sumo spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

sumo spilleblogg

Post by sumo »

føler at det er på tide at jeg også får meg en spilleblogg :)
skal bli mye flinkere til neste år og skrive opp slag for slag mens jeg går runden, da jeg ikke alltid husker alle slagene :|

idag gikk jeg ihvertfall 15 hull på krokhol. rakk bare 15, da jeg måtte avgårde.
gikk også alene idag, så det passet utrolig bra med en treningsrunde hvor jeg kunne få prøvd ut den nye sving teknikken med og la armene falle.

hull 1/par 3: 122m. slo ut med 8i, dro den litt til høyre for green i semirough. chippet meg inn med lob`en rett i koppen med litt rull. birdie :)
hull 2/par 4: 315m. hooket første drive, ob. ny drive litt til venstre for fairway.havnet i rough som er ca fem meter høyere enn fairway.fikk pitcha meg ut, chippa deretter inn på green. toputt. trippel.
hull 3/par 5: 440m. klinka til med driver.dro også litt venstre, havnet i fairway på hull 5. slo meg videre med 7i, ca 100m igjen til green. en dårlig pitch med gap`en dro til høyre inn i skauen. drop.ny pitch med lob`en som gikk under ballen. ble en flop på 7m. chippa meg inn, snuste på hullkanten. tap in dobbel.
hull 4/par 3: 157m. utslag med 8i.litt høyre, havner i fringe, men ruller ned i rough. chipper inn, men treputter på en elendig green. dobbel.
hull 5/par 5: 505m. slicer første drive langt inn i skauen.lost ball. ny drive som går midt i fairway, ca 220m. griper litt ned på 5h og legger meg opp foran vann.
knall treff med 8i ca 30m fra green.pitcher meg inn med lob`en. toputt og trippel.
hull 6/ par 4: 310m. utslag med 4h. treffer ufattelig dårlig og den går høyt og til høyre.havner rett i kanten ved skog.chipper meg ut på fairway.
ca 140m inn i oppoverbakke. 7i som jeg duffer litt. pitcher inn med sand to meter fra hullet. setter putten for bogey.
hull 7/par 3: 107m. utslag med pitchern. treffer litt tynt så den går lengre enn antatt.legger seg i fringe. elendig treputt resulterer i bogey.
hull 8/par 4: 369m. stryk. dårlig utslag til venstre skog med driver, ballen spretter ut i roughen riktignok, men 50m fra tee.kakker meg ca 130m nedover fairway med 5h. 5h igjen med superslice, drop. duffer pitchen inn med lob`en. chipp og toputt. :?
hull 9/par 4: 249m. utslag med 8i. perfekt treff med god margin over vann. innspill med gap`en havner på green. ca 7m til hull. gode sjanser for både birdie og par, men elendig treputting ødelegger hullet.bogey.
hull 10/par 4: 307m. prøver en fade med 6i på utslaget, men genererer for mye sidespinn.blir nærmest en slice, men er heldig og ballen får lucky bounce og spretter ut på fairway. slår videre med 7i i oppoverbakke.havner kort av green.pitch med lob som flopper. chipper inn, toputt for dobbel.
hull 11/par 3: 143m. utslag med 7i litt venstre. chipper inn, toputt for bogey.
hull 12/par 4: 305m. knalldrive som går rett og langt med helt sykt mye rull.ca 250m m/carry. innspill med lob`en som ble kort av green.feil køllevalg her.
chipper inn og toputter for bogey.
hull 13/par 4: 294m. nok en kanondrive som går litt venstre, men kommer tilbake og får sykt bra rull i skråning.innspill på ca 30m. pitcher inn på fringe, men klarer og prestere nok en jævla treputt for bogey. er det mulig?
hull 14/par 4: 271m. kanondrive igjen, rett fram i midten av fairway i oppover bakke. ca 30m inn.pitch går over og lander i semirough.chipper inn og treputter igjen for dobbel. herregud, jeg putter som en donkey.

hoppet rett til hull 18 da dette er nærmest klubbhuset etc, siden jeg måtte farte avgårde. par 4. 362m. god drive, men litt venstre som resulterte i at andreslaget med 9i ble slått fra fairway på hull 6. innspillet ble kort av green.igjen feil køllevalg. chippet inn, toputt for bogey.

endte på 32 poeng på 15 hull, så er fornøyd med det. skikkelig bogey golf idag ja :lol:
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Post Reply