Test av Pure Grips

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Test av Pure Grips

Post by AkE »

Bestemte meg for å bytte grep på golfkøllene mine, og er jo litt glad i DIY, så jeg bestemte meg for å prøve Pure Grips. De skulle jo være veldig enkle og bytte ut, og så kan en jo ikke nekte for at prisen var veldig bra fra Rockbottomgolf.com. Spesielt i forhold til å gå i en proshop å kjøpe 13 nye golf pride grep. Gikk selv for Pure grips Soft wrap midsize, har ikke fått testet de på banen ennå, men de føltes veldig behagelige å holde i til nå iallefall.

Men over til grepsbytte-prosessen, har jo lest at luftpistolen kan brukes til å bytte andre grep enn Pure Grips sine også så prøvde å bruke den til å ta av de gamle grepene også. Det gikk ganske greit, noen tendenser til at grepene bulte ut hvis teipen under var seig meg gikk greit hvis man holdt hard rundt grepet der det hadde tendenser til å begynne å bule ut, jeg "reddet" 10 av 13 grep mest for å se om det gikk eller ikke å bruke de på nytt eller ikke.. Denne prosessen kunne vært forenklet ved å ha ett pvc rør som har litt større diameter ett selve grepet man kunne tredd over, før man prøvde å blåse de av. Men fikk virkelig teknikken på dette etter ett par grep, prøvde også å sette på ett vanlig grep på nytt og det funket også veldig bra, men måtte være litt forsiktig med lufttrykket.

Påsettelsen av Pure Grips grepene var rett å slett en lek, egentlig vannvittig moro. Testet både med gammel teip under og uten teip under, endte opp uten teip under til å begynne med for min del. Blir jo også veldig enkelt å teste ut om man trenger en runde eller to ekstra med teip under for å få riktig tykkelse, bare å blåse av og på! Var også veldig lett å justere til grepet med hvor du ville ha logoen også. Er jo litt sær så logoene ble plassert under for min del.

Så absolutt ett produkt jeg anbefaler på det sterkeste så langt, kan jo ikke si noe om hvordan grepene fungerer i bruk enda, men kommer tilbake til det når jeg får teset de litt mer. Prismessig så vil jeg nesten si at pistolen alene er verdt prisen jeg betalte for hele pakken, absolutt noe som kommer til å brukes videre på andre grep også, hvis jeg ikke blir overbevist over kvalitetene til grepene i seg selv.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Test av Pure Grips

Post by furu »

Skal ha meg disse når de kommer med nye farger. Kommer hvite, blå og grønne grep.
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Test av Pure Grips

Post by AkE »

Mine er vel svarte med orange skrift, ser helt greie ut. Men det gjør ikke noe om de kommer med noen grep med litt spenstigere uteseende.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Test av Pure Grips

Post by Kaffekannen »

stemmer det at prisen kun er $49 for 13 grep + pistol?? bare pistolen koster $99 på pure grips hjemmeside. Hva ble frakt på?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Test av Pure Grips

Post by AkE »

Stemmer det ja, kjøpte en medicus swing power meter samtidig og da kom frakten på 30 dollar.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Test av Pure Grips

Post by furu »

Rockbottom har kjørt denne kampanjen i noen uker. Veldig god pris. Regner med at Pure har hatt store lagre av disse sorte grepene og vil selge ut før de lanserer nye farger.
Instagram @christianfuru
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Test av Pure Grips

Post by AkE »

Og så funker pistolen til andre grep også, så pengene er ikke bortkastet selv om man ikke liker de grepene som følger med.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Test av Pure Grips

Post by furu »

Dette funker jo ikke uten kompressor. Hvilken bruker du AkE? Man trenger vel ikke en kjempestor sak? Rimelig fra Biltema eller Clas?
Instagram @christianfuru
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Test av Pure Grips

Post by Golffreak »

Bytter grep idag ved å skjære opp de gamle, skrape av tape, tørke av med white spirit, legge på ny tape og trykke inn nytt grep. Det er jo litt mer jobb enn å blåse av og på vil jeg tro.. Ikke minst så kan du redde de gamle grepene hvis du bare vil legge på mer tape f.eks..

Hvor kraftig kompressor må du ha for å få gjort jobben? Holder f.eks. denne her:
http://www.jula.no/luftkompressorsett-mini-boxy-200055" onclick="window.open(this.href);return false;
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Test av Pure Grips

Post by Kaffekannen »

The Geir har en kompressor til spikerpistol. Antar den fikser biffen

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Test av Pure Grips

Post by veggiss »

Du trenger ikke rare kompressoren, man kan bruke en sånn liten jævel som man bruker til sykkeldekk.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Test av Pure Grips

Post by AkE »

Det stod at de anbefalte minimum 60 psi og maks på 120 psi på instruksjonslappen som fulgte med settet. Brukte selv en gammel haug av en kompressor som ikke klarte å bygge opp så alt for mye trykk og det fungerte det, eneste den slet litt med var å løsne ett par av de gamle grepene som var festet på den gamle metoden. Så tipper du klarer deg fint med en relativt liten kompressor.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Test av Pure Grips

Post by AkE »

Og så må dere kjøpe en innstikksnippel, http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkl ... ikknippel/" onclick="window.open(this.href);return false; den fulgte ikke med.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Test av Pure Grips

Post by AkE »

Golffreak wrote:Bytter grep idag ved å skjære opp de gamle, skrape av tape, tørke av med white spirit, legge på ny tape og trykke inn nytt grep. Det er jo litt mer jobb enn å blåse av og på vil jeg tro.. Ikke minst så kan du redde de gamle grepene hvis du bare vil legge på mer tape f.eks..

Hvor kraftig kompressor må du ha for å få gjort jobben? Holder f.eks. denne her:
http://www.jula.no/luftkompressorsett-mini-boxy-200055" onclick="window.open(this.href);return false;
Skulle holde fint i forhold til det de skriver, 60 psi er vel 4.14 bar.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Zeph
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 169
Joined: 14 Mar 2011, 00:15
Hcp: 11

Re: Test av Pure Grips

Post by Zeph »

Mine Pure-grep har stått på i godt over eitt år no og eg har problemer med å sjå noko slitasje på grepene. Veldig godt holdbarhet i forhold til andre grep med mindre gummi.
woods107
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 05 Sep 2012, 22:01

Re: Test av Pure Grips

Post by woods107 »

Funnet billige grep på finn.no
60 kr pr. grep ved kjøp av mer enn 8 grep. Jeg bytter alltid på alle køllene inkl wedger når jeg bytter selv. Dette for å få så lik feeling som mulig når jeg spiller.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=35205540
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Test av Pure Grips

Post by veggiss »

Kan du drite i snikreklamen din?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply