green. Chipper inn og 2putter for trippel bogey :(
Hull 9: Utslag til rett foran fairwaybunker. Har 160meter igjen med oppoverbakke. Kliner til med femmerjernet og når nesten green!. Chipper inn og 2putter for bogey

Hull 10: Katastrofe. Treffer ikke ballen etc. etc. Trippel bogey
Hull 11: Litt kort utslag rett i bunker. Hakker meg ut, og tar 4jernet for å nå green. Dette går ikke i motvinden, og ballen går rett i greenbunker. Slår et bra bunkerslag ut og huller ut en dobbel bogey til slutt
Hull 12: Bra utslag. Bra 2.slag med 6jern som får en lei sprett og går i greenbunker. Fantastisk bunkerslag som legger seg 1meter fra hullet. Par
Hull 13: Stryk. ingen kommentar :lol:
Hull 14: Dette må være en av norges vakreste hull. Greenen ligger på en øy i en stor dam. Litt skjevt utslag til høyre for green. Chipper inn og 3putter for dobbel
Hull 15: Tidenes utslag, ca 260meter i slak oppoverbakke! :o . Har 60 meter igjen, tar en rolig sving med PW og sneier koppen! Ligger nå 4 meter fra flagget. Katastrofal putting som fører til bogey :o
Hull 16: Dobbel bogey etter at utslaget gikk rett i bekken og måtte droppe. Helt ok, 2poeng.
Hull 17: Elendig utslag som blir ganske kort. Skal slå 5wooden opp på green men slår den i roughen og mister ballen. Stryk
Hull 18: Her konsentrerte jeg meg skikkelig, skulle redde godfølelsen inn mot klubbhuset! Lang og god drive midt i fairway. Slår 6-jern lenger frem. Slår så 3.slaget med 7.jernet midt på green og toputter for par :)

Endte med 33 poeng, helt ok når jeg faktisk strøk 4 hull. Dårlige utslag som førte til dette. Traff ballen ganske bra på fairway i dag, med gode lengder. Fornøyd med det.

Spilleforhold var optimale med sol, lett vind og behagelig temperatur. Greener var luftede og dresset, men fortsatt jevne og raske. En flott dag på golfbanen!
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

9 hull på grønmo i dag. En grei og forholdsvis jevn runde, selv om jeg tidvis slet med puttingen. Nærspillet ellers var solid. Endte med 7 bogeys, 1 par og en stryk (toppet utslaget med driveren, håpløst :oops: ).

Grei skuring i sterk vind synes jeg. Var ikke langt unna noen flere par. Er fornøyd med kun 1 dobbel og 1 stryk :)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Spilt 18 hull på krokhol i dag. Orker ikke ta hull for hull hva som skjedde, men det skjedde endel syke ting :D .

Veldig variabelt i dag, enten par eller dobbel bogey for det meste. Endte med 7 par, 3 bogeys, 6 dobbel bogeyer, 1 trippel og 1 stryk. Ble 36 poeng og 90 slag.

Høydepunkter for dagen:
- Satte innspillet fra 15 meter rett i koppen med sandwedge på hull 5 (reddet par)
- Traff flaggstanga og ned i koppen på hull 17 etter en pitch fra skråninga (reddet par! :D )
- 5-wood er et fantastisk verktøy for de litt trangere utslagene som må ha 180-200m carry. Blitt temmelig treffsikker med denne nå :)

Ellers var det mye hullkant ut på puttinga, men også noen litt lange putter som gikk i. Unødvendig duffing på fairway kostet meg mange slag, tror jeg tok i for mye. Fikk mer rytme i svingen, og roligere sving på slutten av runden, da var også duffingen historie. Skulle gjerne hatt et jevnere scorekort, men slikt kjennetegner jo en høy/mid-handicapper :lol:
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Mats` spilleblogg

Post by JanB »

Først må jeg si Mats at dette er en runde du skal være fornøyd med. 90 slag på Krokhol med 18 i HCP er helt griet.
Så må jeg spørre om du legger på litt på meter på 5W. 150-200 meter er mer enn nok og det skal du være fornøyd med.
Du har hatt noen fantastiske putter som redder scoren.
Det er definitivt korrekt å slappe av. Ikke stress og frem for alt ikke legg mer Power bak svingen. Som sagt har du mer enn nok lengde inne til å spille bra.
For å være ærlig har jeg ikke mer enn 170 meter med min 5W og klarer meg godt med det. Normalt spiller jeg på 78 slag.
Kanskje har jeg noe litt mer krevende bane (par 3 på 220 meter med nødvendig carry på 180 for å "overleve")
Spill rolig og velg en kølle mer til å begynne med. Er dette for mye så bare være glad og gå ned neste gang.
Finn din 80% power og hold deg der !!!
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Hehe..joa, runden var grei den, men mye kunne vært gjort annerledes (som alltid :) ). Jeg tuller ikke ang. lengden på 5-wooden, jeg hadde carry på hvertfall 180meter i dag når jeg traff ballen bra. Når den i tillegg går mye rettere enn driver (som jeg pleier å slice litt) får jeg bra lengde med den.

Jeg har gjort det til en vane å alltid ta en kølle mer enn "optimalt treff", dvs. ligger jeg 100meter fra flagget tar jeg 9ern, ikke PW. Treffer jeg 9ern perfekt flyr jeg litt forbi flagget. Greit nok. Treffer jeg den OK går den på green og nærme flagget. Prøver å slå rolig men det er ikke alltid lett vet du :). Sliter litt med balltreffet til tider, enten tjukt eller tynt. Treffer jeg tjukt går ballen 60% av den lengden som var tenkt. Treffer jeg tynt (treffe ballen litt på midten) kan jeg ofte nå greenen, men har ikke nok backspin til å stoppe. Dette skjedde en gang i dag hvor ballen bare føk av greenen.

Det som hindrer meg i å score på midten av 80tallet nå er helt klart balltreffet og antall GIR. På nærspill ligger jeg nok nærmere hcp 10 enn 18. Puttingen er midt på treet, helt ok, har blitt bedre her. Blir jeg sikrere fra fairway og tee med jern går nok handicapet ned endel!
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Mats` spilleblogg

Post by JanB »

Med dette svaret ditt er det en ting jeg ser: "SE NED" !

Både tynt og duff kan ha sin forklaring her. Andre årsaker er selvsagt at du beveger deg for mye sidelengs. Altså for mye vektforskyvning.
Forsøk å ha hodet rolig. End opp med hodet bak ballen på impact og sørg samtidig for å ha henda foran ballen.
Gi en tilbakemelding på dette.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Det er nok ikke "nysgjerrighet" som fører til feiltreffene, men heller som du sier for mye vektforskyvning/dårlig timing på vektforskyvningen. Slo noen gode slag på slutten av runden når jeg prøvde å holde hodet rolig og svinge rolig gjennom ballen.
Skal øke fokus på dette neste gang :)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Har kortet ned baksvingen litt nå, med stor suksess.Får ikke så mye flex i knærne, noe som gjør treffet mer stabilt. Lengdene er ca det samme som før.

Gleder meg til neste runde
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Spilte en god 9hulls runde i dag. 43 slag brutto og 20 poeng :) . Og det med et par putter som var 5cm for korte :( (birdieputt og par-putt).

Mye takket være den nyinnkjøpte Taylormade Burner rescuekølla (4H). Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har kjøpt en slik for leeeenge siden. Innspillene på 160-180meter blir jo en lek med denne kølla, og jeg brukte den også med stort hell på en del trange utslag. Fantastisk bra kølle dette!

Nytt hcp på 17,6 og jeg kan nyte kaffe og kaker med god samvittighet i dag ;)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Mats` spilleblogg

Post by sumo »

Mats wrote:Spilte en god 9hulls runde i dag. 43 slag brutto og 20 poeng :) . Og det med et par putter som var 5cm for korte :( (birdieputt og par-putt).

Mye takket være den nyinnkjøpte Taylormade Burner rescuekølla (4H). Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har kjøpt en slik for leeeenge siden. Innspillene på 160-180meter blir jo en lek med denne kølla, og jeg brukte den også med stort hell på en del trange utslag. Fantastisk bra kølle dette!

Nytt hcp på 17,6 og jeg kan nyte kaffe og kaker med god samvittighet i dag ;)
TM burner hybridene er noen eksepsjonelt gode køller ja.ekstremt fornøyd med mine to også.(4h og 5h)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

I dag var det duket for en runde på Losby-Østmork. Hadde en greenfeebillett liggende som jeg måtte bli kvitt :D .

Ankom banen litt over kl 9, det var godt og kjølig. Korrekt antrukket i lue, jakke og stilongs under buksa gikk turen først til rangen for å varme opp i frostrøyken. Kald og stiv var det vanskelig å få noe dreis på slagene, men det gikk seg til mot slutten av bøtta.
Banen var sløyfet om, så startskuddet gikk på hull 10, et langt par 3 på 190meter der greenen ligger bak en svææær dam. Ikke akkurat motiverende når flagget i tillegg var klistret 4 meter fra vannkanten. Dro til med rescuekølla og landet 1meter inne på tørt land! :D . Fantastisk slag egentlig. Lå i fringen, så jeg puttet meg inn og satte par-putten.

Hull 11: Slår ut med rescue, 2.slag med rescue. Ligger 15 meter fra green, tar SW og klistrer den 1meter fra flagget. Setter putten for par
Hull 12: Slår ut med rescue igjen. Duffer 2.slaget. 3.slaget treffer jeg nydelig med halvsving PW, lander på green 3 meter fra flagget. 2putter til bogey
Hull 13: Treffer surt og ballen går i vannet. Dropper og legger ballen litt utenfor green. 2putter derfra til dobbel bogey
Hull 14: Slår ut med driver, duffer 2.slaget med rescue. Slår neste slaget enda nærmere green. Pitcher inn og 2putter til bogey
Hull 15: Dobbel. Husker ikke helt hendelsesforløpet.
Hull 16: Dobbel igjen, slår ballen i roughen på 2.slaget og er heldig å finne ballen. Chipper inn og 3putter :roll:
Hull 17: God drive i fairway. 2.slaget med rescue treffer jeg bra, men den havner seff midt i bekken som deler fairway (bekken er 1,5meter bred). Dropper og karrer meg til en bogey
Hull 18: En høy og kort drive i fairwaybunker. Hakker meg ut av denne, og duffer neste slaget :( . Ender med trippel.

Tar meg litt mat og drikke, og fortsetter på frontnine.

Hull 1: Driver ut, slår 2.slaget med rescue, og 3.slaget med 9-jern. Lander bra på green men 3putter til bogey
Hull 2: utslag med PW som ender i fringen til venstre. Putter bra ned mot flagget og ligger 1meter unna. Klarer ikke sette putten og må ta til takke med bogey
Hull 3: Utslag med driver midt i fairway. Kanontreff med rescue, og et perfekt 9er jern som lander 6 meter fra flagget. 2putter til par
Hull 4: Slår et godt utslag midt i fairway her. Har 160 meter igjen og drar til med rescuen. Får litt for mye fade pga. helling til høyre, og ballen lander i roughen 10 meter foran til høyre for green. Hakker ballen opp på green og 3putter til dobbel bogey
Hull 5: Utslag med driver, klarer ikke komme inn på 2 slag og må klare meg med bogey (her skal man jaggu slå langt for å ha sjans på par)
Hull 6: Par 3 hull på 134 meter. Tar 8-jernet og bommer på green. Chipper inn og setter en 4meters putt for par ;)
Hull 7: Bogey, husker ikke hva som skjedde.
Hull 8: Nytt par-3 hull med masse vann i spill og stygg flaggplassering. Legger ballen på green og 2putter til par
Hull 9: Kanondrive midt i fairway. Duffer rescuen :evil: og lander såvidt på green med 3.slaget. 3 putter til dobbel

Endte med 36poeng og 92 slag. Føler ikke at jeg spilte særlig bra, men traff mye fairwayer i dag (84%!), og nærspillet var helt OK. Hadde 39 putter, noe som er altfor mye.
Det jeg slet med var balltreff fra fairway, altfor mye duffing og tull og tøys. TM Burner-rescuen er god som gull, brukte den på en del par-4 hull der jeg vanligvis hadde slicet driveren til helvete :). Dessuten spilte jeg alene, noe jeg sjelden er komfortabel med. Blir for mye hastverk og slurving, spiller helt klart best med andre!

Spilleforholdene var OK. Grunnen til at jeg ikke syns det var bedre er fairwayene. Mye sand, litt bløtt, og lite gress. Greenene derimot var helt topp, meget raske (litt for raske for meg).

Her er runden på Scangolf for de som er interesserte: http://www.scangolf.no/community/visrun ... nr=19&h=18
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Mats` spilleblogg

Post by Kaffekannen »

TM burner 4h er gull verd, men ser du har mye de samme problemene med den som jeg har. Et avslappet, rolig slag går veldig ofte bra. når jeg enten skal noen ekstra meter lang, eller noen meter kort så blir det duffing og annet tull. For meg skyldes det at jeg er så glad i køllen at jeg bruker den når jeg kunne brukt en annen kølle. på søndag brukte jeg f.eks. køllen på slag fra 145 til 190 meter. Det blir tull. Kanskje du har samme utfordringen?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Ja, med rolig sving går den 160-170meter. Vet egentlig ikke hvor mye det er å hente utover det, er jo bare tull å kline til når sjansen for et smørtreff er godt under 30% :) .

Har enda ikke klart å slå en stygg hook eller slice med den da, går som regel spik rett!
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Post Reply