OutlawPetes spilleblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
OutlawPete
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 20 Mar 2010, 04:36
Location: Oslo

OutlawPetes spilleblogg

Post by OutlawPete »

Prøver meg jeg og...

To rustne 4-handicappere dro mandag til Strømstad for å sesongdebutere.

Stilte til start med flunkende ny driver rett fra shoppen der. Egentlig fornøyd med runden selv om scoren ble som forventet dårlig, 89 slag.

Registrerte runden på scangolf og det ble et fargerikt scorekort med fargene grønn, rød, lyseblå, blå samt lilla...

Det dårlige:
1 lostball
1 OB
2 i vannet(på samme hull, hull 17)
3-4 mislykka lob wedger fra 30-40 meter - her venter mye jobb
Bommet 3-4 snaue metersputter, dog ikke bra greener på frontnine, mye sand, litt vått, og dårlig rull, ble bedre utover dagen.
Drivene ble som så ofte før tidlig på sesongen, dårligere utover i runden, og misset en del høyre med sterk fade.
Elendig chipping

Det som var bra:
9 GIR
Back to back birdies på hull 15 og 16 :D
Godt jernspill

Oppsummering - 2 fugler, 6 par, 5 bogeys, 1 DB, 3 triple og en snømann.
Banen er fullt spillbar, sikkert enda bedre allerede i dag, ikke veldig bløtt heller.
Hadde også med det nye high speed kameraet mitt, casio EX FC-100. Anbefales, det blir veldig bra kvalitet på videoene, morsomt og nyttig å se i etterkant.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: OutlawPetes spilleblogg

Post by Keyser »

OutlawPete wrote: Registrerte runden på scangolf og det ble et fargerikt scorekort med fargene grønn, rød, lyseblå, blå samt lilla...
Det er en golfsnakk.no gruppe på scangolf, meld deg inn i den, så kan vi se runden din....

<Keyser>
</Keyser>
OutlawPete
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 20 Mar 2010, 04:36
Location: Oslo

Re: OutlawPetes spilleblogg

Post by OutlawPete »

Keyser wrote:
OutlawPete wrote: Registrerte runden på scangolf og det ble et fargerikt scorekort med fargene grønn, rød, lyseblå, blå samt lilla...
Det er en golfsnakk.no gruppe på scangolf, meld deg inn i den, så kan vi se runden din....

<Keyser>
Ok, fikk ikke meldt meg direkte inn, men jeg har nå søkt ihvertfall.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: OutlawPetes spilleblogg

Post by kevin »

Kul lesning fra Strømstad. Imponerende med birdies på 15 og 16. I vannet på 17 ja,det kjenner jeg igjen....uuuuutrolig smalt og fælt hull :lol:

Kommer nok til å spille Strømstad jeg og snart,godt å høre at det ikke var så bløtt. Pleier ofte være det på denne tiden der,ihvertfall på deler av banen. På hull 2 lå fairway dekket av snø mens alt annet var snøfritt,der pleier det å være bløtt lenge. Samtidig på hull 15/16...ikke mye rull å få der vel :?:
OutlawPete
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 20 Mar 2010, 04:36
Location: Oslo

Re: OutlawPetes spilleblogg

Post by OutlawPete »

Banen var såpass bra at vi prøver igjen i morra :) Ikke veldig bløtt på siste ni så noe rull var det, en del hull på første ni var ganske våte, men nå har det vært null nedbør hele uka og 10-11 grader på dagen så det har nok tørket en del. 15 og 16 var jo oppløftende, På 17 bør man være confident med driveren, men må nok noen turer på rangen før jeg kan si jeg er det :? Kunne tatt en 3w, men det er ikke så lett med ny driver i bagen og ødelagt scorekort..
OutlawPete
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 20 Mar 2010, 04:36
Location: Oslo

Re: OutlawPetes spilleblogg

Post by OutlawPete »

Strømstad igjen i dag. Rakk ikke oppvarming, så det ble noen rare slag i starten. Kan nevne en herlig liten "dobbelchip" på hull 2. 1m fra green, 15m til flagget, duffer 7j, treffer ball 1.gang, og en gang til i slutten av gjennomsvingen, sånt gir selvtillit :?

Ellers noe dårligere putting, variabel driving, må få trent litt nå. Scoren ble 82, dobbel på nevnte hull 2, og trippel på det trange 17. hullet, ellers ingen katastrofer.
En birdie, 10xGIR.

Banen var tørrere i dag, og været var fantastisk, skyfritt og 13 grader når vi kjørte hjemover 8-)
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: OutlawPetes spilleblogg

Post by Solaar »

Gode forhold nå eller? Vurderer å ta en tur selv.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
OutlawPete
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 20 Mar 2010, 04:36
Location: Oslo

Re: OutlawPetes spilleblogg

Post by OutlawPete »

Ja det vil jeg si, ganske ærlig rull på greenene og OK fairways,med ballplassering.
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: OutlawPetes spilleblogg

Post by JanB »

"Rustne 4 HCP'ere" er velkommen til et nærspillkurs på Costa Blanca. Garanterer 30% bedre score etter 5 dager.
Hva sier dere????
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
OutlawPete
Rookie
Rookie
Posts: 30
Joined: 20 Mar 2010, 04:36
Location: Oslo

Re: OutlawPetes spilleblogg

Post by OutlawPete »

Skulle veldig gjerne gjort det, men har ikke anledning ennå. Ellers har jeg fått et ganske anstrengt forhold til den nye driveren min, så det blir nok mindre greentreff og mer nærspill på de neste rundene til problemet er løst...
Post Reply