Simen's spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Simenostnor
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 28 Oct 2009, 15:53

Simen's spilleblogg

Post by Simenostnor »

Hei, jeg har lest gjennom de fleste spillebloggene her og syntes det var artig lesning. Ettersom jeg ikke har bedre ting å gjøre på en onsdag ettermiddag, tenkte jeg å lage en selv også. Jeg spilte Nes på lørdag. Det var vel ikke det man kalle en fin høstdag. Kvikksølvet viste 4 grader og det blåste også litt surt. Jeg var også ganske fyllesjuk, så ambisjonsnivået for runden var ikke veldig høyt. Det fikk heller bare være en fin tur i parken. Fikk også teste en ny putter i dag, spennende :D

Hull 1: Følte jeg meg ganske pigg faktisk. Utslaget havna litt til venstre i fairway. andre slaget inn på greenen, 10-11 meter kort av pinnen. Dessverre ble det en tre putt her og bogey.

Hull 2. Utslaget litt til høyre her, men ikke så ille. Legger opp andre slaget til en ok avstand. 7 jern fra fairway. Til høyre for green. Ballen lå ganske tricky i roughen og pinnen sto rett mot meg. Slo et veldig bra slag. 2 meter forbi hullet. Par putten satt.

Hull 3. Par 3. 200 meter i dag. Har ikke noe annet valg enn å ta driveren nå. Litt inn i vinden var det vel også, hehe. Slår et veldig bra slag her og. 6-7 meter til høyre for pinnen. Pin high. Putten går i og det blir birdie :P

Hull 4. Langt par 4. Veldig bra utslag. andre slag med wood er litt kort av green. chippen legger seg 4 meter forbi og putten er kort i linja. Bogey

Hull 5. Nytt vanskelig par 4 med vann hele veien på venstre side. Utslaget er veldig bra her også. 2 slaget inn på green. 7-8 meter opp bakken. to putter og par

Hull 6. Par 3. Utslaget er veldig bra, men litt for mye til høyre. Tar helninga hele veien ned igjen og jeg står med en 15 meter opp bakken. Legger den 1 meter kort og det blir par.

Hull 7. Fint utslag, men ballen legger seg dårlig i fairway. Tar rescue kølla og måker til og legger meg opp på en hyggelig avstand. Greenen her er veldig tricky. Høyre og for langt er helt natta her med tanke på dagens flaggplassering. Slaget er veldig "on target". Ser litt kort ut fra min posisjon, men når jeg kommer opp, viser det seg at jeg bare en 2,5 meters birdie putt. Den sniker seg inn ved høyre hullkant og det blir enda en birdie :P

Hull 8. Artig par 4. Prøver å ta den over bunkeren, men kommer for tidlig med armene og ballen går til venstre. Har ca 90 meter igjen og velger en rolig wedge. 5-6 meter kort. Putten er ikke helt bra og det blir par.

Hull 9. Nok en artig par 4 der utslaget er som det alltid er. Langt ute til høyre. Ballen ligger tricky, men føler jeg har et ok slag allikevel. Veldig bra andre slag, inn på green 7-8 meter i fra. to putter og par.

Hull 10. Par 5. Ok utslag etterfulgt av et greit andreslag. Har litt for langt innspill og må opp med et langt jern. Slaget er veldig bra, men det ble alt for kort. Har en birdie putt på 20+ meter fra fringe. Den ble litt fort kort og den påfallende putten satt heller ikke, derfor ble det en litt sur bogey på det hullet

Hull 11. Kort par 4. Tee sted satt fram. Utslaget er fint. Legger meg opp på min favorittavstand, 70 meter. Her bør det bli saker og ting, tenker jeg. Dessverre treffer jeg litt tynt og ballen sklir ut mot høyre. Litt kort ble den også, men allikevel en birdie putt på 8-9 meter. to putt og par.

Hull 12. Par 3. Velger 5 jern. Ballen ser perfekt ut i lufta, men blir akkurat litt for kort. Det samme ble chippen og jeg står med 2,5 for par. Det ble en lip out på høyre side og enda en bogey :x

Hull 13. Langt par 4 opp bakken og inn i vinden. Veldig bra utslag etterfulgt av en veldig bra wood fra fairway. Ligger på semi green og har 13-14 meter for birdie. Dessverre blir det tre putt og bogey.

Hull 14. Kort par 5, men ikke reachable i dette været, men ganske bra utslag allikevel. Legger meg opp og tredje slaget inn på greenen. 3 meter fra. En fin birdie sjanse, men alt for dårlig putt, dessverre. Par

Hull 15. Par 4. Bra utslag igjen. Har ingen sjanse og nå på 2. Legger opp på 40 meter. En fin wedge inn og en skikkelig bra putt, sikrer par på dette hullet

Hull 16. Greit utslag. Ligger på fringe. Putten går litt forbi, men setter returen. Par

Hull 17. Veldig bra utslag. 90 meter. Det blir en hard 52 grader for meg. Dessverre slår jeg denne litt for hardt og den går over hele greenen. Chippen er dårlig og jeg har 6-7 meter for par, som jeg ikke setter. Bogey

Hull 18. Bra utslag, men har dårlig vinkel på innspillet. Ballen sklir ut til høyre igjen og står med 11-12 meter for birdie. 2 putt og par på siste hullet.

Oppsumering: 36-40 =76 slag. En runde jeg var veldig fornøyd med. Ihvertfall første 9 spilte jeg veldig bra. Mista det litt på siste 9, men jeg er dårlig når jeg ligger ann til å få ny "pers", hehe.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Simen's spilleblogg

Post by furu »

Velkommen til forumet og Treningsdagboken.

Det er nyttig for både nybegynnere som meg og flinke spillere som deg å ta en gjennomgang av prestasjonene sine. Syns også det er inspirerende å lese om andres prestasjoner, gleder og til tider sorger :lol: JanB hopper innom med en "fjernanalyse" en gang i blandt, noe mange setter pris på.

Spilte du fra hvit? Hull 4 var langt ja. 426/401 er voksent for et par 4. #13 med 434 fra hvit var også mildt sagt drøyt :lol: Bare 374 fra gult ser jeg... Og så #15 med 439/408....dere liker lange par 4 der borte.

Hvilken putter testet du?
Instagram @christianfuru
Simenostnor
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 28 Oct 2009, 15:53

Re: Simen's spilleblogg

Post by Simenostnor »

Det ble gult bare, men i den kulda føltes det nesten ut som hvit, hehe. Jeg testet Oddysey XG Sabertooth(tror jeg den het). Den var balansert og fin, synes jeg. Anbefaler den på det sterkeste:D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Simen's spilleblogg

Post by furu »

Med den dagsformen og forberedelsen så var vel gult et bra valg :D

Sabertooth er en bra putter. Har prøvd den flere ganger, også lånt med på bane. Bombesikker på korte putter men jeg fikk ikke god nok lengdekontroll på 5-6 meter ++. Jeg sliter litt med noen insert-puttere. Var overrasket over at den store fasongen ikke plaget meg. Kaffekannen her på forumet vant en Teron, det er samme serie som Sabertooth. Virker som om han liker den veldig godt.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Simen's spilleblogg

Post by stooy »

Velkommen til golfsnakk.no! :)
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Simen's spilleblogg

Post by JanB »

Velkommen til forumet for golfere Simenostnor
Med din beskrivelse av forholdene ville jeg vært godt fornøyd med denne lørdagsrunden. Kanskje nettopp fordi du var litt i "bakis", så kunne du slappe av litt og ta det rolig. hehe.. har faktisk registrert det samme selv.

Nes er jo definitivt en åpen og fin bane som favoriserer langtslående. Dersom fairway var ok så sent på sesongen vil jeg tro det var litt ekstra rull på det harde underlaget. Høres ut som greenene ikke var helt topp. Tre-putter er stygt på scorekortet. MEN når du går på par på front, er det virkelig bra. Det hjelper med 3 fugler. Det demmer liksom opp for noen sleivslag. Selv har jeg hatt birditørke en stund og en kommer liksom ikke under, selv med et tosifret tall av par.
Spilte Nes endel ganger mens jeg var i Norge og jeg likte definitivt banen.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Simenostnor
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 28 Oct 2009, 15:53

Re: Simen's spilleblogg

Post by Simenostnor »

Greenene var fine de, litt treigere enn vanlig kanskje, men ikkeno å klage på. Skal forhåpentligvis spille en eller to runder til helga før frosten kommer for alvor. Synd at det er over nå, for jeg har aldri vært mer keen enn det jeg er nå:(
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Simen's spilleblogg

Post by JanB »

Gi litt mer fyllestgjørende info om neste runde.
Jeg lukker øynene og spiller Nes en gang tilg.
Hvor gjør du miss? La oss se på hvor du kan senke din score?
Elllers er du selvsagt velkommen til Costa Blanca når sesongen er over i Norge
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Simenostnor
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 28 Oct 2009, 15:53

Re: Simen's spilleblogg

Post by Simenostnor »

Var i Sverige i helga og slang en tur innom Strømstad golfklubb for å teste ut vårformen. Ikke rare forventningene til runden, men været var ihvertfall fint med en liten bris, selvsagt.

På 1'ern slo jeg litt til venstre, men i fairway. Innspillet trodde jeg var helt konge, men landa litt kort. Chippen og putten var dårlig og da blir det ofte Bogey. +1

På 2'ern slo jeg ut jern. Innspillet er kort igjen og chippen er dårlig, men denne gangen var putten bra og det ble par. +1

3'ern er en par 5 det mulig å nå på to. Utslaget er midt i. Legger opp andre slaget, men wedgen inn blir for dårlig og havner på nedre platå. Får en heldig to putt på dette hullet. +1

4. Par 3. Treffer green og putter to ganger

5'ern er inn i vinden. Ender opp med bogey tilslutt etter en bra chip +2

På 6'ern slår jeg langt til venstre og ballen treffer veien og legger seg oppe på berget, hehe. Får ballen inn på greenen og setter en bra putt ned bakken. Lett par liksom +2

På 7'ern slår jeg dagens beste utslag. Er "between clubs" på inspillet og velger en kølle. Slaget ser helt konge ut igjen, men denne gangen stopper den så mye som 20 meter kort av greenen. Ganske artig. Chippen er genial og legger seg inntill. Leett par +2

8'ern ut med et jern. Wedgen er dårlig. 2 putt fra 10 meter. +2

9'ern treffer jeg nesten bekken med utslaget. Legger opp 2 slaget og wedgen blir alt for kort. 2 putt fra 15 meter+2

På 10'ern er utslaget på green, men ca 25 meter fra koppen. Heldig to putt her også

11 i fairway. Andre slaget til venstre. Bra chip og bra putt

12. Over vannet, rett inn i vinden. Slår til høyre, men tørr. Dårlig chip og dårlig putt. +3

13. Utslag til venstre. Ballen ligger greit. Andre slaget ser konge ut, men 10 meter for langt. 2 putter og par +3

14. Rescue. Til høyre. Må slå andre slaget over noen trær. Det funka ganske bra og jeg har en ganske bra birdieputt, men den brekker mer enn jeg trodde

15. Kort par 5, men blåser veldig imot. Bra utslag. andre slaget langt til høyre. Dårlig wedge, men setter putten fra fringen. Diiigg +2

16. Drittutslag. Er heldig som finner den. Slår med ut på fairwayen igjen. Derfra inn på greenen. to putter og det blir bogey +3

17. Utslag til venstre, men greier seg. Inspillet legger seg kort av greenen. Chip og to putt +4

18. Utslaget til venstre igjen. Slår en bra pitch som legger seg inntil. Lett par +4

38+37=75(+4)

Ikke så ille, men sliter veldig med lengdekontroll på jernkøllene
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Simen's spilleblogg

Post by Solaar »

Ser ut som at puttingen ikke har fått lide over vinteren ihvertfall :) Selv om det ikke ble den største uttellingen på de så virket det som at puttene reddet deg noen ganger? God start på sesongen, hvordan vil du karaktisere banen - er den vanskelig/lett/lang osv?
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Post Reply