Grønne Greener`s spillblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Søndag Fana Gul Tee Stableford-turnering

Spilte Meland på fredag og det gikk rimelig greit. 80 slag fra hvit er akkurat på hcp. 8-)
Lørdag var det Voss som sto for tur. Vossameisterskap. Det gikk ikke så bra. Spilte ganske dårlig og fikk 31 poeng. Det var stableford. :ugeek:

I dag var det altså tilbake til Fana. Syns jeg spilte ganske bra golf. Bortsett fra 3 x dobbelbogey. Det ble +6 til slutt.
Hull 1 par 4 par
Utslag litt til venstre i fw. Flagget står bak og jeg sikrer litt på innspillet. Chip + 1 putt.

Hull 2 par 5 Dobbelbogey
Driven gikk OB til venstre. Neste drive holdt seg i fw på høyresiden. Legger meg opp på 100m og slår et godt innspill. :) Trenger to putter fra ca 2,5 meter.

Hull 3 par 4 Dobbelbogey
Fin drive i fw. 90 m til hullet. Innspillet blir for langt. Ballen ligger i røff bak et tre. :evil: Må slå meg opp mot greenen bort fra hullet. Ender med en dobbel etter å ha bommet på en metersputt. :twisted:
4 over etter 3 hull er litt i overkant...

Hull 4 par 3 Birdie
Godt utslag. Senker fra 2 meter. Oppoverputt. :P

Hull 5 par 4 par
Det blåser stadig mer nå. Vi har heldigvis motvind på dette hullet for det passer meg og 3w.
Velger som vanlig å gå for greenen. Får litt for lite fade og ligger pinhigh i kanten opp mot greenen. Velger å chippe med SW i stedet for PW enda det ikke er gress under ballen. Tabbe! :!: Treffer ikke godt nok og kommer meg så vidt inn på greenen. :( Trenger to putter.

Hull 6 par 4 par
Normalt utslag. Til venstre i banen og ca 100m til hullet. Treffer for mye bakke på innspillet og jeg blir 20-30 meter kort. God pitch gir meg en oppoverputt fra en drøy meter. Senker denne. :)

Hull 7 par 3 par
Vinden er en faktor som må med i beregningen nå. Dessuten står flagget langt bak. Velger 4i. Tynt treff og jeg ligger et par meter kort av greenen. En god chip og jeg senker metersputten for par. ;)

Hull 8 par 3 Dobbel
Vurderer vinden og finner ut at den er i mot men mest på skrå. Velger derfor å slå et rolig 9i som til min store forundring går over greenen. De andre i flighten påstår at det var medvind... :shock:
Slår en dårlig chip og putter 3 ganger :shock: :oops: :shock:

Hull 9 par 4 par
Kraftig motvind og velger å slå ut med driver. Veldig godt slag og ligger midt i fw oppe på toppen. :D Tar igjen frem 9i for å slå et rolig og kontrollert slag inn mot greenen. Ser bra ut men blir for kort og havner i røffen før "greentreet". Brukbar pitch men litt for kort etter min smak. Senker heldigvis putten. 8-)

Hull 10 par 4 Bogey
Medvind og slår derfor ut med rescue i stedet for den vanlige 3w. Greit slag, litt mye venstre, kanskje. 124 m til hullet. Tar 9i og trekker ballen til venstre fringe. Hullet står til høyre.. :roll: Egentlig en bra chip men ballen ruller veldig godt i nedoverbakken og jeg triller faktisk ut av greenen. Ca 3 m til hullet. 2 putter herfra.

Hull 11 par 5 par
Slår en meget god, snorrett drive og har likevel nesten 200m til hullet. Velger å slå pw for å se hvor langt den går i motvinden. Ballen legger seg på 100m og da vet jeg at jeg kan slå pw på innspillet også. ;) Tar litt sikring til høyre for å unngå bunker. Vinden har snudd litt og kommer fra vanstre og tar tak i ballen slik at den havner lenger ut til høyre enn planlagt. En meget godt slått putt stryker hullkanten. Setter returen for par.

Hull 12 par 4 par
Vi hadde gledet oss til å drive i den kraftige medvinden som skulle være på dette hullet. Når vi sto på tee var det plutselig helt vindstille. :x Irriterende. Men jeg slår en meget god drive og har ca 100m igjen. :) Flagget står langt bak og litt til høyre. Jeg VET at jeg ikke må legge meg til høyre for flagget for da vil balle trille av greenen. Sikter derfor litt venstre. Treffer akkurat der jeg sikter og har en brukbar birdiemulighet. :) Blir litt for feig på putten og får bare par.

Hull 13 par 3 par
Igjen en del vind. På dette hullet litt i mot men mest fra høyre. Endelig får jeg et godt slag med 9i. 8-) Ballen lander mindre enn en halv meter fra hullet. Triller litt bort fra hullet men en god birdiesjanse. Setter ikke denne heller. :?

Hull 14 par 4 par
Kraftig motvind. Om å gjøre å unngå slice.. Tar frem driveren for å holde ballen lavt og kanskje komme frem til greenen. :idea: Blir dessverre ikke noen god drive og jeg er redd for at ballen ligger inne mellom trærne. :? Ballen ligger fint. Kom ikke frem til trærne. :lol: Godt innspill og birdieputt fra ca to meter. Lett par. :mrgreen:

Hull 15 par 3 par
Fremdeles mye motvind og jeg velger 7i. Vanligvis en PW eller 9i. Klarer å holde ballen lavt og kommer inn på greenen men veldig kort i forhold til hullet. :( Slår en veldig god putt som dessverre stopper før den kommer frem til hullet. Tror den ville gått i hvis den hadde vært litt hardere. :?:

Hull 16 par 4 Bogey
Fremdeles litt motvind og stor risk for å gå OB med en fade eller slice. Vi diskuterer om vi fra tee skal bruke putter og slå oss ned i vannhinderet for så å gå frem til droppesonen og spille videre derfra pga risikoen for å gå OB. :?: :idea: :?: :o Vi velger til slutt driver. 8-) Jeg slår til venstre uten å få fade og blir liggende i semirøff og kraftig skråbakke. Slår et godt slag 10 m kort av greenen. En ganske bra pitch stopper halvannen meter forbi hullet. Bommer dessverre på parputten.

Hull 17 par 5 par
Helt grei drive og transportslaget med 8i går over 18. rød tee. Helt som planlagt. ;) Et meget godt innspill gir meg en god birdiemulighet fra en drøy meter. :) Det blir bare par. :cry:

Hull 18 par 4 Birdie
Helt grei drive. Lav med litt hook i medvinden. Har 125m til flagget. Er veldig fornøyd med innspillet og senker birdieputten fra halvannen meter. :D :shock: :D Deilig å avslutte med en birdie. :D
76 slag og 35 poeng var nok til å få 3. plass i turneringen. :D
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Kaffekannen »

Hva skjedde med deg i KM. Du lå jo så godt an?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Jeg kom litt for sent til start og ble derfor disket.
Jeg spilte søndagen men hadde avtale om at turneringskomiteen skulle sjekke reglene mens jeg var ute. Hvis reglene tilsa disk så ville jeg bli disket.
Altså helt og fullt min egen feil.
Jeg var såpass sen (de andre hadde slått ut og begynt å gå) at hvis jeg hadde vært i komiteen så ville jeg disket meg selv.
Komiteen ga meg imidlertid en mulighet med forbehold, og det var derfor helt i orden at de ikke kunne godkjenne runden min i ettertid.
Jeg har forstått at det har vært litt diskusjon omkring dette men jeg er altså helt enig med turneringskomiteen og mener at de gjorde det beste ut av situasjonen og at de ikke hadde noe annet valg enn å diske meg når de fikk sjekket reglementet.
Det er tross alt ikke bare meg de skal ta hensyn til men også alle andre som deltok i turneringen.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Ny sesong. Nye muligheter. :D
Endelig har alle banene i Bergen åpnet. :D
Mandag 23/4
Min første runde ble kun front nine. Jeg er sånn passelig fornøyd med å gå 5 over par. Hadde tross alt 5 tilleggsslag. 2 OB og en dropp fra sidevannshinder.
Det som er tydelig er at jeg ikke har blitt noen bedre putter av å ligge på sofaen gjennom hele vinteren. :shock:
Tirsdag 24/4
Ny runde. Nok en gang kun 9 hull.
Er veldig fornøyd med runden.
Bommet fairway på første hullet, men ikke mer enn at ballen lå fint i semirøff. Var tross alt kun et par meter fra fw. Rimelig god birdiesjanse etter godt innspill.
Jeg traff de resterende fw og traff alle greener utenom siste. Den misset jeg med en meter. :D
Var i greenkanten på to slag på begge par 5 hullene og fikk birdie på disse. På de andre hullene fikk jeg par. :D
Totalt -2 på runden er bare fantistisk deilig. Måtte resten av sesongen bli likedan ! :D 8-) :D
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by sumo »

litt av en sesongstart, gg !

moro når det går såpass bra :D
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by furu »

Kjedelig at du har falt litt nedpå. Det går sikkert bedre utover sesongen. Litt skjerpings så kan du sikkert få være med på en runde med meg og KK.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Er nok ikke helt i form, nei.
Spilte back-nine i går 25. april 2012.
Runden startet helt OK med en birdie på hull 10. ;)
Så kom det en 3-putt og bogey. :o
Fikk ytterligere to bogeys på de to neste hullene etter litt for dårlig chipping. :cry:
Stoppet blødingen med par på 14 for deretter å kjøre birdie-par-birdie. Måtte jo komme ajour igjen :)
Siste hullet ble litt sånn i full fart og ukonsentrert. Dermed bogey (3-putt) også her.
Selv om det ble +1 på runden er jeg jo litt fornøyd med 3 birdies. Det var tross alt kun 9 hull. :D :lol: :D

Dette lover godt. Jiihaaaa !
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Kaffekannen »

Litt skummelt dette GG. Jeg hadde store planer om å knekke deg i år, men slike scorer klarer jeg ikke å matche.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Slapp av. Dette er nok den ene uken i året der jeg får noe til :lol:
Hverdagen kommer fort nok. 8-)
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Da er sesongen skikkelig i gang. det har blitt lite trening og spilling hittil i år grunnet trenerkurs og MYE VTG-kursing.
9.mai var første herredag på Fana og min første ordentlige 18 hulls runde i 2012.
Vi spilte fra hvit tee og det er slag som gjelder. Været begynte litt overskyet men etterhvert kom solen også :P

Hull 1
To gode slag og reell birdiemulighet. Ble feig på putten og fikk par.

Hull 2
Veldig god førsteputt ( maaange meter) som var på vei ned i hullet men putten var litt for hard og gikk en meter forbi. 3 putter til slutt :roll:

Hull 3
På greenen på 3.slaget men 2 putter ga kun par.

Hull 4
Greit utslag. Bra utslag men ble litt feig på birdieputten igjen og par

Hull 5
Bommer green og chipper fra fringen. Stopper på hullkanten. Nok en par.

Hull 6
Bra birdiesjanse men nok en par.

Hull 7
Megahook på driven og kommer så vidt over vannet. Finner ballen i vannhinderet og slår den opp på banen. Havner deretter i bunker hvor jeg tar for mye sand og blir liggende på fringen. Chipper elegant i koppen for en bogey. :D

Hull 8
Slår meg greit fremover og inn på greenen i 3. Par

Hull 9
Kommer alt for langt under ballen og er usikker på om den er i "live". Slår tilsammen fire dårlige utslag men finner førsteballen i FW. Gaå av med par. :D :D

Hull 10
Uheldig med driven som blir litt for langt til venstre. Må legge meg opp. Greit innspill (3.slaget) 2 putter og bogey.

Hull 11
God birdiesjanse men får bare par.

Hull 12
Holder ballen i banen og slår et nydelig innspill fra ca 90 meter. Bommer den korte birdieputten. Par

Hull 13
Får slice :!: på driven og havner inne mellom trærne. Har mulighet til å slå en draw inn mot greenen. Blir litt for mye draw og jeg havner i bunker. Herfra plugger jeg ballen i bunkerveggen og må bare få den ut på neste slag. Ender opp med trippel.

Hull 14
Hook i motvind er ikke bra men en god pitch og to putter så blir det kun bogey.

Hull 15
Går for greenen men får for lite fade. Finner ballen i sidevannshinderet og slår den herfra og i bunker. Bunkerslaget blir litt for langt men jeg setter parputten :D

Hull 16
Enkel tap in par

Hull 17
Blir litt for kort og må chippe/pitche fra dårlig leie. Ender med bogey.

Hull 18
Skal kun over vannet og slår ut med 3w. Har pegget for høyt og etter å ha sett seg rundt oppe blandt skyene velger ballen å ta et bad. Slaget fra droppesonen treffer flagget. Vi er to som hører det tydelig. Trenger dessverre 2 putter.

79 slag med såpass mye trøbbel og ingen birdies er jeg fornøyd med. På lørdag kommer også birdiene... :D
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

20/5-12
I helgen har det vært golftour Hordaland på Bergen Golfklubb. Og jeg var med :)
Lørdag var banen veldig våt. Hullplasseringene var helt hinsides. Det virket som om greenkeeper har vært redd for å tråkke på greenene når han laget hull. Resultatet var at flaggplasseringene var en meter max to fra greenkanten. Det ble en god del unødvendige slag pga dette.
Bergen er en 9-hulls bane og første 9 var preget av dårlig spill og dårlige balltreff. 8 over par :oops:
På siste 9 spilte jeg mye bedre golf men scoret like dårlig. 8 over par. :roll:
Søndag hadde banen tørket mye og det var generelt bedre spilleforhold. 8-)
Jeg fortsatte trenden med å spille brukbar golf med gode balltreff. Bortsett fra to utslag som jeg trakk til venstre (begge resulterte i trippelbogey) så var det en bra runde selv om jeg endte +8 på denne runden også.
Backnine forløp uten de store katastrofene og da kom jeg inn +2. Endelig en runde jeg kunne være fornøyd med. :D

Jeg har hatt litt instruksjon hos proen vår og har foretatt noen små justeringer. De dårlige slagene kan skyldes at jeg ikke har klart å få svingen skikkelig til enda. Den gode golfen på slutten av turneringen skyldes helt sikkert korrigeringene fra proen. :D
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Etter en lang, lang periode med dårlig golf ser det nå ut til å ha løsnet litt igjen.
Spilte 18 hull på søndag og endte til slutt 4 over par. Litt trøbbel når vi skulle skynde oss igjennom en 4-ball. Fikk dobbel her og trippel på neste. Det mest gledelige med runden var at jeg fikk 4 birdies. Dette er et tegn på at formen begynner å komme seg. :)
Gikk kun front nine på mandag. To birdies og to bogeys ga en runde på par.
I dag, tirsdag, blir det kanskje en tur på Meland. Da vil jeg få svar på om de to siste rundene bare har vært et blaff eller om tingene virkelig begynner å falle på plass nå.
Post Reply