EagleBooger trener

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

EagleBooger trener

Post by eaglebooger »

Ser andre har skrevet litt om seg selv, da kan jo jeg gjøre det og :)

Jeg er kjempeliten, er utdannet kokk, har jobbet som båtsnekker, driftet en avdeling rundt IT support og programmutvikling... Nå for tiden jobber jeg i Proshop og i NRK, og har det helt, helt fantastisk!
Jeg har en datter som nylig fylte 2 år, og hun fikk selvsagt sine første golfkøller før hun i det hele tatt hadde kommet ut av magen til mammaen.
Jeg bor alene i Enebakk, og har en liten chip/pitch flekk utenfor verandadøren som blir flittig brukt på sommerhalvåret (dvs 2 måneder her i Enebakk)

Ting jeg trener på for øyeblikket:
Jobbe inn en sving som sitter godt i kroppen, og er forenelig med det tekniske som skal være der for å slå langt og rett. Målet er å repetere en god sving så ofte som mulig. Jeg trenger legge av meg tanker som "Denne skal mye lenger enn noen ball noengang før har flydd" eller "Ikke putt for kort" eller "Det må jeg prøve"
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: EagleBooger trener

Post by eaglebooger »

Har begynt danne meg et visuelt bilde inni hodet om hvordan svingen ser ut, og dette gjør det enklere for meg å repetere den, for da har jeg allerede gjort den på forhånd i hodet mitt om man skjønner...
De siste gangene på Fornebu har vært bra, og jeg er meget spent om dette lar seg overføre til ekte gress.
Det føles ut som jeg har kortet ned maxlengden 10 meter, men har samtidig krympet bredden i slaget betraktelig, noe jeg tar imot med åpne armer enn så lenge
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: EagleBooger trener

Post by eaglebooger »

Hadde protime igår. Har gjort en endring i baksving, samt en endring i begynnelsen av nedsvingen.
Jeg føler jeg skal jobbe inn dette i 2 faser. Først skal jeg jobbe inn riktig takeaway og komplett baksving, og når den sitter i kroppen, så skal jeg jobbe inn dette med starten av ferden mot balltreffet.
Etter timer med eksperementering på rangen igår merket jeg stor endring i balltreff; Treffer ballen mye renere, og ballen får høyere hastighet, launch og lengde. Den får antageligvis mer spin også.
Gjorde unna en 9 hulls testrunde på Ski etterpå, og gikk på +1 eller +2, husker ikke helt om jeg fikk bogey på både 2 og 3, eller om det var bare 2 eller 3 (Sånn er det når spillet mitt for tiden KUN dreier seg om det neste slaget) Men uansett var det merkbar forskjell i balltreffene i forhold til dagen før! Jeg pleier ligge på +2 - +4 på 9 hull, men da er det med mange redningsoperasjoner grunnet hook, duff e.l, noe som var tilnærmet borte igår.

Så en ting til som har hjulpet betraktelig på spillet mitt <100m er det å ta med meg pitchen min UT på rangen å slå baller fra der de ligger mot ulike mål. Dette bidrar til økt følelse for balltreff og lengdekontroll
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: EagleBooger trener

Post by JanB »

eaglebooger wrote:Så en ting til som har hjulpet betraktelig på spillet mitt <100m er det å ta med meg pitchen min UT på rangen å slå baller fra der de ligger mot ulike mål. Dette bidrar til økt følelse for balltreff og lengdekontroll
Forstår jeg det rett at du går ut til baller som ligger noen meter ut fra utslagstedene (mattene), for så å slå de videre derfra?
Du er vel alene på rangen da kan jeg tenke meg :mrgreen:
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: EagleBooger trener

Post by eaglebooger »

Det stemmer Jan B :)
Er alene da i halvmørke utpå der... Men, det er ikke så mye trafikk generelt på banen jeg jobber på uansett
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
Post Reply