Golf apper

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
bvassbo87
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 17 Nov 2018, 23:19
Hcp: 14
Hjemmeklubb: Trondheim GK
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time

Golf apper

Post by bvassbo87 »

Hei!

Lurer på hvilke apper dere har å anbefale? Og gjerne hvorfor..
"Golf is the most fun you can have without taking your clothes off." / Chi Chi Rodriguez
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Golf apper

Post by liverglimt »

Golfshot, enkel, har de rette tallene og fungerer så langt alle plasser jeg har vært. Betalt versjon selvsagt.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Golf apper

Post by GolfMickey »

For scorekort er mscorecard meget bra, oversiktlig og lett å bruke.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf apper

Post by furu »

Hole19

Omfattende hvis du vil. Enkel hvis det er alt du trenger. Oppdateres og videreutvikles jevnlig av et flinkt team. Portugisisk app, resultat av godt arbeid med å få opp teknologimiljøet i Lisboa. God app på Apple Watch.

Første versjon var dårlig. Upresis og rett og slett dårlig. Det er lenge siden.

Gamebook er en app alle bør sjekke ut.
Instagram @christianfuru
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Golf apper

Post by Rotten »

liverglimt wrote:Golfshot, enkel, har de rette tallene og fungerer så langt alle plasser jeg har vært. Betalt versjon selvsagt.
Har forsøkt å spørre tidligere, nen ikke fått svar, så forsøker igjen.
Jeg bruker også Golfshot, veldig bra til mitt bruk. Men jeg har ikke helt fått tak i hva betalt versjon tilfører bortsett fra "tips og triks". Er det verdt kronene? Og "what`s in it for me?"

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
Jazzy
Rookie
Rookie
Posts: 41
Joined: 19 May 2015, 11:42
Hcp: 20,5
Hjemmeklubb: Gjøvik & Toten GK
Been thanked: 2 times

Re: Golf apper

Post by Jazzy »

Rotten wrote: 28 Dec 2018, 22:32
liverglimt wrote:Golfshot, enkel, har de rette tallene og fungerer så langt alle plasser jeg har vært. Betalt versjon selvsagt.
Har forsøkt å spørre tidligere, nen ikke fått svar, så forsøker igjen.
Jeg bruker også Golfshot, veldig bra til mitt bruk. Men jeg har ikke helt fått tak i hva betalt versjon tilfører bortsett fra "tips og triks". Er det verdt kronene? Og "what`s in it for me?"

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Bruker selv GolfShot og er meget fornøyd med den. Har en kjøpeversjon av Pro, men jeg vet ikke om man kan kjøpe den lengre.

Dette står under Free edition:

Distance to the center of the green.
Track and record each shot / club used.
In-depth statistics.
3D hole and course flyover previews.
Stroke Play and Stableford scoring.
Search and book GolfNow tee times.
Save and share rounds with friends.

Og dette tilkommer i Pro-versjonen:

Real-time distances to all key hazards/targets on each hole on 40,000+ courses.
On-the-spot club recommendations based on game performance.
Link your own GHIN® Number and post scores right to your Handicap Index®.
Advanced scoring with Skins, Nassau, and Match Play games.
Dynamic 3D flyover previews of each hole with club recommendation overlays.
Zoom in and pan targets for better course management.
Money saving benefits from our partners
TaylorMade JetSpeed Driver
TaylorMade JetSpeed 3W - 5W
Titleist 915H
Titleist AP2 714 4-PW
Miura 51* Y-grind, 56* K-grind
TaylorMade Spider Tour Red Sightline
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Golf apper

Post by Rotten »

Jazzy wrote:
Rotten wrote: 28 Dec 2018, 22:32
liverglimt wrote:Golfshot, enkel, har de rette tallene og fungerer så langt alle plasser jeg har vært. Betalt versjon selvsagt.
Har forsøkt å spørre tidligere, nen ikke fått svar, så forsøker igjen.
Jeg bruker også Golfshot, veldig bra til mitt bruk. Men jeg har ikke helt fått tak i hva betalt versjon tilfører bortsett fra "tips og triks". Er det verdt kronene? Og "what`s in it for me?"

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Bruker selv GolfShot og er meget fornøyd med den. Har en kjøpeversjon av Pro, men jeg vet ikke om man kan kjøpe den lengre.

Dette står under Free edition:

Distance to the center of the green.
Track and record each shot / club used.
In-depth statistics.
3D hole and course flyover previews.
Stroke Play and Stableford scoring.
Search and book GolfNow tee times.
Save and share rounds with friends.

Og dette tilkommer i Pro-versjonen:

Real-time distances to all key hazards/targets on each hole on 40,000+ courses.
On-the-spot club recommendations based on game performance.
Link your own GHINImage Number and post scores right to your Handicap IndexImage.
Advanced scoring with Skins, Nassau, and Match Play games.
Dynamic 3D flyover previews of each hole with club recommendation overlays.
Zoom in and pan targets for better course management.
Money saving benefits from our partners
Jeg har også lest det som står der, men usikker på hva dette egentlig tilfører i praksis. Virker som om det er liten ekstra verdi i pro versjonen.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf apper

Post by furu »

Min erfaring er at alle superfunksjoner blir liggende ubrukt. Hva vil du ha? Hvilke funksjoner trenger du? Hva kommer du realistisk til å bruke hele tiden? Det må du spørre deg om.

Stort sett vil folk;
- legge inn score
- se hva par er på hullet
- få lengder

Statistikk brukes av noen veldig få. Augmented reality og sånt som den nye monsterappen til NGF skal ha - det er fullstendig bortkastet.
Instagram @christianfuru
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Golf apper

Post by Rotten »

furu wrote:Min erfaring er at alle superfunksjoner blir liggende ubrukt. Hva vil du ha? Hvilke funksjoner trenger du? Hva kommer du realistisk til å bruke hele tiden? Det må du spørre deg om.

Stort sett vil folk;
- legge inn score
- se hva par er på hullet
- få lengder

Statistikk brukes av noen veldig få. Augmented reality og sånt som den nye monsterappen til NGF skal ha - det er fullstendig bortkastet.
Akkurat det samme som jeg tenker. Der jeg trenger mener jeg allerede er inkludert i gratisversjonen. Lurte derfor på om det var noe helt opplagt jeg har oversett.
Trolig ikke...

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf apper

Post by furu »

Funksjoner som kommer til golfapper i fremtiden kommer trolig til å være 99% fokusert på klubb og reklame. Få deg til å kjøpe noe når du er der. Bruke penger.

Det er en litt interessant funksjon apper kan brukes til som går på klubb og ikke spiller. Eller ikke appen direkte, men systemet+appen. Arccos kan brukes til å spore spilleres tidsbruk. En klubb som sliter med trege runder kan ta bort all gjetting, og finne ut nøyaktig hvor det brukes mest tid. Kreves selvsagt at en del spillere har systemet.
Instagram @christianfuru
Jazzy
Rookie
Rookie
Posts: 41
Joined: 19 May 2015, 11:42
Hcp: 20,5
Hjemmeklubb: Gjøvik & Toten GK
Been thanked: 2 times

Re: Golf apper

Post by Jazzy »

Rotten wrote: 29 Dec 2018, 18:23
Jazzy wrote:
Rotten wrote: 28 Dec 2018, 22:32 Har forsøkt å spørre tidligere, nen ikke fått svar, så forsøker igjen.
Jeg bruker også Golfshot, veldig bra til mitt bruk. Men jeg har ikke helt fått tak i hva betalt versjon tilfører bortsett fra "tips og triks". Er det verdt kronene? Og "what`s in it for me?"

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Bruker selv GolfShot og er meget fornøyd med den. Har en kjøpeversjon av Pro, men jeg vet ikke om man kan kjøpe den lengre.

Dette står under Free edition:

Distance to the center of the green.
Track and record each shot / club used.
In-depth statistics.
3D hole and course flyover previews.
Stroke Play and Stableford scoring.
Search and book GolfNow tee times.
Save and share rounds with friends.

Og dette tilkommer i Pro-versjonen:

Real-time distances to all key hazards/targets on each hole on 40,000+ courses.
On-the-spot club recommendations based on game performance.
Link your own GHINImage Number and post scores right to your Handicap IndexImage.
Advanced scoring with Skins, Nassau, and Match Play games.
Dynamic 3D flyover previews of each hole with club recommendation overlays.
Zoom in and pan targets for better course management.
Money saving benefits from our partners
Jeg har også lest det som står der, men usikker på hva dette egentlig tilfører i praksis. Virker som om det er liten ekstra verdi i pro versjonen.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Nå er det mange år siden jeg kjøpte min Pro, men jeg mener å huske at fra å bare ha avstand til midten på green så fikk jeg også målene til framkant og bakkant. Målene til de forskjellige hindrene på banen fikk jeg også tilgang til.
Dette med anbefaling av køller er ikke noe jeg bruker og det er vel heller ikke tillatt på konkurranser.
Jeg betalte ca. 200,- for min Pro-versjon da det var mulig å kjøpe den og det syntes jeg det var verdt, men nå er det vel en abonnemangstjeneste som koster penger hvert år og det hadde jeg nok funnet noe merverdi i i forhold til gratisappen.
TaylorMade JetSpeed Driver
TaylorMade JetSpeed 3W - 5W
Titleist 915H
Titleist AP2 714 4-PW
Miura 51* Y-grind, 56* K-grind
TaylorMade Spider Tour Red Sightline
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golf apper

Post by stooy »

Jeg bruker Apple Watch Series 3 GPS, med appen FunGolf GPS. Fungerer helt utmerket!

Eneste minuset med Fungolf-appen er at den bruker telefon-GPS hvis telefon og klokke er innenfor rekkevidde, så hvis du f.eks setter fra deg tralla med telefonen i, og går til tee-stedet, så oppdateres ikke tallene på klokka så lenge den er innenfor rekkevidde til telefonen i baggen. Og hvis du går utenfor rekkevidde, så tar det ganske lang tid før den switcher over til klokke-GPS, sånn at du får oppdaterte tall.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Golf apper

Post by liverglimt »

Hvor mye påvirkes batteritiden ved bruk av klokkeGPS? Du har vel forsøkt å slå av telefonen for å teste dette? :D
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golf apper

Post by stooy »

Har ikke prøvd å skru av telefonen nei :) Leste at den skal klare ca to 18-hullsrunder hvis man starter med 100% batteri.
crazym
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 02 May 2017, 11:30

Re: Golf apper

Post by crazym »

Har kommet over trackmygolf, denne har abbonement. Men ser ut til å kunne gi meg noen småting jeg setter pris på;
- Automatisk oppdager den slag, og den registrerer ikke prøveslag da den kun registrerer 1 slag på hver gps lokasjon
- Gir automatisk sving analyse, enten detaljert eller kun analyse på tempo (3:1 ect)
- Gir avstand til front, midt, bak på green.

Bruker forøvrig en Apple Watch 4 til denne, så har ikke fått testet den ut skikkelig ennå. Men for min del er det ganske digg å slippe å manuelt registrere hver eneste slag. Jeg vet ikke om enten Golfshot eller Hole19 har noe lignende?
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golf apper

Post by stooy »

crazym wrote: 20 Feb 2019, 22:37 Har kommet over trackmygolf, denne har abbonement. Men ser ut til å kunne gi meg noen småting jeg setter pris på;
- Automatisk oppdager den slag, og den registrerer ikke prøveslag da den kun registrerer 1 slag på hver gps lokasjon
- Gir automatisk sving analyse, enten detaljert eller kun analyse på tempo (3:1 ect)
- Gir avstand til front, midt, bak på green.

Bruker forøvrig en Apple Watch 4 til denne, så har ikke fått testet den ut skikkelig ennå. Men for min del er det ganske digg å slippe å manuelt registrere hver eneste slag. Jeg vet ikke om enten Golfshot eller Hole19 har noe lignende?
Den så ikke så dum ut. Det står mye i beskrivelsen deres om at man ikke _må_ ha med telefonen, men vet du om man _kan_ ha med telefonen, og så er det klokke-GPS som brukes uansett? Eller er det også her sånn at telefonen sin GPS brukes hvis den er innen rekkevidde?
crazym
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 02 May 2017, 11:30

Re: Golf apper

Post by crazym »

Nei, det er slike ting jeg ennå ikke har fått testet. Har kun testet at den automatisk registrerer sving, og at dette fungerer fint selv med prøvesvinger, samt gått en tur på banen (som er vinterstengt) og sjekket at avstander ser bra ut, selv fra forskjellige vinkler. Kontroll målt med laser.
Jeg håper og tror den bruker GPS fra klokka og ikke telefonen, men det vil vise seg. Hadde selvsagt telefon i lomma sist jeg testa. Får prøve igjen en dag der jeg legger tlf igjen og trasker nærmere green.
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golf apper

Post by stooy »

Høres bra ut. Som sagt så switcher Fungolf over til klokke-GPS, men det skjer først etter at man har vært utenfor rekkevidde til telefonen i nærmere ett minutt..
crazym
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 02 May 2017, 11:30

Re: Golf apper

Post by crazym »

Gått noen runder nå med app'en, og den bruker klokka sin gps, lar mobilen ligge i baggen. Kan være enten at iwatch 4 er bedre, eller at appen sørger for at klokka velges som gps. Man må nesten teste med eldre iwatch for å få svaret :)
Post Reply