Grønne Greener`s spillblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Da er det min tur til å blogge :)
Dato: 23.mai 2010
Bane: Fana
Par 70
Gul Tee
Hcp 8,3

Hull 1. 251 m Par4. Svak dogleg venstre. Mye vann på venstre side.
Bogey
1 Rescue. Trekker den langt venstre. Ligger på fairway men i rødt.
2 Chip inn på fairway
3Pitch og to putt

Hull 2. 445m. Par 5.
Kvadruppel
Driver fra tee. 1 meter OB på venstre side. Ny ball fra tee.
4 Transportslag. ca 80 meter igjen.
5 Vurderer vind til medvind men det ER motvind! Slår et godt slag med SW. Retningen er god. Blir veldig overrasket da den havner i bekken foran green.
6 dropp
7 pitch inn på green.
Misser tometersputt og får 9!

Hull 3. 359 m. Svak dogleg høyre.
Par
Driver fra tee. Ligger på kryssende vei. Dropper bakover
2 ca 120 meter. PW
3 4 meter putt i hullkant

4. 128 m. Par 3. Tee er mye høyere enn green.
Bogey
Nydelig pw fra tee. 3 meter kort av hull.
3 putter!

5. Ca. 200 m. Par 4 Dogleg høyre.
Par
1 Slår et chipslag med pw fra tee! ca 90 meter inn.
2 SW ca 4 meter kort av hull. Mye armer på dette slaget og litt for mye til høyre.
2 putter

6. 228 m. Par 4. Må spilles som par 4 pga mye trær, vann og bebyggelse som vil bli truffet av slice fra driver.
Bogey
Spiller Taylormade Penta ball på dette hullet :D
1 8i midt i fairway. 80 m igjen. ligger i et hull.
2 Topper sw over green.
3 Pitch som stryker hullet og triller av green pga fallet på greenen. Godt slag.
4 Chip som legger seg på hullkant.

7. 152 m. Par 3. Bratt oppover
Par
1 6i lander på fringe. triller tilbake ned en liten kneik.
2 Pitch 3 meter forbi hullet. Senker putten. :)

8. 110 m. Par3. Lett motvind.
Par
9i Drar den med meg til venstre ut på fringen. Pinhigh.
2 Chip til 10 cm forbi hullet.

9. 302 m Par 4.
Birdie
1 Rescue litt til høyre i fairway for å unngå å ligge i bakke. Ca 125 m igjen.
2 9i Riktig lengde men 4 m til høyre.
3Senker put. :D

10. 321m Par 4. Dogleg venstre. Oppover siste 100 m. Bekk på tvers ca 90 meter før green. Motvind.
Par
1. Rescue på venstre side av fairway. 151 m igjen.
2. 6i ca 5 m kort. Spot on retning.
2 putt

11. 384 m. Par 5. Bratt oppover siste 100 meter.
1 Driver. Litt dårlig treff nær hælen. Ca 180 meter igjen.
2 Rescue. Ut til høyre og litt for kort men er godt inne på banen.
3 Pitch inn på green. Ca 4 meter igjen.
Senker birdieputten. :D

12. 320 m Par 4.
Par
God drive. 80 m til hull.
2 sw pinhigh 3 meter høyre.
2 put

13. 121 m. Par 3. Trøbbel hvis du havner til høyre..
Par
9i sikter midt på green. Drar den 2 meter venstre. Perfekt lengde.
Putten legger seg på hullkant 1 cm kort.

14. 241 m. Mye vann på hullet. Svak dogleg venstre. Mitt yndlingshull for her er jeg ofte på greenen på 1 slag.
Bogey
1 Driver. trekker den for langt venstre og går i vannet. Forøvrig en bra drive.
2 dropp i droppesone.
3 pw 120 ca 4 m til venstre for hullet. God lengde. 2 putter for bogey.

15. 117 m. Par 3. Over vann.
Par
Tror jeg slår et perfekt 9i. Nydelig retning men den blir for kort. Rekker såvidt greenen.
2 putter for par.

16. 343 m. Par 4. Av mange (også meg, viser statistikken) regnet som det vanskeligste hullet.
Par
1 Driver. Har ikke drivet på dette hullet på veeldig lenge men sikter 2 m til høyre for midten av trang trang trang fairway og der lander også ballen. :P
125 m igjen.
2 9i ender litt kort og litt venstre. 3 meter igjen.
2 putter

17. 444 m. Par 5.
Par
1 Okei drive. Litt høyre 210 m igjen.
2 9i sikter mot rød tee hull 18 men treffer litt dårlig og går kort.
3 Finner ballen mellom vei og rød grøft.
3 Chipper meg inn på fairway. I stedet for å ta fridropp ettersom jeg måtte stå på veien!!! Er nok litt trøtt nå.
3 Treffer green men litt kort og litt høyre. Igjen for mye armer og liten sving.
2 putter for par

18. 338 m. Par 4.
Birdie
1 Dårlig drive såvidt over vannet.
2. 7i på green 2 meter forbi hullet.
Senker putten :D

En god runde til tross for dårlig start.
76 slag
40 poeng
3 birdies
30 putter + 4 chipper!!!!
Traff alle greenene på backnine bortsett fra hull 14. :)
Stiffa
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 06 Aug 2009, 23:34

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Stiffa »

noe rart, eller er det bare meg: :D
hull 1: ligger på fairway men i rødt :?: :o
hull 17: ble vel bogey, eller :?: :idea:
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by spiderboy »

Røde staker = sidevannshinder
Forenklet til "rødt" går jeg ut fra.
;)
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Hull 17 ble bogey, ja.
På hull 1 har de spart på de røde stakene slik at den viken som jeg lå inne i var en del av vannhinderet samtidig som det helt tydelig også var en del av fairwayen.
opplevde det samme på hull 5 under klubbmestrerskapet i fjor bare at da var stakene hvite. Måtte slå ny ball fra tee.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Ny runde på Fana i dag. Flaggturnering.
Fikk birdie på hull 15.
Noe annet positivt skjedde ikke på denne runden.
Mulig jeg har fortrengt noe men her er scoren slik jeg husker den:
7-7-4-7-5-4-3-3-5 5-7-7-4-4-2-5-5-5
Av disse var 8 straffeslag pga av dropp eller mistet ball.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Kaffekannen »

Vi fikk grei bekjed om å plukke opp ballen og gå som markør når vi hadde plantet flagget. Skjønner det er forskjell på folk ;)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Vi hadde ikke starter og fikk derfor ingen beskjeder. :P
D.v.s. det var jeg som skulle være starter for oss og da fikk vi heller ikke noen slike beskjeder. :lol:
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Jeg har vært på fotballturnering på Gol i helgen og da ble det selvfølgelig litt golf på veien. :)
Fredag ble det Voss som har en ni-hullsbane med mange gode golfhull. Søndag ble det Hallingdal eller GolfAlpin.
Det eneste minuset med Voss er at hull 1 og 2 er banens vanskeligste hull. Banen er i fantastisk god stand. Store og brede fairways og store og passelig ondulerte greener. Jeg hadde ikke en flat putt men heller ingen "minigolf-putter".
Voss:
Hull 1 Par 4 Bogey
God drive til venstre i fairway. Har ca 160 meter inn i litt motvind. Slår 5i litt til venstre og kort av green. Heldigvis kort nok til ikke å gå i bunker. Pitcher ca. to meter fra hull og to putter.

Hull 2 Par 4 Bogey
Sikter på noen bjørketrær til høyre for fairway og vil slå en draw. Får dessverre en ørliten fade og får trærne midt i linjen.
Tar sjansen på å hooke rundt trærne og treffer godt. Ballen lander ca i greenkant kort av hullet men ruller over hele greenen og stopper i fringen på andre siden. Chip nedoverbakke. Er litt for forsiktig og har igjen ca to meter putt for par som jeg bommer.

Hull 3 Par 3 Par
Slår ut med PW. God retning men litt for lang og har ca 4 meter nedoverputt. Tapp in par.

Hull 4 Par 5 Par
God drive midt i fairway. Transportslag med rescue midt i banen og godt over bekken som deler fairway. Har ca 70 meter igjen. Bruker SW og sikter midt på green og lander midt på green. 5 metersputt for birdie i hullkant. Par.

Hull 5 Par 3 Birdie
Slår ut med 6i og lander 6 meter langt og 2 meter til venstre. Senker putten. :D

Hull 6 Par 4. Par
Her er vestlandets bredeste fairway men jeg har ofte sett at folk slår i røffen likevel. Må unngå fairwaybunkere på venstre side. Ingen problem for jeg går langt forbi disse. :) Usikker på avstanden inn da det er litt merkelig avstandsmerking her. Har solen midt i mot og ser derfor ikke at flagget står langt bak. Slår SW og tror at jeg har slått et godt slag med god birdiesjanse men det er helt feil. Ballen er kort på green mens hullet er i andre enden. Tenker kun avstandskontroll på putten og senker en halvmeter for par.

Hull 7. Par 4. Par
Dette er et kort par 4 hull og teestedet er høyere enn fairway. Tre bunkere på venstre fairway og to på høyre. Også mye bunkere rundt green. Bekk på tvers like foran green. Slår ut med rescue og ligger fint litt til venstre. SW inn på green. Toputter fra ca 7 meter.

Hull 8. Par 4. Par
Igjen står vi høyt oppe på utslaget. Dogleg venstre men god plass til å drive laaangt likevel. God drive midt i banen. ca 150 meter igjen. Greenen heller mot høyre og jeg sikter derfor på venstre fringe. Godt slag men en meter for langt og ballen triller av green og nesten i bunker på venstre side. Fin chip og enkel par.

Hull 9 Par 5. Par
Ganske langt hull med fairwaybunkere og vann. Greenen ligger litt høyt og er omgitt av skumle bunkere.
Driven lander i fairwaybunker til venstre. Slår rescue herfra og ca 100 meter igjen til green. Tar 52 grader og legger meg 5 meter fra flagget. Litt venstre og litt kort. Får derfor en vanskelig putt over en forhøyning. Tap in par. :D
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Kaffekannen »

God runde. Tror vi trenger deg på tirsdag ;) . Voss har en god andreplass over baner innenfor grei kjøreavstand fra Bergen. Designet er lagt opp slik at banen er "enkel" for høyhandicappere som kan bruke de brede fairwayene og "tøff" for lavhandicappere som tar litt tøffere valg.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Får sikkert beskjed om at det ikke er mulig å nå bunker på venstre side på hull ni med driver. Bunkeren var på høyre side..
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Skal se hva jeg husker fra runden på GolfAlpin i Hemsedal.
Banen bar tydelige preg av at det var tidlig i sesongen. Vintergreen på hull 12, f.eks. De andre greenene var hopp og sprett.
Til dere som ikke har spilt denne banen. Gjør det! Men vent et par uker. Banen er vanskelig. Noen ganske lange og utfordrende hull. Store greener.
Jeg spilte alene men hadde selskapsdame med meg. Har vært her en gang før.

Hull 1 Par 5 440 m. Par
Dette hullet er dogleg både høyre og venstre. Som en S.
Valgte å slå ut med rescue for ikke å gå for langt. Visste ikke helt sikkert hva som ventet lenger fremme. Midt i fairway.
For langt til at jeg kunne nå greenen på to og valgte å legge meg opp. Slo 8i og hadde 100 m inn. Toppet ballen 10 m fremover (det ble sent i går kveld med mye god mat og drikke). Neste slag havnet på greenen litt til høyre og litt for kort. Satte putten på 5 meter. Par :P

Hull 2 Par 4. 290 m. Bogey
Dogleg høyre. Utslag med rescue langs høyre side med en liten fade. Fairway. !00 m inn. Innspillet går litt for langt og har en nedoverputt på ca 5-6 meter. 3 putter.

Hull 3 Par 4. 350 m Kvadruppel.
Topper første driven ned i noen steiner. Den spretter bakover og treffer nesten en bil ca 100 meter bak meg! :oops:
Neste drive treffer litt på hælen og jeg ser aldri hvor den går. Ny drive som lander i høyre semirøff. Finner ball to i fairway. Litt kort. Treffer greenen på venstre side men spretter av og ligger dårlig til i røffen. Får ballen inn på green men har en laang putt og trenger tre forsøk.

Hull 4 Par 3 115m Dobbel
Det blåste sterk motvind på vei opp til tee og jeg vurderte 9i eller pw. En bekk foran green og trøbbel bak green. Det spilte ingen rolle for jeg toppet utslaget og lå kort av bekken. Oppe ved hullet var det god MEDvind!Neste topp gikk over green og nesten i bunker. Chip og to put.

Hull 5 Par 4 340 m. Bogey
Dogleg venstre opp en bratt bakke før det blir flatt inn til en opphøyd green.
God drive til venstre på fairway. Innspillet ser bra ut men flagget står dessverre mye lenger bak enn jeg tror. Det ville vært deilig med litt bedre syn... :geek:
Ruller dessuten av green og får chip + 2 putt

Hull 6 Par 3 160 m. Par
Greenen er opphøyd med stor bunker foran som jeg må over. Ser ut som om alt heller fra meg og tenker at det blir veldig vanskelig å få et 6i til å stoppe på greenen. Godt slag rett mot flagget. Det var heldigvis en del fairway mellom bunker og green. 3m puttfor birdie men bommer.

Hull 7 Par 4 380m. Bogey
Langt hull. Utslaget går nesten i faiwaybunker. Langt innspill. Sikter i venstre greenkant pga vann og ballen treffer her. Chip og 2 putter.

Hull 8 Par 5 530 m. Bogey
Står høyt høyt oppe på utslaget. Nok en drive litt på hælen men fader den pent inn igjen og ligger midt i fairway. Transportslag med rescue til 145 meter igjen. Nedoverbakke mot greenen og velger rolig 8i. Treffer green men ruller av og nesten ned i røff. Pitch og 2 putter.

Hull 9 Par 3 140 m. Par
Pent hull med vann foran green.
Feil køllevalg og går 10m forbi hullet men ligger i greenkant. 2 putter.

Hull 10 290 m. Par 4. Par
Kort par 4 med vann foran green. Trang fairway frem til vannet. Utslag litt til høyre som er helt ok. SW inn på green to putt fra 2 meter.

Hull 11 Par 3 140 m. Par
8i til midt på green. To putter fra 3-4 meter.

Hull 12 Par 4 340 m. Par
Dårlig drive som lander kort av liten bekk og helt til høyre på fairway. Ser ikke at det er vintergreen og slår derfor litt for langt og havner inne på green. Chip og taå-in for par.

Hull 13 440 m Par 5. Par
Dogleg høyre. Nesten 90 grader minst 300 meter fremme. Igjen en dårlig drive på hælen. På tide at jeg forstår at jeg står litt for nærme på drivene i dag.
Tar 3 wood og slicer rundt dogleg. Godt slag. 50 meter inn til green. PW og 2 putter.

Hull 14 350 m Par 4. Par
Nedoverbakke. Lander til venstre i fairway og unngår heldigvis å få to trær i spillelinjen. God PW og 2 putter for par.

Hull 15 330 m Par 4. Dobbel
Prøver å slå en draw for å følge banen rundt dogleg men ballen går rett frem. Unngår røff men ligger i semirøff. Treffer bra på andre slaget men trekker ballen til venstre og ut i røff. Ligger vanskelig og får bare ballen noen få meter ut av røffen. Chip og to putter.

Hull 16 440 m. Par 5. Birdie
Dogleg venstre og oppoverbakke hele veien.
Kanondrive med liten draw. Velger å prøve å nå frem på to med 3 wood. Har 210 meter igjen till green og oppover hele veien. Godt slag som har retning midt på flagget. Dessverre er den 7-8 meter forbi. Legger putten 1 meter fra hullet og senker for dagens eneste birdie. :D

Hull 17 175 m Par 3. Par
Nedoverbakke. Lander til venstre for green. God chip og tap-in for par.

Hull 18 360 m Par 4. Par
Dogleg høyre. Vann på bege sider og foran green men god plass mellom vann og green.
Slår driver med fade og ligger midt i banen. Innspillet er litt kort og til venstre. Har ca 10 meters putt og legger denne innenfor en halv meter. Enkel par.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Herredag på Fana onsdag 2. juni. Slagkonkurranse fra hvit tee. Hcp 8,3 gir 11 slag. (8,2 gir 10 slag :lol: )
Det var litt regnbyger og vind som kom og gikk.
Vi startet på hull 10 og tok frontnine til slutt.

Hull 1 Par
Slår ut med rescue. Godt slag. Ca 50 m inn.
Pga flaggplassering og mye vann rundt green valgte jeg å spille litt safe på innspillet. Havnet dermed 7-8 m kort. Tap in for par.

Hull 2 Bogey
Utslag med driver til venstre i fairway.
9i frem til 100m. Godt slag.
52 grader som jeg duffer og ligger 20 m fra elv. Vanskelig innspill da jeg må over elven og få ballen til å "dø" på green. Lander på høyde med flagget men ruller nesten av greenen. 2 putter.

Hull 3 Par
Matteutslag og ganske langt for å komme over vannet.
Litt dårlig treff på driven men godt inn på fairway. Har 160 m inn.
6i trekker litt til venstre og tror den har gått i hjørnet av bunkeren. Gikk såvidt klar og har en chip fra litt høyt gress.
God chip og tap in for par.

Hull 4 Par
Satte fra meg bagen etter innspillet på forrige hull da hull 4 er tilbake mot fairway på hull 3. Glemte at vi spiller fra hvit og har kun med meg PW og SW.
Vurderer lenge om jeg skal legge meg opp i semirøff til høyre for green og elven som går langs høyresiden av greenen. Det er litt motvind men velger til slutt å prøve på å nå greenen.
Godt slag med en liten draw som lander pinhigh på green 1 m til venstre.
Nedoverputt som går i hullkant og ut.

Hull 5. Dobbelbogey
Teeklossene er trukket helt bak på tee. Dette gjør at jeg ikke våger å bruke pw ettersom jeg traff en gren sist jeg spilte her. Velger 8i og prøver å slå mindre enn halvt slag! ****dritt-tee** Treffer for tykt og ballen går 50 meter.
Neste slag må slices for å nå green. Har 150 m inn og ligger i nedoverbakke i semirøff. Ligger ikke bra men prøver. Kommer halvveis og har høyreskru i ballen som nesten går OB selv om jeg landet midt i fairway. Skummelt.
Innspillet må slås over bunker og deretter stoppe. Prøver derfor en lobb med sw. Blir for kort og har enda ikke nådd greenen! Skulle tatt driver fra tee!
God chip som nesten går i hullet. Bommer halvmetersputt.

Hull 6. Bogey
Slår ut med 8i. Godt slag men litt for mye venstre og en meter ut i semirøff. Ligger ikke godt. Har ca 100m inn.
Velger 52 graderen. Vil ha backspin og flytter ballen langt bak i stancen. Litt for langt for jeg treffer ballen med åpen kølle og den fader seg legant bort i bunker. Velger å slå et chip-slag fra bunker med PW da bunkeren ikke er spesielt høy. Har sett folk prøve å putte ut fra denne bunkeren.
God chip men tar litt for hardt i for å være sikker på å komme ut. Bommer halvannen meters putt for par.

Hull 7. Par
Har problemer med å velge mellom 5i eller 6i. Vi er på slutten av runden nå og jeg kjenner at jeg er sliten. Velger derfor 5i. Godt slag halvannen meter fra pinnen. To putter.

Hull 8. Par
Igjen står det mellom to køller. Velger til slutt 8i. Tynt treff men ligger kort og i greenkant. To putter.

Hull 9. Par
Dagens siste hull og har veldig lyst til å slå med driveren. :oops: Står med driver i hånden men tar til fornuften og velger rescue.
Godt slag men er uheldig med spretten og ligger i semirøff i bratt bakke. 135 m inn. Velger 8i. Står langt under ballen og må gripe litt ned på køllen i tillegg til å sikte godt til høyre. Godt slag. Ballen legger seg på øvre plate der flagget er og har en 3 meter putt for birdie. Tap in par.

Hull 10. Par
Dagens første hull og mye lenger fra hvit enn fra gul tee.
OK drive men litt for langt høyre i semirøff. Nesten i fairwaybunker. Har 170-180 meter igjen til hullet. Slår godt slag med rescue og ligger nesten på green.
Ok Chip og 1 m for par. Enkelt.

Hull 11. Par
Driven går litt venstre og bør ligge i de hårete skotske ryggene.
Finner ballen på fairwayen til hull 9 :) og slår en pw ned i dalen.
SW i greenkant litt for langt og venstre.
Putten stopper på hullkant og par på hullet.

Hull 12. Par
OK drive til fw på hull 11. 130 m inn.
Kan ikke se flagget men vet godt hvor det er. Havner litt til venstre på green og har 3 m for birdie. To putter.

Hull 13 Bogey
Lander pinhigh men alt for langt venstre og i greenkant.
Førsteputten blir for hard og jeg trenger to putter til for å få ballen i hullet. Unødvendig!

Hull 14. Bogey
Vind i mot og fra siden.
God treff med driveren men liten draw. Når ballen er nesten over vannet får vinden tak og kaster den tilbake og langt venstre. Må spille neste slag fra droppesone. 120 m til hull.
Tredjeslaget er godt men igjen får vinden tak når ballen er på sitt høyeste. Blir derfor litt kort og godt til venstre. Likevel godt inne på greenen.
God putt fra ca 10 m og tap in for bogey.

Hull 15. Dobbelbogey
Har lært vinden nå og tar 8i.
Treffer tykt og ballen går i vannet.
Neste ball er god og lander omtent ved hullet. Har 4 meter igjen og to putter.

Hull 16 Par
Motvind og er redd for at rescue vil bli for kort. Velger 3w.
Tør ikke slå skikkelig til ballen og treffer helt på tåen men ballen kommer heldigvis inn i banen igjen. 155 m til flagget.
6i som lander kort i fringen og spretter litt for langt. Blir liggende midt i bakken på greenen. Burde absolutt ha trillet ned igjen mot hullet men stopper i en liten gresstust som stikker opp ettersom greenene er vertikalskjært i dag. Har problemer med å få ballen til å ligge på samme stedet etter å ha rengjort den.
Dårlig putt alt for kort men senker for par. :)

Hull 17 Par
Ikke helt god drive. Den går litt til høyre. Mener den skal lande på fw men alle i flighten ser dårlig i dette været. :lol:
Slår en prov som går for langt og havner i elven.
etter litt leting etter førsteballen er det en luring som sjekker ballen som ligger godt inne på fw. Jeg trodde at det var en av de andre sin ball men det viser seg å være min første ball. :P
Velger å slå 9i mot rød tee på hull 18. Godt slag og ca 70-80 m inn.
Litt dårlig innspill og har dermed 6 m til hullet. God putt og tap in par.

Hull 18. Par
Litt tynt treff men det ser ut til at ballen er godt over vannet. Makkeren min er helt sikker men jeg vet at jeg traff litt dårlig og slår derfor en prov for å slippe å gå tilbake. Vi finner IKKE første ballen og jeg må spille nr 2 som har lagt seg 5 meter bak et tre. Har 140 meter igjen. Velger 7i fordi jeg må holde meg under grenene på treet. Godt utført slag som lander kort av green. Uheldig sprett som gjør at ballen går over green og i bunker.
Bunkerslag er noe jeg ikke kan men kommer meg ut på tredje forsøket. To putter og 9 på hullet.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Kaffekannen »

Litt av et vær tydeligvis. Imponerende med par 9 på hull 18 :lol:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Shit. Jeg lager alltid sånne lure feil når jeg skal skrive noe. :roll:
Men i går så føltes det ihvertfall som et par ni hull. :oops:
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Ny runde på Fana i dag. Start kl. 10.00. Sol og lite vind. Vinden økte litt utover men var aldri noe problem.
Går på medisiner og ville derfor ut før jeg tok medisinen fordi jeg blir helt i koma av pillene.
Medisineringen virker og utover i runden kunne jeg svinge friere og bedre ettersom smertene i bl.a. hoften var borte. Deilig !!
Puttingen var stort sett bra. Det lille ekstra manglet og hadde mange tapin for par.

Hull 1 Par
Slår ut med 5i. Godt slag midt i fw.
Innspill med sw. Litt sikring pga vannet og triller ut i fringen.
Chip og enkel putt for par.

Hull 2 Par
Litt dårlig treff med driver men ligger nesten midt i banen. Slår videre med 8i. Bra slag, godt balltreff men litt for langt til venstre. Blir liggende 5 meter bak et tre. 95m inn.
Velger 52 grader og sikter langt til høyre for green. Faktisk over elven for de som er kjent og hooker den tilbake inn på green. Fantastisk godt slag. Putter for birdie men bommer.

Hull 3 Dobbel
Bra drive men litt for langt venstre og OB. Andre ballen er OK. Godt innspill rett mot flagget men 2 meter kort. Bommer putten.

Hull 4 Birdie
Godt utslag som lander pinhigh en halv meter til venstre for flagget. Senker 2 meters putt for birdie.

Hull 5 Bogey
Velger å gå for green. har litt medvind og tar derfor 3wood. Litt for mye slice og ender opp i bunker. Ligger bra og prøver på en chip fra bunker. Treffer dessverre sand og blir for kort. Chipen inn blir litt lang og toputter for bogie.

Hull 6 Par
Slår ut med 8i. Har 100 meter inn. Godt slag og har 2 meters putt for birdie. Putten er nedoverbakke og blir litt feig. Tap in par.

Hull 7 Par
Litt vind i mot og velger 5i. Tar med meg litt for mye av teestedet og er 10 meter kort av green. God pitch som stryker hullkant. Senker returen på ca 2 meter.

Hull 8 Par
Igjen et godt slag som er pinhigh men dessverre 2 meter yil høyre for hullet. To putter.

Hull 9 Bogey
Godt utslag med rescue. Blir liggende i bakken. Innspill med full pw. Riktig lengde men noen meter til høyre. Tok litt sikring med vilje. To putter og par.

Hull 10. Par
Motvind og velger derfor 3w. Godt slag som ligger midt i åpningen. Ca 100 meter inn. Er litt forskrekket over at den ble såpass lang selv i motvind.
Innspillet ca 2 meter fra hull. To putter

Hull 11 Bogey
Nå må jeg snart klare å prestere på dette enkle "birdie-hullet" !
God drive og 150 meter inn. Velger 7i som jeg treffer dårlig. Dvs treffer bakken og hooker inn i vannhinder. Må droppe og pitcher inn på green. 3 meter for par men bommer.

Hull 12. Par
OK drive. Legger seg dårlig til oppe på en av ryggene. Står høyt over ballen og har et vanskelig slag. Velger 8i og ballen har god retning men noen meter for kort. 5-6 meter til hullet og to putter.

Hull 13. Par
Tar litt sikring og sikter på venstre halvdel av green. Greit slag som legger seg der jeg siktet bare litt kortere. 10 meter til hull og to putter.

Hull 14 Birdie
Driver green (nedslagsmerke på greenen) og har ca 4 meter til hullet. Bommer eagleputten og enkel birdie.

Hull 15 Bogey
Nå VIL jeg klare dette hullet med PW.
Godt utslag med pw men 5 meter for langt. God birdie-putt som er på vei ned i hullet men ombestemmer seg i siste øyeblikk og sklir lett forbi. Bommer returen på under 1 meter.

Hull 16 Bogey
Slår ut med rescue. Litt mye til høyre og ligger i skråbakke med ballen høyt.
Må velge en tøff linje langt ut til høyre men blir litt for feig og innspillet havner derfor i bunker.
3. slaget ut av bunker blir noen meter for langt og to putter.

Hull 17 Par
God drive midt i banen. Nesten i elven i motvind! Stopper heldigvis i semirøffen foran bekken.
Velger rescue og skal prøve å gå inn på greenen på to slag. Har ikke helt troen og sikter litt til høyre. Heldigvis for jeg er ikke lang nok.
Ligger på høyde med flagget men til høyre for greenen. God pitch og to meter for birdie. Det ble par..

Hull 18. Bogey
Igjen en god drive som nesten kommer seg over treet i motvind! Den stopper dessverre opp i toppen på treet men jeg har ikke mer enn 125 meter inn.
Treffer litt for dårlig med 9i og lander kort av greenen. God chip og en meter for par som jeg klarer å bomme.

En god runde på 76 slag og 39 poeng.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Det BLE en bogey på hull 9. Trengte 3 putter..
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Kaffekannen »

Det var noen ville lengder på deg her 8-) Er det smertene i hoften som holder deg såpass tilbake til vanlig altså?

Rart at du "sliter" såpass med 11. Nå skal ikke jeg være bedreviter, men jeg synes du som oftest går litt kort på 2. slaget. 7 jern på 150 meter til en green som ligger så høyt er lengre enn du slår med en avslappet sving. For å komme helt opp må du nok i realiteten slå 160 meter. Kanskje en avslappet sekser hadde vært bedre? Det er jeg mye mindre problemer bak green enn foran...
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Tok en provisorisk på andrelaget på hull 11. Det var jo bare en selskapsrunde.. Og den landet i bakkant av greenen og forsvant inn i røffen. Fant bare nedslagsmerket etter den. Det var tross alt litt medvind på dette hullet i dag. Driven stoppet nok litt opp i semirøffen for den var litt til venstre men kom seg altså inn på fw.
Ja, jeg var litt sjokkert selv over hvor langt jeg plutselig slo. det er helt sikkert hoften som har holdt meg tilbake. Blir spennende å se i morgen (Pink Cup) om jeg fremdeles slår like langt.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Pink Cup på Fana i dag.
Storspillet fra i går var som blåst bort. :(
Var det fordi jeg spilte på rosa baller? Neppe
Gud hjelpe meg hvor dårlige noen baller kan være! :x
Slo veldig mange slag der jeg traff ballen litt tynt.
Puttene var stort sett bra på lengde men de falt sjelden i koppen på førsteslaget. Hadde f.eks. tre tre-putter på rad. :oops:
Etterhvert forsto jeg at noe av problemet mitt i dag var at jeg slo for mye med armene. Startet ikke svingen med kroppen.
Noen få lyspunkt var det.
Innspillet på hull 1. Trengte likevel ytterligere 3 slag..
Drive på hull 2 som la seg rundt 200m- staken
Førsteputten på hull 3 som nesten gikk i hullet fra minst 10 meter.
Utslaget på hull 4 som ga en god birdiesjanse.
Rett i hull fra bunker på hull 5. Ble bare birdie.
Innspillet på hull 6 var egentlig et godt slag men jeg feilberegnet hvor langt det var til hullet og slo for langt. Gikk rett til XXL etterpå og kjøpte avstandsmåler 8-)
1. putt på hull 8 som nesten ga birdie.
Innspillet på hull 11 som la seg innenfor 2 meter.
Chip på hull 12 som nesten gikk i.
Birdieputten på hull 14.
Drivet elven på hull 17. Carry!
Innspillet på 17 var også godt.

Endte til slutt på 30 poeng. Noe som var mer enn jeg trodde da turneringen ikke betydde noen verdens ting. Og jeg dessuten hadde store problemer med svingen det meste av runden.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Ny runde i dag.
Hadde bare tenkt å gå 9 hull men det ble 18.
Spillepartneren min fikk hole in one på hull 4 !!! :D :D

Hull 1 Dobbel
Motvind og 4i fra tee som drawer litt for mye og havner i vannhinder. Dropper og slår over trærne inn på greenen. Baller spretter av og ligger dårlig til.
Litt hard chip og to putter.

Hull 2 Par
OK drive. 9i frem til 100m. Gapwedgw inn på greenen. Tar sikring og legger meg til høyre på green. God putt som nesten går i.

Hull 3 Par
Grei drive men litt langt til høyre. Ca 120 m igjen. må slå over noen trær og lander fint på greenen 4 meter fra hullet. God putt og tap-in igjen.

Hull 4 Par
OK slag men litt mye venstre og litt lang i medvinden. Ligger rett utenfor fringe inntil fjellet på oppsiden av hullet. Bra chip men litt lang. setter putten.

Hull 5 Par
Slår ut med9i for ikke å treffe treet som henger ut over banen rett foran tee. Halvt slag er nok til å ha 70 meter inn. Innspillet med sw blir akkurat for langt og ligger på fringen. God putt og tap-in par.

Hull 6 Bogey
Fint utslag med 8i. Godt innspill med gap. # meter forbi hullet. Nedoverputt og bommer returen på en halv meter.

Hull 7 Trippel
Motvind og utslag med 5i. Hook inn i vannhinder. Pitch for lang og chipper flere meter forbi hullet. 2 putter.

Hull 8 Par
Motvind og slår ut med 8i. Drar den med meg til venstre og putter fra greenkant. Tap-in par.

Hull 9 Par
Slår ut med 3wood. Litt dårlig treff men ligger greit midt i banen og i oppoverbakke. 120 m igjen. PW til te meter fra hull. 2 putter.

Hull 10 Dobbelbogey
Utslag havner i fairwaybunker. Må stå på fairway og slå så står en god del høyere enn ballen. Treffer for tynt og havner i røff til høyre. Får ballen ut men ikke langt nok. Chippen går for langt og to putter.

Hull 11. Birdie
God drive som lander i fairwaybunker. Ca 150 meter igjen.
Velger 7i fra bunker og treffer godt. Ligger litt til høyre på green og senker nesten eagleputten.

Hull 12 Bogey
OK drive inn på fw til hull 11. Godt med motvind og velger 7i. Innspillet bare stiger og stiger og stopper helt opp i vinden og lander dermed kort av green.
Elendig pitch. Chip inn til hullet. Tap-in.

Hull 13 Birdie
Godt utslag som blir tatt litt av vinden og legger seg i høyre greenkant. God putt som går i hullet.

Hull 14 Par
Prøver å drive green men går for langt til venstre. Slår prov fra droppsone. Finner førsteballen i greenkant lengst mulig bort fra hullet. Dårlig chip som stopper alt for tidlig. To putter og par.

Hull 15 Par
Litt kort utslag. To putter.

Hull 16 Firpel
Slår ut med rescue. Litt dårlig treff men fw er tørr og jeg får litt rull. Ligger ved 150m. Flagget står kort og det er medvind så jeg velger 8i. Schenk! Ny ball. Duff. Pitch for kort. Chip og to putter.

Hull 17 Par
God drive i motvinden. 200 m til hullet men legger meg opp. OK innspill men litt for langt. Veldig bra birdieputt som stryker hullkanten.

Hull 18 Par
OK drive igjen men alt for høy i motvinden. Har 125m inn. Velger 9i og har 4-5 m putt for birdie. Nice try men det ble tap-in par.
Post Reply