Halvorsen84's vei til "singellivet"

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by halvorsen84 »

Heisann!

Tenkte å lage meg en liten treningsdagbok jeg også. Her blir det alt fra rangeøkter til treningsrunder, og noe "turneringsspill" på hobbynivå!

Kort om min "golfkarriere" så langt:

Tok grønt og hvitt kort i 2008, og spilte meg ned til 19,0 i hcp. Målet var å runde 20 den sesongen. Nå stagnerte det litt, da jeg ikke satt meg noe nytt mål, og heller ikke trente like mye pga dette. Tok noen få pro-timer med fokus på endring av grep og sving. Gikk fra hammergrip til interlock, og et ønske om å endre svingen fra røkk-fra-toppen til en mer jevn bevegelse all over. Gikk aldri noe GK-kurs, og lærte meg å slå stort sett på egenhånd på rangen! :shock: Gammel vane er vond å vende, believe me! ;)
Ble noe simulatorspill i løpet av vinteren og gledet meg til 2009 sesongen. Pga endringene jeg begynte på året før, var det ikke store gleden å finne i golfspillet nå. Følte at jeg sto bom fast. Og da en kompis sa at han hadde begynt med båtrace, og hadde plass til meg på "teamet", så var jeg rask med å pakke bort baggen for en periode! :(
2010-2011 ble det følgelig lite spill, men da 2012 kom, var jeg igang igjen!
Hadde skrevet meg opp til 19,4, og satt meg et hcp på 15 som mål for året. Av en eller annen grunn hadde jeg interlock-grepet og den nye svingen fortsatt "inne", det føltes rett og slett bare mer naturlig nå. Kanskje jeg hadde godt av en liten pause? Trening trening og atter trening, og jeg skrev meg sakte men sikkert nedover mot 15-tallet. Brått var jeg der. Og brått var jeg forbi. Endte på 13,5! Gikk også på en smell med årsrevisjon på -2.

2013 ble en blandet sesong. Med et nytt hcp på 11,5 og lite trening i løpet av vinteren, hadde jeg mye å hente inn. Skolegang på høsten gjorde også sitt til at jeg surret rundt på 11-tallet.

2014 startet tregt, som jeg stort sett alltid gjør etter vinteren. Sommeren kom, og jeg leverte runde etter runde med +0,1. Klubben startet med ukentlige treninger for herregruppa, dette trengte jeg! Viste seg at det kun var små justering som skulle til, samt et større fokus på taktikk ute på banen. En liten endring i grepet ble det også. Ble mer og mer stabil utover høsten, sikret meg en 2.plass i klubbmesterskapet Klasse B, og det beste var at jeg nå følte en trygghet i spillet mitt. Følte oftere og oftere at jeg fikk med meg denne tryggheten fra trening, med ut på banen! Startet som sagt sesongen med å skrive meg endel opp, men spilte nå stabilt på hcp 14,2!
Vinteren gikk, med noe simulatorspill kun for det sosiale, lite trening som vanlig. Var derfor spent da jeg entret banen, 21 feb i år!

2015: Spilte stort sett 9-hulls runder, åpnet med 14p, og holdt meg fint i buffer noen dager før det virkelig løsnet. Nå er sesongen igang, tenkte jeg, og startet derfor å spille tellende 18-hulls runder. Vekslet mellom buffer og 36 og følte at jeg hadde "mer inne". Etter runder på både 40p og 38p er jeg nå nede i 12,4. Her står jeg altså nå, og jeg føler fortsatt at det kan bli bedre utover, med litt bedre forhold. (ja jeg skylder litt på banen) :lol:

Trener systematisk både på range, nærspill, chipping og putting, og har også planer om noen pro-timer for litt mer kraft. Er lite aktiv med underkroppen, tror jeg har mye å hente med bedre vektoverføring og hofterotasjon.

Dette var litt om meg og mitt spill, målet er som sagt singelhcp i år, om jeg lykkes eller ei får tiden vise! ;)


-Thomas
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by halvorsen84 »



Slow-mo face on med driver, en av de siste treningsrundene i fjor høst.

Litt feil vinkel, ser ut som jeg har ballen i midten av stancen. Ser også at jeg går past-parallel, og at jeg reiser meg litt i det jeg starter nedsvingen.

Feedback mottas med takk! 8-)
Last edited by halvorsen84 on 19 Mar 2015, 18:02, edited 1 time in total.
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by liverglimt »

Good, litt lang sving, men det betyr ingen ting for spilleglede. Stå på og spill ditt spill. Så finner du deg en instruktør som du kan jobbe med over tid. Da kommer du til å se store forbedringer, om du har funnet rette hjelpa for langspillet. Lykke til!
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by halvorsen84 »

Takk for tilbakemelding, blir nok å jobbe med den lokale proen denne sesongen! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by GolfMickey »

lykke til med sesongen, og håper du når målet. det vil være en veldig god prestasjon, men vis man trener mye er det mulig. kommer til å følge med på denne tråden jevnlig:)
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by halvorsen84 »

9 hulls treningsrunde idag, kaldt og vått.

Wooder og hybrid er tilsalgs så de sto hjemme. Kun driver, jern og selvfølgelig wedger og putter! :mrgreen:

Hull 1, 245m par4: God drive midt i fairway. 36m inn og pitcher kort såvidt innpå. To-putt par. 4 slag 2p
Hull 2, 113m par3: Flagget står venstre, ender på green bak på høyre side. Altfor kort første-putt, men senker andreputten fra ca 2,5m. Par. 3 slag 2p
Hull 3, 378m par4: Prøver å slå en draw til venstre for fairwaybunker, litt mye og ender i venstre rough. Recoveryslag til ca 105m. Pitcher for langt og ruller av green. Chipper til hullkant og tap-in bogey. 5 slag og 2p.
Hull 4, 256m par4: Driver midt i fairway. Ca 40m inn og slår ca 5m kort av flagget. Lip-out birdieputt og tap-in par. 4 slag og 2p.
Hull 5, 360m par4: God drive litt venstre i fairway, der det er flatt. Ca 150m inn, og kommer meg såvidt innpå. Lang putt oppover med break venstre og feilberegner totalt hastigheten, putter meg AV green. Ligger på fringe og putter til hullkant. Tap-in bogey. 5 slag og 2p.
Hull 6, 261m par4: God drive litt høyre i fairway. Flagget står langt bak så slår safe til midt på green. Slår birdieputten halvmetern for kort. Par. 4 slag og 2p.
Hull 7, 128m par3: Flagget står bak høyre, slår meg 3m kort. Birdieputt rett i koppen! 3 slag og 4p.
Hull 8, 447m par5: God drive såvidt kort av fairwaybunker på høyre side. Lay-up til 100m. Pitcher pin-high 3m til venstre for flagget. Slår en "god" birdieputt som såvidt breaker av på "amatørsiden"! 8-) Tap-in par. 5 slag og 3p.
Hull 9, 156m par3: Dårlig jernslag kort av green, såvidt over dammen. Ok recovery-chipp til midt på green. Slår par-putten halvmetern for kort. Bogey. 4 slag og 2p.

21p og egentlig ganske fornøyd. Kanskje jeg ikke trenger wooder og hybrid? :lol:

Slo gode utslag med driver idag, bortsett fra på hull 3, men der prøvde jeg tross alt å shape'e ballbanen, drawen ble bare litt for kraftig..
Ble noen korte putter, men så tidlig i sesongen er ikke greenene helt som de skal være. Ulik hastighet over flere partier gjør det vanskelig. Men føler uansett at jeg blir mer og mer venn med dette for hver runde.

Får prøve meg på litt statistikk også da:

36 slag, par 34.

5/6 fairways
7/9 gir
17 putter
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by GolfMickey »

halvorsen84 wrote:9 hulls treningsrunde idag, kaldt og vått.

Wooder og hybrid er tilsalgs så de sto hjemme. Kun driver, jern og selvfølgelig wedger og putter! :mrgreen:

Hull 1, 245m par4: God drive midt i fairway. 36m inn og pitcher kort såvidt innpå. To-putt par. 4 slag 2p
Hull 2, 113m par3: Flagget står venstre, ender på green bak på høyre side. Altfor kort første-putt, men senker andreputten fra ca 2,5m. Par. 3 slag 2p
Hull 3, 378m par4: Prøver å slå en draw til venstre for fairwaybunker, litt mye og ender i venstre rough. Recoveryslag til ca 105m. Pitcher for langt og ruller av green. Chipper til hullkant og tap-in bogey. 5 slag og 2p.
Hull 4, 256m par4: Driver midt i fairway. Ca 40m inn og slår ca 5m kort av flagget. Lip-out birdieputt og tap-in par. 4 slag og 2p.
Hull 5, 360m par4: God drive litt venstre i fairway, der det er flatt. Ca 150m inn, og kommer meg såvidt innpå. Lang putt oppover med break venstre og feilberegner totalt hastigheten, putter meg AV green. Ligger på fringe og putter til hullkant. Tap-in bogey. 5 slag og 2p.
Hull 6, 261m par4: God drive litt høyre i fairway. Flagget står langt bak så slår safe til midt på green. Slår birdieputten halvmetern for kort. Par. 4 slag og 2p.
Hull 7, 128m par3: Flagget står bak høyre, slår meg 3m kort. Birdieputt rett i koppen! 3 slag og 4p.
Hull 8, 447m par5: God drive såvidt kort av fairwaybunker på høyre side. Lay-up til 100m. Pitcher pin-high 3m til venstre for flagget. Slår en "god" birdieputt som såvidt breaker av på "amatørsiden"! 8-) Tap-in par. 5 slag og 3p.
Hull 9, 156m par3: Dårlig jernslag kort av green, såvidt over dammen. Ok recovery-chipp til midt på green. Slår par-putten halvmetern for kort. Bogey. 4 slag og 2p.

21p og egentlig ganske fornøyd. Kanskje jeg ikke trenger wooder og hybrid? :lol:

Slo gode utslag med driver idag, bortsett fra på hull 3, men der prøvde jeg tross alt å shape'e ballbanen, drawen ble bare litt for kraftig..
Ble noen korte putter, men så tidlig i sesongen er ikke greenene helt som de skal være. Ulik hastighet over flere partier gjør det vanskelig. Men føler uansett at jeg blir mer og mer venn med dette for hver runde.

Får prøve meg på litt statistikk også da:

36 slag, par 34.

5/6 fairways
7/9 gir
17 putter
skulle gått 9 til, så hadde du starta med en tidlig nedskrivning :)
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by halvorsen84 »

Hehe, får ta det igjen på lørdag, er meldt knallvær! :) Hadde uansett bestemt meg for at det kun var trening..
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by halvorsen84 »

Orka ikke å vente helt til imorra, så ble 27 hull idag, 18 tellende + treningsrunde på ettermiddagen.

Kort oppsumert:

*tellende runde:

Spilte stort sett til min par +/- hele veien. Ett poeng foran, ett poeng bak. Lå på min par etter 15 spilte, har ekstraslag på de 3 siste og avslutter med 3 strake banens par! Ender på 39p! 8-)
Slo gode utslag. Stort sett gode innspill, og der jeg misser green redder jeg flere par med gode chipper.
Putting kan alltid forbedres, hadde noen lip-outs med litt for høy hastighet. To 3-putter :(
Føler at spillet sitter ganske bra nå, føler meg trygg, og tenker at jeg har en "løsning" på hvert slag jeg står ovenfor.
Tidligere så kunne ett eneste møkkaslag ødelegge hele hullet, og noen ganger også de neste, nå greier jeg til en viss grad å nullstille. Hvertfall før neste tee. Det hjelper utrolig mye!

Alt i alt er jeg godt fornøyd med stabiliteten i eget spill for øyeblikket, og har nå skrevet meg ned til hcp 11,5! :shock:

Planen var egentlig å trene på range og puttinggreen resten av ettermiddagen, men da en spillesugen kompis ringer, så tenker jeg jaja, jeg kan jo ta en treningsrunde..

Jeg er ikke noe særlig glad i å kjøre berg og dalbane, og det var nettopp det denne runden ble! :lol:

Hull 1, 245m par4: god drive midt i fairway, pitcher til 3m og senker for birdie! 3 slag og 3p
Hull 2, 113m par3: utslag ca 2m kort av pinnen og senker for ny birdie! 2 slag og 3p
Hull 3, 378m par4: djevelen i meg bestemmer seg for å "carre" fairwaybunkern, ender på fairway på hull 4. En våt 5-wood legger seg på ca 75m. Tjukk wedge rett i greenbunker. Fortsatt i bunkern etter første slag. Slår meg opp i roughen. Grøfter chippen. To-putter for 8 j**** slag. Firedobbelbogey. Man kommer kjapt ned på jorda ja! Og jeg som trodde jeg hadde lært meg litt "mind-recovery"! :?
Hull 4, 256m par4: god drive igjen, pitcher pin-high, og senker IGJEN for birdie! 3 slag og 3p (kompisen min vurderte å gå av, kort vei til klubbhuset etter hull 4 :mrgreen: )
Hull 5, 360m par4: slår igjen en møkkadrive, som fader ut i rødt. Finner ballen men må droppe. Slår 5-wood såvidt kort av green. Chipper til fringe på andre siden. Chipper til hullkant. Tap-in dobbelbogey. 6 slag og 1p
Hull 6, 261m par4: ny møkkadrive ut til høyre ved trærne, TJUKT og vått gress hindrer kontrollert innspill, så safer ut i fairway, nydelig wedge legger seg halvmetern fra og tap-in par. 4 slag og 2p
Hull 7, 128m par4: presterer å shanke ut til høyre, det samme tjukke våte gresset gjør at jeg slår kort av green (gikk for green denne gangen), chipper til ca 1,5m og senker for bogey. 4 slag og 1p
Hull 8, 447m par5: god drive litt venstre i fairway, lay-up til ca 80m, slår meg kort til fringe, og senker for rundens FJERDE birdie! 4 slag og 4p
Hull 9, 156m par3: trygt utslag midt på green, ELENDIG og kort førsteputt, lip-out par-putt og tap-in bogey. 4 slag og 2p

38 slag 19 poeng.

Utrolig moro med 4 fugler. Utrolig lite moro å måtte carde en 4-dobbel når man nå er nede i A-klassen og kun regner slag, i konkurranse. Men men, sånn er livet på golfbanen! Gleder meg til å spille i knallværet som er meldt imorra! ;)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by halvorsen84 »

Yey!

Null spill om dagen, men imorgen henter jeg det nyeste tilskuddet i bagen; Titleist 915H 21 grader hybrid med Aldila Rogue-skaft! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by GolfMickey »

jøss Grattis med tidlig nedskrivning, klaffer bra så tidlig det. da virker målet ditt for året å være innen rekkevidde :)
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by halvorsen84 »

Takk for det! Håper bare det kan tørke skikkelig opp nå i påska, så blir det masse spilling! Drar til Strømstad for å spille på mandag, så kommer nok en rapport derfra!

Ellers ble det et Diamana-skaft i 915 hybriden, rogue skaftet funket ikke. Endte opp med å slenge med en 915F 3'er også, der passet rogue-skaftet bedre! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by halvorsen84 »

Da var det på tide med en liten oppdatering her syns jeg. Har fått "jobb" på HHG, så går noe tid til annet enn spilling, men jeg klager ikke. Er det rolig finner dere meg på puttinggreenen! :mrgreen:
Gikk 18 "bakfulle" hull idag, og jammen ble det ikke ny "pers" på 71 slag, +3! 8-) (den gamle var +4)

3 birdier, 6 bogeyer og 9 par! Flere birdieputter som strøk hullkanten, men den gang ei! :P
Scrambla flere par idag, deilig å vite at det ikke er "katastrofalt" å misse green! ;)
Besøkte ikke en eneste bunker! (de er forøvrig veldig fine nå)
Putteren var glovarm idag, bortsett fra èn 3-putt :evil: Stort sett "alle" førsteputtene var innafor en golfsko! (jeg bruker strl 38) :lol: Trygge returer! :)
Driveren fungerte helt ok idag, men etter at jeg runda på par, så gikk jeg i safe-modus over til 3-wood/hybrid på de fleste utslagene på back!

41p og gikk fra hcp 11,6 til 10,5! ;)

Ser ut som at Strømstad utgår imorgen pga. usikkert vær, så da blir det borregaard, hhg eller gamle! :D
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by halvorsen84 »

Hatt en veldig god treningsøkt idag, fokus på nærspill; pitching, chipping og putting.

Nærspillet har alltid vært styrken min, og det er det fortsatt. Trives best innafor 50m. Føler at jeg har "slaget", uansett om jeg ligger i rough eller fairway.
Gjorde en øvelse der jeg la ut en stick på green, pitchet/chippet og prøvde å lande ballen omtrent på pinnen, for å se hvor mye rull/spinn jeg fikk med ulike typer slag.

Putteren er et kapittel for seg. Ene dagen glovarm, andre dagen iskald. Sånn har det alltid vært. Ønsker meg en mellomting. Prøvde ny grepteknikk idag, med høyrehånda øverst. Skrinlagt etter 10 putter. Sett at flere holder sånn og ville bare teste! ;)
Gjorde mine faste øvelser på treningsgreenen;

-Veksler mellom korte og lange putter, nøyaktig lengde tenker jeg ikke så mye på, da jeg uansett aldri "skritter opp" på green på en runde, men prøver heller å ha fokus på å "visualisere lengden" utifra det jeg ser og føler.
-Slår mange korte putter i ring rundt hullet, bommer jeg må jeg begynne på nytt. 1-1,5m.
-Går en runde der jeg spiller meg gjennom alle flagg på greenen, ca 3-8m lengde, opp/ned/flatt/fall mot høyre/venstre, maks 2 putter pr hull, bommer jeg må jeg begynne på nytt. Klarte flere lange 1-putter. Førsteputten lå stort sett innafor 0,5m.
-Avsluttet med å slå baller til alle flagg fra samme posisjon, ble 1 treputt :( Sliter når jeg får putter på +10m, noe man veldig sjelden får her på HHG, men greit å trene på det for andre baner sin skyld! ;)

Gikk 9 hull som trening før jeg dro hjem; 38 slag +4 18p.
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by GolfMickey »

halvorsen84 wrote:Da var det på tide med en liten oppdatering her syns jeg. Har fått "jobb" på HHG, så går noe tid til annet enn spilling, men jeg klager ikke. Er det rolig finner dere meg på puttinggreenen! :mrgreen:
Gikk 18 "bakfulle" hull idag, og jammen ble det ikke ny "pers" på 71 slag, +3! 8-) (den gamle var +4)

3 birdier, 6 bogeyer og 9 par! Flere birdieputter som strøk hullkanten, men den gang ei! :P
Scrambla flere par idag, deilig å vite at det ikke er "katastrofalt" å misse green! ;)
Besøkte ikke en eneste bunker! (de er forøvrig veldig fine nå)
Putteren var glovarm idag, bortsett fra èn 3-putt :evil: Stort sett "alle" førsteputtene var innafor en golfsko! (jeg bruker strl 38) :lol: Trygge returer! :)
Driveren fungerte helt ok idag, men etter at jeg runda på par, så gikk jeg i safe-modus over til 3-wood/hybrid på de fleste utslagene på back!

41p og gikk fra hcp 11,6 til 10,5! ;)

Ser ut som at Strømstad utgår imorgen pga. usikkert vær, så da blir det borregaard, hhg eller gamle! :D
hvor spilte du? gode forhold. forresten hørtes det ut som en kjemperunde, så ser vel ut som du er singel snart :D
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by halvorsen84 »

Spilte på HHG. Var en kompis som skulle være med som ikke hadde "råd" til å spille andre steder! :lol:
Ja begynner å bli fine forhold der, tørker mer og mer opp. Greenene har fortsatt "skjærespor" fra fjorårssesongen, men men! 8-) Hastigheten er ganske jevn hvertfall.
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by halvorsen84 »

Da har endelig dagen kommet, og jeg har nådd målet om singelhandicap! Utrolig artig, da dette er noe jeg har trent og "jobbet" aktivt for helt siden sesongstart!
Kort oppsummert ble runden som følger:

3 birdies
7 bogeys
8 par

Driveren satt som den skulle idag, lengre innspill var litt her og der, reddet flere ganger av utrolig godt nærspill og putting!

72 slag, +4 og 39 poeng. Nytt hcp 9,9! 8-)

Det skal jo bare en dårlig runde til nå, så er jeg oppe på 10-tallet igjen, men jeg føler fortsatt at jeg har endel å gå på, så det tar jeg ikke så tungt. Det er tidlig i sesongen, og mange runder igjen med mulighet for god golf! :lol:
Har egentlig ikke satt meg noe nytt mål, annet enn at jeg ønsker å etablere meg under hcp 10 et sted, og bli jevnt over mer stabil.
Kommer til å fortsette og trene målrettet som jeg har gjort til nå, og fokusere på det jeg driver med. Så får tiden vise hvor jeg ender opp på slutten av sesongen! ;)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by halvorsen84 »

Var jo meldt strålende vær idag, så sto opp tidlig for å dra en tur på banen. Ble skikkelig "ruskevær" etterhvert, men ble allikevel 2x18! Èn tellende og en treningsrunde etterpå.

Den tellende:

72 slag +4 38 poeng.
2 birdier
6 bogeyer
10 par

Treningsrunde:

71 slag +3 39 poeng.
3 birdier
6 bogeyer
9 par

Nytt hcp: 9,5! Har skikkelig flyt om dagen, spiller stabilt, føler jeg har nivået "inne"! :D
Har enda tilgode å runde under par, var -1 etter 8. på den ene runden, men fortsetter det slik så regner jeg med at det skjer før eller siden. Jeg skal hvertfall jobbe hardt og trene videre! 8-)
Føler ikke at jeg "aktivt" jakter birdier, men prøver å ta vare på de sjansene jeg får, når de kommer. Nærspillet har alltid vært styrken min, og jeg får bevis for dette gang på gang nå, utrolig moro! :)

Hovedmålet er som sagt å etablere meg skikkelig under 10-tallet, ved å vedlikeholde nærspillet og forbedre langspillet!
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by halvorsen84 »

Treningsrunde idag, 9 hull, +2!

Helt ok runde, igjen er det puttinga som utmerker seg! :)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
halvorsen84
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 401
Joined: 29 Sep 2012, 19:38
Hcp: Ja
Hjemmeklubb: Onsøy golfklubb
Location: Fredrikstad, Østfold
Has thanked: 5 times
Been thanked: 15 times

Re: Halvorsen84's vei til "singellivet"

Post by halvorsen84 »

18 på Borregaard idag. 36p. Helt ok runde. Mye bra, noe dårlig. Uansett deilig å "forsvare" hcp på andre baner, selvom Borregaard også er 9.hulls. De har jo hvertfall litt ulike utslagssteder og litt lengre hull!
Andre gangen jeg spilte der, så er ikke helt på nett med køllevalg osv. Men er jo blitt samarbeidsklubb med HHG nå, så blir nok endel runder der i løpet av sesongen! :)

God helg alle! ;)
Titleist Tsr2 Dr Tour AD HD 4R+
Titleist Tsr2 5w Tour AD HD 5R+
Titleist Tsr2 7w Tour AD HD 6SR
TM Stealth DHY 3i Aldila Ascent 65R+
TM P790 MMT 65R+
SM9 54/60 DG BLK Onyx R300+
SC Select Newport 2.6
Post Reply