TinCup's golfdagbok

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Lørdag 11.09.2010 ble det en tur til Midtfyn golfklub for å spille Midtfyn golfbane i Ringe. www.midtfynsgolfklub.dk

Banen er par 72. Spilte fra gul tee som måler 5619 meter.

Spilte denne banen tidlig vår. Banen var i utmerket stand, med gode faste greener i forhold til resten av Danmark. Gledet meg til å spille banen igjen, spesielt ettersom banen vant greit sist. Planen for dagen var å spille på 85 slag eller bedre. Alt føltes bra etter en god treningsøkt i går på Eventyr golf.
Køllene var nyvaskede, Srixon Z-star ballene var lagt i bagen, og Danmark bød ellers på rimelig normale vindforhold (7-8 m/s) i forhold til forrige runde.

Hull 1 par 4 315 m
Slår ut med driver. Hooker ballen ut i parallellfairway. Ballen ligger fint. Velger PW fra ca 100 m til pinnen. Flott slag som lander 2 m forbi pinnen, men ruller av greenen. Glimrende chip med LW tilbake mot koppen som legger seg halv meter fra. Tap in. PAR.

Hull 2 par 3 125 m
Slår ut med 8 jern. Godt balltreff. Vinden fører ballen flott mot pinnen. Har igjen en venstre-høyre putt på 4 m til koppen. Godt stroke, ballen stryker hullkant på feil side. Tap in. PAR.

Hull 3 par 5 440 m
Slår ut med driver. Flott slag midt i fairway. Har igjen 185 m til forkant green. Slår et flott 3 jern 5 m inn på green. Har igjen 10 m for eagle. Leser det som 1-2 fots fall mot høyre. Putter i linja som jeg har valgt, men var ikke så mye fall som jeg trodde. Legger meg en fot på venstre side av koppen. Tap in. BIRDIE.

Hull 4 par 3 133 m
Banens flotteste hull. Velger et rolig 7 jern. Starter det for langt høyre, men trekker ihvertfall ballen litt tilbake mot green. Legger meg i fringe, 15-20 m fra koppen. Chipper meg til halvannen m kort av koppen. Setter putten. PAR.

Hull 5 par 5 453 m
Slår et godt utslag med driver midt i fairway. Har igjen ca 210 m til green. Velger 3 jern for å slå meg fram mot green, etter fairwaybunkre rundt 40-60 m fra green er det rett opp mot green uten hindre. Treffer dårlig med jernet og lander i fairwaybunker, og har igjen ca 50 m til green. Slår et greit slag fra fairwaybunker, men ballen stopper 2 m fra green. Godt fornøyd med bunker slaget, men rett og slett for kort. har igjen en chip på 12-15 m. Chipper meg 2 m forbi. parputten stryker hullkant. BOGEY.

Hull 6 par 4 309 m
Kort par 4. Velger å slå ut med 3 jern. Godt slag. Har igjen ca 120 m til green. Velger 8 jern. Pusher slaget grovt, og treffer et tre bak green, og spretter inn på green. Har aldri hatt så mye tur på golfbanen før. Første putt fra rundt 15 m er 1 m kort i linja. Setter putten. PAR.

Hull 7 par 5 450 m
Merkelig par 5 med OB på begge sider, og veldig trang fairway. Slår ut med 3 jern til høyre i fairway. Slår et transportslag med 5 jern fram i banen. Har igjen et wedgeslag på ca 60 m. God stabil, rolig sving. Lander to m fra pinnen, men ruller 6 m forbi pinnen. Greenen tar igjen ikke i mot. Putter 1 forbi på rett side. Setter returen. PAR.

Hull 8 par 3 160 m
Hullet spilles langt i motvind. Velger 5 jern. Slår et godt slag, men legger meg på venstre side av green. Pinnen er plassert mer på høyre side. Har birdieputt på ca 20 m. God putt 2 fot fra pinnen. Tap in. PAR.

Hull 9 par 4 305 m
Banens vanskeligste hull. Slår ut med 5 jern. Tror jeg har nok lengde for å carre midtre fairwaybunker, men lander midt i. Har igjen et fairwaybunkerslag på ca 110 m (...tror jeg, var 120 m fant jeg ut etterpå) til green. Velger 9 jern, og slår et glimrende bunkerslag. Legger meg 5 m kort av green. Chipper altfor langt og har igjen putt på 10 m. Putten er midt i linja, men stopper 20 cm kort. BOGEY.

Runder på +1.

Hull 10 par 4 361 m
Er mye motvind og OB venstre. Er redd for å bli fanget av vinden og trekke ballen OB med driver så velger å slå ut med 3 jern. Ballen mister mye lengde, og jeg har ca 170 m til green. Slår et dårlig slag med 5 jern, dårlig balltreff og slipper den ut høyre. Har igjen et wedgeslag på ca 45 m. Godt wedgeslag. Legger meg 3-4 m kort av pinnen. God putt som stryker hullkant på rett side. Tap in. BOGEY.

Hull 11 par 4 332 m
Slår ut med driver, slipper den ut høyre, men har god lengde. Ballen legger seg i høyre rough. har igjen ca 65 m til green. Ballen ligger høyt i roughen, slår et godt wedgeslag, men ballen biter ikke på green og ruller av i bakkant. Slår et godt slag tilbake mot koppen med LW som ruller 2 m forbi koppen og stopper i kanten av fringen. Putten er 2 cm kort av koppen. BOGEY.

Hull 12 par 4 293 m
Kraftig dogleg hull. Slår ut med 3 jern, perfekt i fairway. Har igjen ca 100 m til green som er litt forhøyet. Velger PW men slipper den litt ut høyre. Lander på green, men sitter igjen med en putt på 20 m. Første putt er altfor kort, 2.5 m. treputter. BOGEY.

Hull 13 par 5 447 m
Spilles langt i vinden. Trekker utslaget med driver til venstre. Ligger i venstre rough. Ligger tykt i roughen og må punche meg fram i banen med 5 jern. Har igjen ca 120 m til green. Slår et godt 8 jern, men trekker igjen ballen for mye venstre (draw/hook). Legger meg i nedoverbakke i greenside bunker. Slår et håpløst dårlig bunkerslag som beveger seg ned på flatt parti av bunker. Tar hevn og legger neste bunkerslag halvannen m fra pinnen. Setter putten. BOGEY.

Hull 14 par 4 363 m
Tør ikke slå driver pga vannhinder som går langt inn i fairway. Legger meg sikkert kort i fairway med 3 jern. Har igjen 155 m til green. Slipper igjen ballen ut til høyre for green. Slår et glimrende flopshot som lander akkurat der jeg vil den skal lande og ruller ned mot pinnen. Stopper en halv meter fra pinnen. PAR.

Hull 15 par 3 141 m
Planen er å slå et rolig 7 jern. Slaget blir regelrett dårlig. Treffer på tåen, og legger meg til høyre for green. Står igjen med chip på 25 m. Legger chippen 3 m kort, men setter putten. deilig. PAR.

Hull 16 par 4 334 m
Slår ut med driver. Legger meg i høyre rough, har igjen ca 120 m til green. Kraftig motvind og velger derfor 7 jern. Legger meg 4 m forbi pinnen. Godt fornøyd med valget. Putten er feig. Godt stroke, ballen ligger i linja, men stopper 20 cm kort av koppen. Tap in. PAR.

Hull 17 par 3 178 m
Spilles rundt 200 m. Slår ut med 3 jern og prøver å holde ballen så lav som mulig. Ballen legger seg til høyre for green. Tøft slag pga veldig ondulert parti på green. Slår det for hardt, og sitter igjen med en putt på 10 m i kraftig fall. Linja er god, men blir for hardt. Har igjen 2 m for bogey. Putten ruller på feil hullkant. DOBBELBOGEY.

Hull 18 par 5 480 m
Slår ut med driver. Utslaget ligger i høyre rough. Har igjen 190 m til green. Ligger i tykk rough. Velger 5 jern. Vil for mye. Klarer for lite. Dagens dårligste sving. Hakker ballen 20 m fram i rough. Ballen ligger mer synlig. Velger et 6 jern mot green. Lander kort i greenside bunker. Godt bunkerslag som ruller to meter forbi. Putten er 5 cm for langt til venstre. God putt. Feil linje. BOGEY.

Ender på +8. 37 poeng. Nedjustering av HCP til 9.6.

Litt skuffende back 9, Hadde vært fornøyd med 40-41 slag på back.

Positivt:
Svingen føles bra, og treffer ballen så og si godt gjennom hele runden.
Gode driver, flere fairwaytreff.
Treffer godt med greener, og flere som ruller av.
Oppstilling med putter føles bra.

Negativt:
To treputter. Sliter fortsatt litt med lengdekontroll.
For dårlig lengdekontroll på chippene.

Stats fra runden:
32 putt
2.143 puts/GIR
7 GIR
6/13 FW-treff
5/7 chipsave

Snittscore:
par 3 - 3.4
par 4 - 4.5
par 5 - 5.4

Fornøyd med golfen om dagen. Gjør mye bra, og scorer bra. Morsomt!
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: TinCup's golfdagbok

Post by Grønne greener »

Jeg ser at du er mye enten til høyre eller til venstre på innspillene dine. Hvordan er balansen din? Har du vekten litt bakpå? Kanskje du bør tenke litt over nedsvingen din også? Starter du nedsvingen likt hver gang? Start nedsvingen med musklene på innsiden av høyre lår. Kanskje tar jeg feil men det er slik jeg har lært det.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Ny runde på Odense Eventyr Golf. Flott dag. 17-18 grader og tilnærmet vindstille (6 m/s) etter danske forhold.

Oppvarmingen var bra. Slo alle køllene i bagen bra, chippinga og puttinga var bra.

18 hullsbanen var sløyfene Nord / Syd. Par 72, 5854 m fra gul tee.
Scorekortet er registrert i scangolf.

Runden

Hull 1 par 3 130 m
Slår 8 jern på greenen. presterer å treputte fra ca 15 m. BOGEY.

Hull 2 par 4 365 m
Slår ut med driver. Hooker den venstre. Har igjen 120 m til sentergreen. Litt høydeforskjell. Slår PW over green. Står igjen med tøff chip, setter den kort. 2 putter. BOGEY.

Hull 3 par 4 307 m
Legger driven i fairway. Har igjen 50 m. Slår wedge 5 m forbi flagget. 2 putter. PAR.

Hull 4 par 5 458 m
Drive i venstre fairwaybunker. Godt 5 jern ut av bunker. Klarer å duffe wedgen 50 m fra green. Ny pitch fra 20 m. Alt for lang. 2 putter. BOGEY.

Hull 5 par 4 377 m
God drive midt i fairway. 90 m til green. Wedgen er god. 5 m fra. 2 putter. PAR.

Hull 6 par 3 128 m
8 jern på green. 7 m til pinnen. 2 putter. PAR.

Hull 7 par 4 370 m
Puller driven. Ligger i tykk rough, hakker meg fram i greenside bunker med 7 jern. Ligger helt inntil kanten mot green. Må splashe ballen ut. 2 putter. BOGEY.

Hull 8 par 5 470 m
Nydelig drive i fairway. Har 210 m igjen til green. Skal slå 3 wood på green. Sikter katastrofalt feil. Slår den rett OB. Slår ny ball med 3 jern. Kort av green. Setter wedgen 7 m fra. Ikke bra nok, men setter putten. God save. BOGEY.

Hull 9 par 4 358 m
God drive midt i fairway. Slår pitchingwedge fra 110 m til høyre fra green. God chip, setter 1 m parputt. PAR.

Hull 10 par 4 261 m
Slår ut med 3 jern i fairway. Har rundt 70 m til senter green. Pinnen plassert bak. Slår en dårlig wedge, som lander kort på green. Treputter. BOGEY.

Hull 11 par 3 150 m
7 jern til høyre på green. toputter. PAR.

Hull 12 par 4 335 m
Grei drive til venstre rough. Setter wedgen på green. Toputter. PAR.

Hull 13 par 5 454 m
Drive til venstre rough. Setter transportslaget i skogen. Håpløst. Mistet ball. Spiller par på 2.ballen. DOBBELBOGEY.

Hull 14 par 4 325 m
God drive. Dårlig wedge. Legger meg i greensidebunker. Godt bunkerslag til 1 m fra pinnen. Setter putten. PAR.

Hull 15 par 4 316 m
Dårlig drive. Slicer den. Setter dagens beste wedge fra roughen til 2,5 m fra pinnen. Toputter. PAR.

Hull 16 par 3 166 m
Slår ut med 5 jern. Misser green venstre. Flott lite pitchslag med 60 graderen til halvannen m fra pinnnen. Toputter. BOGEY.

Hull 17 par 5 512 m
Driven ligger midt i fairway. har igjen 230 til green. Dårlig transportslag, til 80 m fra sentergreen. Dårlig wedge som spretter av green. Flott lite pitchslag. 2 m fra pinnen. Setter putten. PAR.

Hull 18 par 4 388 m
God drive til 1st cut. har igjen 160 m til green. Slår et strøkent 7 jern, som går rett på pinnen. Ender opp 1 m kort av green, på fringen. Putter fra fringen til 1 fot på rett side. PAR.

Ender på 81 (41+40) slag. Spiller på hcp (36 pts), så kan ikke klage. Dog kjedelig å miste to baller samt treputte to GIR. Første runde på lang tid uten birds..

Stats:
10 par
1 bogey
1 dbl bogey

33 putter (2 for mange)
2.25 puts/gir (skal ikke være mer enn 2.0)
8 gir (bra!)
6/14 fairwaytreff (vil min. ha 50%)
1/2 sandsaves (bra!)
60% chipsaves (ok.)

Hullscore snitt:
Par 3 - 3.5 (bra!)
par 4 - 4.3 (veldig bra!)
par 5 - 6.0 (ikke bra nok..)
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Søndag 26.09.2010 ble det en ny runde på Midtfyn golfbane, beliggende i Ringe.

Banen er 18 hulls par 72, 5619 m fra Gul Tee.

Målet før runden var å spille under 82 slag.
Scorekort er registrert på Scangolf.

Runden
PAR
BIRDIE
bogey (utslag i sidevannshinder. dropp)
PAR
bogey
bogey
PAR
PAR
d.bogey (utslag OB)

Runder på +4

d.bogey (utslag OB)
d.bogey (utslag OB)
bogey
PAR
t.bogey (2.slag fra fairwaybunker til vannhinder. dropp)
PAR
PAR
PAR
PAR

Totalt +12, 84 slag.

1 birdie - 9 par - 4 bogies - 3 d.bogies - 1 t.bogey.

Ok score, men slitedag når jeg slår bort så mange baller som jeg gjør. Håpløst. Trenger å få trent litt mer spesifikt med driveren til uka..

Andre stats:
30 putter (BRA!)
8 GiR (BRA!)
3/13 fairwaytreff (elendig. Skal være 50 %)
0/1 sandsave (fair nok)
6/8 chipsaves (BRA!)
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Ble en liten treningstur på golfbanen i dag. Startet på puttegreenen, egentlig uten mål og mening. Jobbet på forskjellige lengder, men lenge siden jeg har hatt en så lite fokusert runde på greenen...
Trasket ned på rangen når det ble mørkt. Digg med opplyst range! Jobbet med balltreff og svingtempo, bra økt. Avsluttet med ca 30 baller på flagg fra 50 - 70 m. rimelig bra, men syns det er vanskelig å bli bedre på akkurat dette. Må finne noen nye treningsmetoder hva angår wedgespillet.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: TinCup's golfdagbok

Post by sumo »

TinCup wrote:Ble en liten treningstur på golfbanen i dag. Startet på puttegreenen, egentlig uten mål og mening. Jobbet på forskjellige lengder, men lenge siden jeg har hatt en så lite fokusert runde på greenen...
Trasket ned på rangen når det ble mørkt. Digg med opplyst range! Jobbet med balltreff og svingtempo, bra økt. Avsluttet med ca 30 baller på flagg fra 50 - 70 m. rimelig bra, men syns det er vanskelig å bli bedre på akkurat dette. Må finne noen nye treningsmetoder hva angår wedgespillet.
har du mulighet til og slå fra gress, så er det en veldig fin metode for trening med wedger og køller generelt.
tenker mest på konsentrasjon, balltreff, mål. en duff på matta er IKKE det samme som en duff på gress :mrgreen:
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Har gått noen uker uten spill på bane, men har blitt noen turer ut på banen for å trene litt. Var en tur i går kveld, jobbet videre med putting, chipping og jernspill. Føltes greit.

Blir 18 hullsrunde i morgen. Digg! Oppdaterer senere på dagen.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Ny runde på Eventyr Golf 13.10.2010.

Nydelig høstvær, 14 grader, sol og minimalt med vind. Spilte fra Gul Tee. Nord og Vest sløyfen utgjorde 18 hullsbanen. 5945 meter.

Spilte sammen med en danske på 21.6 og en norsk kamerat på 32.0.

Oppvarming.

Liten kurv fra gress på rangen hvor jeg slo meg nedover i bagen og avsluttet med noen wedger. Føltes greit, men ikke supert.
På chippegreen var det så som så. Rustent.
Puttingen var veldig bra, hadde god lengdekontroll og stroket føltes bedre enn på lenge.

Runden

Hull 1 par 3 130 m
Slår 8 jern over green. Ligger endel lavere enn green og må slå en liten pitch tilbake på green med 60 graderen. Ikke suverent utført akkurat, sitter igjen med en 8 meters putt for par. God putt men linjen er feil, innenfor en fot. BOGEY.

Hull 2 par 4 365 m
Slår ut med driver. Legger meg til høyre for fairway i roughen. Slår en rolig 52 graders wedge. Legger meg 3 m fra pinnen. Vanskelig høyre-venstre putt for birdie. Putten er god, men linjen er feil. Innenfor en fot. PAR.

Hull 3 par 4 309 m
Slår ut med driver. Legger meg i first cut til høyre for fairway. Slår inn med en 60 graders wedge. Legger meg 3 m forbi pinnen. God putt som stryker hullkanten. Innenfor en fot. PAR.

Hull 4 par 5 458 m
Slår ut med driver. Legger meg midt i fairway. Slår videre med 3 jern. Ikke den beste svingen, men tåler resultatet, har igjen ca 30 m. OK 60 graders wedge, men legger meg kort på green. Har igjen 8 m putt for birdie. Putten er god men linjen er feil. Legger meg 2 fot forbi koppen. PAR.

Hull 5 par 4 377 m
Puller driven grovt, ender opp i tykk rough. Godt 9 jern inn på green, men ruller 20 m forbi pinnen. Putten er halvannen m kort. Setter putten. PAR.

Hull 6 par 3 128 m
Slår ut med 8 jern. Ballen forsvinner totalt i solen, spillekamerat mener jeg trakk den venstre. Finner ballen i tykkeste satanroughen. Hakker ballen 5 m fram i roughen. Slår en flott chip derfra som legger seg i ro halvannen m forbi pinnen. Setter putten. BOGEY.

Hull 7 par 4 370 m
Puller igjen driven grovt. Finner igjen ballen etter en tids leting. Ligger død og begravet, hakker meg 3 m lengre fram bak et tre. Puncher meg videre fram derfra, uten å komme spesielt langt. Slår 56 graders wedge inn på green, men 10 m fra koppen. Setter en nydelig venstre-høyre putt. BOGEY.

Hull 8 par 5 470 m
God drive, legger meg i first cut i dogleg. Setter en god sving på en 3 wood, legger meg 10 m til venstre for green. Bestemmer meg først for å slå en liten pitch mot pinnen, ettersom jeg ikke har mye green å jobbe med. Duff. Faen. Setter neste chip i pinnen, men faller ikke i. Tap-in. PAR.

Hull 9 par 4 358 m
Hooker driven og er en fot fra OB. Må punche meg ut i fairway, har ikke mulighet til å svinge på ballen. Slår en safe pitching wedge midt på green. Står igjen med 10 meters venstre høyre putt for par. Strålende putt, men linja er feil. Innenfor en fot. BOGEY.

Runder på +4. 40 slag.

Hull 10 par 4 306 m
Puller driven atter en gang. Finner ballen i rough. Slår en dårlig pitching wedge som legger seg i forkant av høyre greenside bunker. Setter en dårlig chip 5 m kort. Linja er helt feil. Legger meg halvmeteren til høyre for koppen, putten var aldri mot hullet. BOGEY.

Hull 11 par 4 368 m
God drive midt i fairway. Setter en pitching wedge midt på green. God putt som stryker hullkanten, men ruller 2 fot forbi. PAR.

Hull 12 par 3 160 m
Dagens dårligste sving. Puller 6 jernet. Legger meg 10 m kort og til venstre for green. Medium pitch mot pinnen som er 3 m kort. God putt som stryker hullkanten på rett side. Innenfor en fot. BOGEY.

Hull 13 par 4 362 m
Elendig drive som jeg atter en gang drar til venstre. Ligger greit i semirough til forrige hulls fairway, men langt igjen til green. Slår et ok 4 jern som legger seg 15 m kort av green. Duffer pitchen og kommer ikke opp på green. Putter fra fringen, katastrofekort. Misser bogeyputten. Dagens dårligste hull. DOBBELBOGEY.

Hull 14 par 4 331 m
Drittlei av dårlige driver, og bestemmer meg for å klemme til. Monster. Har igjen 30 m til green. Slår 60 graders wedge mot pinnen. Litt kort. Har igjen 3 m for birdie. God putt, men linja er feil. Innenfor en fot. PAR.

Hull 15 par 5 505 m
Pusher denne gang driven. Slår et transportslag fra roughen med 6 jern. Kommer meg ikke ut på fairway og legger meg bak et tre. Prøver å slå en hook rundt treet med pitching wedge. Dritgod idé. Nei. Legger meg til høyre for green. God liten pitch med 60 graderen som tar i hullkanten, men farten er for stor. Har igjen retur på 2 m for par. Putten stryker hullkanten. BOGEY.

Hull 16 par 4 373 m
Trekker driven ut i venstre fairwaybunker. Godt bunkerslag med 5 jern 5 m kort av greenen, 25 m kort av flagget. Sukkerchip med 52 graderen som legger seg til ro 1 fot forbi pinnen. PAR.

Hull 17 par 3 152 m
Slår ut med 7 jern. Rett på pinnen. Legger meg 3 m forbi. God putt som stryker hullkanten. Innenfor en fot. PAR.

Hull 18 par 5 430 m
Slår ut med driver. Treffer fairway. Juhu! Slår et transportslag med 3 jern oppover. Har igjen ca 20 m til green, 40 m til pinnen. Wedgen er 5 m kort. Putten er ikke god, men legger seg en fot forbi koppen. PAR.

Ender på 81 slag. 37 poeng. Nytt hcp 9,4.

Stats fra runden:
Putter 32 (Bra. Med litt flyt hadde noen birdieputter falt i koppen)
Puts/GIR 2.0 (Bra)
GIR 8 (Bra)
FWT 4/14 (Vil ha 3-4 flere treff. Stort forbedringspotensiale)
Chipsave 3/6 (Bra)

Parscore:
Par 3 – 3.75
Par 4 – 4,5
Par 5 – 5,25

Totalt sett godt fornøyd, skulle gjerne sett at en eller flere birdieputter falt i. Uvant å gå en runde uten birdies, men sånn er det. Bra mengde par (10), burde unngått den doble. Har økt mengden GIR stort den siste tiden. Noe som jeg bevisst har prøvd å bli bedre på, men har et stort forbedringspotensiale med driveren, er nødt til å treffe flere fairways, hvis jeg skal bli bedre. Scoremessig spiller jeg stabilt for tiden, surt at høsten er godt på vei, men satser på en snøfri høst i Danmark..
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: TinCup's golfdagbok

Post by sumo »

hull 14. monsterdrive på 300m er helt sykt! :D
synd det ikke sitter like godt hver gang. ellers veldig bra runde du har hatt. grattis med nytt hcp :)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Takk for det, Sumo! Fikk klem på den ja :) Lengde er ikke problemet, men er nødt til å bli mer stabil som du sikkert ser.. begynner å se konturer av hva som må trenes på til vinteren!
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Endelig en tur ut på golfbanen igjen. Ser på treningsdagboken at jeg ikke har rørt køllene på en måned.. på tide å klemme til noen kuler igjen.

Holdt på halvannen time rundt innspillsgreenen og jobbet med diverse distanser. Lenge siden sist, og kjente jeg var rimelig rusten.. men gikk overraskende bra.
Avsluttet med en liten bøtte på rangen, ikke helt bra, men morsomt var det!

Forhåpentligvis så tørker det litt de neste dagene så det kan bli en runde til..
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Sesongstart 2011!

Ikke helt korrekt ettersom dagen i dag var tredje tur på range i år, men kanskje den mest seriøse turen ettersom det har vært bikkjekaldt de andre dagene. Sto vel 1 time på range i dag og jobbet med svingen. Mye rust, men ser konturer av noe som forhåpentligvis kan bli bra! Satser på kontinuitet ut mars, så blir det etter planen en runde første helga i april... good good.

Forøvrig har jeg fått satt mine mål for sesongen 2011 i Scangolf. Here goes...

Hcp: 7,9 (aktuelt 9,4)
Gir per runde: 7 (2010: 6)
Puts/gir: 2 (2010: 2,054)
Puts/runde: 31,5 (2010: 32,23)
Fwtreff: 60% (2010: 37,4)
Sandsaves: 25% (2010: 20%)
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: TinCup's golfdagbok

Post by mciljoy »

Fine mål det der :-) Satt akkurat og skrev inn mine mål selv.

Fra 37% til 60% bør jo gjøre noe med hcp ditt! Lykke til
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Har absolutt en jobb å gjøre hva angår treffprosenten fra tee, men året før var den på 48% så burde absolutt kunne komme opp rundt 60%.. evt. slår jeg bare ut med 7jern fra nå av :-)

@Mciljoy du får lage din egen treningsblogg så man kan følge med på fremgangen og målene dine :-)
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: TinCup's golfdagbok

Post by mciljoy »

Har tatt utfordringen din, TinCup og laget egen dagbok :-)
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: TinCup's golfdagbok

Post by JanB »

Kommenterer runden fra oktober. Vet ikke om det nå har noen betydning for deg men..

1.) Bra pitch
3.) Drive på mer enn 220 meter ut i rough. Bra. Topp innspill.
4.) Her stusser jeg litt. På 3 kjører du omtrent 50-60 meter med 60 Lob Wedge, mens her går du kort på 30 meter. Du forteller ikke hvilken baksving du har
5.) Veldig bra oppredding med 9.jern
7.) Tuff put
8.) Topp 3wood
12.) No comments
13.) 3 time chicken
15.) Bra redning av mye tull
16.) Veeeldig godt bukerslag, TV-golf chip
17.) TV-golf
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Takk for tilbakemeldinger Jan. Så dem ikke før nå.

Var en tur på golfbanen i strålende vær i dag for å trene litt. Puttet en halv times tid, mot forskjellige mål for å få kontroll over distansene. Gikk greit nok til å være første dag på puttinggreen på ca 5 mnd. Slo noen bøtter og prøvde å finne tilbake til noen stabile lengder med wedgene.. poff.. ingen tvil om at det er nærspillet som ruster hurtigst. Jernspillet og driveren var absolutt godkjent. Ut å spille runde i morgen på ny bane, golfklubben lillebælt. Kommer med oppdatering etterpå.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Sesongstart 2011.

Første runde utendørs på søndag 10. april. Valgte å spille Golfklubben Lillebælt sin bane da jeg aldri har spilt den før. http://www.gkl.dk" onclick="window.open(this.href);return false;. Banen er par 71 og på ca 5600 m. Husker ikke banen så godt så blir ikke detaljert hullbeskrivelse.

Angret veldig på at jeg ikke fikk tak i baneguide før tee-off. Banen var tidvis kupert i starten, og så sjelden greenene de første 5-6 huller. Medførte 3 mistede baller. Rundet første 9 på +11.
Spillet tok seg opp på back 9, startet med dobbelbogey pga mistet ball, deretter gikk det 8 par. Godt fornøyd! Totalt +13, 84 slag.

Stats fra runden:
11 par - 4 bogies - 1 d. bogey - 1 t. bogey - 1. q. bogey
33 putter
2.1 puts/GIR
10 GIR
35,7% fairwaytreff
50% chipsave
0/1 sandsave

Absolutt godkjent sesongstart på en bane jeg nok ikke kommer til å spille igjen. Skulle gjerne vært foruten +7 på to hull, men sånn skal det jo være når man er rusten fra tee.

Satser på ny runde på Eventyr Golf til helga, samt en eller to treningsøkter i løpet av uka.
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Har blitt noen treningsturer ut på banen siden forrige runde, men i dag var det klart for ny runde på Eventyr Golf.

Syd-Vest utgjorde 18 hullsbanen.

Gidder ikke ta hull for hull oppsummering ettersom jeg gikk forbannet rundt på banen det meste av tiden.. prøvde å minne meg på at det var 2. runden for året, men tenkte hovedsaklig mer på å knekke puttern..

Stats fra runden:
1 birdie - 6 par - 6 bogeys - 5 d. bogeys (wtf!)
34 putter
2,0 puts/GIR
6 GIR
35,7 fairwaytreff
1/2 sandsave
1/8 chipsave (ræv...)

Var nok mest fornøyd med driveren i dag. Traff bare 5 fairwayer, men ligger 2-3 m utenfor fire ganger.
Jernspillet er tidvis strålende. Nærspillet er i dag katastrofe. Kunne nok rimelig enkelt spart meg 6-8 slag...

Skal ned mot Danmark/Tyskland grensen å prøve Benniksgaard golfbane mot helgen, blir morsomt! Noen som har prøvd den?
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: TinCup's golfdagbok

Post by TinCup »

Var en tur på golfbanen i dag for å jobbe med putteren etter en begredelig dag på greenene i går. Jobbet hovedsaklig med å få god rull på ballen, samt lengder. Holdt vel på en liten time og økte ihvertfall selvtilliten litt..
Chippet litt, og slo en halv bøtte på rangen med wedgene. Helt greit.
Post Reply