Mats` spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Spilte frontnine på krokhol i dag. Det gikk faktisk ganske OK. Her er en kjapp rapport.

Hull 1: Par 3 på 120meter. Drar til med PW og lander 3 meter til høyre for green. Chipper inn og 3putter til dobbel bogey :roll: (ballen stoppet 0,5cm fra hullet på putt nr 2).jaja....

Hull 2: Par 4 på 315 meter med skog på høyresiden, samt vannhinder både i form av bekk og dam. Klasker ballen midt i fairwayen med driveren, ca 210meters drive. Innspillet med PW har bra lengde, men lander 4 meter til høyre for green. Chipper inn og 2putter til bogey

Hull 3: Par 5 på 440meter. Mokker ballen kontrollert ca 230meter midt i fairwayen, over vannhinderet. Tar så 6-jernet og slår det ca 180meter. Innspillet med SW blir litt tynt, lander rett ved siden av green. Chipper inn nydelig for tap in par-putt :)

Hull 4: Par 3 med provisorisk green, 145 meter. (høy tee). Slår til med 7-jernet og klasker ballen i en skråning 3 meter fra flagget. Prøver å putte men det er håpløst i det søkkvåte ugresset. Bogey

Hull 5: Par 5 på 505 meter. Hooker det første utslaget i skogen. Slår den neste midt i fairwayen. Tar deretter 7-jernet og legger ballen 30 meter unna vannhinderet. Slår deretter 6i og lander 10 meter til høyre for green. Chipper ballen elegant på green og rett-i-koppen! :D

Hull 6: Par 4 på 310 meter med masse skog og sidevannshinder på høyre siden. Slår et bra utslag med litt feil sikte og ballen havner 50cm inne i skogen, bak et tre. Må bruke ett slag på å kakke den ut til spillbart område. Har 140meter igjen og slår 8-jernet litt tynt, 10 meter kort av green. Chipper inn og 2putter for dobbel-bogey.

Hull 7: Par 3 på 107 meter. Slår til med PW og klasker ballen med backspin på venstre side av green, med nedoverbakke til hullet. Slår litt hardt og 3 putter for bogey.

Hull 8: Et trangt og langt par 4 på 369 meter. Slår nydelig midt i fairwayen med 3W, over 200meter. Har ca 150meter igjen og velger 6-jernet. Treffer bra men siktet er litt feil så jeg lander nesten i bunkeren på høyre side. Topper chippen og lander bak green. Chipper inn og 2putter for dobbel bogey. Unødvendig!

Hull 9: Par 4 på 250meter, med ca 120meter for å komme over vannhinderet. Legger meg opp med 8-jernet og skal bare pitche ballen 90meter opp mot green som ligger litt elevert, med bunker i skråningen foran. Treffer greit og har NYDELIG retning rett på flagget, men er selvfølgelig 5meter kort og lander i bunkeren. Har en mental krig i bunkeren og bruker 3 slag på å kakke meg inn på green. Ligger nå 6 meter fra flagget, med tilskuere fra 10ende tee som spent følger med på dramaet som utspiller seg :lol: . Sjekker puttelinja, tar noen rolige prøve"svinger", og setter ballen rett i koppen for stormende applaus :D .

Etter dette gikk jeg av banen med en god følelse. En runde uten tripler og duffing er sjelden vare, og et bevis på at trening lønner seg. Helt klart forbedringspotensiale på putting og lengdekontroll med jern. Var mer avslappet og løs i kroppen idag, svingen satt ganske bra. Tror det funker bra for meg å åpne venstrefoten litt, da blir jeg ikke så fastlåst i gjennomføringen av svingen.

Endte opp med 21poeng
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

21 poeng på 9 er jo nedskrivning til hcp 25,6, men siden jeg ikke hadde noen med meg på runden dropper jeg det.

Er det noen her som pleier å skrive seg ned etter å ha gått en runde alene, f.eks ved å bruke en kompis som markør?
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Mats` spilleblogg

Post by JanB »

Dersom din kompis er golfspiller kan du bruke han som markør. Han behøver ikke spille selv om du bruker han som markør.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Ok, trodde dette var noe man helst ville unngå, og at mange ser på det som "juks". Men man lurer vel bare seg selv egentlig hvis man leverer inn en altfor god runde... :)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Mats` spilleblogg

Post by JanB »

Om jeg får lov så kommenterer jeg dine 9 hull på Krokhol:

Hull 1: Chip + 3 putt fra 3 meter er litt i drøyeste laget ja. Selv om vi sier 2 putt.

Hull 2: Fin drive, Innspill igjen til høyre. Jeg vil trekke oppmerksomhet på grepet. Kan tyde på et litt for svakt grep, som gir åpen kølle.

Hull 3: Suuuuper drive igjen. Prøv å kjenn etter hvordan du gjør denne. Tør tro at denne er fri og "Low and slow" og du kommer godt innenfra. Flott lengde med 6i. Ikke forvent mer. Denne er mer enn nok.

Hull 4: No comments

Hull 5: Hook. Sjekk grep. Trolig sterkt grep her. Regner med at du er sikrere på ballplasseringen, så der er vel ikke feilen. Legg merke til at 6i også går til høyre. Deilig chip¨

Hull 6: Kommentar vanskelig

Hull 7: Lengdekontroll på putter og den reduseres.

Hull 8: Flott utslag på trang FW. Dette er virkelig din sterke side. Det betyr bl.a. at du har funnet din rotasjonshastighet på utslag. Nå må du gjøre dette også på jern. Lengden er helt topp og du skal ikke tilstrebe lenger. Slag 2 går også til høyre. Det er igjen enten grepet eller at du tar i litt mye og har ikke sync mellom nedsving og kroppsrotosjon. Jeg ville prøve litt lavere hastighet på jern og heller gå opp. Merk: ikke se på andres lengde på jerna. Du har flere i baggen. På 150 meter er det ikke flaut å kjøre 5i. :-)
Avslutningen kommenteres ikke.

Hull 9: Flott course management (med 8i på utslag).
Bunkertrening står formodentlig på progremmet ;-)
Flott putt etter en slik nedtur i sandkassa.

Coach
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Mats` spilleblogg

Post by Keyser »

Mats wrote:Er det noen her som pleier å skrive seg ned etter å ha gått en runde alene, f.eks ved å bruke en kompis som markør?
Var kompisen med på runden og er golfspiller? Ja da er det greit - ellers ikke. Håper ikke det er vanlig å få ikke-tilstedeværende personer til å godkjenne runder.
</Keyser>
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Takk for kommentarer JanB. Tror de lange jernslagene mine går litt off target pga. at jeg kanskje tar i litt mer enn nødvendig med armene ja...skal prøve dette + justering av grep til neste gang. Føler at selve svingen, oppstillingen og balansen er temmelig bra nå hvertfall. Fulgte et råd på en video jeg så om å rette opp ryggen litt og få ut rumpa, dette skal visstnok hjelpe til meg å slå "inn" på ballen, og ikke ned på den (mindre sjans for duff). Tror posituren min før har vært litt for mye krokrygget. ;) .

Når det gjelder katastrofen i bunkeren var dette mye pga. våt og tung sand, + at den ligger i en veldig bratt skråning som jeg landet i som gjorde at ballen trillet ned i bunkeren igjen :evil: . Men det er selvfølgelig forbedringspotensiale her også.. :D
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Tok i dag 9 hull på hjemmebanen, den ballspisende og fryktede Krokhol :D .

Slo en bøtte på rangen før tee-off, med katastrofalt resultat. Vet ikke helt hva jeg tenkte på her. Shanking og topping i stor skala! Ristet det av meg og gikk mot 1. tee.

Skriver ikke beskrivelser av hullene siden det allerede er gjort i 1.innlegget i denne tråden

Hull 1: 9-jern med litt fade rett på green. 2putt for par

Hull 2: Hook og feiltreff med 3w i sidevannshinder. Dropper ut og legger ballen 5 meter utenfor green. Chipper inn og lander en drøy meter fra flagget. Setter putten for bogey

Hull 3: Druser til med driver her, pegget litt høyt så ballen går veldig høyt. Lander 10meter over vannhinderet midt i fairway. Slår til med hybriden og lander litt til venstre, i det som strengt tatt er den andre fairwayen. Har rundt 150meter inn og tar 7-jernet og lander 3 meter utenfor green i høyre bakkant. Chipper inn, og har en putt på 1,5meter som går rett i hullet, men spretter oppigjen fra bakre hullkant (litt hard putt). Setter den neste for bogey

Hull 4: 7-jern som lander 4 meter fra flagget. Chipper inn og lander 30cm fra hullet. Par

Hull 5. Rolig drive midt i fairway med litt fade. 7-jern 20 meter unna vannhinderet, og tar derfra et 6-jern og dæljer til (har ca 180meter inn). Ballen går litt til høyre for green og lander selvfølgelig midt i fairwaybunker. Hakker meg ut av denne og chipper inn. 2putt for dobbel bogey

Hull 6: Katastrofalt utslag som hooker voldsomt inn i fairway på venstre side. Skal legge meg taktisk til høyre for treklyngen, nederst i bakken med PW, men drar den 5 meter for langt til venstre og lander i skogen. slår herfra rett i et tre og ligger fortsatt i skogen. Tar nå PW og chipper over green, ligger nå 3-4 meter i bakkant av green. Chipper inn og den går rett i koppen for dobbel bogey :D

Hull 7: Legger utslaget litt til venstre for green. Duffer chipen og kommer såvidt inn på green. 2putter for bogey.

Hull 8: Duffer første utslaget i buskaset foran rød tee (godt ingen så dette!). Andre utslaget hooker jeg inn i skogen på venstre side. Innser nederlaget og går til 9. tee.

Hull 9: Slår 8-jernet over vannet, men litt for langt til høyre. Tar deretter PW som jeg treffer litt tynt og lander litt utenfor green. Chipper nydelig og den lander en drøy meter fra flagget. Klarer på mirakuløst vis å bomme på dennne, og går av med en bogey.

20poeng på denne 9 hulls treningsrunden.

Jernslagene satt brukbart i dag, ingen duffer eller topping på fairway. Litt uheldig putting og dårlige utslag reduserer scoren som fort kunne vært endel høyere.

Må trene litt mer på utslag før neste runde! :)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Spilte Oppegård i dag.

Meget bra runde hvor jeg endte på 42 poeng :) .

6 par
6 bogey
3 dobbel bogey
2 trippel bogey
1 stryk / ga opp

Banen var i meget god stand med strøkne fairwayer og ganske raske greener.
nytt hcp: 22,4 :geek:
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Mats` spilleblogg

Post by sumo »

grattis med bra runde og nytt handicap :)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Takk for det. føler at jeg er i støtet om dagen :)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Runde i dag med kompis på Oppegård.

Ble litt våsete i dag med mest fokus på det sosiale og skravling....Hadde ikke helt fokuset og det ble 30 poeng på meg. Kunne fått 4 poeng til hvis greenene hadde vært helt jevne (de var hullet/luftet og ballen rullet ikke helt som den skulle. I tillegg var greenene enda raskere enn på mandag!).

I dag ble det også endel duffing, topping, shanking og dårlige utslag, men også selvfølgelig lyspunkter. Birdie på hull 14 med en enorm 5-metersputt :D . Mye surr generelt som førte til en hel del dobbel bogeys der jeg burde hatt bogey (treputting).

På siste hull (par 5) lå jeg 70 meter kort av green på 2 slag. Skulle bare pitche lett opp på green og sikre en par/birdie, men duffshanket ballen til helvete nede i krattet til høyre. Ikke akkurat noen krem-avslutning :lol:

Tar det ikke så tungt, da jeg vet jeg kan bedre enn dette. Trenger jo ikke være like blodseriøst hver eneste gang :) .
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

her er noen klipp vi filmet i går :lol:





Ser at det er noe rart som skjer med venstre kne i svingen (for mye bøy)?

Begge disse utslagene havnet forøvrig i fairway ;)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Mats` spilleblogg

Post by JanB »

jeg har problemer med å få hentet ned disse to videosnuttene til et "lesbart" format for mitt analyseprogram. Kunne du sendt meg det på e-post i et normalt videoformat?
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Kom hjem fra en runde på Losby (Østmork) nå.

For en som er vant med myrhullet krokhol var dette en åpenbaring, helt fra den første timen med oppvarming på range med nike-baller, til avslutning på hull 18. Banen er i meget god stand, men det var endel tilfeldig vann i spill nå, generelt bløte forhold. Men med litt ballplassering gikk dette greit. Synes ikke banen var supervanskelig, jeg fikk 34 poeng og har aldri spilt her før ;). Det som satt i dag var drivene. ca 90% av drivene gikk rett og landet (plasket) midt i fairway! Raknet kun på ett hull da jeg hooket 2 baller OB (resulterte i stryk og banning). Meget god lengdekontroll på de enorme greenene ga også uttelling. Noen hullkant ut ble det også, som reduserte score litt. Slet litt med jernslag fra den bløte fairwayen, ble noen stygge duffer her som kostet meg noen slag totalt. Dagens høydepunkt ble en 10 meters par-putt med helling til venstre som gikk rett i koppen :)

Alt i alt en fin dag på en flott bane, det regnet noe vanvittig på de første hullene, men dette ga seg og det ble sol! Er fornøyd med score og meget gode utslag som gikk dit jeg siktet hele runden ;)
Last edited by Mats on 20 Jul 2009, 23:15, edited 1 time in total.
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Mats` spilleblogg

Post by JanB »

34 poeng på første runde Losby er akseptabelt. Spesielt bra når vi tar med en stryk.
Normalt regnes 4-6 slag bedre om du har gått og satt deg inn i banen. Regner med at du ikke hadde gått den opp. Ei heller hadde du vel satt deg ned med baneguiden og vurdert hvor du vil bruke hva.
Dette var definitivt en bra runde.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

Det stemmer JanB. Stryk og 2 hullkant ut ;). Hadde ikke satt meg særlig godt inn i banen på forhånd nei, bare tittet litt på scorekortet. Stryket kom på hull 11, da slo jeg første ball såvidt OB til venstre, og provisoriske hook-shank :P.

Er fornøyd med runden, og spesielt utslagene!
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

20 poeng på 9 hull i dag og nytt hcp på 21,6.

Dette var inkludert 2-3 putter på mindre enn en meter som jeg bommet på. Himmel og hav så unødvendig :roll:

Utslagene satt midt i fairwayen også i dag, jernslagene var også bra. Noe trøbbel med nærspill fra 100m og inn (duffing med PW og SW :evil: )
Det nye jernsettet funker bra. Man får utrolig høy ballbane med disse køllene, deilig følelse når man treffer
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Mats` spilleblogg

Post by Kaffekannen »

Grattis med nytt hcp. da har Du, Furu og jeg samme hcp. 21,6 mot røkla?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mats` spilleblogg

Post by Mats »

hehe...javisst har vi det. Nå har jeg skrevet meg ned med 9,4 hittil i år...satser på å runde den magiske 20 grensa iløpet av høsten ;).

Dere får gi gass dere også, så kanskje vi når dette målet alle sammen!
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Post Reply