AkEs vei fra bok til tee

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by AkE »

Denne har vært død en stund nå, men det betyr ikke at jeg ikke har spilt golf. Har spilt ganske mye så langt i år, og har kommet meg fra 25,6 til 19,7 så langt i år. Har blitt en del svingendringer i år egentlig, med vektskift, senere release av køllen og nå sist endring av svingplanet. Har kommet alt for mye innenfra og ut, siden logikken mellom ørene mine tilsa at det skulle gi mer trøkk i svingen, noe som absolutt var feil. Har lagt på vannvittig mye lengde på jernslagene mine så langt i år. Har gått fra 50 til 80 meter med 60* wedgen og fra 125 til 155 med 7`er jernet. Nærspillet og puttingen går ikke så værst det heller. MEN, drivern og hybridene er ett helt håpløst kapittel, hadde det ikke vært for jernspillet og nærspillet så hadde jeg vært tilbake på 36 i handicap vil jeg tro. Hadde hatt utrolig mye å spare på å ligget litt mer eller i allefall nærmere fairway på utslagene mine. Har en liten draw med jernene, hooker hybridene og slicer driveren. Holder nesten på å bli gal av den forbanna driverrn, skjønner ikke hva jeg gjør feil. Forbedringspotensialet hadde vært enormt om jeg kunne fått drivern og hybridene til å gå nogenlunde rett. Men det er vel en del av golfen at man må jobbe med noe hele tiden.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by AkE »

OK, nå er det offisielt, jeg hater drivern min... Får den ikke til om dagen, har prøvd det meste på rangen i kveld men ikke pokker om jeg får den til.. Så hvis noen har lyst til å bytte driver med meg så skrik ut, det er en Nickent 4dx med stiff v2 skaft.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
danielgra
Forumvant
Forumvant
Posts: 51
Joined: 30 Jul 2010, 19:45
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Østmarka GK

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by danielgra »



Denne hjalp meg ihverfall! Når jeg øver på rangen legger jeg ned en pegg som jeg fokuserer på når jeg svinger.

Lenge leve Shawn Clement ja :)
Last edited by danielgra on 19 Jun 2011, 22:20, edited 1 time in total.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by Keyser »

Når mine køller, og spesielt wood'er, drivere og hybrider slutter å oppføre seg, da går de rett i skammekroken i garasjen en ukes tid. Etter en uke i et mørkt rom, begynner de ofte å oppføre seg bedre. Men har en 2H Baffler Rail, som er såpass umulig at jeg muligens må finne et nytt hjem til den
</Keyser>
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: AkEs vei fra bok til tee

Post by AkE »

Skal ta en titt på den videoen Danielgra, Clement har hjulpet meg før, og håper han kan gjøre det igjen!

Blir nok mest sannsynlig skammekroken på Drivern min en uke eller sju nå ja. Får plukke frem den korte igjen og se om det går rettere med den.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
Post Reply