Halvorsen84's vei til "singellivet"

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by halvorsen84 »

Liten UPDATE her, for første gang siden 2015! :P

2016-2017: Mye bra, mye som kan forbedres! Mer trening enn spill, da "jobben" på HHG tar mye tid! :) Prøver å få spilt flere "bortebaner", lett å se seg blind på hjemmebane! ;)

2018: ENDELIG! Greide å bryte par på hjemmebane over 18 hull! Ny pers 67 slag, -1! Klubben har hatt en ukentlig 9-hulls turnering "Midtukeslaget", stableford, åpen klasse. Vant denne sammenlagt, samt noen ukentlige seiere, og noen 2-3 plasser! Hadde flere runder på -1-2-3, og ny 9-hulls "pers" med -4! Siden det er turnering er jo runden automatisk "tellende", og jeg var vel nede i 4,5, og der sa det stopp, da det nå kun er 18-hulls turn.runder som teller! Kom da fort ned på jorda igjen, og endte på 5,2 for sesongen!

Notable rounds, 18 holes 2018:

-1 på HHG
+2 på Dynekilen
+4 på Onsøy
+8 på GFGK

Score ellers, både hjemme og borte, ligger rundt 80-85 slag over 18 hull.

2019: Sesongen TOTALT ødelagt av senebetennelse/musearm/golfalbue, ble 10 runder, mot normale +/- 50, alle med oppskriving, endte på 6,2!

2020: Nytt HCP-system ga meg 6,9, opp fra 6,2. Sliter fortsatt med "senskader" etter senebetennelsen, armen er "slapp" og jeg slår merkbart kortere og mere ustabilt. Får bare ta det pent og rolig og håpe at det bedrer seg utover i sesongen.

De to 9-hulls rundene sålangt var +2/+4.

Har også byttet hjemmeklubb fra HHG til GFGK. Spent på hvordan dette slår ut på hcp gjennom sesongen, da GFGk er en bane jeg aldri har fått helt dreisen på. +8 som beste ever ifjor, dog med en dobbel og trippel på kortet! Føler at "knallrunden" lar vente på seg!

Ønsker alle en god golfsesong! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by halvorsen84 »

"Årsverste" sålangt etter 3. runder:

1. Bogey
2. Dobbel
3. Dobbel
4. Par
5. Bogey
6. Par
7. Par
8. Par
9. Birdie

+5 over 9 hull er til å grine av, blir trening imorgen, lørdag, og årets første 18 på GFGK på søndag! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by halvorsen84 »

Venstrearmen begynner ENDELIG å fungere som normalt igjen. Onsdagens "Midtukeslaget, 9 hulls-turnering" gikk ok. Var -1 på banens par etter 8 spilte hull. Avsluttet på hull 1, et enkelt par-4. Duffer utslaget i bekken (kan ikke huske sist jeg gjorde det), og slår 3. slaget til lost-ball i den tjukke og høye røffen som banen er kjent for på denne tiden! Burde slått prov. men vi trodde ikke ballen havnet der! (må ha fått venstresprett bak fw-bunker). Uansett, med Svensk Slaggolf, par+5, så ble det 38 slag, +4. Men det viktigste, og som er det jeg faktisk tar med meg, så er det at jeg endelig ser at jeg kan spille litt "god" golf igjen, satser på at det går i riktig retning fremover!

Mine P790 ble byttet til fordel for P730, men jeg bygger nok et combo-sett på sikt, med P790 i 4i-5i. Planen var egentlig å bytte P790 til nye utgaven men med recoil-skaft, (40g lettere skaft) da dette ville være snillere mot armen. Men dette drøyde, og armen ble bedre, så da klinte jeg like godt til med P730! Totalvekten på kølla er uansett lettere enn før, selvom skaftene er 5g tyngre. :) Fikk bare slått noen slag på rangen igår, før Tor med Hammern kom, men slo mange gode slag! Nydelig følelse, men selvfølgelig mye større tap av lengde/tilgivenhet ved off-center treff. Men, et dårlig slag er et dårlig slag! ;)

God sommer alle! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
Post Reply