Stichos spill- og treningsblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Slenger meg på bølgen her.

Utendørssesongen er over (selv om Fana er åpen ut helgen, så frister det ikke med spill der etter 7 runder i Spania med perfekte forhold), men i år har jeg ingen planer om å legge køllene på hyllen i vintersesongen. Jeg meldte meg inn på golfsenteret før jeg reiste, og har planer om å være en flittig bruker denne vinteren. Var der nede igår, og banket noen baller på rangen. Tok også en prat med Ørjan, og kom frem til en protime-avtale på 12 x 25min til en OK pris. I tillegg til protimer og trening på range, så blir det simulator i vinter. Vi er påmeldt til Chess-cup og åpner ballet førstkommende mandag, og det kan bli gøy det også.

Målsetningen er at det skal bli tatt en del video med høyhastighetskameraet vårt i løpet av vinteren. Tenkte jeg skulle legge ut en del klipp her, og jeg setter naturligvis pris på all tilbakemelding.

Det første problemet i svingen min som må adresseres er at når jeg kommer til toppen så peker køllen veldig mot høyre, men sliter altså med å få gjort noe med selv om jeg er bevisst på det. Usikker på om det skyldes at jeg tar køllen for mine på innsiden i baksvingen eller om jeg bare gjør noe rart med håndleddene akkurat i det jeg kommer til toppen, og klargjør for nedsving. Resultatet er uansett at jeg får et meget bratt svingspor i nedsvingen. Dette går for så vidt greit med korte køller, men det er go'natt når man kommer til de køllene med grafittskaft.

Noen som har vært borti noe lignende?
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by JanB »

Hmmm. Ta en uke på Costa Blanca og jeg skal garantere deg en sving som du kan ha med deg i de neste år.
Du er definitivt inne på et feilspor. Svingen skal være løs og avslappet. Du skal kjenne gravitasjonen.
En ekte golfpro burde lære deg å kjenne hvordan en sving skal kjennes. Sentrifugalkraften og hvordan svingsporet gir kølla den veien som er den eneste riktige.
Håper du ville tatt deg en tur til Spania
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Blir vanskelig med flere turer til Spania i år. Er rimelig sikker på at familien hadde vært negativ til det. :)

Som du sier så er jeg nok definitivt inne i et feilspor, og det fører til at balltreffene mine er svært lite konsistente. Tror jeg har gjort en rekke forbedringer i svingen denne sesongen, men akkurat dette problemet har jeg liksom ikke klart å legge av meg.

Har også litt problemer med rytmen/tempo i svingen. Føler ofte at det blir for "rykkete" fra toppen. Har vurdert å legge inn en liten "pause" før nedsvingen, slik at jeg gir kroppen bedre forutsetninger for å komme i posisjon.

Hadde vært sinnsykt deilig å komme seg til Spania igjen for å jobbe med dette, men inntil videre er det nok golfsenteret i Bergen som må bli arena for treningsarbeidet. Blir til at jeg legger ut en del video av svingen her, og setter pris på om du har anledning til å kommentere litt i ny og ne.

Hva synes du forresten om La Finca for tiden?
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by JanB »

Sticho wrote:
Har også litt problemer med rytmen/tempo i svingen. Føler ofte at det blir for "rykkete" fra toppen. Har vurdert å legge inn en liten "pause" før nedsvingen, slik at jeg gir kroppen bedre forutsetninger for å komme i posisjon.

Hva synes du forresten om La Finca for tiden?
En pause på toppen er definitivt et feilspor. Dersom du gjør det (om så bare et brøkdel av et sekund), har du strammet noen muskler. Disse musklene må på et eller annet tidspunkt løses opp og du er igang med en ond spiral med å løse opp og så stramme igjen.

Send henda dine opp i baksvingen og la den så bare falle ned igjen når den vil det. Ikke bruk så mye som en tøddel av energi/muskler på å få den ned igjen.

Jeg gjentar min muskelregel nr. 1

"Enhver bruk av en muskel som IKKE er tenkt å skulle brukes er med på å ødelegge din sving"
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Tenkte å børste støv av denne treningsbloggen igjen.

Skulle jo legge ut videoer i vinter, men det viste seg at høyhastighetskameraet vårt var ubrukelig inne på et relativt mørkt golfsenter. Var visst behov for dagslys for at man skulle få frem noe.

Har heller ikke filmet noe så langt i utendørssesongen, men skal få gjort det innen rimelig kort tid. Så kan jeg få lagt ut video her, og åpne for kommentarer av makkverket. :)
Det har stort sett blitt lite tid til trening i år, og har prioritert å gå runder på banen når anledningen har bydd seg. Mulig det likevel ikke har vært så dumt å få en del banetrening. I fjor slo jeg stort sett bra på rangen, men slet når jeg kom ut på banen og slagene "telte". Puttingen har også blitt bedre av å være ute på banen, og jeg har vel i snitt ca 2 putter mindre per runde i år enn i fjor.

Sesongen begynte rimelig svakt. Hadde vel 5 oppskrivninger på rad før det begynte å løsne.
De 8 siste rundene har vært bra og stabile med rundescorene (Fana, par 70) 84, 84, 80, 85, 85, 87, 87 og 81. Dette har gitt 4 nedskrivninger og 4 runder i buffer. Jeg har gått fra hcp 16,0 til 12,1 i denne perioden.

Jeg har slitt litt med hooker. Frem til i går har jeg spilt med jern-køllene TM R7 CGB Max, men foran gårsdagens runde gikk jeg over til et jernsett jeg kjøpte for et par år siden (men har stort sett ikke blitt brukt), TM R7. Disse køllene har mindre offset enn CGB'ene, og jeg tror det kan fungere bra. Jeg følte i hvert fall at jeg kunne release disse jernene skikkelig uten å være redd for å hooke.

Gårsdagens runde på 81 var veldig stabil, men med håpløs putting. Hadde 1 birdie, 5 par, 11 bogeys og en dobbel. Traff kun 5 greener, men lå veldig ofte på fringen. Hadde 32 registrerte putter, men den statistikken lyver kraftig da jeg hadde mange putter fra fringen.

Største svingproblemet mitt er fortsatt at jeg tar køllen opp på en slik måte at den ender opp med å peke til høyre på toppen, derifra blir det gjerne litt bratt på vei ned og drar en del baller med meg rundt til venstre. Problemet var imidlertid betydelig verre før, men rytmen i svingen er blitt bedre og dette har hjulpet.

Er i hvert fall skikkelig gøy å spille golf nå for tiden.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Her kommer noen videoer som ble tatt for et par dager siden.





Slagene er gjort med 8-jern.
Sliter litt med de samme tingene som tidligere, men kanskje fått tonet det ned litt denne sesongen.

Hovedproblemene slik jeg ser det er:

-for mye håndledd i take-away.
- svinger for mye til innsiden (når køllen er parallell med bakken så er køllehodet på innsiden av kroppen).
- Svinger for langt på toppen, og køllen blir pekende mer og mer til høyre for målet i overgangen mellom opp- og nedsving. Vanskelig å finne tilbake i riktig plan i denne posisjonen.
- Liten cut i balltreffet. Er veldig avhengig av riktig timing i hendene.

Gikk en 89 runde på fana på fredag. Hadde ikke spilt golf på en og en halv uke, og det var ikke mye som stemte. Driveren fungerte over hodet ikke, og kom ofte i trøbbel fra tee. Fikk heldigvis orden på det på drivingrangen etterpå.
Last edited by Sticho on 27 Jul 2010, 12:30, edited 1 time in total.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by sumo »

flott sving, sticho :)

nå er ikke jeg noen pro, men slik jeg ser det så er det som du sier at det er litt mye håndledd i take away.
hmm, jeg ser det du mener med at du svinger for langt på toppen. du blir pekende mot høyre for målet ja, litt vuggende. som du sier så blir svingplanet på vei tilbake litt feil, men du ender jo opp greit i balltreff allikevel ser det ut til.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Takk for det, sumo.

Svinger nok litt for langt, men er usikker på om det er det som er problemet i forhold til at køllen peker til høyre for målet. Noen som har noen synspunkter?
Kommer greit inn i ballen, men det blir litt for avhengig av timing.

Tok meg fri fra jobb på mandag og fikk spilt 18 hull tidlig på dagen. Flotte forhold på Fana nå. Sjeldent sett banen så bra.
Hadde en veldig stabil runde, hvor bogey var dårligste score. Endte opp med 7 par og 11 bogeys. Var en del dårlig putting, så runden kunne nok fort vært noen slag bedre. Endte på 38 poeng og skrev meg ned til 11,6 i hcp. Veldig fornøyd med utvikling de siste 1,5 mnd. Har skrevet meg ned fra 16,0 til 11,6. Føler faktisk at det kan være mulig å komme helt ned på singel-hcp denne sesongen.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Spilte ny runde i går på Fana.

Trodde jeg skulle klare å bygge videre på runden jeg hadde dagen før, men slik skulle det ikke gå.

Hull 1 par 4: perfekt utslag til midt i FW med 6-jern. Topper 60 grader over greenen. Spilller provisorisk. Finner ikke 1.ballen og blir dobbel.

Hull 2 par 5: Drive ut i vannhinder på høyre side. Håpløst hybridslag etter å ha droppet. Transportslag med 8-jern, treffer godt. Slår 60-grader fra 80 meter. Over greenen. Chip og 2-putt. Trippel.

Hull 3 par 4: Slår 5-jern fra tee. Treffer ikke veldig godt. Ligger i rough med ca 160m inn. Slår en ok 6'er til midt på green. 3-putter for bogey. Rimelig irritert.

Hull 4 par 3: 9-jern fra tee idag. Pusher den så langt ut høyre at den lander på høyre siden av elven. Skal floppe den over, men blir lang og altfor lav. Ligger nå i roughen på andre siden av greenen. Mye tull og dobbel.

Hull 5 par 4: Pusher PW noe fra tee. Ballen ligger i rough og lavere enn føttene. Flagg står nede. Slår 60 grader over bunker, og har ca 2,5m for birdie. Triller fint i. Hjelper på humøret.

Hull 6 par 4: Grei par.

Hull 7 par 3: 7-jern fra tee. Treffer ikke veldig godt, men er på green. 2 putter for par.

Hull 8: PW fra tee. Ligger helt bak på green med flagget foran. Skulle slått 48 graderen i stedet. 2 putter for par.

Hull 9: 5-jern fra tee. Push-slice ut til høyre og over i FW på hull 11. Grei linje på innspillet, men pusher igjen og ligger i bakken på høyre siden av green. Dårlig chip til fringen. Setter nesten putten fra fringe, og ender med bogey.

Hull 10 og 11: Stryker begge hullene etter en serie av håpløse slag som går både venstre og høyre. Etter at jeg hadde klart å spille meg inn i runden igjen etter den håpløse starten så tar jeg en Thorp; rullegardinen går ned og blir nede.

Hull 12 par 4: Grei drive men havner dessverre akkurat i bunker bak kamelpuklene. Pusher innspillet igjen (ble mye av det) og går samtidig litt langt. Ligger på flaten til høyre for green, rett før der det er relativt uspillbart. Bra chip/pitch inn til en liten meter fra hullet. Setter for par.

Hull 13 par 3: 48-grader fra tee. Spretter inn i semi på venstre kant av green. Tull og fjas. Ender opp med bogey.

Hull 14 par 4: Slår en veldig bra drive, som jeg tror skal bli bra. Den treffer visstnok en tretopp som beskytter greenen og spretter rett ned til venstre i vannhinderet. Ser ikke mer til den. Ender opp med bogey.

Hull 15 par 3: Greit utslag. 2 putter for par.

Hull 16 par 4: Dårlig lav 1.drive, men ser ut til at den skal leve greit. Treffer tydeligvis noe hardt i det den lander på noe grus, og spretter 90 grader høyre OB. Drive nr 2 banker jeg ned i FW, og har ca 110m inn. Bare tull på resten av slagene. Trippel.

Hull 17 par 5: Langt drive som stopper i roughen på høyre siden rett før elven. Prøver å gå for greenen med 5-jern, men treffer håpløst. Ligger greit til i FW med ca 65-70m inn. Skal slå en rolig 60-grader, men topper igjen inn i stygg rough. Litt mer tull og ender med dobbbel.

Hull 18 par 4: Slår drive nesten rett opp i luften og kommer ikke over. Grei 2.drive med litt åpent køllehode. En liten hook på innspillet og ned i bunker. Dårlig bunkerslag og ender med trippel.

En skikkelig håpløs runde, der det mest positive må være at jeg ikke knakk en kølle i sinne over de mange slagene som gikk i hytt og pine.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by furu »

Da er årets skikkelig dårlige runde unnagjort :D Kommer ikke flere slike nå.

Var jo en del bra slag der allikevel. Par 3 hullene gikk jo greit og kontrollert for seg (bortsett fra litt rot på #4).
I tillegg har du hatt mer uflaks enn man bør ha. Noen dager forløper uten hjemmesprett.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by sumo »

kjenner meg igjen i runden din, sticho. jeg er fremdeles høy hcp`er, så jeg har fremdeles en del slike slike runder. det kan bli ekstremt frustrerende til tider.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Hadde meg en 18-hullsrunde på Fana igår. Begynte med 2 bøtter på rangen. Slagene gikk i hytt og pine, og følelsen av at dette kom til å bli en laaang runde ble mer og mer tydelig.

Første 9 ble langt ifra trivelig, og da spesielt de første 4 hullene. Hull 3 var eneste lyspunkt i starten. Det er et hull jeg har slitt en del med i år. Når jeg slår driver her så har ofte ikke funnet fade'n og ballen har gått rett frem og OB. Har slått litt kortere med driveren den siste tiden, så jeg kom meg greit i spill idag. Innspillet fra pent midt på green og 2 putter senere kunne jeg notere par.

Ellers 3 puttet jeg på hull 5 og 6. Hull 5 var for så vidt ikke krise. Flagget står på hyllen oppe til venstre, og jeg lå helt nede på høyresiden. Er ikke lett å klare seg med 2 putter fra den posisjonen.
Hull 6 var tyngre å svelge. Hadde et fint utslag, og hadde 100m inn. Flagget står på venstreside. Slår 52-graderen litt forbi flagget og lander i bakken. Spinner litt tilbake, og har en meget god birdiemulighet. Slår for hardt og gjennom breaken. Går bra nedover bak hullet, og får en lang retur. Setter den for kort, og 3-putt på en god birdie-mulighet suger mildt sagt b***e.

Hull 7, 8 og 9 går greit nok.

Hull 10 tar jeg frem driveren. Slår vanligvis ut med et 5-jern her, men motvind idag og runden er jo uansett gått i dass. Pusher den og havner i FW på hull 14. Ligger heldigvis et stykke fra trærne som er foran meg. Treffer klokkerent med et 7-jern. Går over trerekken, og lander i bakken i bakkant av greenen. Fornøyd med å ha slått et bra slag i hvert fall. Chip og 2 putt for bogey.

Hull 11 blir bogey etter litt smårot i nærspillet.

Hull 12 blir bogey etter 3 putt. Flagget var på hyllen helt bak.

Hull 13. Fint utslag med PW. 3 meter til venstre for flagget. Setter en fin putt som breaker en del venstre-høyre. Birdie.

Hull 14. Grei drive som ligger i fringe lang av green. Flagget står helt bak der, så det er en relativt kort eagle-putt. Overvurderer breaken, og har en ca 1m lang putt i nedoverbakke. Går fint i for back-to-back birdies. Smilet er på plass igjen nå.

Hull 15. Ballen midt på green. Flagget er nede på venstresiden. Vann på hele venstresiden av dette hullet, så lett for at man havner litt til høyre. Bra 1.putt for tap-in par.

Hull 16. Drive litt opp i skråningen på høyre side. Ligger greit, men stancen er litt slik at jeg faller utfor en hylle dersom jeg blir for ivrig. :)
Slår meg greit fremover. Pitcher inn 5-6m til venstre for flagget, som står oppe på hyllen. 2 putt for bogey.

Hull 17. Fin drive til høyre semi. 6-jern frem i FW. ca 65m inn. Slår halvsving 60-grader. Flagget står nede til venstre. Ligger meg litt lang og 3-4m høyre for flagget. Nedoverbakke-putt med mye break. Ligger den akkurat i hullkant på amatørsiden. Trodde jeg hadde den! :) Grei par.

Hull 18. Vind blåser fra venstre. Slice i driven, og vinden tar den med seg. Havner på veien på høyre siden, og har ca 140m inn. Flagget er midt på greenen idag. Ser ikke flagget fra der jeg står, men av erfaring vet jeg hvor jeg skal sikte. Treffer bra, og ballen legger seg i fringen. Linjen var rett på flagget. Tror vinden trakk litt mer i mot enn jeg hadde forventet. Putten fra fringen blir for hard, og jeg trenger 2 forsøk til før jeg er i hullet.

Etter en håpløs start på runden, så tok spillet seg veldig opp på back9. Fant plutselig igjen svingen min på hull 10. Deilig følelse nå når jeg tar golffri frem til mandag 9.aug. Da skal jeg i ilden som gjestespiller på golfliga-laget til Furu, KK og GG. Håper jeg tar med meg back9-svingen og ikke den jeg hakket rundt med på fronten. :D
020810.JPG
(23.38 KiB) Not downloaded yet
Last edited by Sticho on 03 Aug 2010, 08:44, edited 1 time in total.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by furu »

Med en slik runde vinner du sikkert greit i match. Går helt fint med en liten krise eller tre når du krydrer med 2xbirdie, 4xpar og masse bogeys.
Instagram @christianfuru
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Får satse på det. Skal uansett bli artig å spille match igjen.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Hadde meg en runde på sim igår, som oppkjøring til semien i Chess Cup. Spilte Pinehurst og scorekortet ble innholdsrikt. Litt rusten i starten idag og hooket noen slag tidlig på runden, som resulterte i at jeg var +4 etter 4 hull. Da hadde jeg hatt en bogey og en trippel. Plukket med meg en bogey til før runding, resten par, og rundet altså på +5. Litt bak målsetningen.

Fikk orden på spillet på back9, og fikk krydret scorekortet med 3 birdies og en eagle. Ingen bogeys på siste 9 og dermed par 72 totalt. Litt snodig med 41 slag på front og 31 slag på back. :)

Veldig fornøyd totalt sett og med at jeg klarer å hente meg inn. Det lange spillet sitter veldig bra. Flere av drivene lå på 260+. Driversvingen lå stort sett på 114mph.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Semi i Chess Cup igår.

Kroppen var dau etter 2 uker med sykdom.
Fikk en håpløs start med trippel på første hull, og fulgte opp med bogey på neste. +4 etter 2 hull, og det så rimelig svart ut.
Ble etterhvert litt mer orden på sakene. Driveren satt svært bra, men jernene var rusten runden igjennom. Fikk 2 bogeys og 2 birdies på vei inn, og kom i mål på 76 slag og +4. Motstanderen min begynte bra, men fallt helt igjennom. Han endte vel på 99 slag.
Resten av laget leverte også bra, så det ble konfortabelt avansement til finalen.

Må legge inn noen treningsøkter i helgen, slik at jeg er klar til finalen på torsdag 14.april.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Kaffekannen »

imponerende med par på 16 siste. Gratulerer med avansement. Hvilken bane spilte dere?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Takk for det.

Spilte Pinehurst. I finalen skal det spilles på Pepple Beach og Torrey Pines. 2 mann på hver bane. Jeg skal sannsynligvis spille Torrey, da den er en del lengre. Får utnyttet den stabile driveren da. :)
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Hadde en gjennomkjøring på søndag i sim. Fikk spilt en 18-hullsrunde på Torrey Pines. Dæven den banen er lang. Var flere par4-hull på rundt 430meter, og fairwayene er rimelig smale.

Kom i mål på +4 etter å ha fått dobbel på siste hullet. Duffet innspillet fra 130m og fant banens eneste vannhinder.

Skal ha siste gjennomkjøring idag før finalen på torsdag. Etter det begynner utesesongen. :)
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Stichos spill- og treningsblogg

Post by Sticho »

Hadde en gjennomkjøring igår. Meget dårlig generalprøve kan man si. 86 slag og +14. Få lyspunkter og mange putter. Mistet konsentrasjonen etterhvert som slagene røynet på. Tar det ikke så tungt og regner med at tingene er på plass igjen til finalen imorgen.
Post Reply