Ny driver - stor opplevelse

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Ny driver - stor opplevelse

Post by furu »

Har aldri spilt med driver men har prøvd TM Burner og Adams A3 XTD på range. Fikk aldri til de to. Kjøpte for et par uker siden en Nickent 4DX SE og etter et par turer på driving range med den må jeg innrømme en ting - den er absolutt helt utrolig, vanvittig fantastisk :D Lengste gikk så vidt over "sperringen" på vannet ved Fana. Ca.200 meter med rangeball/flyteball. Det er jeg fornøyd med. Og det beste var at jeg etter litt prøving og feiling slo jevnt langt og bra. Herlig å ha funnet en driver som passer til meg.

Nickent er ikke det mest kjente merket i Norge men jeg er imponert av både denne driveren og et jernsett jeg har prøvd.
Instagram @christianfuru
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Ny driver - stor opplevelse

Post by eaglebooger »

Gratulerer med ny Driver :)
Det er godt å finne utstyr som funker, og da har man det gjerne en stund også
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Ny driver - stor opplevelse

Post by stooy »

Jeg fikk litt samme opplevelse med min nåværende driver, Taylormade Superquad R7. Før denne hadde jeg en eldgammel Taylormade driver med senior flex som jeg nektet å gi slipp på fordi jeg klarte ikke å slå med andre drivere. Før jeg fikk oppdaget Superquad da :)
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Ny driver - stor opplevelse

Post by hanso87 »

Det er bra, min første erfaring med min nye driver var ikke så bra..

Kjøpte meg R9 jeg og etter noen baller (sånn 60) på rangen å slo baller med alle køllene så gikk alt bra til jeg tok frem nye R9.. Slo slice etter slice.
Så prøvde å vekte den om til "draw" da ble den bare "tung" og uvant og slo enda mer slice.
Merker bare at det er potensiale i denne kølla og med flere slag, ble slagene jevnere men ikke helt som de var mens jeg hadde FT-i. Når jeg slo litt med min FT-i gikk de HELT rett.. nesten sånn at jeg lurer på hvorfor jeg bytta.

Men etter litt prøving traff jeg meget bra på de siste slagene. så om en stund vil jeg få en solid feeling og kontroll med driveren.
Men for min del så er jeg usikker på hvor mye effekt "draw, fade" funksjonen har å si. Men når slagene går rett er det vel mer å jobbe med. (ble kanskje litt skuffet over draw og fade funksjonen som viser til på nett hvor lett det er. MEN!! driveren er fantastisk i utseende og følelse, trenger bare å få den følelsen hver gang..

Så for min del så ser jeg frem til å bruke flere 20kr på rangen så jeg får slått flere baller så sikkerheten og troen på driveren er klar ved sesongstart.
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Ny driver - stor opplevelse

Post by JanB »

Må jeg få komme med et tips du kan prøve.
Bruk en meget sterk høyrehånd, åpne kølla litt og kjør en knallsterk release.
Med sterk høyrehånd menes at du legger den over enda mer enn vanlig (skru mot venstre og se enda flere knoker). Dette kompenseres med å åpne kølla litt. Når slaget kommer vil du automatisk rette opp kølla pga høyre hånd. Dette gir en eksplosjonsartet release og du vil få lengde samtidig som Draw kommer lettere.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Ny driver - stor opplevelse

Post by hanso87 »

JanB wrote:Må jeg få komme med et tips du kan prøve.
Bruk en meget sterk høyrehånd, åpne kølla litt og kjør en knallsterk release.
Med sterk høyrehånd menes at du legger den over enda mer enn vanlig (skru mot venstre og se enda flere knoker). Dette kompenseres med å åpne kølla litt. Når slaget kommer vil du automatisk rette opp kølla pga høyre hånd. Dette gir en eksplosjonsartet release og du vil få lengde samtidig som Draw kommer lettere.
Takk. Skal prøve dette når jeg er ute på rangen neste gang..
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny driver - stor opplevelse

Post by furu »

Har hatt noen fine driver her nede med 4DXén min. 274 er persen med faktisk lite rull. Flere paa 220-240 meter men er fremdeles for ustabil. Allikevel fantastisk herlig aa ha en driver jeg vet jeg kan slaa bra med. Viktig med selvtillit naar man staar paa tee.
Instagram @christianfuru
Post Reply