JanB spilleblog

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: JanB spilleblog

Post by Solaar »

Jeg blir misunnelig :)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Jeg har tatt en Cava og diskutert med kona.
Etter turen til "min" golfbutikk i dag ble det kjærlighet ved første sammenstøt. Taylormade Tour Burner.
Når jeg får 50% pga min posisjon lå VISA kortet ganske klart. Vi raste hjem og satte opp en runde på erverdige Villamartin, min kone og jeg. Skal innrømme at jeg hadde en litt spesiell følelse på tee 1. Vil hun?
Yessss. Og ikke bare der, gutter. Hele runden bar hun ballene mine (altså golfballene) gjennom luften og MIDT i fairway. Aldri i mitt golfliv har jeg sett maken. Nå skal det sies at jeg aldri har hatt en "merkedriver" heller.
Dette var en runde jeg sent kommer til å glemme.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: JanB spilleblog

Post by Kaffekannen »

Gratulerer med nytt leketøy. Det er sant hva man sier: ""forskjellen mellom gutter og menn er prisen på deres leketøy"... :mrgreen:

Nå må du passe på at den egentlige kvinnen i ditt liv ikke blir sjalu. Noen tips for å unngå dette følger:

- Driver sover i bag, ikke i seng
- Når konemor klager på at at du ikke har gjort din del av husarbeidet, er unnskyldningen; "jeg renset driveren" ikke akseptert.
- Ikke la driveren få nye klær(trekk) oftere enn konemor
- ikke kyss driveren oftere enn konemor

Jeg kom på noen skitnere med driver, baller osv. Men det lar jeg ligge. Ha en fin lørdagskveld
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Vi var ute på en bedre middag i kveld og feiret både dagens runde og driver. Det er helt greit avtalt at Tour Burner sover i baggen i natt. Jeg sover sammen med ektehustruen som vanlig.
p.s. ellers får hun i kveld en fullstendig massasje. Normalt er det jo bare føttene som maseres (først altså).
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Ellers kan nevnes at jeg har 50% på prisene i "min" butikk. Det betyr at Tour Burner TP kostet meg 195 euro.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Søndagens runde på El Plantio bar preg av litt testeing igjen. Jeg kan ikke dy meg for å gjøre eksperimenter på ting jeg tror på eller har lest. Også denne gangen. Kjøret de tre første hullene med sterkt grep og dessuten med interlock i lillefingergrepet under. Ikke bra for meg. Slice og resultatet ble 3 boogey.
Etter dette kuttet jeg dette grepet ut og gikk tilbake til mitt "gamle" Vardon grep. Det kjennes bra og drivene satt som støpt med den nye driveren. Fikk kortet litt innpå og gjorde 3 par på resten av front.
Back startet med et par 4, index 3, 363 meter. Godt utslag og approach på green. En putt.
Etterfølger med 5 par. Boogey på 16 og 18, gir 37 på back. Totalt 79 og egentlig ikke fornøyd. (+7)
Jeg forsøker å stabilisere svingen, men merker at jeg blir sliten i ryggen og det plager meg.
Har alt for lite spilling i forhold til å holde svingen der den skal være.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Ektehustruen inviterte til golf i dag, en torsdag. Jeg er ikke vond å be og slik ble det.
Hadde bestemt meg for å la være å eksprimentere og det var bra. MEN
"En spiller ikke under banens par uten en eneste birdie".
Jeg tar med meg 100% FW treff og gjennomsnittdriver på 230 meter. 50% GIR og 11 par.
Virkelig uheldig med putting hvor 34 putter forteller alt. Vanligvis skal jeg ligge under 30.
Nå er det som vanlig evaluering på terrassen med Cava.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: JanB spilleblog

Post by Solaar »

Kjipt uten birdies ja, betyr det at jeg har tatt deg igjen på birdiestatistikken på scangolf da? ;)

edit: ahahaaa! Helt likt faktisk. 21 runder med 20 birdies på hver av oss :)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Skal skjerpe meg.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: JanB spilleblog

Post by Solaar »

Jeg og ;)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Ny runde i dag. Dvs. jeg gjorde 2 runder i dag. Ikke fordi det var temperatur til det, det var tross alt 33 grader i skyggen, men fordi jeg hadde lovet en venn fra Danmark å gå med ham fra morgenen og så gå en runde med min kone litt utpå ettermiddagen. Jeg fikk jo tross alt 1 times pause.
Runde 1 er ikke så mye å snakke om. Under kjøkkentjenesten i går kappet jeg av en stor del av venstre tommel. Limte litt på og tok på bandasje. Det var vanskelig å få på hansken men da den først satt på, tok jeg den ikke av på 7 timer. Det så litt rart ut når blodet piplet ut på tommelen da jeg dro til med jernslag. Hvem bryr seg om det tenkte jeg og holdt kjeft.
Runde en ble altså litt preget av lite konsentrasjon på ballen om noe mer om venstrehånda som dunket som et lokomotiv.

Runde to var mer gøy. Jeg hadde fått i meg litt mat i pausen og var ganske god og varm i kroppen. Høh.. gjennomvåt av svette var jeg jo allerede etter første hull.

Ok.. jeg hadde satt av en boogey til kona og meg på runde 2 så det var definitivt behagelig.

Det startet ikke så bra første 9, men jeg legger skylden på konsentrasjon. 4 boogey og 5 par er for mye. Jeg hadde faktisk forventet å kjenne en sigende utmattelse etter 27 hull, men det kom ikke og jeg var i støtet.
Siste 9 var jeg definitivt fornøyd med. 7 par 1 birdie og 1 boogey gir 36 på backnine. Til tider ble det høylydt ropt "TV-golf" og jeg var ikke uenig. Er definitivt fornøyd med mitt maratonløp i dag i den sterke varmen og sisterunden på +4
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by stooy »

Hvilken bane spilte dere da?
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Erverdige Villamartin
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Nok en søndag med golf. Hadde en god runde med mange venner på Lo Romero i dag. Har link til banen litt lenger opp i tråden.
Det var varmt som vanlig her i juli og vi hadde biler. 3 baller gikk ut klokken 10. (++)
Det åpnet ganske så bra med par, par, par. Det er noen vriene hull og jeg fikk til mitt nye preshot rutine. Så kom det 4 strake boogey og jeg var plutselig 4 over. Det holdt inn og rundet på 40. Ut gikk det litt bedre hvor vi også fikk med oss en fugl. Scorkortet er jo litt stygt med en dobbel på hull 17, men +2 på back er helt greit. Totalt 78 slag. Litt mange putter, men jeg var merkelig også fornøyd med 31 stykker. Det var litt vind på slutten og med de tre siste i sterk motvind var jeg allikevel fornøyd med avslutningen.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: JanB spilleblog

Post by Kaffekannen »

Ny Preshot rutine? Kunne vært interessant å vite detaljene i den...
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Det er litt vanskelig å forklare. Det er mulig jeg tar det med i boken jeg holder på med.
Hovedbudskapet er å få det hele over til at underbevisstheten overtar etter at jeg har tatt ut målet. Jeg har laget meg en "trigger" som setter all bevissthetstankegang ut av spill. Dermed er det bare underbevisstheten som styrer svingen, og den kan det jo så innmari bra.
Det spiller altså ingen rolle hva man bruker som trigger for å sette dette igang, men hele trikset er at man gjør det samme hver eneste gang.
Dermed sier hjernen noe slikt: "Aha...da overtar jeg. Nå har du forberedt setup og jeg overtar". Jeg sier versågod og lar kroppen dirigeres av underbevisstheten.

Du kan jo bare tenke på når du setter deg bak rattet i bilen. Du tenker ikke lenger på at du løfter venstre ben for å trykke inn clutchen når du setter bilen i gir.
Du bruker heller ikke en eneste drue av takevirksomhet når du skifter fra første til andre gir. Du gjør alt sammen automatisk når du slipper gassen, trykker inn clutchen, girer, slipper ut clutchen samtidig som du gasser. Alt dette gjør underbevisstheten helt automatisk. Det er slik jeg oppnår med denne teknikken.

Som sagt holder jeg på med en hovedoppgave hvor jeg beskriver noe jeg har laget som jeg kaller SikkerhetsSoner. Detter inngår i Course Management og er en metode jeg har utviklet over noen år.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Ny runde i dag igjen. Har fremdeles litt handicap i vendre tommel som jeg kappet tuppen av her om dagen. Du vet høyre hånd presser litt på venstre tommel.
Ok.. Det var en helt normal runde, med birdie og de fleste andre som par. Når så en helbom kommer, har jeg ikke råd til det og det blir stygt på kortet.
Det brandt i venstrehånda, men litt dop (hehe .. birdidram).. satte en rask stopper og jeg kunne gå videre. 80 slag og ikke spesielt fornøyd.

Mer hyggelig var det at ektehustruen "break the 100". Hun gjorde 42 poeng og en dyktig nedskrivning. Hun er ganske fersk, men så har hun jo en personlig coach... hehe.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

En fredagsrunde i varmen i går. Kona forlanger boogy og jeg sier ikke nei til det. Vi tar en runde på Villamartin som ligger bare 10 minutter hjemmefra.
Siden det er varm, er det lite press på banen. Dette gir god rytme.
Utslag sitter i dag med driver og wood. Misser litt på par 3 hull på nr 9. Har byttet grep på putter og synes det er bedre vekt og ballfølelse. Har ikke fått den helt inn i hånda enda, men kjenner at det kommer.
Det er lite vind og fairway er som stueteppet hjemme. Har ikke vært klippet på noen dager så det gir lite rull.
Er inne i en periode med "birdie-tørke" og dette irriterer mer enn det smaker. Jeg fikk en kommentar av en venn forleden, som hjelper meg når jeg setter birdieputten 5 cm feil. "Et par skjemmer ikke et scorekort".
Ok.. her er kortet:

Image
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: JanB spilleblog

Post by sumo »

pent scorekort JanB :)

par skjemmer ikke et scorekort nei.hehe.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Søndag var det igjen golf og vi valgte en bane litt lenger inn i landet; Altorreal
Prisen var helt grei (for min kone som må betale). € 45 for 18 hull inklusiv bil.
Banen er krevende lang med mye bakker opp og ned. Jeg spiller nå bare fra hvit og på noen steder er det en utfordring også på lender.
Det var forøvrig denne banen jeg hadde min første eagle på hull 12. Et drøyt par 5 hull som snirklet seg trangt nedover som en S.
Denne gangen hadde jeg back-tee omtrent 50 meter lenger bak men også en større høydeforskjell på utslaget. Det så virkelig imponerende ut der oppe fra. Utslaget snittet jerdet og havnet 300 meter lenger ned. Det var trangt og vannet nede ved green har plukket til seg mange baller. Jeg brukte min beste ball på dette hullet og ville forsøke på eagle i dag også. Fram med hybrid og siktet inn. Den la seg på green, men 7 meter bak flagget. Misset putten.
Hadde forøvrig 4 putter som jeg registrerte som 0 fot. Altså mindre enn 1 fot. Tatt i betraktning var det en grei runde og jeg skal tilbake dit denne uken for å spille på lørdag.
Her er banen;Image
her er runden min; Image

Var og jobbet en time med putting før elever kom på rangen i dag. Det føltes godt. Har laget mange øvelser som gjør at jeg ser progresjonen for hver trening.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Post Reply