Grønne Greener`s spillblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by furu »

Du vær veldig nært å ha en svært god minirunde. Som du sier var det puttene som var problemet. Du svingte solid og hadde mange veldig gode slag. Som vanlig imponerer du med jevnt og stødig spill.
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Torsdag 26.mai. Match. Gul tee
Det har vært lite spilling i det siste. Har nesten ikke vært på banen. Har heller ikke vært på rangen :?
Torsdag var det golfligamatch så jeg var ute og spilte 9 hull dagen før. Det gikk helt som forventet. Mye dårlig spill og flere 2.baller i spill.
Men gjennomgangen dagen før hjalp tydeligvis for på matchdagen spilte jeg godt. :D
Min motstander i matchen er kvinne og spiller fra rødt. Hun har 13 slag på meg.

Hull 1 par 4 251 m.
Slår ut med hybrid. Vet ikke hvorfor jeg tok denne køllen. Det hadde bare satt seg i hodet at hybriden var utslagskølle. Skulle brukt 7i eller 6i.
Siktet midt i fw og regnet med å få en liten fade slik at vannet var ute av spill. Det ble en liten draw. :lol:
Ballen lander på fw men triller ut i vannhinder på venstresiden. Heldigvis ligger ballen ganske bra og er spillbar. Sikter litt til høyre for flagget som står langt bak på greenen. Godt slag og jeg ligger i fringen. Stryker hullkant og setter en kort putt for par. Bogey på motstander og vi er AS.

Hull 2 par 5 445 m.
God drive litt til venstre men i fw. 220-230 m til flagget. Legger meg opp. Lander 1 m kort av det fremste treet. Heldigvis står flagget til høyre slik at jeg har fri sikt. Bra slag men det er et par meter for langt. Jeg ligger et par meter fra greenen. Brukbar chip men den er 2 m for kort. 2 putter gir bogey.
AS

Hull 3 par 4 359m.
Veldig bra drive. Synd jeg ikke ser godt nok til å følge ballen hele veien. :lol: Enten er dette hullet kortere enn det som står på scorekortet eller så får jeg mye rull her. :?: Har noen og søtti meter igjen til flagget som står langt bak. Igjen et litt langt innspill men jeg ligger på greenen. Har 4 putter på å vinne hullet så fokuset er å komme nærmt nok til å få en tap in par. Det går greit.
+1

Hull 4 par 3 128m.
Godt utslag. God retning men noen meter for langt. Motstander har en vanskelig parputt så fokuset er igjen å legge meg opp for en tap in. Veldig god putt men den går ikke i hullet. Tap in par. Motspiller senker parputten. Imponerende :!:
+1

Hull 5 par 4 243m
Finner frem 3w og går for greenen. Hullet er på øverste platå. Jeg må sikte mot røffen til venstre og fade ballen tilbake inn på greenen. Godt slag og alt går som planlagt. TV-slag :D
Jeg ligger på greenen på riktig platå. Litt langt unna for å få eagle. Hullet er plassert ganske nærme bakken. Vil absolutt ikke at ballen skal trille ned dit :!: Motspiller har allerede brukt 3 slag og har en 2 m putt for par. Sikrer meg litt for mye og har en god meter igjen for birdie. Vi senker begge puttene våre.
+1

Hull 6 par 4 240m
Legger meg opp med 7i men trekker utslaget litt for langt mot venstre. Er usikker på om ballen er i røffen eller på banen og slår en provisorisk. Det er match og da har jeg ikke annet valg enn å gå for greenen. Blir en meter eller to for langt til høyre og ligger i greenbunker. 1. ballen er i spill men ligger dårlig til i et gammelt divot-sår. Treffer for mye bakke og blir alt for kort. Men kommer ihvertfall over dammen :D
En god chip stopper 1 m kort av hullet. Oppoverputt for par som jeg bommer og taper hullet :evil:
AS

Hull 7 par3 152m.
Flagget står kort og jeg slår ut med 6i. Ettersom greenen er i lengderetningen og det er trøbbel på begge sider så velger jeg en litt hardere ball med lite spinn :D
Godt slag og jeg har 3 m for birdie. Motspiller roter det skikkelig til for seg og jeg får hullet.
+1

Hull 8 par 3 110m.
Nydelig utslag. Ballen legger seg en halv m fra hullet. Enkel birdie.
+2

Hull 9 par 4 302m.
Slår ut med 3w og får fade :(
Ligger i semirøff på høyre side og har 92m til flagget. Problemet er et høyt tre midt i spillelinjen. Tar 52 graderen i stedet for sw fordi jeg må åpne køllen litt og fade meg inn mot hullet. Nydelig slag som føles helt perfekt. Skrur akkurat slik jeg vil men den blir alt for kort :!: Skulle tatt pw. God chip halvannen meter forbi hullet. Bommer putten og får bogey:evil: Vi deler hullet.
+2

Hull 10 par 4 321m
Dårlig utslag med 3w. Ligger i semirøff til høyre, akkurat kort av fw-bunker. Andreslaget er et ordentlig drittslag og jeg har fremdeles en del meter igjen til greenen. Køllene, hender og hanske begynner å bli litt for våte nå. Grei pitch men den er tre m for kort. Senker nesten parputten for å dele hullet men hullkant og ut = tapt hull.
+1

Hull 11 par 5 384m
God drive. Midt i fw. ca 160 m oppoverbakke til hullet. Velger den hybriden (jeg har 2) som går kortest. Ikke noe perfekt slag men jeg ligger rett utenfor greenen. høyre side. Chipen (for eagle) er på vei ned i hullet men ombestemmer seg. Hullet er allerede vunnet og jeg senker birdieputten med pw.
+2

Hull 12 par 4 320m.
Megaslice på utslaget! Ballen ligger i semirøffhaugen til hull 11. Ballen ligger i bakke og jeg står mye lavere enn ballen. Fikser dette greit og ligger en m kort av greenen. Slår det som jeg tror er en perfekt chip men vannet på greenene gjør at "baiten" er borte. Ballen triller forbi hullet og ut av greenen. En perfekt chip/pitch sikrer par.
3 opp. 6 hull igjen. Og på de tre neste hullene har ikke motspilleren min slag på meg. Dette går veien. :D
+3

Hull 13 par 3 121m.
Køllen sklir i hendene og jeg havner i GUR. Må slå fra droppesonen. Det må motspiller også ;) Hun havner i GUR igjen og ligger kort av greenen på tre slag. Jeg er også kort av greenen men har bare brukt to slag. Har full kontroll på hullet og safer inn en dobbelbogey 8-)
+4

Hull 14 par 4 241m.
Går for greenen med driver. Køllen glir igjen i hendene mine og jeg får en megaslice. Ligger inne i "skogen" til høyre. Mye trær i veien på innspillet. Kommer nesten igjennom. Ligger kort av greenen. Hullet er på motsatt side. God chip som triller såvidt av greenen. Senker parputten og seieren er sikret. 5-4

Vi vinner begge singlematchene og taper fouresome`en. Årets første seier til røde staker er i boks. :D
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by kristianffs »

Lite macho å ikke la kvinnen vinne!

hehe neida, godt spilt! :)
Golf.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Jada, enig. Men er golf en macho sport? ;)
Dessuten lot vi de jo få vinne foursome`en :D
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by kristianffs »

Golf er virkelig macho ja! Haha.

Sikkert morsomt å spille matchplay. Må nesten prøve det etterhvert!
Golf.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Sticho »

Tipper det er gøy å spille HerreMedal idag, GG? Det regner sidelengs i Bergen...
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Gøy og gøy..
Jeg var gjennomvåt og kald allerede på hull 3. :(
Skjønner ikke at jeg stilte opp. :?: Jeg er jo verdens dårligste til å spille i regnvær. Er nok litt derfor jeg spilte, kanskje.
For å lære å takle spill i regnvær. :idea:
Men det er jo blitt juni måned og da synes jeg at temperaturen godt kunne ha vært over 10 grader. Tviler på at det var såpass.
Har jeg lært å spille i regnvær?
Tja. Jeg klarte å unngå at køllene vred seg i hendene mine hele tiden. Det skjedde omtrent ikke i det hele tatt. 8-)
Runden var ødelagt allerede på hull 2 der jeg kjempet meg til 10 slag :lol:
Men jeg slo veldig kort! Overraskende kort mange ganger. Hull 10 f.eks. Drivet til 150m merket. Faktisk bare 20 cm unna. Tok 6i og slo et brukbart slag. Ballen landet 20 ! :!: ! meter kort av greenen. Det betyr at slaget antagelig bare var 120 meter. Riktignok i oppoverbakke, men likevel. Det var mange slike eksempler i dag.
Jeg hadde som mål i dag å gå under 100 slag. Håpet var å gå under 90. Hvis jeg ikke tar feil så brukte jeg 94 slag. ;)
9 av dem var tilleggslag :oops:
11 chiper
34 putter putt + chip = 45. 4 x 3 putt (1 chip + 3 putt) :lol:
7 av 13 fairwaytreff
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

onsdag 8/6-11
Jeg fikk tid til en time med chipping og putting før jeg måtte på jobb i dag.
Hjelpe meg! Dette bør det trenes mer på. :lol:
Puttingen var ikke så aller verst. Avsluttet puttingen med å senke 3 av 6 baller fra ca 10 meter. :shock:
Chippingen var det verre med. Duffet flere slag og toppet noen. Fant aldri helt lengden og det var bare et par baller som gikk i hullet. 2-3 av sikkert 100 chipper fra kort avstand er ikke mye. Halvparten av chippene ville gitt minst to putter i tillegg.
Skal kanskje helt sikkert chippe mer i morgen. Hvis jeg får tid... :roll:
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Torsdag 9.juni 2011.
Det ble ikke tid til noe chipping i dag.
Men jeg hadde pw og driver i bilen så jeg fikk en bøtte med driveren.
Som vanlig på range så var det en liten powerfade i driveren... bortsett fra skruen så gikk driveren bra.
Jeg tok også et par bøtter med pw. De aller fleste slagene var brukbare men jeg var litt for langt til siden til at det ville vært reelle birdiesjanser på en del slag.
Med pw testet jeg og¨å ut litt alternative slag. Det vil si punch-slag. Prøvde å holde ballen lavt. Disse slagene er fine, og ofte mer retningsstabile, når man står høyt. F.eks. tee på hull 4 på Fana.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Lørdag 11/6 2011
Turnering: Brann Open.
Førstepremien her (som Kaffekannen vant i fjor) er invitasjon til høsten Braqnn-turnering med påfølgende middag og servering på Brann Stasdion.
Jeg hadde lyst til å vinne denne turneringen men siden det var stableford og spillere med opp til 18 i hcp i min gruppe så hadde jeg ikke alt for store forventninger. Selv om det var 3/4 hcp.
Spillet var imidlertid bra og jeg kom meg rundt på 75 slag og 36 poeng. Dette holdt til å få 1. premien. :D
Godt fornøyd med 4 birdies. Dette tyder på at formen nærmer seg.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Søndag 12/6 2011
Treningsrunde.
Spilte noen hull bare for treningens skyld. Spilte hull 8,9,10,11,12,13 og 14 på Fana.
Fikk følge med en gjestespiller og på hull 14 ble også furu med.
Vi gikk av etter hull 14 og når vi kom opp til klubbhuset begynte det å regne. God timing for å gi seg, altså.
Bogey på hull 9 men birdie på hull 11 og 14 sier meg at gårsdagen ikke bare var et blaff. -1 på 7 hull er mer enn godkjent.
Det begynner å komme seg. :D
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Mandag 13/6 2011.
Ettersom det var turnering på Fana og jeg ikke var påmeldt så var denne dagen en fin anledning til å prøve Meland for første gang i år.
Jeg begynte litt rotete men det kom seg etterhvert. Spilte fra gul tee.
Meland har, i likhet med Fana, fått litt problemer med banen etter vinteren. Greenene var veldig bra og fairwayene begynner å komme seg selv om det manglet litt gress enkelte steder.

Hull 1 par 5
Godt utslag med 3w. Ca 200m til hullet som var plassert langt bak. Er tøff i trynet og skal gå for greenen. Resultatet var en topp 10m fremover og ut i sidevannshinder med påfølgende dropp. Innspillet var godt. Traff riktig platå på greenen men trengte 2 putter.
Bogey

Hull 2 par 4
God drive. 100 m til hullet. Godt innspill og setter birdien fra to meter.
Tilbake på par.

Hull 3 par 5
Hadde bestemt meg på forhånd for å spille ut med 3w eller rescue på dette hullet men ble lokket til å ta driveren. Den gikk ut til høyre og i vannhinder. Innspillet mot greenen (4.slaget) gikk merkelig langt og over greenen. Hakket meg videre og gikk av med 8 slag.
Ser ut til at Meland kommer til å vinne denne gangen også. :evil:

Hull 4 par 3.
Langt par 3 hull. Svakt oppover. Flagget i bakkant og regner med at jeg trenger et i underkant av 200m.
Må ta 3w og holde litt igjen.
Lander på greenen nærme hullet men ballen stopper 10 m forbi greenen. Vanskelig chip fra semirøff som blir en god meter for kort. Slike halvannen metere er jeg veldig flink til å 2-putte. Så også denne gangen.
Bogey

Hull 5 par 5 90 grader dogleg.
Spiller hullet som et par 5 hull og legger meg pent midt i svingen. Legger meg opp på 92 m. Innspillet lander en meter kort av hullet og spretter like forbi hullet før ballen kommer tilbake på andre siden av hullet :!: Ballen stopper halvannen meter fra og en sikker to-putt gir par.

Hull 6 par 4
Bra utslag men duffer litt på innspillet og er 10 m kort av greenen. En pitch og en putt.
par

Hull 7 par 4
Slår ut med 3w. Treffer på tåen, noe som medfører at jeg hooker ut i røffen ved fw-bunkeren. Ligger brukbart i røffen og kan se greenområdet. Vanskelig slag da jeg må punche meg under noen grener fra et tre like foran meg. I tiilegg står jeg høyere enn ballen. dette øker selvfølgelig faren for en god slice. Egentlig brukbart slag men jeg lukker køllen litt for mye. Ligger like utenfor greenen i semirøff. En nydelig chip som nesten går i hullet og tap in par.

Hull 8. par 4.
Slår ut med 3w og går ned bakken. 100m til pinnen.
Innspillet treffer greenen på høresiden og ruller av. Nok en god chip og tap-in-par.

Hull 9 par 3.
Litt dårlig treff på utslaget men ligger omtrent midt på greenen.
Ballen bøyer av omtrent på hullkanten og det blir en ny tap-in par.

Runder 4 over par. Veldig bra for å være meg på Meland :D

Hull 10 par 5
Av en eller annen grunn får jeg en fade på driven og ballen havner i skogen. Må bare slå meg ut i fw. Fint slag videre men det er fremdeles 150 m igjen til hullet. Retningen på innspillet er god men litt tynt treff gjør at jeg er en meter kort av greenen. Flagget er langt bak. Nydelig chip som stopper på hullkanten. 5 cm til og den ville gått i hullet.
Bogey

Hull 11 par 4
Kort hull med dogleg og vann foran greenen.
Greit utslag. Innspillet blir litt langt og jeg har nedoverputt for birdie. Er litt for forsiktig men får en helt grei par.

Hull 12 par 4
Ganske langt hull men en god drive gjør at jeg kun har 130 m igjen. Trekker innspillet litt til venstre og det blir en lang birdieputt. Får den nesten til. Tap-in par.

Hull 13 par 3
Igjen trekker jeg ballen litt til venstre og bommer greenen med en halvmeter. Chipper nesten i hullet. Tap-in par.

Hull 14 par 4
Slår ut med driver og vil ha en liten draw.Ballen er imidlertid snorbein men holder seg i spill. Måler avstanden til flagget og slår alt for langt. Har visst målt til trærne i bakgrunnen. :lol:
Finner imidlertid ballen i smirøffen bak greenen. Den ligger litt dårlig. Jeg er fornøyd med å få den innenfor 3 m. To putter og
Bogey

Hull 15 par 4
God drive frem i svingen. 93 m til hullet. Enkel birdie fra 2 meter. :D

Hull 16 par 5
God drive og godt 2. slag. Innspillet fra 140 m er veldig godt men jeg bommer birdiputten fra 2 m.

Hull 17 par 4.
Meget god drive forbi treet. Men på dette dritthullet har de ikke klippet semirøffen så ballen henger i kraftig bakke. Føles som om jeg står en meter lavere enn ballen. Treffer selvfølgelig ikke greenen og havner i ny svært lang semirøff ved greenbunkeren. Får ballen opp på greenen og to putter.
Bogey.

Hull 18 par 3
Flagget er plassert bak til venstre over bunkeren.
Meget godt utslag som lander to meter fra hullet.
Avslutter med birdie :D

78 slag og kun 5 over par er ny rekord for meg.
I dag vant ikke Meland selv om starten kunne indikere noe annet.
Veldig godt fornøyd.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Kaffekannen »

Det der er en fantastisk runde. Gikk du alene eller ble det nytt hcp?

Grattis med Brann Open! Tips: begynn rolig på kvelden. Mer enn en person som gikk på en smell i fjor :)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Vi var 4 i flighten og det ble bare 38 poeng. Men det var sikkert 10 slag bedre enn min forrige bestenotering på Meland !
Vi var sent ferdige og de andre hadde det travelt så det ble ingen nedskriving. Jeg har mer enn lavt nok hcp fra før av likevel. Føler fremdeles at det er litt for lavt men helgen har jo gitt meg troen på at jeg kan forsvare hcp av og til.
Nå har regnet kommet tilbake til Bergen så da blir det vel runder på 90 tallet igjen...
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Onsdag 15/6 2011
HerreMedal-dag på Fana. Hvit tee. Startet på hull 10.
Oppdager før start at hcp er gått ned til 5.2 :!: ! Steike..

Hull 10. Langt par 4
God drive. Uheldig med innspillet som ble hengende igjen i semirøffen på høyre side av greenen. God chip og enkel par.

Hull 11. Kort par 5
Litt mye powerfade i driven men jeg ligger fint på fw til hull 12. ;) Tar frem 3w og legger ballen pinhigh men i fringen til høyre. Flagget står også til høyre. :) Putten sniker seg forbi hullkanten. Enkel birdie.

Hull 12 par 4
Litt fade i driven. Igjen :!: :?: Ligger mellom de to fremste fw-bunkerne. Semirøff og 120m til flagget. Innspillet havner igjen i fringen og en kort chip gir enkel par.

Hull 13 par 3.
Utslaget ser veldig bra ut. Rett på pinnen men en meter forbi. Setter birdieputten.

Hull 14 par 4
Slår ut med driver og vil fade tilbake til 100 meteren. Går nesten som planlagt men jeg kommer litt for nærme trærne og må finne en vei mellom dem i stefet for å slå over trærne. Bra slag men det blir litt for langt. Ligger i feil ende av greenen. Dagens første treputt.

Hull 15 par 3
Trekker utslaget til venstre og ligger i fringen. Litt for lang chip men jeg senker parputten.

Hull 16 par 4
Litt mye power i faden ut fra tee. Jeg unngår såvidt OB. Står skjevt med ballen høyere enn beina og trekker innspillet til venstre. Pitchen lander der hvor jeg sikter men jeg har lest greenen feil og havner like utenfor. En elendig putt fra 2m og tap in bogey

Hull 17 par 5.
Slår ut med 3w. Kommer litt for godt under den men det er ingen krise for jeg skal bikke så langt på neste slag. Bare bort til rød tee for hull 18. Herfra er det 100m til pinnen. Lander 5-6 m unna og er fornøyd med to putter og par.

Hull 18 par 4.
Litt tynt treff på driven men den kommer seg over vannet. Innspillet blir litt kort. Har igjen en kort chip og to putter fra halvannen meter.

Runder en over par. Det er jeg godt fornøyd med.

Hull 1 par 4
Fint utslag midt i banen. Innspillet er bra men har ikke sjanse på birdie fra 3 meter. Blir par.

Hull 2 par 5
Skyer driver for første gang som jeg kan huske (har nok gjort det før også ;) ) Andreslaget får en lei høyresving på sluten og forsvinner i vannhinder ut til høyre. Må droppe ved 140 m. Planlegger å slå mot venstresiden av greenen og fade ballen tilbake til høyresiden der hullet er. Godt slag men ingen fade. Ligger på greenen og toputter for bogey.

Hull 3 par 4
God drive. Mesterlig innspill som lander to meter kort av hullet. Retningen er spot on. Dessverre blir ballen liggende to meter kort og jeg går av med par.

Hull 4 par 3
trekker utslaget til venstre. Slår for sikkerhets skyld en provisorisk som ender opp en halvmeter fra hullet. Finner ikke førsteballen. Bommer på putten og får dobbelbogey.

Hull 5 par 4
Går for greenen på utslaget med en 3w. Blir litt for kort. Vanskelig pitch fra bakke uten et gresstrå. Må over greenbunkeren også. sikrer og slår nesten over greenen. En god putt og enkel par.

Hull 6 par 4
Utslaget er som alltid på dette hullet litt mye til venstre men jeg er på fw. Innspillet blir akkurat for kort til å nå greenen. Senker nesten chipen. Tapin-par.

Hull 7 par 3
Bra utslag som overraskende nok triller ned fra greenen. Var det backspin i ballen ?? En god pitch sørger for en komfortabel par.

Hull 8 par 3.
Bra utslag. Litt kort men godt innpå greenen. Tapin par.

Hull 9 par 4
Litt kort utslag men midt i banen. Innspillet er godt og ballen ligger 2-3 meter fra hullet. Ser ut til at den skal gå i hullet men ballen ombestemmer seg i siste øyeblikk. Tap in par.

Jeg er meget godt fornøyd med en ny god runde. 74 slag fra hvit tee gjør at hcp kommer til å krype under 5-tallet :!: Gulp..
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Kaffekannen »

etter den uken du har hatt burde handicappet ditt vært enda lavere :) flott spilt!
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Procli »

Mycket bra spilt GG.
Forresten - når er det man kun kan spille turneringer for å gå ned i Hcp... 4?
(ikke at jeg er DER enda.. med mine 31,8 i Hcp) :lol:
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Lørdag 18. juni 2011
Lagturnering mellom klubbene i Bergensområdet. 27 hull på Bergen Golfklubb. 9 hull bestball + 9 hull foursome + 9hull single.

1 runde Bestball. Jeg starter med greentreff men trengte tre putter og går av med bogey. Litt surt fordi farten på greenene var helt annerledes enn farten på treningsgreenen. Vi får nok en bogey på runden men to birdies gjør at vi runder på par. ;)
Foursome gikk litt dårligere. Mange bogeys og fem over par. :?
Singelrunden startet bra men jeg var skikkelig trøtt og sliten på slutten og endte 3 over par. :)
Fana kom på 3. plass mens Fanajuniorene vant sin turnering. :D
Dette er en dritkul turnering og kjempegøy og få lov til å være med på. 8-)
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Søndag. 18 hull på Fana fra gul tee.
I dag skulle jeg spille god golf igjen. :D
Det gikk ikke slik. :shock:
Startet med et bra utslag hvor jeg så shanket ut i røffen. Prøvde å gå igjennom en treklynge men ballen kom tilbake. Nytt forsøk, samme resultat. Fikk 7 på hullet. 7 på neste hull også etter å ha slått driven ut i vannhinder.
Hull 3 går jeg av med bogey etter 3 putter. Samme på hull 4. osv. :(
ikke min dag med andre ord. Gjorde birdie på hull 5 og hull 11.
Totalt 81 slag.
Shot of the day? Ingen. Eller var det putten på hull 1 som reddet en trippel? :lol: Forresten, gjorde en up and down fra bunkeren på hull 6. Brukte sw til å putte med og fikk par. ;)
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Mandag 27/6 -11.
Det har vært for lite spilling i det siste. :(
Rakk 9 hull (back) på Fana på lørdag. Det endte +3. Helt OK med 1 ball OB, kun 1 birdie og alt for dårlig nærspill.
Hadde planer om en liten økt i dag før jobb (kveldsuke) men her i Bergen bøtter det ned med vatten. :( Og resten av uken skal det komme mye mer. :( :( Noen tusenmillioner mm nedbør, sånn ca. :( :( :(
Blir antagelig ikke spilling før til helgen igjen. Da har jeg meldt meg på Golftour Hordaland på Voss. Det blir årets første deltakelse i denne turneringen. Hvis det ikke regner for mye, da. :geek:
Post Reply