Grønne Greener`s spillblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Onsdag 29/6 -11
Fana HerreMedal Hvit tee.
Jeg jobber kveld denne uken og spilte derfor ut kl 09.00 (litt senere) i formiddag. Det regnet ganske mye. Faktisk så mye at de stengte frontnine og avlyste dagens turnering etter at vi var ferdige med våre 18 hull.

Hull 1 par 4
Utslag med hybrid til venstre i fw. Pitchen inn ble litt for lang. Ligger 5 cm fra greenkanten. Tap in par.
Hull 2 par 5
Kort drive midt i banen. Godt 2.slag. 80m til pinnen. Innspillet like over greenen. God chip og tapin par.
Hull 3 par 4
Dårlig treff på driven. Ligger i fw. 170m til hullet. Velger hybrid og går i bunker. Slår fra bunker og over greenen (5cm). 2 putter og bogey.
Hull 4 par 3
Halve greenen er oversvømt men hullet står "tørt". For kort utslag litt til venstre. Ligger inntil stien. Bra chip som stopper myye i alt vannet ned mot hullet. Tap in par.
Hull 5 par 4
Går for greenen fra tee men får for lite fade og er i røffkanten. Vanskelig å se ballen men treffer godt. Alt for godt og går alt for langt. Ballen stopper 5 cm ! :lol: utenfor greenen. God putt og senker fra en halv meter. par.
Hull 6 par 4
Flott utslag. Midt i banen. Innspillet blir en halv meter for kort. Med backspin ruller den enda en meter unna greenen. Chipen går nesten i hullet. Tap in par.
Hull 7 par 3
Dårlig utslag. Havner i vannhinder til venstre. Kun en halvmeter inni men ligger dårlig. Når ikke greenen. Chipen treffer pinnen men ballen går ikke ned i hullet. Bogey.
Hull 8 par 3
Treffer veldig tynt men ballen blir liggende på greenen. 2 putter og par.
Hull 9 par 4
Utslaget for langt til høyre og et stort tre står i veien for innspillet fra ca 110meter. Tar 9i og vil slice inn på greenen. Får nesten ikke skru i ballen og havner i røffen på nedsiden av greenen. Fra røffen kommer jeg meg nesten inn på greenen. Bra chip og tap in for en ny bogey.
Hull 10 par 4
Grei drive men litt kort og har 170 m igjen. Nydelig innspill med rescue ca en meter fra pinnen. BIRDIE.
Hull 11 par 5
God slice på utslaget. Legger meg opp på 100 m. Har 99m til pinnen. Nydelig slag som lander en meter foran pinnen og legger seg en meter forbi. Bommer metersputten og får par.
Hull 12 par 4
Igjen en del "fade" i driven. Har 150 m igjen. Køllen vrir seg i hendene og jeg havner i røffen. Finner ballen som ligger i tykk røff. Slår inn på greenen men alt for langt. Bogey.
Hull 13 par 3
Litt langt til venstre men ligger på greenen. Par.
Hull 14 par 4
Fint utslag. Ca 60 m til hullet. Innspillet blir litt langt og jeg har en lang putt i nedoverbakke med en del vann i puttelinjen. Senker nesten birdieputten men går av med bogey!
Hull 15 par 3
Køllen vrir seg nok en gang i hendene på utslaget. Det har blitt temmelig sleipt og vått nå. Havner i greenbunker. Denne er imidlertid GUR så jeg får fri dropp. Bra pitch men den bråstopper på den våte greenen. Bogey.
Hull 16 par 4
Dårlig drive men jeg ligger midt i fw. Driven starter venstre og skrur tilbake inn i banen. Blir veldig kort. Ca 170m til hullet. Tar hybrid og slår et godt slag. Ligger på fringen, kort av hullet. 2 m til hullet. Senker nesten. par.
Hull 17 par 5
Grei nok drive etter forholdene. Ligger litt mye til venstre. Skal slå over noen trær og legge meg opp. Topper ballen rett inn i vannhinder. Ny ball. Ny strategi. Går for greenen med 3w. Må rundt noen trær. Får ikke nok fade og ballen havner i røffen. Fra røff til røff til bunker til over hele greenen og OB. Går av med 11 slag på dette hullet. Mangedobbelbogey
Hull 18 par 4.
Nok en drive som sklir litt ut til høyre i regnværet. Ligger på veien omtrent der hvor vi går opp til 17. green. Bagen og køllene står lenger fremme og jeg tar derfor driveren frem igjen. Bra slag 20-30 meter kort av greenen. Duff og en god chip. Tap in for bogey.
En brukbar runde til meg å være i regnvær. Jeg holdt ganske lenge i dag før det ble for mye tull.
Er fornøyd med frontnine etter såpass få greentreff. Makkeren min spilte forresten på 75 slag og det er ganske imponerende i slikt vær!
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Torsdag 30/6-11 Fana Gul tee
Det ble en liten 9 hulls treningsrunde sammen med KK i dag.
Stort sett bogey-golf men birdien, fikk kun 1, på hull 15 var nice. :D
Hull 14 ble spilt fra hvit tee ettersom gul tee sto under vann. :shock:
Hull 18 ble spilt fra rød tee fordi det var for langt å gå tilbake til gul tee.. ;) Neida, det var ikke for langt å gå men en i flighten var plaget med store gnagsår. Derfor gikk vi ikke bakover. Ingen av oss rakk frem til 18. greenen på ett slag.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Lørdag 2.juli. Fana Gul tee. Selskapsrunde

Hull 1 par 4
Fint utslag. Innspillet ligger 2 m fra hullet men det blir kun par

Hull 2 par 5
3 gode slag frem til greenen. Nok en gang 2 m birdieputt og går av med par

Hull 3 par 4
Dårlig drive men ligger likevel bra til midt i banen. 120 m til flagget. Innspillet havner langt til høyre på greenen. Flagget står til venstre. En god putt gir tap in par

Hull 4 par 3
Utslaget blir litt kort av hullet. Putten sniker seg forbi hullkanten. par

Hull 5 par 4
Går for greenen men havner i vannhinder. Dropp etterfulgt av duff. Pitchen ser god ut men treffer fringekanten? og skyter fart forover. God førsteputt og tap in dobbelbogey

Hull 6 par 4
Treffer både fairway og green men trenger to putter fra 2 meter. par

Hull 7 par 3
Utslaget havner utenfor greenen på venstre side. God chip innenfor en halvmeter fra hullet. Skal bare tuppe den ned i hullet. Bommer! Bogey

Hull 8 par 3
Havner midt på greenen og har 3-4 m til hullet. Tap in par

Hull 9 par 4
Utslaget blir litt for langt. Akkurat over toppen men jeg ligger midt i banen. Godt innspill i nedoverbakke. Senker 3meters putt for birdie

Hull 10 par 4
Treffer dårlig på utslaget men ligger fint litt forbi 150m merket. litt skjevt innspill og blir liggende på fringen. God chip og bommer på ny en halvmetersputt. Unødvendig bogey

Hull 11 par 5
Litt mye fade i driven. Ligger fint på fw til hull 12. Tar feil kølle og får derfor et dårlig slag. Ligger i banen men helt borte ved stien opp til tee på hull 12. Senker nesten pitchen men ballen triller noen meter forbi hullet. Trenger to putter. par

Hull 12 par 4
Skikkelig powerfade på utslaget. Ballen ligger umulig til i semirøffen. Nedoverbakke på en av "puklene" til hull 11. Slår meg bort til fw på riktig hull. Perfekt lengde på innspillet men trekker ballen litt mye til venstre. To putter gir bogey

Hull 13 par 3
Nydelig utslag og tap in birdie

Hull 14 par 4
Går som alltid for greenen med 3w. Skal fade og får en draw. dermed havner ballen i vannet. Slår en ny ball som havner på greenen men denne teller ikke. Innnspillet fra droppesonen blir alt for skjevt og jeg havner på venstresiden av greenen. Meget god putt som stopper en halv meter før hullet. Bogey

Hull 15 par 3
2 putter og enkel par

Hull 16 par 4
Dårlig treff med driveren og jeg er cm fra å være OB. Må bare slå meg ned på fw. Derfra går jeg i bunker. OK bunkerslag men litt kort. To putter gir dobbelbogey

Hull 17 par 5
God drive frem til elven. Tar rescue og havner omtrent midt på greenen. 3 putter gir par

Hull 18 par 4
En god drive midt i banen og 120 m til flagget. Veldig bløtt der ballen ligger så jeg går noen meter bakover og dropper. Nydelig innspill. Tror ballen traff pinnen. Har en oppgave fra under en halv meter. Birdie.
Alt i alt en god runde. Misliker at det ble to dobbelbogeyer. Jeg var god på avstandsberegning av puttene men dårlig på tometersputtenene.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Tirsdag 5.juli. Fana Gul tee Selskapsrunde i sommervær.

Hull 1 par 4 Par
Utslaget litt for langt til venstre etter min smak, men ligger i fw. Godt innspill. Tometers birdieputt som ikke vil gå i.

Hull 2 par 5 Birdie :o
Ikke noe bra utslag men ballen går ganske langt likevel. Fw og ca 220m til flagget. Godt 2.slag. 80m igjen. Småpent innspill og senker birdieputten fra 3m.

Hull 3 par 4 par
Bra drive i fw. Skubber innspillet til høyre. Treffer greenen men er kort og til høyre. Meget god putt i lang oppoverbakke. Tap in par.

Hull 4 par 3 par
Nydelig utslag som fort kunne blitt shot of the day. Lander perfekt på oppsiden av hullet men av en eller annen grunn stopper ballen og vil ikke trille ned mot hullet. Merkelig!

Hull 5 par 4 birdie :shock:
Velger for første gang i år å spille safe ut fra tee. Flott slag. Innspillet fra 90 m stopper 2m fra hullet. Senker putten.

Hull 6 par 4 par
Utslag i fw. Dårlig innspill som er 2 m kort av greenen. Bra chip. Tap in par.

Hull 7 par 3 par
Litt for dårlig treff på utslaget og er kort av greenen. Brukbar pitch men ballen triller litt langt. Senker parputteb fra 3-4 m.

Hull 8 par 3 par
Lander midt på greenen. To putter er helt greit herfra.

Hull 9 par 4 Dobbelbogey
Får litt mye fade på utslaget og blir liggende bak det store treet på høyresiden. Ser bare en mulighet og det er å slå driver fra 110m for å komme under grenene på treet. Lykkes ganske bra men ballen spretter over greenen og opp i røffen. Fra røffen treffer jeg for godt og ballen triller over hele greenen. Trenger både chip og to putter. Uflaks! ;)

Runder på par og er godt fornøyd med scoren så langt. :)

Hull 10 par 4 par
Litt mye draw i utslaget, men det var jo det jeg prøvde på så kan ikke klage. Treffer iallefall fw. Nydelig innspill og god birdiemulighet som jeg ikke tar vare på.

Hull 11 par 5 Birdie :shock:
God drive midt i banen. 160m til hullet. Lander på greenen og har eagleputt fra ca. 2 m. Blir en tap in birdie.

Hull 12 par 4 par
Legger meg på fw til hull 11. 140 m til hullet. Legger ballen pent på greenen og senker nesten en lang birdieputt. Tap in. Etter andreslaget hører jeg en ball som treffer bakken. Snur meg instinktivt og rekker akkurat å dukke. Ballen stryker over hodet mitt. Skummelt! Ingen som ropte fore enda de MÅ ha sett meg!!

Hull 13 par 3 par
Skubber ballen litt til høyre og har en lang og vanskelig birdieputt. Sikrer par.

Hull 14 par 4 Birdie. :o
Som vanlig tar jeg frem 3w og går for greenen. Lykkes! :) Har en lang og vanskelig eagleputt men gjør et meget godt forsøk. Tap in birdie.

Hull 15 par 3 Birdie :o
Bra utslag og god putt :)

Hull 16 par 4 par
Godt utslag. Litt dårlig treff på innspillet men er bare en god meter kort av greenen. Chipper noen cm for kort.

Hull 17 par 5 Bogey
Helt grei drive. 2, slaget går den vanlige veien. Over rød tee til hull 18. 90m til hullet. Brukbart innspill men et par meter kort. Med backspin så ruller ballen helt ned igjen. Syns grenen ser treg ut oppover bakken og drar skikkelig til på putten. Den går over hele greenen og ut på fringen. Trenger 2 putter herfra.
Der kom dagens første Bogey. SHIT ! Trodde jeg skulle klare en bogeyfri runde.

Hull 18 par 4 par
Helt grei drive. 130m til flagget som står langt bak. Nydelig innspill. Ca 2 m fra hullet. Senker dessverre ikke birdieputten men med par så gikk jeg runden på 68 slag! 2 under par :D :D :D

Ny rekord og under par for første gang! Hurraaaa! 5 birdies på runden er også mer enn godkjent. Deilig ! 8-)
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by sumo »

gratulerer med en fantastisk runde, GG :D
du er jo helt rå!
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Kaffekannen »

Det der er jo bare latterlig bra. Gratulerer så mye!

Spilte også banen tidligere i dag og det var ikke bare enkelt med en del harde greener. Det var også ganske tykt i roughen, men det merket vel ikke du...
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by furu »

Dette med været og spillet har absolutt ingen sammenheng. Det beviste jeg og KK tidligere på dagen.

Når det gjelder runden din GG så gidder jeg ikke å kommentere den :D
Instagram @christianfuru
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Spilte backnine på Fana onsdag for å komme ned på jorden igjen etter superrunden dagen før.
Jeg kom meg litt nedpå men spiller faktisk ganske bra for tiden.
Endte 3 over par. Driveren satt som et skudd. Hadde ingen problemer med å komme over vannet på hull 18 fra hvit tee. Lå ved treet. Må få vekk 3-puttene...
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

torsdag 7/7-11. Fana. Gul tee. Frontnine. Selskapsrunde.
Spilte en hyggelig koserunde på Fana. Formen er fremdeles intakt. Det ble litt slurv på slutten.
1 birdie (hull 3) og to 3-putter = 1 over par på 9 hull.
Har begynt å putte ganske bra. Selv om puttene ikke alltid går i hullet så har jeg blitt ganske flink (i egne øyne) til å slå ballen riktig distanse.
Er også veldig god til å ha riktig distanse på innspill til green. Ligger sjokkerende ofte pinhigh. Retningen er det litt verre med men treffer veldig mange greener. De fleste innspillene havner 2-5 meter fra pinnen. Måtte det bare fortsette slik. :D
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by kristianffs »

Good boy!
Golf.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Det ble noen runder i Egersund i helgen. Ikke det helt store spillet.
Fikk det vel egentlig ikke til før på slutten av singelrunden på søndag. Da hadde regnet gitt seg...

Søndagens runde.

Hull 1 par 4
Kort hull som kan nås med jern. Jeg måtte ta en rolig 3w. Mister greenen til høyre. Pitch over hele greenen. Chip inn og to putter. Startet altså med en dårlig bogey.

Hull 2 par 5.
Greenen kan nås på to slag med en god drive. Da må driven treffe den smale og skrånende fw.
Jeg slo en bra drive. I motvinden ble den ikke lang nok til at jeg forsøkte meg på å nå greenen. La meg opp 60-70 m fra greenen. Nydelig innspill som tar en halv runde rundt hullet før den stopper på hullkanten. Tap in birdie og tilbake på par.

Hull 3 par 4
Stor høydeforskjell. Først langt ned og etterpå høyt opp til greenen. Tilsynelatende bred fw men ballene ruller veldig mye på denne banen og det er fort gjort å rulle ut i vannhinder slik som jeg gjorde. Måtte droppe og spille inn på greenen.
Dvs. jeg traff greenen men var litt for kort og trillet tilbake ned i semirøffen. En god chip og tap in bogey.

Hull 4 par 3
Flott hull med stor høydeforskjell. Vanskelig køllevalg i vinden. Har birdieputt fra ca 3m. Går av med par.

Hull 5 par 4
Her har vi fått mye rull på fw. Hullet er litt over 300m og jeg har slått ut med 5i og hatt 80 m til flagget! Velger 5i også denne gangen. Elendig slag som går 2 køllelengder ut i røffen til høyre. Må droppe og velger flagglinjen. 190 m til flagget.
Slår med rescue og ligger meg pent på greenen. Putten stopper på hullkanten. Bogey her etter dropp er jeg fornøyd med.

Hull 6 par 3
Vanskelig hull med en lang smal green på tvers av spilleretningen. Vinden kom på skrå bakfra.
Egentlig et bra utslag men er to meter for kort og havner i bunker. Kommer så vidt ut. Chip + putt = bogey

Hull 7 par 5
Dette er kanskje banens vanskeligste hull. Det var ihvertfall mange som fikk problemer her. Slo en grei drive midt i fw. La meg opp ca 140 m fra hullet. Innspillet er meget bra. Pinhigh og to m til høyre for flagget. Får bare par.

Hull 8 par 3
Dette er et langt par 3 hull 170 og noen meter, tror jeg. Men vi har medvind så jeg slår ut med 6i. Treffer greenen på venstresiden. Senker nesten den lange birdieputten. Bommer parputten fra en halv meter. Bogey

Hull 9 par 4
Egentlig et enkelt hull men jeg fikk aldri tak på utslaget. Det funket kun de gangene jeg prøvde driver men da var landingen på det smaleste punktet og alt for risikabelt i en turnering. Slo ut med hybrid. Litt fade og ut i semirøffen. Ligger inntil en stein og må være forsiktig. Blir 10 m kort av greenen. Senker nesten pitchen! Igjen! Tap in par. Runder på +4. Egentlig helt greit til meg å være.

Hull 10
Det blåser litt for mye til at jeg tør ta 3w. Velger derfor rescue og går rett på flagget. Godt slag et par meter kort av greenen. Slår en lav pitch med mye spinn som skal "dø" ved hullet. Alt regnet har gjort at jeg får vannplaning i stedet og ballen stopper like utenfor fringen. to putter gir par. Egentlig var det en veldig god pitch. Var veldig fornøyd med slaget helt til ballen forsvant ut av greenen.

Hull 11
Velger driver også denne gangen. Godt med motvind. I tillegg regner det skikkelig mye (selv for en bergenser) akkurat nå. "mister" driven i tilslaget og slicer ut i vannhinder. Dropper ny ball ved vannhinderet. Slår rescue for å legge meg opp. Bena høyere enn ballen i skråbakken. Får litt mye fade i slaget og går ca en meter inn i røffen. Ingen vits å lete og må spille videre på den provisoriske so mjeg har slått (3. ballen på dette hullet). Er veldig fornøyd med slaget men ballen blir hengende i fringen. Den skulle etter planen rulle ned mot hullet. 2 putter og 8 på scorekortet. Shit.

Hull 12
Holder meg midt i banen denne gangen. Havner også midt på greenen. Birdieputt fra ca 3 meter. Går av med bogey. :(

Hull 13
Trekker utslaget litt mot venstre men lander fint på greenen. Mye backspin gjør at ballen til slutt ender i bunker. #¤#*
Kommer ikke ut på første forsøket. Ballen triller tilbake og stopper i mine egne fotspor. Dæljer til og kommer meg inn på greenen. To meter skjevt. Får en dobbel på dette enkle hullet.

Hull 14
Har lært nå og slår et fint slag midt i fw. Godt innspill og har birdiesjanse fra 3m. Ballen tar en liten tur rundt koppen og legger seg pent i ro på hullkanten. Par

Hull 15
Nå har det sluttet å regne men det blåser fremdeles ganske bra.
Godt utslag. 2 m fra hullet. Senker og får BIRDIE! Hurra!

Hull 16
God drive i motvinden. Nydelig transportslag til 130m fra hullet. Enda bedre innspill enn i sted og senker birdieputten fra nesten en meter!

Hull 17
Godt utslag men 3 meter for kort. Klarer nesten å få nok en birdie men må gå av med par.

Hull 18
Slår ut med 4i denne gang. Ligger fint på fw. Trekker innspillet bort fra greenen og må chippe. "Glemmer" at jeg ikke må slå lav stoppball og går to meter forbi hullet. To putter og jeg avslutter med bogey.

Totalt 9 over par er greit i drittvær. Etter slopetabellen har jeg kun 3 eller 4 slag på denne banen så jeg burde strengt tatt vært litt lavere.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Det er en stund siden jeg har oppdatert her.
Det betyr ikke at jeg ikke har spilt golf. Det er bare litt tungvint når internettet hjemme er så tregt at det tar to dager å komme inn på siden.
Spilte 18 hull på Fana i går 27/7-11. Hvit tee. Fana Medal.
Gikk på 76 slag. Helt greit når jeg fikk trippel allerede på hull 2.
Det mest positive var at jeg brukte tilsammen kun 37 slag på chipper og putter.
De aller fleste 1- 1,5m puttene gikk i hullet. Ingen 3 putter!!!!!!!!!!!
Den nye putteren er helt suveren (samme som KK har).
8 reelle birdie-muligheter. 3 som gikk i. En god eaglemulighet på hull 5. Ca. 2 meter. Men det ble kun biridie.
Drivene var litt av og på.
Jernslagene.. der har jeg litt for mange litt for dårlige balltreff.
Wedger: ikke fornøyd. Blir liksom litt for ofte mye slag med armene og ikke golfsving.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Kaffekannen »

den putteren er rett og slett forbannet god.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Sticho »

Hvilken putter er det snakk om?
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Kaffekannen »

Sticho wrote:Hvilken putter er det snakk om?
Denne

De har/hadde den på BGS til like over tusenlappen :mrgreen: :mrgreen:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Fana HerreMedal Hvit Tee

Som vanlig i det siste, begynte jeg svakt og spilte bedre mot slutten

Hull 1 Bogey
Elendig utslag som havner i fw ved grønn tee.
2. slaget går i vannhinder. Dropp og god pitch. Setter putten fra ca en halv meter.

Hull 2 Dobbel Bogey
1. drive OB til venstre. :oops: 2. drive nesten samme veien men den klarte seg. Godt transportslag til 80m. Flott innspill 2 m fra hullet og 2 putter.

Hull 3 Par
Kjempeslice på driven. Stopper i noen trær. Finner en åpning mellom trærne og havner like foran greenbunker. Nydelig pitch som nesten går i hullet. TIP (Tap In Par)

Hull 4 Birdie.
Nydelig utslag som kun er millimetre unna å bli min første HIO. Enkel birdie. :D

Hull 5 par
Går for greenen og treffer. Dessverre for langt ned ettersom flagget er på øverste platå. 3 putter og TIP :cry:

Hull 6 par
Velger å gå for greenen også her. :shock:
Treffer ikke greenen men er ikke mer enn 10 m unna. Brukbar pitch men dessverre forbi hullet. Dvs at putten blir unnabakke og det er noe man ikke ønsker på akkurat denne greenen. Fikser par.

Hull 7 Trippel
Mye rot og to putter ble til slutt en sekser. :oops:

Hull 8 par
Greit utslag men litt langt. En god førsteputt gjør det enkelt å få par.

Hull 9 par
OK utslag med 3-wood. Litt kortere enn normalt i medvinden. Innspillet blir litt for kort og litt for skjevt. Har en vanskelig putt på skrå oppover. Klarer par. :)

Runder 5 over par. Helt normalt men litt for mye da jeg kun har 6 tildelte slag.

Hull 10 par
Nok en dårlig drive med høyreskru. Det hjelper ikke akkurat med motvind på dette hullet. Ligger på fw og kan klare å treffe greenen med 3w. Velger å legge meg opp forbi bekken. Pent slag. 60 m til flagget. Nydelig innspill og en god putt redder par.

Hull 11 Bogey
Dårlig drive, igjen. :x Nesten 200 m til hullet. Slår meg oppover med rescue. Duffer pitchen og havner i bunker. Blir 3 m kort på bunkerslaget og trenger derfor to putter. TIP

Hull 12 Bogey
Bedring på driven men fremdeles for mye fade. Ligger på fw til hull 11. Ca 150 m igjen. Sikter på venstre greenkant for ballen spretter ofte til høyre her. I dag spratt balen venstre! :lol: Brukbar chip men makter ikke å få ballen i hullet på første forsøk. En ergerlig bogey.

Hull 13. Bogey
Bra utslag men litt lang. Ligger på greenen. 3 putter! :evil:

Hull 14. par
Velger Tigerline og denne gangen virker driveren! ;) Har 15-20m til greenen. Slår alt for langt. En meget god putt sørger for TIP

Hull 15 par
God birdiemulighet etter utslaget. Ca 2 m. TIP

Hull 16 Birdie
Grei drive midt i fw. Nydelig innspill. Dessverre to m for langt. Senker putten! :D

Hull 17 par
Bra drive. Legger meg opp nede til venstre og har 80 m til hullet. Trekker innspillet litt venstre og ligger i fringen. Chippen tar en halv runde rundt hullet uten å dette nedi. TIP

Hull 18 par
En god drive på høyre siden av det store treet i fw. Innspillet seg meget bra ut. Har halvannen meter for birdie som jeg misser. TIP:

En OK runde. Beste på en stund, faktisk. Svak start men ellers godt fornøyd. 35 poeng og beholder hcp.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Mandag. Fana.
Ble 27 hull på meg i dag. Først 18 fra gul tee som gikk så der. 79 slag = 7 over par. :geek:
Husker ikke så mye fra første 18. Svingen var ikke helt på plass og hadde kun 1 birdie. Var temmelig øm i ankelen og litt sår i akillesen. Kanskje jeg har spilt for mye golf i det siste? Nei forresten. Kan vel ikke spille for mye golf, vel??? :mrgreen:
Siste 9 hull ble spilt fra hvit tee.
1 under par er jeg veldig fornøyd med. Birdie på 11 og 17. Bogey på 12 etter en powerslice på utslaget :oops:
Hull 10 ble en enkel par etter dårlig drive og godt, men litt for kort innspill. God chip ordet en enkel par. :D
13 var en helt grei par med 2 putter.
14 burde jeg hatt birdie. Bommet putten fra 1,5 m. :?
15 2 putt og TIP (TapInPar)
16 Alt for lang på innspillet. Over hele greenen men en nydelig chip ga meg nesten en TIP. :D
18 Grei drive og nydelig innspill. Dessverre litt for kort. Enkel chip og TIP. :D
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Sticho »

79 slag = 7 over par?
Spiller du en par72-bane i Fana som jeg ikke kjenner til?? :)
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Ehhh.. Selvfølgelig er det 9 over par :oops:
Uansett er det noen slag for mye :D
Men slik som jeg spilte var det faktisk en overraskende bra score. :?
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Grønne Greener`s spillblogg

Post by Grønne greener »

Fana Gul tee.

Ny runde på Fana i dag.
Spilte til tider bra men fikk også katastrofehull. Men med 5 birdies så kan katastrofene komme så mye de bare vil :lol:

Hull 1 par 4 par
Utslag midt i fw. Innspillet var veldig bra, litt kort av pinnen slik at jeg fikk oppoverputt og ikke nedover (helt bevisst) :D
Tregte to putter og fikk par.

Hull to par 5 Bogey
Ålreit utslag. Litt langt til venstre, bare. Gody annetslag men dessverre traff ballen toppen på en furu (et tre) og ble litt kortere enn planlagt. 120m til pinnen.
Litt motvind så jeg velger et rolig 9i. Blir litt lang og havner i vannhinder på "greensiden" av stien. Tenker meg ikke om og velger å droppe. Dette skulle aldri vært merket som vannhinder men skulle vært behandlet som tilfeldig vann. Chipper inntil pinnen og får en enkel bogey.

Hull 3 par 4 Birdie
God drive et stykke over veien. Innspillet er dønn på flagget men en halv meter kort av hullet. Senker putten. :D

Hull 4 par 3 Dobbelbogey
Sikter litt til høyre for hullet og skal slå en draw inn mot hullet. Får aldri noen draw og ballen havner i bekken. Nydelig pitch som sklir av hullkanten og stopper ca en meter fra hullet. Bommer putten. :oops:

Hull 5 par 4 Birdie
Går for greenen med 3w. Får litt for lite fade og ballen triller over greenen. Nesten perfekt chip som stopper 10 cm før hullet. Tap in.

Hull 6 par 4 Birdie
Normalt utslag litt til venstre i banen. Godt innspill men igjen uteblir drawen. Senker putten fra 3-4 meter.

Hull 7 par 3 Bogey
Litt for tynt treff og ballen lander noen meter kort av greenen. Retningen var imidlertid veldig god :)
Bra pitch ca en meter kort av hullet. Bommer putten. :evil:

Hull 8 par 3 Birdie
Nydelig slag som går akkurat som planlagt (med en liten draw) :D
Senker birdieputten fra ca 2 meter.

Hull 9 par 4 Bogey
Nesten bra utslag med 3w men en liten fade gjør at jeg blir liggende litt for nærme treet oppe på haugen. Må slå innspillet under grenene på treet. Brukbart slag men ballen går alt for langt og plugger seg i røffen. Vanskelig 3.slag men jeg får ballen bort fra trøbbelet. Dessverre også utenfor greenen. Chipper nesten i hullet for par men må ta en tap in for bogey.

Hull 10 par 4 Bogey
Jeg begynner å bli litt sliten nå etter å ha spist alt for lite i løpet av dagen. 2 skiver til frokost og en baguett til lunsj er ikke så mye å gå på når klokken har passert 20.00.
Får likevel til et godt utslag men innspillet går over hele greenen. Chippen blir for hard og jeg har 3 m til hullet. 2 putter.

Hull 11 par 5 par
Bra drive men litt fade (blir ofte slik med driveren min) :) Har ca 170 m til hullet. Ballen går for langt til høyre og bremser i treet oppe på toppen. En god pitch og jeg har birdiesjanse fra ca 1 meter. Bommer putten :!: :evil:

Hull 12 par 4 Bogey
Meget bra drive og nydelig innspill. Får dessverre en uheldig sprett og ligger et stykke fra hullet, men er ihvertfall på greenen. Dagens første 3-putt.

Hull 13 par 3 par
Litt skjevt utslag. Ligger til venstre på greenen. Veldig god putt som av en eller annen grunn velger å legge seg til ro utenfor hullet og ikke nedi. Tap in par.

Hull 14 par 4 Birdie
Går for greenen med 3w. Får en liten fade og ligger til høyre for greenen. Konser veldig på pitchen og slår et nydelig slag som dessverre stopper 30 cm før hullet. Enkel birdie. :D

Hull 15 par 3 par
Bra utslag og greentreff. Senker nesten en laang birdie putt. Tap in par.

Hull 16 par 4 Trippel
Første ballen slices OB. Resten er bare tull men går av med bogey på 2. ballen likevel.

Hull 17 par 5 Bogey
ER sliten nå og det merkes på driven. Blir kort og "slicete". Neste slag i bekken :oops: Dropp og godt transportslag oppover. Ligger faktisk nesten i fringen. God chip innenfor en halv meter fra hullet. 1 putt.

Hull 18 par 4 Bogey
Etter forholdene en grei drive. 2, slaget blir for tjukt og jeg kommer kun halvveis frem til greenen. Uinspirert pitch og 2 putter.

Runden startet veldig bra med 4 birdies på front. Dessverre gikk jeg tom og fikk skjelvebyger allerede tidlig på backnine så det var ingen overraskelse at jeg sprakk på slutten. Er likevel veldig fornøyd. :D
Post Reply