SkyTrak - kjøp fra UK

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

SkyTrak - kjøp fra UK

Post by furu »

Jeg kan hjelpe hvis noen vurderer å kjøpe SkyTrak - markedets beste launch monitor/simulatorløsning for vanlige golfere og små golfklubber. Det har vært problemer med bestilling fra UK og moms. De har ingen måte å fjerne det ved kjøp fordi butikkløsningen er knyttet til selskapets amerikanske eier. Det skapte trøbbel for kunder utenfor EU som bestilte fra England, fordi de i ettertid måtte kreve momsen tilbake. Etter å selvsagt ha betalt norsk moms i tillegg ved import.

Nå har jeg fått en kode som reduserer prisen med 20% (tilsvarende UK moms). Har hatt mye kontakt med selskapet siden lanseringen, og brukt SkyTrak mye. Kvittet meg med den fordi jeg ikke helt klarte å ta meg råd til det for et års tid siden, men har jeg en ny på vei :)

Produktet utvikles stadig. Nå er køllelesing på vei. Ganske avansert produkt man får her, for en pris som ikke er avskrekkende i forhold til konkurrentene.

Dette er fra PGA Show i år.




Denne EU-butikken må brukes ved kjøp.

https://eushop.skygolf.com/
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by liverglimt »

Jeg har brukt disse til forskjellige ting:
https://www.golfswingsystems.co.uk

Alltid mva fratrukket. Aldri noen problem.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by furu »

Som sagt er SkyTrak på en amerikansk nettside, som av årsaker relatert til amerikanske regler ikke kan kutte mva. Men engelske butikker gjør det i de aller fleste tilfeller ja.

Når det gjelder den du linker til, så sender kjøp av SkyTrak deg direkte til SkyTraks side. De bare formidler salget. Du kjøper ikke direkte fra Golf Swing Systems.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by liverglimt »

Jeg har ikke kjøpt Skytrak der, men kjøpt andre ting. Da har ikke mva vært noe problem. En Mail til dem så ordner nok det meste seg.

Skytraks system er totalt uforberedt for forskjellige VAT. I Spania er det 3 forskjellige VAT avhengig av hvor man bor og de klarte ikke å fikse det, derfor kjøpte jeg aldri Skytrak. Det ble for dyrt med dobbel VAT.

Egentlig burde alle avstå fra å kjøpe Skytrak i Europa inntil de fikser lokale varianter av VAT. Salget er sikkert ikke stort nok så de bryr seg nok ikke om å fikse det.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by furu »

Hvorfor skal man avstå når de trekker fra 20% på prisen? Det tilsvarer momsen. Enkelt og greit. Du kjøper produktet til nøyaktig det prisen er uten moms, og betaler lokal moms når den kommer til landet. At de ikke klarer å fikse momsen i Spania er kundens problem. De kan ikke gjøre noe med det. Når pakken kommer til et land med annen moms enn salgslandet, er det kjøpers ansvar å ordne dette.

Man betaler altså ikke dobbel moms på SkyTrak ved kjøp direkte hos dem og import til Norge. Du betaler norsk moms når den fortolles. Det er alt.

Du får ikke kjøpe SkyTrak direkte hos den butikken. De bare formidler salget. Det kan du ikke løse ved å ringe.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by liverglimt »

Jeg snakket med Skytrak for ett par år siden. Det var det jeg refererte til angående Spania. Med tre forskjellige VAT så bryr de seg bare med den vanlige og legger på 20% for alle. Derfor handlet jeg IKKE Skytrak den gang. At de fremdeles ikke fikser verden utenfor USA burde lede til en boikott for å få dem til å fikse sine systemer slik at de kan selge til hele verden og alle kan få betalt den VAT der den skal betales og ikke lastes dobbelt.

Jeez man.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by furu »

Boikott? Seriøst? Dette er tydeligvis en personlig sak for deg. Beklagelig at du har hatt en kjedelig opplevelse med dem.

Fakta er at norske kunder får kjøpe SkyTrak for en pris som tilsvarer det den koster uten britisk moms. Norsk moms tilkommer ved import. Da er det null problem å gjennomføre kjøpet. Det koster deg ikke en krone eller kalori ekstra :) Alt er tatt hånd om.

Trendygolf.com - trolig verdens største nettbutikk for golfbekledning - har så vidt jeg vet fremdeles ikke system for å trekke fra moms. Engelske ebaybutikker har ingen system for å kutte momsen. Det er mer enn nok tilfeller av dette.
Instagram @christianfuru
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by yuran »

20% rabatt av fullpris er vel strengt tatt bittelitt rimeligere enn momsfritt også :)
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by liverglimt »

Sendte en mail til Steve på Golf Swing systems og fikk dette svaret:
Hi Svenn.
So to Norway the VAT comes off and we would charge £1579.17 for the SkyTrak and £120.00 for the case.
Shipping would be £39.00 with UPS insured.
Så enkelt går det også an. Det betyr at han tar i mot ordrer og fikser med alt. :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by furu »

Ja - å maile inn bestillinger er mye enklere enn å kjøpe direkte i nettbutikk.

Men i stedet for å diskutere om det er lettest å bestille på mail (med innsending av kortinfo på mail) eller bare gjøre i nettbutikk, kan jeg heller gjøre dealen litt bedre.

Hvis man bruker den koden og handler normalt, kan jeg gi litt bedre pris. Hvis noen er interessert kan de kontakte meg.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by liverglimt »

Jeez igjen.

Jeg har handlet med Steve tidligere og har aldri hatt problemer. Skytrak har jeg forsøkt å kjøpe direkte fra, nyttesløst når man ville ha av VAT.

En mail, faktura, betale med kort eller paypal, sakene kommer i posten. De har også mange løsninger for å sette opp simulator spill. Matter, nett, osv. Alt til en fornuftig penge, også handlet fra samme sted. Sikkert mulig å finne alt billigere andre plasser, men for de som ønsker å forholde seg til en leverandør så er Steve the man.

Jeg har ingen fordeler om noen handler der. Bare deler en veldig god leverandør kontakt. :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by furu »

Seriøst? Er det du som er oppgitt her? Jeg prøver å lage en positiv tråd med informasjon, og du overtar den med din kontakt som du mailer for å bestille varer?

Du er grei, flink og alt som er - men i dette tilfellet er det jeg som har rett til å ta en "jeez" om noen skal gjøre det :)

Vi kan bare la den ligge. Folk kan ta avgjørelsen selv.
Instagram @christianfuru
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by bentzen »

Fornøyd med din nye SkyTrak, furu? Hvordan ser oppsettet ditt ut?

Vurderer sterkt å lage et lite golfstudio hjemme etterhvert. Foreløpig ganske umulig, ettersom ingen av rommene i huset med god nok takhøyde er ledige. Garasjen og boden har også altfor lav takhøyde.
Spørs om jeg må bygge ny garasje for å få det til, noe som uansett står på to-do lista hjemme.

Etter nylig tur til Tyrkia med 7 x 18 hull bestående av en sørgelig miks av forvirring og fortvilelse, har jeg innsett at noe må gjøres for å holde formen sånn noenlunde gjennom vinteren...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by furu »

Har for øyeblikket ikke plass hjemme. Min brukes kun som launch monitor. Tar den med på BGS og på rangen.

Har hjulpet noen å skaffe seg ST, og vet det finnes veldig fine oppsett der ute. Fikk bilder av en som har hatt den som sim i over et år. Svært fornøyd. Spiller flere dager i uken.

Skygolf utvikler ST hele tiden. Køllelesing blir spennende for de som ønsker å gå den retningen. Dette er på vei. Ny software kommer. De har også oppdatert treningsmulighetene jevnlig. Er veldig mye bra man kan gjøre med boksen. Bag mapping, utfordringer mot andre spillere på rangen, målrettet trening. Innen sim har de superpartnere i The Golf Club, e6 og andre. Det finnes ikke produkter som matcher ST i dette prisområdet. Du må langt høyere.

ST er perfekt feks å gå sammen 3-4 stykker på og ha fellesøkter med spilling gjennom vinteren. Merker at det er laaaaang pause her i Norge når jeg ikke får reist noe særlig disse månedene.

Hvis noen vil ha tilsendt bilder av hvordan det ser ut med ST som sim kan de sende mail til chrfuru@gmail.com.
Instagram @christianfuru
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by bentzen »

Og nå ute for salg, ser jeg [GRINNING FACE WITH SMILING EYES] skulle gjerne kjøpt den, men har ikke 18K liggende under madrassen, for øyeblikket.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by furu »

Fikk en skatteregning på firmaet på ganske mange tusen mer enn jeg har satt av. Kan være det løser seg, men hvis det ikke gjør det må jeg få inn litt kontanter i løpet av kort tid. Er f*** umulig å beregne skatt når det ikke er i nærheten av samme tall fra år til år.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by furu »

Det dukker sannsynligvis opp noen kampanjer på ST i løpet av høsten og vinteren. Ikke alle disse er gyldig for norske kunder, men de som er det skal jeg legge ut info om. Enkelte ganger endrer de litt på dem for oss.

Møtte i sommer en som hadde kjøpt og satt opp som simulator. Han var helt enormt fornøyd, og det er gjennomgangstonen. Folk elsker ST :) At jeg klarte å flytte til en leilighet hvor det er umulig med sim - det er en merkelig avgjørelse ja.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by furu »

Nå er det kampanje hos SkyTrak.

Ut november får man med beskyttelsesboks i metall (€179) og Game Improvement plan (€99) på kjøpet.

Hvis noen vil benytte seg av tilbudet, må de ta kontakt med meg. Siden det brukes en kode for å fjerne beløp tilsvarende britisk moms kan vi ikke bruke denne også. Men gratisgreiene får dere :)
Instagram @christianfuru
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by norrbaggen »

Kjøpte en SkyTrak i våres. Imponert over hvor stabil og pålitelig den er. Anbefales.
blummern
Forumvant
Forumvant
Posts: 65
Joined: 08 Jan 2013, 16:40
Hcp: 8,3
Hjemmeklubb: Narvik GK

Re: SkyTrak - kjøp fra UK

Post by blummern »

Hva må man ut med for en skytrak ferdig sløyd i Norge?

Hva trenger man evt ekstra enn det man får i pakken?
In the bag

Titleist 913 S+ D2
Titleist 913F 3wood
Nike Covert 2.0 Tour 5wood
Ping i20 4-W
Ping i10 2 iron
Ping Gorge Tour 52-56
Cleveland Classic 5.5 putter
Post Reply