TinCup's golfdagbok

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Søndag 25.04 - 2010.

Min faste spillemakker hadde protime kl 14, så jeg ble med på golfbanen for en treningsøkt. Kroppen var stiv og støl etter et forsmedelig tap på fotballbanen dagen i forveien, men når været var så bra måtte der trenes.

Startet med chipping. Helt grei økt. Prøver å bli vant til de forskjellige lengdene og å holde det kompakt. Bruker 52 graderen, 9 og 7-jernet. Ellers føler jeg meg veldig trygg på flopshot rundt greenen når jeg har lite green å jobbe med samt når det er høydeforskjell til green.

Puttingen føles grei nok. Jobber med å holde det kort og kompakt, samt holde hodet nede. Distansekontrollen føles grei, men jobbet på denne økten mer spesifikt med putter fra ca 3 meter. Har et stort forbedringspotensial fra denne distansen og må jobbe videre med det i løpet av sesongen. Gleder meg enormt til å få ny putter i bagen :) Får nok lyst til å trene mer putting da....

Range. Hovedmomentene var god impactposisjon og balanse. Variert økt.

Innspillsgreen. Bra økt, wedgene og lengdene føltes bra. Grei kontroll, men gikk denne gangen mest på mengdetrening. Skal tvinge meg til å trene litt mer fokusert neste gang. Bruke litt mer tid på hver ball.

Neste runde ser ut til å bli torsdag. Har lagt ned endel trening siden sist runde så blir spennende å komme seg på banen. Forhåpentligvis blir det godt vær!
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Var en tur i Oslo fra 5.-7. mai og golfbagen var med på turen.

Fikk lagt inn en liten treningsøkt på rangen og treningsområdet hvor alle køllene i bagen ble brukt. Må ellers si at det er noen håpløst dårlige matter de har på det laveste nivået på Hagas driving range.

Gikk deretter en runde på Haga Nordhaug, den lille par 3 banen sammen med kjæresten. Banen var selvsagt litt vinterrusten, men greenene var kompakte og tørre med god rull, selv om de ikke var så grønne.

Gikk +2. med 5 par, 3 bogies, 1 birdie.
5 gir
15 putter
75 % chipsave

Alt i alt en god treningsrunde hvor jeg fikk trent mye nærspill, slagene var for det meste gode og fikk ting til å fungere. Opptur.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

7.mai 2010 tok jeg turen til Holtsmark Golfbane. En bane jeg har lest og hørt mye forskjellig om, men ville gjøre opp min egen mening. Leste på Scangolf (mest sannsynlig en Holtsmarkpatriot) at forholdene var ok, så tok bilen fatt og kjørte ut tidlig fredagmorgen.

Fikk et litt fattigslig inntrykk når jeg kom til klubben. Hadde forventet et litt større/bedre klubbhus, og når drivingrangen er plassert i enden av parkeringsplassen så gir det meg ikke det beste førsteinntrykket.
Tok meg en liten bøtte på rangen før jeg gikk ut, ting satt ikke som dagen før, slet med balltreffet og hadde en litt uggen følelse i kroppen før jeg gikk til første tee. Fikk litt dårlig tid så rakk ikke en tur på puttinggreenen. Det viste seg å ikke være nødvendig for greenene var i horribel stand. Fairwayene og teeboxene var i bra stand.

Gikk ut sammen med tre lokale mannfolk. Hyggelige gutter, og hjalp meg med distanser rundt om ettersom jeg ikke hadde baneguide.

Runden

Går på 91 slag.
1 birdie, 4 par, 7 bogies, 5 doble, 1 trippel.
36 putter
6/13 fairwaytreff
1/3 sandsave
2/9 chipsave
4 GIR
2,25 puts/GIR
Par 3: 4,4
Par 4: 5,5
par 5: 5

Det blir vanskelig å score bra på en bane når man ikke klarer å unngå doble og trippel. Eneste jeg kan si meg relativt fornøyd med i dag er fairwaytreffene og sandsavene. Elendige greener må ta skylden for at det blir brukt så mange putter i dag. Det er kjedelig å spille golf når man for eksempel treffer green på par 3 hull og 1.putt fra 10 meter hopper 20 cm opp i luften fordi den treffer en sten/sandkorn/tust. Luften går litt ut av en når man tusler slukøret av greenen med bogey og 3-putt når man på en god green mest sannsynlig ville gått av med par.

Hadde en god dag på torsdagen dagen før, hvor jernslagene satt som de skulle og driveren var relativt bra på rangen, så litt kjedelig når man drar fram de dårligste slagene i boka som man trodde var glemt for lengst, men sånn er golf og lysten på å spille mer kommer mer og mer fram for revansje skal man ha :)

Holtsmark:

En utrolig flott bane layoutmessig og en bane jeg så absolutt skal spille igjen når jeg vet det er gode forhold der. Man blir straffet når man slår et virkelig dårlig slag, og det er noe jeg setter pris på. Gleder meg til å spille banen igjen, men da skal jeg forsikre meg om forholdene først..
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: TinCup's golfdagbok

Post by AkE »

Hvis du er glad i baner hvor du blir straffet hardt for dårlige slag så må jeg foreslå en tur på Skjeberg Gk, der må du ha tungen rett i munnen og ballen midt i fairway.
Last edited by AkE on 10 May 2010, 21:19, edited 1 time in total.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: TinCup's golfdagbok

Post by Mats »

Eller prøv Krokhol. ingen over, ingen ved siden
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: TinCup's golfdagbok

Post by kevin »

TinCup wrote:7.mai 2010 tok jeg turen til Holtsmark Golfbane. En bane jeg har lest og hørt mye forskjellig om, men ville gjøre opp min egen mening. Leste på Scangolf (mest sannsynlig en Holtsmarkpatriot) at forholdene var ok, så tok bilen fatt og kjørte ut tidlig fredagmorgen.

Fikk et litt fattigslig inntrykk når jeg kom til klubben. Hadde forventet et litt større/bedre klubbhus, og når drivingrangen er plassert i enden av parkeringsplassen så gir det meg ikke det beste førsteinntrykket.
Tok meg en liten bøtte på rangen før jeg gikk ut, ting satt ikke som dagen før, slet med balltreffet og hadde en litt uggen følelse i kroppen før jeg gikk til første tee. Fikk litt dårlig tid så rakk ikke en tur på puttinggreenen. Det viste seg å ikke være nødvendig for greenene var i horribel stand. Fairwayene og teeboxene var i bra stand.

Gikk ut sammen med tre lokale mannfolk. Hyggelige gutter, og hjalp meg med distanser rundt om ettersom jeg ikke hadde baneguide.

Runden

Går på 91 slag.
1 birdie, 4 par, 7 bogies, 5 doble, 1 trippel.
36 putter
6/13 fairwaytreff
1/3 sandsave
2/9 chipsave
4 GIR
2,25 puts/GIR
Par 3: 4,4
Par 4: 5,5
par 5: 5

Det blir vanskelig å score bra på en bane når man ikke klarer å unngå doble og trippel. Eneste jeg kan si meg relativt fornøyd med i dag er fairwaytreffene og sandsavene. Elendige greener må ta skylden for at det blir brukt så mange putter i dag. Det er kjedelig å spille golf når man for eksempel treffer green på par 3 hull og 1.putt fra 10 meter hopper 20 cm opp i luften fordi den treffer en sten/sandkorn/tust. Luften går litt ut av en når man tusler slukøret av greenen med bogey og 3-putt når man på en god green mest sannsynlig ville gått av med par.

Hadde en god dag på torsdagen dagen før, hvor jernslagene satt som de skulle og driveren var relativt bra på rangen, så litt kjedelig når man drar fram de dårligste slagene i boka som man trodde var glemt for lengst, men sånn er golf og lysten på å spille mer kommer mer og mer fram for revansje skal man ha :)

Holtsmark:

En utrolig flott bane layoutmessig og en bane jeg så absolutt skal spille igjen når jeg vet det er gode forhold der. Man blir straffet når man slår et virkelig dårlig slag, og det er noe jeg setter pris på. Gleder meg til å spille banen igjen, men da skal jeg forsikre meg om forholdene først..
Godt å få litt mer edruelig info ang Holtsmark og forholdene. Jeg trodde nesten en stund at de hadde fått orden på banen etter en forferdelig dårlig fjorårssesong...da vet jeg at de ikke har det ennå. Det var litt sånn i fjor og,man trodde at den skulle bli bedre etterhvert,men jeg synes ikke den ble det dessverre. Layouten er jo helt konge,på nesten hele banen. Områdene med bunkerne og rundt greenene spesielt.

Veldig riktig det du sier ang putting og dårlige greener,det blir fort veldig vanskelig da.
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: TinCup's golfdagbok

Post by Solaar »

Enig ang Holtsmark, veldig synd at de ikke får orden på banen. Det er vel en uheldig blanding av lokasjon og ( spekulasjon: ) dårlig økonomi. Håper virkelig at den blir bra igjen fordi det er en veldig fin bane.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Liten treningstur på golfbanen på torsdag 20.05.2010.

Har fått ny putter i bagen, Nike Method 001, så meste av tiden ble brukt til å venne seg til den. Må si jeg er meget fornøyd, prøvde den på puttingmatte i butikken før den kom i bagen, var litt ambivalent da, men er strålende fornøyd nå etter å ha prøvd den på ordentlig gress!

Ellers var der normal rutine med chipping, putting, og en tur på rangen hvor jeg nesten bare slo med wedger og 7 jern. Slet litt med svingen i dag, var rotete og lite synkronisert, har gått litt for lang tid siden jeg slo golfballer. Satser på en tur på golfbanen i morgen for å få retta opp i tingene.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Endelig ny treningstur på Eventyr Golf.

Har vært en lang eksamensperiode hvor fritiden for det meste har vært brukt på fotball, derfor smakte det godt å endelig komme seg en tur på golfbanen igjen. Utrolig deilig måte å avstresse litt på, når man ellers sitter med hodet i bøkerne.

Startet på range i dag.
Jobbet med det svingmekaniske, og slo for det meste med 7-jern. slo mellom 100 - 150 baller, og fant virkelig flyten etterhvert. Deilig å slå gode golfslag igjen.

Innspillsgreen.
Slo 100 pitcher fra 20 - 40 m. blandet resultat. Ikke helt fornøyd med økten. Utrolig hvor fort nærspillet råtner når man har vært borte.

Bunker.
slo 20 baller fra bunkeren. Ikke de beste forholdene, meget våt sand etter lang tids regn. God resultat. Dårligste slag var 6 m fra.

Generelt god økt, men utrolig kjipt å dra hjem for å sette seg i bøkerne igjen..
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Tok meg en tur på rangen i dag også. Dårlig vær, men gode matter under tak er greit det.

Veldig fokusert økt. Fokusområder var balltreff, vektforflytning og tempo i svingen. Slo 5 baller med hver kølle i bagen. Gjorde det på denne måten i dag for å gjøre det mest mulig banelikt. Fikk ting til å stemme. Gøy!
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Liten økt på rangen og puttegreen i går mandag 14. juni.

Syklet ut med Driver, 7-jern, 52 graders og putter.

Slo et spann på rangen. Ting fungerer ok, men svingen føles litt urytmisk.
Puttingen fungerer bra om dagen, godt stroke og god lengdekontroll. Gleder meg til å prøve puttern på banen.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Tid for en liten oppdatering av treningsdagboka.

Altfor lenge siden sist, og det er i hvert fall ikke grunnet lite golfspilling/trening. Ettersom jeg har tilbrakt store deler av sommeren i Oslo kjøpte jeg spillerett på Nordhaug golfbane (par 3 banen ved Haga golfklubb) Par 28 bane med greener etter USGA standard og ellers gode forhold. Rett og slett en ypperlig bane til å trene nærspill og ”scoring irons”. Utenom flere titalls runder der har jeg vært innom Bærum, Grini Asker og Holtsmark, Tromsø og Lofoten Golf Links.

Hvordan har det gått? Vel, jeg syns jeg stangnerte litt her i vår, så ikke helt framgang på noen av de tingene jeg gjorde, men gikk samtidig en veldig lang periode uten å spille på bane. Ble mye nærspillstrening, puttegreen og range. Kan ellers si at jeg har gjort en oppdatering i bagen og det er en ny fantastisk putter fra Nike. Method 001.

I starten av sesongen satt jeg opp disse statistikkmålene:

7 GIR per runde.
2 putter per GIR
31,5 putter i snitt per runde
60 % fairway treff
30 % sandsave
60 % chipsave

Således ser det ut per i dag:

5.5 GIR per runde
2.083 putter per GIR
32.82 putter i snitt per runde
37.2 % fairway treff
16.7 % sandsave
39.4 % chipsave

Mest skuffet er jeg over GIRmengden. Den er for lav, samt fairwaytreffene. Men, fortsatt stor del av sesongen igjen så skal nok forbedre meg litt :-)

Hva angår rundene jeg har spilt ligger de jo alle sammen inne på Scangolf så går ikke igjennom dem hull for hull, men det sees greit at jeg har vært variabel i prestasjonene. Leverer mye bra på banen og får de parene jeg skal ha, og har vel nesten en birdie per runde, gir meg hele tiden muligheten til å score bra, men klarer ofte å skrelle på ett eller to hull og da blir det vanskelig å score. Jeg har blitt bedre på course management denne sesongen og prøver å spille mer taktisk, men skrellene er som oftest av teknisk karakter som ender i mistet ball. Sånn er golf, men det er tidvis drepende for motivasjonen når jeg går fra en kjedelig dobbelbogey (noe som jeg tåler og vet gjerne skjer) til trippel eller quadruppelskrell på neste hull. Menmen, sånn er golf. Godrundene kommer.

Var ellers en liten tur i Irland i slutten av juni, hvor jeg fikk spilt 4 runder golf på 2 forskjellige baner. Høydepunktet var på St. Margarets Golf Course rett ved flyplassen i Dublin (flott bane). Hvor jeg spilte +10 (par 73), med min første eagle. Morsomt. Gjorde ingen HCP-justering etter runden ettersom jeg ikke hadde slope eller tildelte slag tilgjengelig, men tror jeg kunne justert et hakk eller to.

Startet for øvrig sesongen på hcp 11.8, nå er det 11.5.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Tok turen til Hakadal torsdag 19.08.2010.

Flott bane, dog litt våt..
Spesielt front 9 var bra, digger baner hvor der spilles tre par 3, tre par 4, tre par 5. Ordentlig Seve Ballesteros design :-) .Dessverre var det ikke samme design på back 9. Synes også den var litt kort, men hadde absolutt sine utfordrende hull der også.

Fokus før runden:

Slår jernene bedre enn på lenge, har også den siste tiden puttet meget bra. Målet før runden var så enkel som å legge meg i fairway, treffe greener og sette putter. Høres banalt og enkelt ut, men ville ikke spille for mye på risiko, heller ta sjansene når de kom.
Kjøpte baneguide før runden ettersom jeg ikke har spilt banen tidligere.

Runden:

Scorekortet ligger på Scangolf.

Totalt 78 slag, (40 + 38). +7.

Veldig fornøyd. Nådde et av målene mine for sesongen. Spille på 78 eller bedre.

3 birdies
7 par
7 bogies
1 trippel

28 putter
1,5 puts/gir
6/13 fairwaytreff
5/11 chipsaves
6 GIR

Gjennomsnittsscore:
par 3: 3.8 par 4: 4.33 par 5: 5.0

Nytt HCP er nå 10.4. Morsomt!
Last edited by TinCup on 26 Aug 2010, 10:15, edited 1 time in total.
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: TinCup's golfdagbok

Post by Solaar »

Det er en veldig bra score på Hakadal, det er ikke en så lett bane som man skulle tro.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Takk for det Solaar! Godt fornøyd. Ellers meget enig i hva du skriver om Hakadal i en annen tråd.. flott bane og flotte forhold!
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Da var man tilbake på skolebenken og desto mindre tid på golfbanen, men ble tid til en runde på Odense Eventyr i dag.

Grei oppvarming, men kjente meg rusten på rangen. Slo ikke på nær så godt som jeg har gjort mot slutten av sommeren. Det samme gjaldt chippingen og puttingen, men deilig dag for litt golf. Forøvrig kjøpt meg nye baller til runden, Srixon Z-Star. Forventningene var store ;) Sa før runden at målet var 85 slag eller bedre.

Nord - vest var 18 hullsbanen. Spilte fra gult. 5955 meter.

Runden

Hull 1 par 3 - 130 m.

Slår ut med 9-jern. Pinnen er plassert kort. Lander 30 cm inn på greenen, men spinner tilbake og ruller 1 m av greenen. God chip med 52 graderen, legger meg 10 cm til høyre for koppen. Tap in. PAR.

Hull 2 par 4 - 365 m.

Slår ut med driver. Flott lang drive. Legger meg i 1st cut til høyre på fairway. har ca 90 m til senter green. Pusher wedgen til høyre for green. Dårlig chip med 60 graderen. Legger meg til en altfor lang parputt. Putten er 1 m kort. Setter putten. BOGEY.

Hull 3 par 4 - 307 m.

Slår ut med 3 jern. Legger meg i fairway . Har 110 m til senter green. Slår inn på green med pitching wedge. Har 10-12 m putt for birdie. Dagens dårligste putt. Legger meg halvannen meter kort og til høyre. Misser putten. treputt på GIR. Dritt. BOGEY.

Hull 4 par 5 - 458 m.

Slår ut med driver. Legger meg i fairwaybunker. Slår meg til 100 m fra greenen med 5jernet. Godt utført slag, stille og rolig sving, stødig underkropp. God course management fra min side. Dog slår jeg blant dagens dårligeste slag med pitching wedge. Hooker den til 20 m høyre for green. Godt innspill derfra med 60 graderen, har ikke mye green å jobbe med. Legger meg til halvannen m fra pinnen. Misser putten. BOGEY.

Hull 5 par 4 - 377 m.

Slår ut med driver. Treffer ballen dårlig. Duffer rett og slett.. Altfor nysgjerrig. Har rundt 180 m til green. Er litt høydeforskjell til green (står over green), velger derfor 6 jern. God sving. Godt treff. Feil køllevalg. Legger meg kort. Vanskelig chip derfra. Igjen lite green å jobbe med. Grei chip til 2 m fra pinnen, men legger meg til en vanskelig parputt. Misser igjen putten. BOGEY.

Hull 6 par 3 - 130 m.

Slår ut med 8 jern. God sving. Godt balltreff. Godt resultat. Legger meg 3 m fra pinnen. Igjen dårlig putt. For lite speed, og leser ikke fallet godt nok. Legger meg 30 cm fra hullet på feil side. Tap in. PAR.

Hull 7 par 4 - 370 m.

Slår ut med driver. Puller driven til venstre for fairway, men ligger fint og åpent i roughen. Har 90 m igjen til pinnen. Litt nedover. Slår 52 graders wedge, 8 m til høyre for pinnen. Putten stryker hullkanten på rett side av hullet. Ikke så mye å si på den. Tap in. PAR.

Hull 8 par 5 - 470 m.

Slår ut med driver. Dagens dårligste drive. Hooker den grovt. Out of bounds. Slår ny drive. Ordentlig utført. Hullet er doglet venstre. Ballen legger seg til ro i rough til venstre for fairway. Vil rette opp for tapt ball og slår 3 wood mot green. Har ca 220 til senter green. Legger meg pin high, mellom fringe og rough. Godt slag. Liker best å putte fringe, men vil ikke det ettersom ballen ligger litt vanskelig. bestemmer meg for å chippe. Virkelig dårlig chip. Akselerer ikke gjennom ballen. Legger meg 6 m kort av pinnen. Har ca 20 m til pinnen fra der jeg chipper. Misser putten på rett side, men linja er feil. DOUBLE BOGEY.

Hull 9 par 4 - 358 m.

Slår ut med driver. God drive midt i fairway. Hullet spilles oppover. Har 130 m igjen til senter green. Velger 7 jern siden det spilles så mye oppover. Kjempedårlig slag. Hooker igjen ballen. og går nesten out of bounds. Er nesten pin high, men har rundt 30 m til pinnen. Slår et greit slag på greenen fra hvor jeg ligger, men har rundt 7 m til koppen. Misser putten på rett side av koppen, men igjen feil linje. Setter returen. BOGEY.

Runder på 43 slag. +7.

Hull 10 par 4 - 306 m.

Slår ut med 3 jern i fairway. Har 120 m til senter green. Velger 9 jern. Treffer ikke ballen godt, legger meg 1 m kort av green. Rimelig kort chip igjen. Har 2 m til pinnen. Putten stryker hullet. 30 cm for langt. Setter returen. BOGEY.

Hull 11 par 4 - 368 m.

Slår ut med driver. Hooker ballen igjen. Treffer et tre, men kommer igjennom. Finner ballen i tykk rough. har 175 m igjen til front av green. Velger et 5 jern for å komme meg i nærheten av green, satser på up & down. Roughen er tykk og kommer ikke godt på ballen. ballen går har lav flukt og treffer kanen av fairwaybunker og spretter 90 grader venstre og legger seg i lett rough. har rundt 40 m til green. Velger en lav pitch med 52 graderen ettersom det går nedover. Tredje dårlige slaget på hullet. Legger meg helt til venstre på green. 20 m fra koppen. Setter putten. Mange måter å spille par på. PAR.

Hull 12 par 3 - 152 m.

Slår ut med 7 jern. Grei sving men ikke mer. Legger meg til venstre av forkant green lett rough. God chip derfra. Har lite green å jobbe med, Velger derfor 60 grader. Legger meg til halvannen m fra koppen. Setter putten. PAR.

Hull 13 par 4 - 362 m.

Slår ut med driver. God drive. Legger meg i venstre 1st cut. Har 110 m til forkant green. 120 m senter. Slår et godt 9 jern. Legger meg 6 m forbi pinnen. Putten er godt, midt i linja. Stopper 3 cm fra koppen. Pusekatt. PAR.

Hull 14 par 4 - 331 m.

Slår ut med driver. Hooker den igjen grovt out of bounds. Dritt. Slår ny drive i fairway. Innspillet blir for langt, og har en vanskelig pitch fra nedenfor green. Kommer meg greit på green, men har langt til pinnen. 12 - 14 m. God lengdekontroll på putten, men linja er helt feil. Halvannen m til høyre. Dårlig. Setter putten.

Hull 15 par 5 - 505 m.

Slår ut med driver. God drive, legger meg i fairway. Har 240 m til forkant green. Velger 3 wood. Legger meg 3 m fra green. 6 m fra pinnen. Topper chippen. Håpløst. Vanskelig å få en god score når man gjør sånne feil. Sitter igjen med en lengre putt enn hva chippen trengte å være. Misser putten. Tap in. PAR.

Hull 16 par 4 - 373 m.

Slår ut med driver igjen.

Hokker atter en gang ballen. Ligger på en mound 100 m fra forkant green. Velger pitch, men burde valgt 9 jern ettersom jeg står oppover. Legger ballen 1 m fra green i overgang fringe - rough. Velger å putte denne gang etter uttallige dårlige chipper. Putten er også dårlig. kommer meg såvidt inn på green. Akselerer igjen ikke gjennom ballen. Har 3 meters parputt igjen. Pusher putten. Tap in. BOGEY.

Hull 17 par 3 - 152 m.

Slår ut med 7 jern. Dårlig sving. Dårlig treff. Kort. I bunker langt fra green. Slår et bra bunkerslag. Godt fornøyd ettersom jeg skal over mye sand. Legger meg 10 m til høyre for flagget, men har en enorm høyre-venstre putt. God putt, legger meg 1 m fra koppen. Setter den. BOGEY.

Hull 18 par 5 - 433 m.

Driver igjen. Drar ballen til venstre. Har ikke åpning mot green. Vil spille en punch rundt noen busker, men ender i en push som legger seg til høyre for fairway. Har 70 m til senter green hvor jeg står i nedoverbakke. Treffer ikke ballen godt. Ballen lander på green, men ruller av på baksiden. Dårlig chip igjen. Legger meg 2 m for kort. Setter putten. PAR.

Totalt 85 slag.
8 par
8 bogeys
1 double bogey
1 triple bogey

Greit nok, men har to mistete baller og nærspillet er rett og slett ikke godt nok. Gleder meg til neste runde. Skal unngå å være like rusten :D
Plager meg at jeg ikke setter noen birdier. Gir meg absolutt sjansene til det.



Stats:

33 putter (3 for mange med tanke på antall GIR)
2.2 puts/gir (Skal ikke være mer enn 2.0)
5 gir (to for lite)
5/14 fairwaytreff (er fornøyd med 50 %)
3/10 chipsave (burde være minst 50 %)

Mine mål til neste runde.
Under 32 putter
2.0 puts/gir
7 gir
50 % fairwaytreff
50 % chipsave
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Onsdag 8.9.2010 var det tid for en ny runde på Odense Eventyr.

Syd og Vest utgjorde 18-hullsbanen for dagen. Spilte fra gul tee, 5889 m.

Var i tvil om jeg i det hele tatt skulle spille golf i dag, ettersom det blåser noe helt vilt her i Danmark for tiden. Vindkast på rundt 20 m/s var normalt i dag.

Slo ikke særlig bra på rangen, balltreffet var så som så. Chippingen og puttingen var heller ikke bra før vi gikk ut, men tok det for det det var. Målet for dagen var å treffe greener og spille bedre enn 85 slag. Spilte også i dag på Srixon Z-star. Glimrende ball! Må jo nesten si det når Miguel Angel Jimenez spiller med den :D

Runden

Hull 1 par 4 261 m

Slår ut med 3 jern. Legger meg til høyre for fairway i rough ca 70 m fra green. Må spille ballen gjennom trær. Slår et bra wedgeslag med 52 graderen. Treffer green, men ruller av. Ligger en meter av green ca 12 fra pinnen. Dårlig chip som legger seg tre meter kort. Misser putten på rett side, en meter lang. Setter returen. BOGEY.

Hull 2 par 3 150 m

Slår ut med 5 jern. Spiller ballen flott i vinden. Treffer green. åtte meter fra pinnen. Grei putt. Halv meter til høyre. PAR.

Hull 3 par 4 335 m

Slår ut med driver. Treffer bakken før ball. Dårlig. Får ikke særlig god lengde, har igjen ca 115 m til green. Velger 9 jern, lander i høyre greenside bunker. Slår meg altfor langt, lander på green men ruller ned i bunker på andre siden. Slår et godt bunkerslag opp igjen, men ingen stopp. Ruller av green forbi pinnen igjen står igjen med bogeychip fra 5 m. Treffer hullkant. Setter putten fra en meter. DOBBELBOGEY.

Hull 4 par 5 454 m

Slår ut med driver. God drive midt i fairway. Har igjen 180 meter. til midten av green. Velger 7 jern. Treffer green, men sitter igjen med en lang putt på ca 25 m. Putten ruller 2.5 m forbi, returen stryker hullkant på feil side. tap in. PAR.

Hull 5 par 4 325 m

Slår ut med driver. God drive. Ballen faller til ro i høyre 1st cut 80 m fra pinnen. Velger 52 graderen, har problemer med å bedømme hvor hardt jeg skal slå, ettersom det er stor høydeforskjell til green og mye vind i spill. Treffer green, men har igjen en lang første putt på 15-20 meter. Ruller igjen forbi ca 2 meter. Misser putten på feil side. Dårlig putt. Tap in. BOGEY.

Hull 6 par 4 316 m

Slår ut med driver. God drive, tror vinden skal ta ballen mer, men så skjer ikke. Ligger i rough til høyre for fairway. har ca 50 m til green. Velger 56 graderen. Dagens dårligste wedgeslag. Trekker den venstre, ruller av green. Sitter igjen med en chip fra 20 m. Legger den halvannen meter fra pinnen. Setter putten. PAR.

Hull 7 par 3 166 m

Slår ut med 5 jern. Dårlig valg. På banen trodde jeg at det var 152 m. Vet ikke hvor jeg hadde det fra. Ville heller valgt 4 jern hvis jeg kunne gjort det igjen, ettersom vi spiller rett i motvind. God sving, godt balltreff, men har igjen en pitch fra 30 m. Pitcher den til 4 m fra pinnen. Godt fornøyd. Putten balanserer på høyre hullkant. BOGEY.

Hull 8 par 5 512 m

Slår ut med driver. God drive midt i fairway. Har igjen 200 m til green. Velger et 4 jern som legger seg pinhigh 12 m fra pinnen. Putten er midt i linjen, men halv meter kort. Setter birdieputten. BIRDIE.

Hull 9 par 4 388 m

Slår ut med driver. God drive midt i fairway. Har igjen 120 m til green. Velger 7 jern. Godt treff legger ballen 5 m fra pinnen. Putten er kort og til høyre. Tap in. PAR.

Runder på +4.

Hull 10 par 4 306 m

Slår ut med driver. Driven er god, akkurat på siktet. Dårlig course management. Burde siktet rett på flagget, men sikter til venstre for å ta vann ut av spill. Helt unødvendig når det var så mye medvind. Legger meg i skogen til venstre for green (spillekamerat legger utslaget på green). Vanskelig innspill, må slå den lavt ut for å unngå grener. Treffer green, men ruller av. har 15 m til koppen. Dårlig chip, legger meg 4 m kort. Setter putten, dagens beste putt (og eneste semilange putt som faller i). PAR.

Hull 11 par 4 368 m

Slår ut med driver. Snaphooker driven. Må slå ny ball. Irriterende. Legger den nye ballen i venstre rough. 140 m fra green. Velger 5 jern. Legger meg til venstre for green har igjen en vanskelig chip på 25 m med mye fall. Er fornøyd når jeg legger meg 3 m forbi koppen og får putte oppover. Putten stryker hullkanten på rett side. TRIPPELBOGEY.

Hull 12 par 3 152 m

Slår ut med 6 jern. Godt treff legger ballen på green til venstre for pinnen. Står igjen med en 8 m putt med venstre-høyre fall. God putt som går forbi på rett side, står igjen med tap in putt. PAR.

Hull 13 par 4 362 m

Slår ut med driver. Puller driven ut i roughen. Faller til ro under et tre. Har ikke noe annet valg enn å punche ballen fram i banen. Har igjen ca 115 m til green. Velger 9 jern. Har igjen en 8 meters parputt. Pusher putten til høyre. BOGEY.

Hull 14 par 4 331 m

Slår ut med driver. Hooker ballen ut i tung rough. Har igjen 100 m til green. Velger 8 jern. Legger meg 2.5 m fra pinnen. Ballen ruller 180 grader rundt koppen, men vil ikke falle i. PAR.

Hull 15 par 5 505 m

Slår ut med driver. Sikter langt høyre (OB venstre) etter å ha blitt tatt stygt av vinden på forrige hull. Lander igjen under et tre og må punche meg fram i annen fairway. Har igjen 170 m til green. Slår et godt firerjern. Treffer green, men har igjen dagens lengste putt (25-30 m). Putten ruller halvannen m forbi. Setter returen. PAR.

Hull 16 par 4 373 m

Slår ut med driver. Hooker driven, kan ikke skylde på andre enn meg selve her. Har igjen 130 m til green. Står høyere enn ballen og velger et rolig 7 jern. God sving, tar ballen godt, men får ikke stopp på den. Lander 2 m foran flagget, men ruller 20 m forbi pinnen. God putt som faller til ro en meter fra koppen på feil side. Setter putten. PAR.

Hull 17 par 3 152 m

Dagens mest irriterende hull. Velger 5 jern. God sving. Godt balltreff. Lander 2 m foran pinnen, men spretter utrolig nok 30 forbi og av greenen og legger meg i tung rough. Slår en nydelig pitch wedge tilbake som nesten faller til ro en meter fra pinnen, men ruller utrolig nok ned mot kanten av green ettersom koppen er plassert på en kul. Spissfindig hullplassering. Misser putten på rundt 4 meter. BOGEY.

Hull 18 par 5 433 m

Slår ut med driver. Flott drive midt i fairway. Har igjen 150 m til green. Velger 6 jern. Dagens beste slag. Legger meg til ro 2.5 m fra pinnen. Dårlig putt. Tap in. BIRDIE.

Ender på 80 slag. 39 poeng. Nytt hcp 9.8 :D

Positivt: Slår ballen godt. Håndterer vinden veldig bra. Treffer mange greener.
Negativt:To treputter. Generelt dårlig putting. Treffer for lite fairways. Trippelbogey.

Stats fra runden:
35 putter
2.2 puts/GIR
10 GIR
4/14 fwtreff
60% Chipsave

Par 3 3.5 0.5 +2
Par 4 4.8 0.8 +8
Par 5 4.5 -0.5 -2
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: TinCup's golfdagbok

Post by kevin »

grattis med singel-hcp
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Takk for det Kevin :)
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

God dag på Eventyr golf i dag. Tok meg en skikkelig treningsøkt hvor jeg trente alle aspekter av spillet.

Putting: Har slitt med puttingen i det siste. Ustabilt stroke, dårlig lengdekontroll. Stroket ble mye bedre etter litt korrigering på stance. Lengdekontrollen ble bedre, men har mye å gå på her.

Chipping: Meget bra. Ikke et område jeg har slitt så veldig med, men føltes bra i dag. Samtidig er dette noe man må trene på hele tiden. Slo varierte slag, med forskjellige køller.

Varierte pitcher: Meget bra. Rolig kontrollert sving, godt balltreff. Føles bra.

Bunkerslag: Har ikke fått trent så mye på det i det siste, grei økt i dag, men trengs mer trening. Har mistet selvtilliten litt i sanda på banen i det siste. Forhåpentligvis hjalp det litt i dag.

Range: Slår bra om dagen. Godt balltreff. Svingen føles bra. Alltids rom for forbedringer, men kan ikke klage om dagen.

Køllevask: De ble rene og fine.


Blir en runde på Midtfyn golfbane i Ringe i morgen. Gleder meg! Oppdaterer etter runden.
Post Reply