TinCup's golfdagbok

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Ny treningsrune på Eventyr Golf. Fortsatte med fokus på putting og chip.. fortsatte på det gode sporet som jeg kom inn på i går. Blir spennende å se hvordan det slår ut på banen i morgen! Chippet også, jobbet med 7-jern, 52 gradern, 60 gradern. Rota fælt med flopslagene i dag, men er tross alt ikke dem man skal bruke mest av.. Veldig bra med 7 jernet og 52 graderen.

Runde på Benniksgaard i morgen og fredag, blir å oppdatere til helgen.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Runde på Benniksgaard golfbane i sønderjylland skjærtorsdag. Må være den mest kuperte bane i Danmark, men absolutt en ok bane foruten 2-3 hull som var dårlige.
Spilte på 85 slag.
Stats runde 1:
7 par ,9 bogies, 2 d.bogies

35 putter (for mange)
2,429 puts/GIR (skandale)
7 GIR (bra)
1/14 Fairwaytreff (bias i form av at 4-5 stk ligger en meter ut i 1st cut, men uansett altfor dårlig!)
1/1 sandsave (bra!)
3/7 chipsave (vil over 50%)
Last edited by TinCup on 25 Apr 2011, 11:36, edited 1 time in total.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Spilte ny runde på Benniksgaard på langfredag. Hadde store forhåpninger om score bedre da jeg hadde spilt banen dagen før, men så skjedde ikke. 85 slag igjen.

1 birdie - 7 par - 7 bogies - 2 d.bogies
Stats:
36 putter (for mange!!)
2,111 puts/GIR (skal ikke være mer enn 2.0)
9 GIR (meget bra!!)
7/14 fairwaytreff (klar forbedring)
0/1 sandsave
2/5 chipsave (vil over 50%)

Greenene var ikke på topp, men generelt så var det puttingen som var for dårlig hele veien igjennom.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Ble runde på Eventyr Golf 24.04.2011.

Runden

18 hullsløyfen var Vest-Nord, par 72. 5945 meter fra gul tee.

Hull 1 par 4 306 m
Dårlig drive som legger seg foran vannhinder i rough. Har igjen ca 90 m til forkant green. Velger en rolig PW som lander på green og triller over. Feil køllevalg. Chipper tilbake med 7jern. Legger seg til 1 m fra. setter putten. PAR

Hull 2 par 4 368 m
God drive legger seg i 1st cut til venstre. Har igjen ca 130 m til green. Halvshanker 8jern. finner ballen og har ca 30 m til flagget. Slår for langt og har igjen 8 m til pinnen. God putt på rett side. Innenfor en fot. BOGEY.

Hull 3 par 3 152 m
Velger 7 jern, men klossene er flyttet omkring 10 m tilbake så hullet spiller vel mer ca 162 m. Ligger 4 m kort av green. Feil køllevalg igjen. har 15 m til pinnen. god chip til en m fra. setter putten. PAR.

Hull 4 par 4 362 m
Hooker driven grovt. Står igjen med ballen i rough 155 m fra forkant green. Velger 6 jer. God sving. Ballen treffer green, men ruller av i bakkant. Har 15 m til pinnen. Dårlig chip, er 2,5 m lang. Putten er i linja, men stopper 2 cm kort. BOGEY.

Hull 5 par 4 331 m
God drive, legger seg i first cut til venstre. har igjen 60 m til forkant green. Velger 56 grader. God sving. Legger ballen 1,5 m fra pinnen. Putten er i linja hele veien. BIRDIE.

Hull 6 par 5 505 m
God drive, atter en gang first cut venstre (fairwayfobi) har igjen 245 m til forkant green. Pusher 3 jernet ut i rough på motsatt side. Har igjen ca 90 m til forkant green. Velger 52 graderen. Drar til. Spretter i bakkant av green og går OB bak green. Dropp. Legger ball nr 2 i fringe til høyre for flagg 5 m fra. ok putt. D.BOGEY.

Hull 7 par 4 373 m
Katastrofe drive som slicer. Legger meg i tykk rough. Hakker meg fram 20 m. Har igjen 165 m til forkant green fra 1st cut. velger 5 jern pga litt motvind. Flott sving dekker pinnen. Treffer green men ruller over. Har 12 m til flagget. Chipper med 52 grader 2 m forbi. dårlig putt, aldri på linja. D.BOGEY.

Hull 8 par 3 152 m
velger 7 jern. Trekker ballen ut i venstre greenside bunker. Ligger opptil en kant. Klarer å slå den ut, men triller av green over i annen bunker. Slår et godt bunkerslag, legger meg 1,5 m fra. Setter putten. BOGEY.

Hull 9 par 5 433 m
God drive som legger seg i first cut til høyre. har igjen 180 m oppover til forkant green. Slår et godt 4 jern som stopper 4 m kort av green. Har igjen ca 20 m til pinnen. Slår en liten pitch med 60 graderen som stopper 1,5 m til høyre for pinnen. Putten er i linja hele veien. BIRDIE.

Runder på +5

Hull 10 par 3 130 m
Velger 9 jern da det er medvind. Treffer ikke godt og legger meg i gress ned mot bunkeren. Får en dårlig stance og klarer å chippe meg til 3 m fra pinnen. Fornøyd. to putter. BOGEY.

Hull 11 par 4 365 m
Slår ut med driver. Legger meg i rough til høyre. Har igjen 80 m til forkant green. 52 grader som blir litt kort. Legger meg i fringe 10 m fra pinnen. Putter derfra som legger seg innenfor en meter. PAR.

HUll 12 par 4 307 m
Hooker driven over i nærliggende fairway. Har ca 60 m til forkant green. Velger 56 grader som legger seg fint mitt på green. To gode putter. PAR.

HUll 13 par 5 458 m
Perfekt drive midt i fairway. 200 m igjen til forkant green. treffer ikke perfekt med 3 jernet. Legger meg litt til høyre i fairway. 30 m fra flagget. God pitch med 60 graderen til 2 m fra pinnen. Putten er i linja hele veien, men linja er feil. innenfor en fot. PAR.

Hull 14 par 4 377 m
God drive igjen, first cut til venstre 125 m fra forkant green. Nivåforskjell til greenen. Godt 9 jern til midten av green. 8 m fra pinnnen. To gode putter. PAR.

Hull 15 par 3 128 m
Dagens beste jernslag. Crisp 8jern til 2 m høyre om pinnen. God rull på putten, men faller ikke. PAR.

Hull 16 par 4 370 m
Hooker driven. Nytt godt 8 jern fra 135 m til fringen 6 m høyre for pinnen. Linja er god, putten er god. BIRDIE.

Hull 17 par 5 470 m
Hooker driven ut i rough. Blir liggende bak to trær. Må kakke meg i mellom og 20 meter fram i fairway. Har igjen 230 m til forkant green. Slår et godt 3 jern fram i fairway. Har igjen ca 40 m til forkant green. Slår en dårlig 56 grader for langt og har igjen 10 m til pinnen. Putter til 1 m fra. Setter putten. BOGEY.

Hull 18 par 4 358 m
Avslutter med dagens beste drive midt i fairway. Har igjen 95 m til forkant green. 52 graderen er pin high, men siktet er feil legger meg til venstre i gresset ned mot bunker. 10 m fra pinnen. Chippen med 60 grader er god og har igjen 1 m. Misser putten. BOGEY.

Går på 79 slag. +7. 39 points. 8,8 i nytt Hcp.

Stats
27 putter
1,667 puts/GIR
6 GIR
2/14 fairwaytreff
5/9 chipsave

Mye bra i dag, særlig puttingen som jeg endelig viser at jeg har kontroll på. Gir meg flere birdiemuligheter og det er jo den eneste måten å redde bogies eller verre på. Drivingen er det dårligste i spillet mitt akkurat nå. Er nødt til å treffe flere fairways. Er ikke langt utenfor på flere av drivene, men er generelt nødt til å bli bedre på dette.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Ble en treningstur på golfbanen idag. Hadde med meg Driver, 6jern, alle wedger og putter.

Slo en liten bøtte på rangen, mest med tanke på driveren. Slo den godt i dag.. gjorde noen endringer i forhold til tidligere, samt være konsekvent på pre-shot rutine. Ble ellers noen svinger med 6jernet med fokus på balltreff og svingtempo. Fungerte bra. Resten av tiden ble brukt med putteren og omkring greenen. Grei nok økt.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Treningstur på banen.
Jobbet primært med driver på rangen, jernkøllene slår jeg greit for tiden. Ellers ble det til en god økt på greenen med putteren. Godt fornøyd.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Primært puttetrening i dag. Jobbet med rull og distanse. God økt. Slo to bøtter på rangen i tillegg.. slår wedgene godt, men i dag var det mye rusk blant jernene.. dritt. Slo omkring ti driver.. framgang! Ser fram til runde i helga.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Treningstur på banen. Slo mange gode driver i dag.. stor framgang! Ellers ble det litt chipping og putting. Greit nok. Skal spille runde på fredag, ser fram til det!
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Runde på Eventyr Golf i dag. 18 hullssløyfen var Nord-Vest, par 72, 5945 m.

Er godt fornøyd med resultatet. 81 slag, hvilket er ca rett på handicapet. Dog trenger jeg virkelig å trene med driveren, for klarer kunststykket å ikke treffe en eneste fairway i dag. I tillegg tre-putter jeg to ganger på GIR.
Utenom dette er jeg godt fornøyd med 8 GIR, 31 putter og 50% chipsave. første ni rundes på 38, mens jeg koker det litt bort bl.a. med to doble på back som resulterer i 43 slag. To fugler på runden hjelper til.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Ny runde i dag. Eventyr golf. 18 hullssløyfen var Syd-Vest, par 72, 5918 m.

Spiller igjen på 81 slag noe som igjen blir akkurat på hcp'et. Godt fornøyd med scoren for spillet på banen var rett og slett ikke godt nok. Sliter med jernspillet og treffer ballen konsekvent dårlig. Treffer 3 fairways og chipper dårlig. Scoren blir reddet av en god putter.

2 birdies
6 par
9 bogies
1 d.bogey

Stats fra runden:
32 putter
1,667 puts/gir
6 gir
3/14 fairwaytreff
0/2 sandsaves
1 straffeslag på grunn av drive OB.

Positivt:
Putter godt. God kontroll på distanse.
Setter en birdieputt fra 20 m.
God score selv om jeg ikke føler spillet sitter.
Nydelig vær.

Negativt:
Dårlig jernspill.
Dårlig chipping.
Dårlig fra tee.
Bogey på alle par 3 hull.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Lenge siden jeg har oppdatert her inne, men jeg har fått spilt litt siden sist.. Blant annet har jeg fått ny driver i bagen, Taylor Made Burner Superfast.

9-hulls match med en kamerat. Spilte grei golf, og driveren var meget bra, men kompisen spilte over evne og scoret latterlig bra, så ble tap 2 & 1.

18 hulls runde fra Hvit Tee på Eventyr golf. Oppladning til turnering vi skal spille kommende søndag 36 hulls greensome fra backtee på eventyr. Banen ble lang nok i massevis, målte vel rundt 6500 m. Ble 91 slag og skjønte at jeg har fortsatt mye å lære på golfbanen :-)

9-hulls runde på Grini i går med kjæresten. Tok det som en treningsøkt med fokus på jernspillet. Blanda drops..

Blir et par dager uten golf nå før det blir treningsøkt på golfbanen på lørdag. Er nødt til å få innstilt jerna før turnering på søndag.. Time will tell :-)
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Ny runde i dag. Eventyr golf. 18 hullssløyfen var Syd-Vest, par 72, 5918 m.

Hull 1 par 4 261 m

Pusher 3-jernet fra tee. Ligger i høyre rough klar av trærne med åpent innspill. Har igjen ca 90 m til pinnen. Glipper grepet på PW i svingen og pusher igjen slaget til høyre fra green. Altfor kort chip 4 m til pinnen. Setter en god putt. PAR.

Hull 2 par 3 150 m

God sving med 7-jern 10 m over pinnen. Dårlig putt kort av pinnen. Misser putten fra halvannen meter. BOGEY.

Hull 3 par 4 335 m

God drive i venstre 1st cut. har igjen 100 m. Henger opp 9-jernet i kraftig motvind, trekkes til venstre fringe 20 m fra pinnen. 4 m kort chip. Misser putten. BOGEY.

Hull 4 par 5 454 m

Legger driven i fairwaybunker tett på kanten. Blir nødt til å punche ballen over kanten 30 m fram i fairway. Slår et godt 6 jern fra 165 m til 5 m forbi pinnen. God putt som stryker hullkanten. Setter returen. PAR.

Hull 5 par 4 325 m

God drive i 1st cut til høyre for fairway. Har igjen 75 m til pinnen. Henger igjen wedgen opp i vinden og trekkes til venstre greenbunker. Greit bunkerslag, men putten fra 3 m faller ikke i. BOGEY.

HUll 6 par 4 316 m

God drive til 1st cut venstre side. Har igjen 60 m til pinnen. Slår en god wedge, 5 m for lang. Putten er aldri i linja. PAR.

Hull 7 par 3 166 m

Slår et 5-jern i motvind, trekker den venstre. Lander på cartpath og får fridropp. Slår en dårlig pitch til fringekanten, for lite aggressiv. God chip til 1 m fra pinnen. Setter putten. BOGEY.

Hull 8 par 5 512 m

Dårlig drive til rough høyre av fairway. Ligger fint og slår et godt transportslag derfra med 5 jernet. Har igjen 40 m til pinnen. Trekker wedgen 8 m til venstre for pinnen. Håpløst slag. Like håpløs putt 2 m forbi pinnen. Misser returen. Enda en tre-putt. BOGEY.

Hull 9 par 4 388 m

Dårligste drive i dag. Slipper den langtlangt høyre. Er heldig og ballen ligger ok og kan slå den fram i fairway. Har igjen en pitch 25 m fra pinnen. 5 m kort. Misser putten. BOGEY.

Runder på 42 slag, +6.

Hull 10 par 4 331 m

Slipper driven til høyre rough, har igjen 100 m til centergreen, velger å klubbe opp til 9-jern pga kraftig motvind. Ballen spretter over green og står igjen med en chip i nedoverbakke. Dårlig chip som såvidt kommer innpå green, har igjen 5 m. Misser putten. BOGEY.

HUll 11 par 4 368 m

God drive som ruller av fairway til 1st cut i høyre side. Har igjen 110 m til forkant green, velger PW pga vindforhold. Godt slag, legger meg pinhigh 6 m til venstre for pinnen. God putt. Tap-in. PAR.

Hull 12 par 3 152 m

Godt 7-jern til midten av green. God førsteputt. Tap-in. PAR.

Hull 13 par 4 362 m

Kraftig motvind. God drive midt i fairway (første fairwaytreff). Har igjen 130 m til forkant green. Klubber opp til 7-jern. Dårlig sving. Henger ballen opp i vinden. Legger meg 10 m kort av green, 20 m av flagget. Grei pitch til 4 m fra pinnen. Putten er kort i linja. BOGEY.

Hull 14 par 4 331 m

God drive som igjen ruller av fairway til 1st cut på høyre side. Har igjen 60 m til pinnen. Slår inn med 60 grader, for kort. 10 m kort. God putt som er i linja hele veien. BIRDIE.

Hull 15 par 5 505 m

Beste drive i dag. Legger den midt i fairway og med god medvind så ruller den 5 m forbi 200 m merket. Trekker 5 jernet til venstre for green, men legger seg fint til pinhigh. Nydelig pitch derfra til 1 m fra pinnen. Setter putten. BIRDIE.

Hull 16 par 4 373 m

Slipper driven til fairwaybunker til høyre. Ligger dårlig til og må stå utenfor bunkeren. Prøver å punche et 4 jern fram i fairway, men pusher den i stedet til høyre. Slår et kunstslag fra siden av en mound til midten av green. Misser putten, men god save. BOGEY.

Hull 17 par 3 150 m

Godt 8-jern til midten av green. Flagget står til venstre på green, har igjen 10 m. Putten er i linja hele veien, men halv m kort. PAR.

Hull 18 par 5 433 m

Drive er ok til høyre av fairway og over vannhinder. Slår et godt transportslag med 3-jern fra godt leie i roughen til 40 m fra pinnen. Godt wedgeslag med 60 graderen derfra til 2 m forbi pinnen. Putten stryker hullkant. PAR.

37 slag inn og ender på 79 slag. Som medfører nytt hcp på 8,4. Digg :-)

Alt i alt er jeg godt fornøyd med dagens runde, For dårlig nærspill på front som medfører mange bogies. Især to treputter på GIR. Ellers driver jeg bra i dag, men harde og ujevne fairways fører til at mange spretter/ruller av fairway til 1st cut. Synd at det bare blir 2 fairwaytreff.

Stats fra runden:

79 slag. 38 poeng.

2 birdies - 7 par - 9 bogies
34 putter
2 puts/GIR
10 GIR
2/14 fairwaytreff
3/5 chipsaves
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Ble en runde på Tromsø Golfpark i går. Banen er en skogsbane og sliter som sedvanlig med dårlig vekst da banen ligger dårlig til i et kuldehull, men heldigvis blir det gjort tiltak så det er potensiale for greenene i år..


Gikk på 83 slag. Spilte stabilt på forni +2, men mistet det fullstendig på bakni og gikk på 45.
i birdie, 8 par, 1 dobbelbogey, 1 trippelbogey.

Stats fra runden:
31 putter (bra)
2 puts pr gir (bra)
4 gir (altfor lite)
6/14 fairwaytreff (bra)
80% chipsave (veldig bra)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: TinCup's golfdagbok

Post by kevin »

Nå når tempen synker under +10 i Tromsø blir det vel ikke noen god gressvekst ute på breivikeidet?;)
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Haha, nei det har du helt rett i Kevin! Det er direkte pinlig å gå rundt på banen med lue i midten av juli!
Banen har hatt et år hvor forholdene var helt på topp og hvor alle kalenderbilder ble tatt... Det snakkes fortsatt om det året. Dog skal det sies at det skjer mye positivt i klubben nå. Fir første gang en daglig leder som selv spiller golf og er interessert i best mulig spilleflate, samt ny greenkeeper. Bare kom opp i slutten av august Kevin, Du skal ikke se bortifra at det er rimelig bra forhold da :-)
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Runde på range i dag. Har hatt litt trøbbel i det siste med jernslagene hvor jeg slipper de ut høyre. Snakket kort med proen på tirsdag og han mente releasen var for sen. Ergo, jobbet jeg med dette i dag. Jernslagene var bedre enn på lenge. Fremgang liker vi! Blir mest sannsynlig en runde i morgen.
Post Reply