JanB spilleblog

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

JanB spilleblog

Post by JanB »

Er inne i en god fase nå, men det gjenstår endel på putting. Forsøker med å endre litt på grepet. Holder løsere og har byttet ut ProFound putter til fordel for den gamle TwoBall fra Oddesey.
Fredag fikk jeg 29 putter med 78 slag på Alicante mens i dag gikk jeg på 36 putter og 78 slag på Villamartin. Misset 4 klare birdiputter. Hadde det vært ishockey hadde jeg fått dem.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Gikk en undervisningsrunde med en kunde. Spilte Villamartin. Litt mange "ishockey-putter". 78 slag. Demonstrerte course management og kunden gjorde sin beste runde på 2 år. Jippiiii.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by stooy »

JanB wrote:Gikk en undervisningsrunde med en kunde. Spilte Villamartin. Litt mange "ishockey-putter". 78 slag. Demonstrerte course management og kunden gjorde sin beste runde på 2 år. Jippiiii.
Hva tar du for en slik undervisningsrunde? Kanskje jeg skulle hatt meg en neste gang jeg kommer til Torre :D
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Har blitt bedt om å være coach på Hacienda del Alamo. Skal jobbe der første tiden bare en dag i uken.
En praktfull bane med svært gode fasiliteter for oss som underviser.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by stooy »

Ahh :) Er ikke dette hjemmebanen til Jimenez?
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Jimenez var promotor ett år. Nå har han gått ut av det prosjektet.
Marius er her nede og trener og det kan bli noe sammen med han.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

En runde på Villamartin i går gir litt frustrasjoner samtidig som ting er på plass. Ikke en eneste birdie. Da er det vanskelig å få lav score. Misset 2 hull med 5 cm. Satte også ny drive-rec. Hull 14 har index 1 og er et kronglete par 5. Det er 515 meter. Hadde en drive i går hvor ballen ligger på 195 meter igjen. Det skulle bli 320 meter etter min regning.
Resultat:
78 slag
29 putt
44% GIR
13 par

Gjorde en liten forandring på puttingen. Etter oppstilling flyttet jeg vekten ørlite bakover. Jeg flyttet altså vekten litt mer mot senter av foten. Følte jeg fikk mer kontroll over svingen. Det kan skyldes at dette virker bedre på en face-putter. Skal drøfte dette med min kollega, Glenn Billington, på Hacienda del Alamo. Han er en av Europas beste på putting.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

En runde på La Marquesa i dag. Det var regn og vind men det stilnet av på slutten.
Etter en lang birdie-tørke (les forrige runde med 13 par og ingen birdie, kom det både birdie og storfugl i dag
På hull 12 gjorde jeg et dårlig utslag og lå ut i "ørken" på høyre side. En vakker SW mot green gikk rett i koppen fra 50 meter.
Var ellers fornøyd med testen min på å gjøre en kraftigere release. Det gav mer lengde.
+5 for runden i regn og vind er ok.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Mickelson
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 22 Mar 2009, 00:53
Location: Oslo/Trondheim

Re: JanB spilleblog

Post by Mickelson »

Erru scratchspiller?
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Er ikke så nøye på dette med HCP. I Pro/Am turneringer spiller jeg på 0 ja.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Har gått igjennom dagens runde og må si meg fornøyd. Viktigst av alt var at jeg hadde lovet å ikke eksprimentere så mye som jeg vanligvis gjør. Meg godt vær, lite vind og 28 grader i skyggen, lå det an til å bli en god opplevelse.
Litt om "hjemmebanen" min:
Villamartin. Costa Blancas eldste bane fra 1972. Renovert de siste 2 år med både nye greener og spennende vannhindre. Den har en totallengde fra gult på litt over 6.000 meter og differansen til hvit er minimal. Par 72
Hvordan gikk det så i dag:
Hull 1: Par 5 480 meter dogleg venstre. Jeg går ut med en drive og går til venstre. (Tiger line). Slag 2 med 2 jern er perfekt over dogleg og trær og legger seg 54 meter fra green. SW inn. Jeg hører den lander rett foran flagget, triller i stanga og legger seg 3 cm fra hullet. Kommer bort og ser flagget står skjevt. Grrr, jeg ser snytt for en storfugl. OK, birdie

Hull 2: Par 4 355 meter. Legger en rolig 3W litt til venstre igjen. Approach går til høyre for green og jeg surrer det til med en lob over en bunker. Ekkel boogey.

Hull 3: Par 4 340 meter. Drive må opp en bakke og jeg legger den på toppen der. Inn på green er ikke mulig fordi jeg ligger bak trær. Skrur den rundt litt men ikke nok og ligger kort av green. Chip og 1 put for par.

Hull 4: Par 4 331 meter. Går forsiktig ut med en 3 w. Jeg ønsker å legge meg til min ønskelende med wedge. Som sagt så gjort. Dermed ny birdie

Hull 5: Par 5 460 meter. Det går slakt oppover og har en skog på høyre side. Til venstre er det OB. Legger en drive omtrent halveis. Kjører en rolig hybrid til min ønskelengde med wedge inn. GW ligg feigt inn mot flagget. OK nytt par.

Hull 6: Par 3 183 meter. "stygg" flaggplassering. Går ut med en hybrid for å legge den på green. 2 meter for kort i vinden og havner i greenbunker. Greit ut men slurver med putten. 2 putt og irriterende boogey.

Hull 7: Par 4 303 meter. Hullet har dogleg høyre. Har forsøkt flere varianter på dette hullet. A) drivet green, B) Gått ut med 5i og ligger greit for innspill 6i. I dag ville jeg litt lenger før innspill og gikk ut med 4i. Litt uheldig og ble liggende i skyggen av et tre. Måtte gå under og pushet et 5i inn på green. 2 putt og bare par

Hull 8: Par 4 328 meter. Utlsag opp en bakke (200 meter) og derfra inn flatt. Legger en drive godt til for et 9i inn på green. Går litt kort og må tåle 2 put

Hull 9: Par 3 147 meter. Spiller over vann til en grei green. Går litt langt og må 2 putte for par.

Hull 10: Par 4 315 meter. Trangt utslag og mange steder å gjøre feil. Går forsiktig ut med 3 w og legger meg på ønsket lengde for innspill. Må gå opp litt pga vind og legger ballen på green litt mye til venstre. (er ganske feig og går ikke for flagget som har en vanskelig posisjon). 2 putter for par.

Hull 11: Par 5 445 meter. Tee kan noen ganger ligge langt tilbake og da er det ganske trangt. Litt sånn nå og jeg går litt forsiktig ut med driver, men får en liten slice. Det gjør ingen ting for jeg har greit leie helt ut i røffen på høyre side. En hybrid over haugen og ned mot green. Kattemy GW inn på green. Bommer på birdiputten og har 5 cm inn for par.

Hull 12: Par 4 380 meter. "Tungt" par 4 som jeg aldri har gjort birdie. Får en slice på utslaget og må tåle et støtteslag inn i forkant av green. Boogey

Hull 13: Par 3 180 meter. Hullet går nedover og er egentlig ganske greit. Duffer med jernet og kommer i greenbunker. Det er steinhart i bunker og jeg putter opp på green. Må tåle 2 putt igjen.

Hull 14: Par 5 515 meter. Index 1 og full av utfordringer med raviner. Et greit utslag litt mer til høyre enn ønsket. 6i inn til ønsket platå. PW på green over en haug av trær. Missa nok en birdieputt med 5 cm.

Hull 15: Par 4 315 meter. Ikke langt men nå er hullet ombygget med flere vannhinder underveis. Både i lanningsområde og omkring green. )Det var før index 15 men jeg får snakke med folkene. Det er definitivt ikke det nå.) Legger en rolig drive for å komme på min wedge lengde til innspill. Som sagt så gjort og enkelt par etter nok en birdiputt-miss.

Hull 16: Par 4 370 meter. Et greit hull nesten rett fram, men nå fått vann til høyre (ref hull 15). Går ut med en god drive og har 100 meter igjen til green. Litt vind opp i luften og flagget langt inn gjør valget på 9i. Det stemmer, men jeg må tåle 2 putt for par.

Hull 17: Par 3 210 meter. Monsterplassering av flagget på en hylle på green som er i 3 nivåer. Bredden på "hylla" er ca 1,5 meter. Der skal man liksom stoppe?. Jeg tar 3 w og kjører litt langt inn i bakken bak. Hadde håpet den ville rulle ned, men nei da. Chipper nedover og ruller selvsagt forbi. 2 putt igjen og boogie

Hull 18: 380 meter. Dogleg venstre. Her har jeg gjort mye rart og krosser vanligvis over skauen for en LW inn. Det er noe dristig og spillet i dag var ikke for test. Legger en vanlig drive i god plassering på fw. Det er mye trær på fw og jeg går klar. Et vakkert 8i legger ballen 40 cm fra flagget. Deilig å avslutte med en birdie.

Runden i dag må få litt kredit fordi jeg gjorde 2 ting som jeg hadde satt meg fore. 1.) jeg skulle ikke eksprimentere og 2.) jeg skulle spille meg gode baller.
Det er en sann fornøyelse å spille med Titleist Pro V1.

To over banens par var dagens resultat.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: JanB spilleblog

Post by kevin »

Grattis med kanonrunde i dag,+2 er imponerende :D
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: JanB spilleblog

Post by Sindris »

Veldig artig og spennende å lese et sånn innlegg! :D Bra runde! ;)
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Takker begge to
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Spilte Lo Romero http://www.loromerogolf.com/ i dag. Slurvet med oppvarmingen og det straffet seg på de første hullene. To bogeyes i løpet av 3 hull. Rundet 9 med 40 slag. Ikke en eneste birdie. Men så kom det!
Back gikk bedre. 3 Birdier oppveier for sleivslag og gir uttelling. 36 på back var jeg fornøyd med. Kanskje spesielt hull 18 hvor green ligger utpå en øy. Jeg lå 156 meter fra øya og i motvind er det tøft å satse på backspinn med 4i. To putt og par. Totalt +4 og en skapelig runde.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: JanB spilleblog

Post by Kaffekannen »

JanB wrote:...Kanskje spesielt hull 18 hvor green ligger utpå en øy. Jeg lå 156 meter fra øya og i motvind er det tøft å satse på backspinn med 4i... .
Det der tror jeg er våt varm drøm for de fleste av oss :D sjukt
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

jeg skal innrømme at i det jeg kjenner balltreffet var jeg absolutt ikke sikker lenger, men jeg hadde valgt riktig jern i forhold til vinden. I tillegg hadde jeg selvsagt renset riller (grooves) og ikke minst spilte jeg med en Titleist PRO V1 ball.
Regner med at du har hentet fram nettsiden og ser på hull 18 som kommer som banner øverst. Virkelig flott bane.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: JanB spilleblog

Post by Fusion »

Jeg tror iallefall det var riktig av deg å bruke en prov1 ball. Tror ikke du hadde fått den samme feelingen om du hadde hatt en dårligere ball. Veldig flott bane!
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: JanB spilleblog

Post by Kaffekannen »

JanB wrote: Regner med at du har hentet fram nettsiden og ser på hull 18 som kommer som banner øverst. Virkelig flott bane.
Banen ser helt fantastisk ut. Har litt lysere økonomiske utsikter når samboer er ferdig med utdannelse nå til sommeren. Håper å få tatt meg en god del golfturer i løpet av vinteren, og dette så ut som en bane verdt et besøk.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: JanB spilleblog

Post by JanB »

Jeg Elsker søndager.
Dagen startet med at vekkeklokken ringte 7:30. Den ringer aldri ellers i Casa JaSol. Etter morgenrutinene med fotmasasje og te på patioen er det tid for oppdateringer på aviser. Skummer igjennom en håndfull aviser og andre mail som har kommet i løpet av natten. Ikke så mye i dag siden jeg satt oppe til nærmere 2 i natt og fulgte US Open.
Så er det tid for frokost. Ferskpresset appelsinjuice, kokt egg og nystekte rundstykker. Man skal ha en god frokost i bunnen når man skal spille golf.
Når en har en ektehustru som også spiller golf og bor på Costa Blanca med 300 dager sol i året kan en ikke ha det bedre.
Dagen mål var El Plantio En praktfull bane nær flyplassen ved Alicante. Spilte fra hvit i dag som er godt over 6.000 meter. Litt mindre eksperimentering så det ble en grei runde sånn resultatmessig. Noe som irriterer meg at jeg tar meg i å slurve når noen andre i ballen klager høylydt. Jeg hadde gjort godt over 400 meter i to slag på et par 5 hull og lå med en GW inn til pinnen og shanker !! Karrer meg inn til par men er skuffet. Nullstiller og går videre.
Tar med meg det som er positivt fra runden hjem. 71% FW hit, 27% GIR, 28 putter, 9 par, 1 birdie, 79 slag (+7)
Dagen er ikke over enda og etter ølball (fra en annen deltaker) på hull 19 er det hjem til "evaluering" og Cava (Spansk Champagne). Vi finner alltid en årsak til en Cava etter en runde. Solveig (kona) hadde 24 poeng på back-nine og par på banens vanskeligste hull, 371 meter og siste 50 over vann.
Vel overstått runde og jeg lover meg selv litt mindre eksprimentering neste gang.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Post Reply