Stichos spill- og treningsblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Ichbin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 245
Joined: 13 Jan 2011, 21:32
Hcp: 4,7
Hjemmeklubb: Randaberg

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Ichbin »

Lykke til i morgen, håper du drar hjem årets første tittel til golfsnakk i 2011! :D
Acer XF Leggera, GD Aura Red Stiff.
Ping G10, 18grader
Mizuno MP-60 3-pw
Ping Tour w 50,
Acer XB 56, 60
Ping Redwood ZB.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Vi ble forresten nr 2 i Chess Cup. Hadde lik score som vinnerne, men tapte da en av deres spillere hadde best score.

Har fått spilt 3 runder nå, og mye av spillet sitter bra. Imidlertid sliter jeg noe helt sinnsykt med driveren fra tee. Jeg treffer den veldig bra på rangen, men når jeg kommer ut på banen er det helt håpløst. Gjør alt mulig, fra kraftige hooker, skyer og topper ballen. Stort sett er nok problemet at jeg blir for passiv og henger bakpå. Må få dette til å løsne. Idag hadde jeg 3 birdies på runden, men strøk også 6 hull. Alle hullene jeg strøk var pga at jeg havnet i trøbbel fra tee. På de fleste av disse slo jeg vekk 2 baller fra tee, og var ferdig med hullet før det i realiteten var begynt.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Fin økt på rangen igår. Var på postkontoret og hentet Mashie M3'en i forkant, så det ble naturlig nok mange slag med den. Virket som en svært bra kølle, selv de jeg kjente at var godt ute på tåen fikk en fin ballbane og lengden var grei.
Driveren fungerte som vanlig fint på drivingrangen. :)

Fikk også testet GX-3'en mot de ulike målene på rangen, og den var meget lovende. Gleder meg til å sette den i sving ute på banen.

Reiser til Frankrike i helgen, uten golfbag. Satser på at det blir golf når jeg er tilbake, selv om værmeldingen ikke akkurat innbyr til det.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Satser på en rangeøkt i kveld dersom været er greit, og 18 hull imorgen ettermiddag.

Fokuset på rangen idag blir driveren.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Ble ikke noen rangeøkt på onsdag da været ikke var noe særlig, men fikk spilt årets først hcp-tellende runde (tidligere har det vært 2 vintergreener).

Den gikk faktisk ikke så verst. Endte på 81 slag, som er 3 slag bedre enn hcp. Så da ble det en finfin nedskrivning.
Putteren var rimelig iskald igår. Hadde mange gode birdiemuligheter, men det var ingen som ville i. Ble 35 putter, og det er 5 putter for mye.
10 GIR er jeg veldig fornøyd med, de fleste var heller ikke spesielt langt fra hullet.

Driveren satt stort sett bra igår, og det har vært et stort problem på de øvrige rundene. Wedgene var en fryd.
Håper jeg skal få tid til en ny runde på lørdag. Avhenger imidlertid av at jeg klarer å skaffe barnevakt. Furu? :)
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Ble runde idag. Vanskelige forhold med mye vind og noen få regndråper. Trivelig å gå med høyhalset under genseren og strikkelue på hode nå når vi nærmer oss juni.
Mange gode slag idag også. Driveren sitter som bare juling fra tee. Idag toppet jeg noen innspill med LW og SW, og ble hardt straffet hver gang. Putteren var fortsatt iskald. Birdieputten på 1,5m på hull 18 ble til en bogey. Kjip avslutning på runden. :(

Det er nok nærspillet med putting som må fokuseres på ved treningsfeltet, men det er grusomt kjedelig.

Endte på 89 slag. Håpløs F9, men greit fornøyd med B9 minus det som skjedde på greenen på hull 18. Oppskrivning til 11,7.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by furu »

Har ikke vært i godt slag etter runden i går så jeg egnet meg nok ikke som barnevakt :lol:

81 er en pen runde! 35 putter er ikke like pent men det fikser du etter hvert. Er ikke alle greener som er like bra å putte på for tiden, syns de varierer veldig i hastighet.
89 var du vel ikke like stolt av men været gjorde jo forholdene veldig vanskelige i dag. Har ikke spilt selv men gikk en tur i vind og regn tidligere i dag. Surt, kaldt og liten kuling.
Instagram @christianfuru
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Nei, ikke veldig stolt av 89-runden, men ikke misfornøyd med selve spillet. Ble bare ikke noen score idag.

Mildt sagt surt vær. Hadde på meg skihansker mellom slagene for å holde varmen i hendene. :)
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Ny runde igår. 88 slag, og det føltes som de fleste av de var putter.
Det fungerer fra tee i øyeblikket og jeg traff vel 9 av 13 fairwayer. Var stiv i kroppen idag etter at jeg på mandag hadde første fysiske treningsøkten på en god stund. Følte at dette resulterte i at oppvridningen ikke ble god nok, hang litt bakpå og det ble noen hooker. Traff ikke så mange greener idag, og reddet meg sjeldent når jeg først bommet. Putteren var grusom, og det ble vel totalt 36 putter, noe som er håpløst når man kun treffer 3-4 greener. Fikk aldri noen god følelse, og slet veldig med lengdekontrollen. Må komme meg på treningsgreenen, liten tvil om det.

Golfliga-match ikveld. Håper å ta med meg fairwaytreffene, og satser på at putteren er noe bedre.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Rusten start på golfliga-matchen igår, men spillet tok seg opp etterhvert. Putteren var hakket bedre enn normalt, uten at det ble veldig bra.

Hadde en ny 18-hullsrunde idag. 84 slag med 36 putter. Putteren var igjen helt håpløs. Mange treputter og generelt dårlig nærspill. Det langespillet sitter meget bra. Dersom jeg kan bli bedre fra 100m og inn, så ligger alt til rette for runder på 70 tallet.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by furu »

Du spilte egentlig ganske bra i går. Veldig mange gode slag, høydepunktet var vel innspillet på #9. Driven på #3 var glimrende. Jeg mener helt ærlig at det er veldig vanskelig å putte bra på Fana for tiden. Stort sett alle greener har mange og til dels store flekker med jord eller/og mose. Farten er veldig varierende. Har du spilt andre baner i det siste? Jeg hadde seriøst vurdert en tur på andre greener for å se om puttingen blir bedre.
Instagram @christianfuru
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by kristianffs »

100 m og inn er greit å trene på det - bare man gidder å stå og bøtte på med baller!
Golf.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

kristianffs wrote:100 m og inn er greit å trene på det - bare man gidder å stå og bøtte på med baller!
Er litt sånn ja og nei... Chipping og putting på treningsgreen er sikkert god trening, men etter en stund synes jeg det er vanskelig å holde oppe konsentrasjonen. Hadde meg en lang økt i går med chipping og putting. Sliter med lengdekontrollen på puttingen, og følte ikke at jeg fikk orden på det igår.

En ting jeg la merke til er at puttergrepet mitt er ekstremt glatt. Virker som gummien er blitt hard og utslitt. Er redd jeg automatisk holder hardt i den for at den ikke skal skli i hendene. Tviler på at det holder å vaske grepet med zalo heller... Kan det tenkes at dette er en av grunnene til at jeg sliter?

Trente også wedger på rangen, men usikker på om dette gir realistisk nok trening. Jeg vil anta at mattene er altfor tilgivende i forhold til fairway.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by mciljoy »

Min lengdekontroll ble dramatisk forbedret i fjor da jeg begynte å føle lengden på puttene med fingertuppene, i steden for å tenke teknikk osv. Nå merker jeg at jeg putter dårlig hvis jeg ikke "føler" putten før slaget

...så hvis du har et dårlig grep som gjør at du holder for hardt blir det nok verken feeling eller lengdekontroll :-)
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Her må du utdype.. "føle lengden med fingertuppene"
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by mciljoy »

Vanskelig å forklare kanskje... men jeg prøver rett og slett å tømme hodet for tanker. Jeg ser på hullet to-tre ganger når jeg står over putten mens jeg kjenner at putteren ligger lett i hendene mine. Kjenner at jeg verken holder grepet inne i håndflatene eller holder hardt. Kjenner at det er fingertuppene som holder grepet og ikke håndflata hvis du skjønner.

Og mens jeg står der og føler meg frem.. hehe.. tar jeg en siste titt bort på hullet og slår den rett etterpå.

Poenget mitt er at hvis du skal ha kontroll på lengdene må du stole på at instinktet (eller hva du vil kalle det) er riktig. Og jeg tror at fingertuppene din har mest kontroll på denne finmotorikken og kjenner lengdene best.

Vet ikke om dette ble bare vas...
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Nei, faktisk veldig bra forklart.
Absolutt noe jeg må teste neste gang. Takk for tipset.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Spilte turnering igår. Spillemessig satt det svært bra veldig lenge, men putteren var jo så inn i natten iskald. På de 3 første hullene hadde jeg 2 GIR og en som var i greenkanten. På de 3 hullene hadde jeg 10 putter! 2 treputter og en fireputt. Var nesten på gråten over hvor dårlig jeg var på greenen. Kom seg litt etterhvert, men en som er normalt god på putting ville nok fortsatt vært skuffet.

Når regnet kom så gikk resten av spillet i dass også. Vi spilte netto slag, så enkelte av hullene ble rimelig stygge. Totalt ble det brutto 96 og 39 av de var putter.
Jeg figurerte ikke i toppen av listen kan man trygt si.. :)

Været er bra idag, så jeg må ut igjen i ettermiddag og se om jeg kan gi banen litt juling..
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Ny 18 hull fredag 3.juni.

Gikk en 82-runde. Utslagene er en fryd for tiden. Var vel ikke i nevneverdig problemer fra tee en eneste gang i løpet av runden. Føles generelt stabilt fra tee til green, i hvert fall fra tee til i nærheten av green. Chipping og putting er som vanlig håpløst selv om puttingen i hvert fall var bedre enn sist. Var 36 putter denne gang, som jo er betydelig bedre enn 39 sist. :)
Veeeldig veldig mye å hente på denne delen av spillet. Var mange putter i hullkanten, så føler ikke at flaksen var tilstede heller.

Ble 38 poeng på runden, og nytt hcp 11,3. Føler meg overmoden for en runde på 70-tallet nå. :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by kevin »

er vel innenfor rekkevidde med 7x runde nå :)
Post Reply