Matshino's slag

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Matshino's slag

Post by Matshino »

Tenkte jeg også skulle begynne å skrive treningsdagbok, tenkt på det mange ganger, men aldri orket å begynne..
Først litt info om meg
- 17 år gammel gutt
- Spilt golf i 7 år
- Vært med i satsningsgruppe i klubben de siste 2 år, men gadd ikke i år pga. manglende interesse
- Kan forresten nevne at jeg er keivhendt men spiller vanlig :D
- Driver: gjerne over 220 i snitt, lengste opp i mot 300, men kommer en snaphook i ny og ne
- Jernslag: De går langt, rett og høyt... Av og til. Har en tendens til å slå 10 meter for kort av greeen.
- Putter: Blitt mye bedre de 2 siste år. Kan fortsatt komme en 3-putt eller to per runde.
- Chipper: Blitt mye bedre etter jeg fikk ny trener i fjor, en duff kommer av og til
- Pitch: De er greie.
- Bunker: Sandsave ligger rundt 75% per runde.

Så litt info om dagens 9hulls runde, med bil :D

Hull 1. Par 4. 241 meter
Rolig utslag med 7er jern, midt i fairway.
Andre slaget ble litt langt, lå ca 20 cm utenfor green.
Tredjeslaget puttet jeg hullkant ut.
Fjerde var en tap-in for par

Hull 2. Par 5. 450 meter.
Driven var 290-300 meter, rullet ned en lang bakke.
Andreslaget, lå veldig kjipt til en plass uten gress ute i roughen, med gress rett bak ballen. Måtte slå veldig ned på ballen for å få den fremover
Tredjeslaget. Ca 80 meter fra green, motvind og lå i oppoverbakke (Med venstrefot over høyre) Ble derfor et veldig høyt og kort slag med 56 graderen.
Fjerdeslaget. Halvmeter på utsiden av green, toppet chippen, burde selvfølgelig tatt putteren.
5. 6 meter meter putt, falt litt mye av og fikk en halvmeters putt for bogey

Hull 3. Par 4. 261 meter
Duffet utslaget med 3 jernet. Havnet i skog på venstresiden.
Andreslaget måtte jeg bare få inn på fairway.
Tredjeslaget. ca 130 meter til green, ble 15 meter kort og landet på kul forran bunker.
Fjerdeslaget skulle jeg bare chippe opp på green, duffet i bunker.
Plukket opp.

Hull 4. Par 4. 380 meter
Drivet ca 250 meter midt i fairway.
Andreslag med 9er jern, liten fade. Pin high
Tredjeslag var en chip med 8er jernet.
Fjerdeslag tap-in for par

Hull 5. Par 4. 291 meter
Driven ble en hook i granholt på venstre side.
Lå akkurat i hinder, andresalget ble derfor en pitch inn på fairway.
Tredjeslaget ble en forsiktig pitch inn. 5 meter fra hullet.
Fjerde ble en litt kort putt.
Tap-in for bogey

Hull 6. Par 3. 141 meter.
Førsteslaget med 9er jern ble litt kort. Ca 2 meter fra green.
Andreslaget var en chip med 8er.
Tap-in for par

Hull 7. Par 5. 443 meter
Nok en hook med driveren.
Andreslaget måtte under og hookes rundt et tre, det gikk jo selvfølgelig ikke, toppet den fremover i fairway.
Tredjeslaget fra 210 meter oppover ble litt kort med 21 graders hybrid. Litt kort av green
Fjerdeslaget. En 10 meters pitch som landet 2 meter fra hullet
Femteslaget. En litt kort putt, skulle selvfølgelig satt denne.
6. slaget tap-in for bogey

Hull 8. Par 3. 138 meter
Utslag med pitch, nok et dårlig treff, kort av green, 1-2 meter.
Andreslag var en chip med 8er jern.
Tredje, tap-in for par

Hull 9. Par 4. 350 meter
Utslag ble litt skeivt, litt mye draw, men ikke hook. Ca 220 meter.
Andreslaget måtte jeg komme meg frem i fairway. ca 50 meter
Tredjeslaget inn på green.
Førsteputt falt litt mye av.
Tap-in for bogey

Fasiten ble da 18 poeng med 1 stryk, som absolutt ikke skulle vært der!
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Matshino's slag

Post by JanB »

Velkommen til spillebloggen Matshino. Jeg pleier alltid å ta fram baneguiden og gå hull for hull "sammen med deg". Arendal har gode bilder på sine sider så jeg kunne plukke ut omtrent på stedet du lå med hver ball.

La meg først si at du har en imponerende lengde på dine slag. Det gjelder alt du har av verktøy. Mitt råd vil imidlertid gå på å gå ørlite ned på dine egne krav og ta i ørlite mindre. Dermed må du også gå opp et jern. Når du slår pitch og 9 jern med de lengder du beskriver her, er dette "unormalt" langt. Nå har jeg ikke testet de nydelige jerna dine TM Tour Preferred, men du kommer definitivt ikke til å tape noe på mitt råd: Gå litt ned på power og ta ett jern mer.

Så til ditt hovedproblem: Hook. Jeg tør vedde på at din høyre hånd er for sterkt satt. Hook er ganske vanlig for spillere som er på single nivå. De jobber mye med en kraftig release og for å få til det skrur de høyre hånda ørlite mer ut. Når så dette ikke sitter helt på plass, kommer hooken som en kule. Jeg vil ikke anbefale å trene mye på å få til en sterk høyrehånd, da dette ikke er riktig og det er definitivt ikke lett å få til å sitte hver gang.

Lykke til videre.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Matshino's slag

Post by Matshino »

Det er nesten plagsomt å lese hvor ofte du har rett Jan.. Med en roligere baksving med driveren så går det som oftest rett, som på hull 2 og 4 :)
En trener jeg hadde for noen år siden sa at dette med lengden kunne være pga. jeg er keivhendt, men spiller som høyre hendte, vet ikke om du kan bekrefte eller avkrefte dette?
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Matshino's slag

Post by JanB »

Matshino wrote:Det er nesten plagsomt å lese hvor ofte du har rett Jan..
hehe.. det er jo tross alt jobben min

Når det gjelder teorien din om venstrehendt som spiller høyrehendt, har jeg sett slik kombinasjon tidligere med samme styrke.
Det at du faktisk spiller rettere på shortgame kan nettopp tyde på at du spiller riktiger da.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Matshino's slag

Post by Matshino »

Var oppe på banen i går (mandag 14.) også, gikk 18 hull med bil. Det gikk veldig dårlig, husker ikke så mange av hullene i hodet nå lenger. Men satser på minst 2 runder i morgen, får se om vi rekker 3 runder om vi bare blir to stykker. Har også snakket med sjefen på jobben om vi kan skaffe golfkøller, så det blir mest sannsynlig TaylorMade R9 SuperTri og wedger på meg om ikke så lenge :D

Fokus for morgendagens runde er
- Ikke hooke. Rolig baksving og venstre kne i ro.
- Fokuser, visualiser og realiser på alle slag, tenkt ballbane og lengde
- Høre på JanB og ta en kølle mer med mindre kraft, gjorde dette på mandag, de jeg gikk med ble helt overrakset da jeg stod med et 8er jern fra 150 meter og lurte på om jeg var gal...
- Ikke miste hodet
- Spise og drikke nok

Dette bør gi meg nok å tenke på, så gjelder det bare å gjennomføre det! :D
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Matshino's slag

Post by Matshino »

Da var 27 hull vel gjennomført, rakk ikke fler pga. min medspiller måtte på jobb i golfshoppen.
Kan ta en kjapp oppsumering på de første 18

Hull 1. Par 4. 241 meter
Førsteslaget med rolig 7er jern, midt i fairway. Ca 140 meter
Andreslaget var en 56grader med 110% kraft.
2 putter. Enkel PAR

Hull 2. Par 5. 450 meter
Driven var nogenlunde grei, lå helt fremme på kanten på fairway før nedoverbakken,
Tok frem 3er jernet tror jeg. Dro den litt med meg, men lå pin high.
Måtte pitche meg inn på green på tredjeslaget.
En putt. BIRDIE :D

Hull 3. Par 4. 261 meter
Førsteslaget helt greit, ca 200 meter med rolig 3er jern
Andreslaget ble litt kort, duffet 56graderen.
Måtte ha 3 putter :( BOGEY

Hull 4. Par 4. 380 meter
Førsteslaget var igjen med jern, også denne gang 3er. Lå venstre side på fairway, perfekt for å sette neste på green.
Vil alt for mye på neste slag, hadde ca 170 meter igjen, men duffet.
3.slaget så lå jeg akkurat i bunnen av oppover bakken opp mot green, la den opp på green.
2 putter, og enda en BOGEY :(

Hull 5. Par 4. 291 meter
Førsteslaget var enda en gang med 3er jernet, denne gangen gikk det ikke like bra, havnet i sidevannshinderet på venstre side.
Tredjeslaget var nesten inn på greenen fra 150 meter med 8er jern.
Fjerdeslaget var en elendig chip med 8er.
2 putter. DOBBEL BOGEY...

Hull 6. Par 3. 141 meter
Førsteslaget var på green med en rolig 7er.
Så trengte jeg 3 putter (!) Enda en BOGEY

Hull 7. Par 5. 443 meter.
Hooket driven. Lå under et tre, så måtte bare punche den ut med et 3er jern på andreslaget. Tredjeslaget derimot var et hybridslag på ca 200 meter som jeg traff ganske bra, men den ble 10 meter kort på grunn av motvind :( Chippet den nærme flagget på 4 slag, og tap-in for PAR! :)

Hull 8. Par 3. 128 meter
Førsteslag la jeg 5 meter fra pinnen, til venste.
Måtte ha 2 putter. Ble enda en PAR :)

Hull 9. Par 4. 350 meter
Her ble vi sluppet igjen av ballen forran. Driven min var ca 250-260 meter, men trillet ut i kanten av fairwayen på høyre side.
Andreslaget ble litt kort, så jeg trengte enda et slag til å komme meg inn på greenen. En putt, ny PAR

Sammendrag første 9.
Slag: 40 (+4)
Poeng: 22

Hull 10. Par 4. 286 meter.
Førsteslaget med jern igjen, midt i fairway.
Andreslaget ble en skikkelig god gammel duff! Klarte alikevel å lande i bunkeren.
Da jeg kom frem til ballen var det et skikkelig speilegg, så jeg dro til det jeg var kar om, og klarte akkurat å få den opp i bunkerkanten.
Fjerdeslaget var heller ikke noe å skryte av, så jeg trente 2 putter for DOBBEL BOGEY

Hull 11 Par 5. 454 meter.
Det var litt motvind da vi kom opp på tee'n, og min draw ble forsterket av motvinden, havnet derfor oppe til venstre side.
På annenslaget la jeg meg opp ca 160 meter fra green med et 9er jern, måtte over noen hus, trær og OB, men det gikk.
Tredjeslaget stod for tur, og motvinden var sterkere, jeg tok derfor et 7er jern fra 160 meter, traff perfekt, men gikk 3 meter kort av green.
Chip med 8er jernet la jeg rett ved koppen, tap-in for PAR :)

Hull 12. Par 4. 370 meter.
Dette hullet har dogleg venstre, og det passer perfekt for meg som kan slå en hook på bestilling, siktet derfor ned langs høyresiden på fairway, hooken kom og jeg lå perfekt ca 160 meter fra midten av green. Andreslaget gikk rett (!) noe som ikke pleier å skje, kan hende jeg hadde ballen litt under føttene. Men tredjeslaget ble ihvertfall en chipp fra 15 meter som måtte over en kul på 1 meter, tenkte jeg skulle lande i nedoverbakken fra kulen, og det gikk perfekt, trillet bort til en halv meter fra hullet, enkel PAR :)

Hull 13. Par 4. 366 meter
Førsteslaget ble lagt litt for langt til venstre, i roughen, ca 190 meter.
Andreslaget gikk litt høyre, men en fin chip gjorde så jeg bare trengte 2 putter. BOGEY

Hull 14. Par 3. 121 meter
Førsteslaget ble lagt på greenen, men fikk en ekkel nedoverbakke-putt som jeg selvsagt satt 2 cm for lavt, og rullet nesten helt ut av green. Fikk en 2 meters oppoverputt som jeg ikke slo frem til hullet, ble derfor BOGEY ..

Hull 15. Par 4. 326 meter.
Dette er hullet jeg ALDRI får til.. Må slå over OB. på første, ellers går jeg ut i vannhinder til venstre.. I dag drivet jeg, trodde den kom til å ligge der, men den gang ei.. Slo ny ball fra tee, duffet heldigvis jernslaget, så det ble liggende på andre siden av vannet som går på tvers, slo 4. slaget alt for langt og ble liggende ved veien bak green, femteslaget ble også litt langt, trengte derfor 2 putter. TRIPPEL BOGEY :(

Hull 16. Par 3. 154 meter
Slo en rolig pitch, men den ble 10 meter kort, landet nesten i vannet. chippen ble litt kort, og der det landet var det så bløtt at den ikke rullet mer enn 10 cm... Måtte derfor ha 3 inn på green på et par 3 hull !! Men en putt reddet BOGEY

Hull 17. Par 4. 320 meter
Førsteslaget var greit, litt oppe i høyre kant av fairway, andreslaget dro jeg med meg pga. ballen høyere enn beina, landet derfor i vannhinder bak green, måtte pitche meg opp på tredjeslaget og landet laaaaangt fra hullet, og det ble tre putter.. DOBBEL =/

Hull 18. Par 5. 436 meter
La meg opp nede på flata med et 3jern. Skulle prøve å slå den inn på green med hybrid, men ble et slag med mye armer og den gikk bare opp bakken og la seg 50-60 meter fra hullet. Dårlig treff med 56graderen på tredjeslaget, men det ble et bra resultat, ca 2 meter fra hullet, førsteputten gikk hullkant ut, og tap-in for PAR :D

Fasiten ble 39 poeng
86 slag (Ikke bra nok)
Og 13.3 ble til 12.4 i handicap :D

Hole of the day
Hull 7 (Par 5, 443 meter, index 10) på andre runden, som vi bare rakk 9 hull av.
Utslag: 260 meters drive i motvind, midt i fairway.
Andreslag: 185 meter med firerjern oppoverbakke, landet 5 meter venstre av green.
Tredjeslag: Chipper inn på green, men litt for hardt og går i flagget og ut.
Fjerdeslag: Tap-in for BIRDIE :D
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Matshino's slag

Post by JanB »

BRA jobb
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Matshino's slag

Post by Matshino »

JanB wrote:BRA jobb
Takk takk Jan, det kommer seg nå :D Må bare få det psykiske på rett kjøl nå så blir det bra :)
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Matshino's slag

Post by Matshino »

Lenge siden jeg har skrevet noe her, mest på grunn av manglende motivasjon i treningen..
I dag dro jeg opp på golfbanen etter jobb, slo først en bøtte på rangen.. Nå har jeg begynt å shanke, ja du leste rett, shanke. Så jeg la opp 6 baller på tee'n på hull en. Slo først ut 3 baller med 7er jern, men disse ble litt korte, så jeg gikk over til 6i for å komme på min favoritt distanse, som er ca 100 meter i fra. Jeg klarte det kunststykket å shanke den ene hele 90 meter frem, men fokuset i dag var ikke resultat, men balltreff og timing, det ble en del shanker i dag, dessverre, men skal opp klokken 11 i morgen å jobbe videre med det. Dagens beste slag var et innspill fra 105 meter som jeg satt omtrent 5 cm fra hullet, de 4 andre var også på green første gangen, mens shanken plukket jeg opp. Jeg øvet også litt på innspill rundt green, fra driver eller 2. slag som bommer på green, både forran og bak green.

Det gledelige er den siste gangen, så slo jeg 8 baller, og da lå 6 av de innenfor et område på 10 kvadratmeter, selvfølgelig skulle alle 8 vært der, men var i grunn mer opptatt av å slå mygg enn å slå ballen :/

Satser på bedre golf i morgen!
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Matshino's slag

Post by Matshino »

Var på golfbanen fra klokken 11 til 22 i dag :O
Spilte 18 hull og var på elitetrening hvor vi hadde pitching :)
Tar bare gjennomgang av de 18 hullene, måtte bruke det gamle settet mitt, men tok en Callaway Iz 9.5 tour driver fra proshoppen

Hull 1. Par 4. 241 meter
Slo ut med 6er jern, men den gikk alt for langt, så jeg fikk omkring 80 meter inn, noe jeg ikke liker.
Slo et 3/4 slag med 56 graderen som jeg la perfekt på greenen. 2 putt for PAR

Hull 2. Par 5. 450 meter
Drivet omkring 230 meter i motvinden, men lå ute i roughen, tok 5er wooden til stefaren min på andreslaget, men den hadde aaaaalt for mykt skaft og slaget la seg cirka 90 meter fra green, så jeg fikk et fullt slag med 56* som la seg perfekt på green. 2 putt for PAR

Hull 3. Par 4. 261 meter
Slo ut med 4er jern, la den mellom 80 og 90 meter. 2.slaget ble litt langt, så 2 putt for PAR

Hull 4. Par 4. 380 meter
Slo ut med driver, pga. sterk motvind.. Det skulle jeg aldri gjort, lå i venstre rough, slo 6er jern O.B, slo fjerdeslaget med 4er jern, nesten frem til green, femte var en chip og 2 putt for TRIPPELBOGEY :(

Hull 5. Par 4. 291 meter
Sterk medvind fikk meg til å ta frem driveren for å se hvor langt den kunne gå, det gikk omkring 240 meter, pga en dårlig treff gikk den ikke lenger :P
Andreslaget slo jeg en forsiktig pitch, som spratt inn på green, og nesten helt over. 2 putt for PAR :D

Hull 6. Par 3. 141 meter
Slo 7er jern i sterk motvind landet cirka 10 meter fra hullet, 2 putt igjen for PAR :)

Hull 7. Par 5. 443 meter
Driven cirka 390 meter men pushet den ut i høyre rough. Slo 6er jern men siktet mitt var litt feil, så jeg landet pin high men 5 meter til venstre for green. Chippet inn og igjen 2 putt for PAR :D

Hull 8. Par 3. 128 meter.
Slo pitch i medvind, landet 3 meter lang og 4 meter til høyre, dere som kan litt matte kan jo regne ut hvor lang putten blir ;)
Men ble igjen 2 putt for PAR

Hull 9. Par 4. 350 meter.
Duffet utslaget, kom bare så vidt over kulen som gjør at man kan kutte dogleg, fikk ikke ordentlig treff på ballen så andreslaget ble også kort, hadde en kort pitch med P inn. Igjen 2 putt, men denne gang for BOGEY..

Oppsumering etter 9 hull. 7 PAR, en bogey og en trippel. 40 slag og 21 poeng

Hull 10. Par 4. 286 meter
Driven ble på cirka 180 meter, etter et møte med et tre.. Inn med 9er jern i oppoverbakke og motvind. 5 meters putt, enda en 2putt og PAR :D

Hull 11. Par 5. 454 meter.
Ble en kort drive nede i høyre rough.. andreslaget med 5er wooden går mildt sagt til h*****e.. Lå langt oppe i bushen, slå neste bort, måtte droppe, femteslaget kom jeg meg endelig ut av skogen, 6. inn på green og 2 putt.. TRIPPELBOGEY

Hull 12. Par 4. 370 meter
Den gode trenden fra 11 fortsetter, første drive går OB, andre går nede i vannhinder cirka 220 meter frem, måtte ha 2 slag for å komme meg inn på fairway, 6. inn på green og 2 putt. KVADRUPPEL!

Hull 13. Par 4. 366 meter
Prefekt drive 220-230 meter frem i fairway i motvind, men neste pushet jeg høyre av green. Chip + 2 putt = BOGEY

Hull 14. Par 3. 121 meter.
Pushet ENDA et slag, traff fjell og spratt laaaangt bort, måtte pitche meg fremover, for å så chippe inn på green. 2 putt igjen = DOBBEL BOGEY :(

Hull 15. Par 4. 326 meter
Slo 4er jern på utslaget, med en fantastisk duff kom jeg akkurat over vannt som er 150 meter unna, slo 9er på andreslaget fordi jeg visste at den kom til å kicke noe sykt fremover, dette skjedde også, 3 meters putt for birdie gikk hullkant ut, tap in for PAR

Hull 16. Par 3. 154 meter
Slo pitch ut, landet på green, men fikk en nedoverbakke-putt som jeg selvfølgelig ikke satt, enda en 2 putt for PAR

Hull 17. Par 4. 320 meter
Driven var cirka 240 meter ned i fairway andreslaget med 56* igjen, landet 3 meter forran pinnen, og rullet så jeg hadde en halvmeter for birdie.. Den satt jeg selvfølgelig, dagens første BIRDIE :D

Hull 18. Par 5. 436 meter
Skulle egentlig drive over O.B, må da ha carry på mellom 200 og 230 meter, men pushet denne også, så den gikk aldri OB, andreslaget skulle jeg derfor slå med 5er wooden for å komme i nærheten av green på to slag, dette slaget traff et tre som står godt plassert midt i fairway, og spratt 50 meter til høyre. Tredjeslaget på green og to putt for PAR :D

Backnine: 4 par, en birdie, en bogey, en dobbel, en trippel og en kvadruppel og 18 poeng

Totalt 11 par, en birdie, 2 bogey, 1 dobbel, 2 trippel og en kvadruppel. 85 slag totalt.. Og 39 poeng med 4 (!!) stryk
Det kan være korrekt det headproen på Grenland GK sa til meg en dag jeg snakket med han, han sa da "Du trenger ikke en golftrener, du trenger en psykolog"
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Matshino's slag

Post by furu »

Alle trenger en psykolog :D

Er vel en godkjent runde det der. To trippel og en frippel er kjedelig men ikke la det ødelegge det positive. 11 par og en birdie er veldig bra.
Instagram @christianfuru
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Matshino's slag

Post by Matshino »

Gikk back på AOGK i dag, siden det er her jeg sliter..
Det gikk bra til å begynne med, men så kom 3 puttene :(

Skriver bare opp hvordan det gikk på alle hullene
10 Par
11 Par
12 Dobbel
13 Dobbel
14 Bogey
15 Par
16 Bogey
17 Bogey
18 Bogey

Jeg 3-puttet hull 12 og 13... Ikke bra nok, må trene mer putting!!

Men nå er det VM finale, SPANIAAAAAAAAA :D :D
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Matshino's slag

Post by Matshino »

Gikk 18 hull etter jobb i dag, det gikk bra, helt til jeg slo ut på hull 12 :D
Skriver bare slagene
Hull 1: par
Hull 2: par
Hull 3: Par
Hull 4: Bogey
Hull 5: Bogey
Hull 6: Bogey
Hull 7: Bogey
Hull 8: Bogey
Hull 9: Par
Hull 10: Par
Hull 11: Birdie
Hull 12: Dobbel
Hull 13: Stryk
Hull 14: Par
Hull 15: Stryk
Hull 16: Par
Hull 17: Bogey
Hull 18: Bogey

Ble til slutt 37 poeng, men begynte å slice noe så utroooolig med driveren på hull 13, og duffet utslaget på hull 12. Tror jeg kunne skrudd ballen 180 grader rundt om ikke skogen hadde stått i veien.. Shot of the day: 3. slaget fra 200 meter ++ med 21 graders hybriden, landet forran green, og trillet til den var 1 meter fra koppen, enkel birdie på hull 11 :D
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Matshino's slag

Post by Matshino »

Gikk 18 hull i dag etter en 3 timers kjøretur fra Oslo. Måtte jo prøve den nye driveren, gikk en runde med proen min og en kamerat som er like gammel som meg.

Sier bare hullscorene
Hull 1. BOGEY
Hull 2 BOGEY
Hull 3 BOGEY
Hull 4 PAR
Hull 5 BOGEY (BIRDIE på andreballen :D)
Hull 6 PAR
Hull 7 PAR
Hull 8 PAR
Hull 9 PAR

Front: 4 OVER, 21 POENG
Hull 10 DOBBEL :oops:
Hull 11 BOGEY
Hull 12 PAR
Hull 13 PAR
Hull 14 PAR
Hull 15 BOGEY
Hull 16 PAR
Hull 17 PAR
Hull 18 BOGEY

Totalt: 9 over. 43 poeng :D
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Matshino's slag

Post by sumo »

dæven, det var litt av en runde, matshino.
den nye driveren funket ser det ut til, hehe ;)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Matshino's slag

Post by Matshino »

sumo wrote:dæven, det var litt av en runde, matshino.
den nye driveren funket ser det ut til, hehe ;)
Ja, drivet lengre forbi proen enn jeg pleier i dag, men han tar meg på 2. slagene og putter, det må gjøres noe med!
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Matshino's slag

Post by Matshino »

Var ute i dag også, ble mye dårlig putting, dårlig driving og genrelt dårlige slag..
Sliter med at jeg stiller meg opp med åpent køllehode, og i dag glemte jeg og lukke det, men de gangene jeg husket det gikk det langt og rett!

Noen som vet noen treningsøvelser for å ikke "cutte" ballen? Kommer skikkelig utenfra og inn, og puttene går ikke dit jeg vil, dessverre :P
JanB, any help? :D
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Matshino's slag

Post by sumo »

sliter litt med cutting/slicing selv om dagen, men spesielt med driver og 3 wood. jerna går greit, de klarer jeg og kontrollere.
jo lengre kølla blir, desto mer blir cuttinga synlig.hvis noen har tips til fix så er jeg og veldig int.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Matshino's slag

Post by Grønne greener »

Slå litt roligere. :)
Det kan gjøre underverker med hensyn til slice og slikt.
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Matshino's slag

Post by Matshino »

Grønne greener wrote:Slå litt roligere. :)
Det kan gjøre underverker med hensyn til slice og slikt.
Jeg gjør det mesterverket at jeg bare cutter ballen med putteren (!)
Proen min stod bare å lo av puttene mine her om dagen :lol:
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
Post Reply