Hvilket merke sverger du til?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
golfr
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 16 Mar 2009, 12:11

Hvilket merke sverger du til?

Post by golfr »

Som topic sier så er jeg ute etter hvilke merker medlemmene her inne bruker. Er det et spesielt merke dere synes er bedre enn andre, og hvilket utstyr har du?

Selv spiller jeg utelukkende med Taylormade utstyr, og er meget fornøyd med det, men begynner å lure på om jeg kanskje skal prøve noe annet også :)
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Hvilket merke sverger du til?

Post by eaglebooger »

Hjnaaaa...

Det går litt i berg og dalbaner faktisk.
Men, ifjor gikk det med med mye tid til testing av ulikt utstyr, og jeg fant da ut at Titleist hadde de jerna/wedgene jeg hadde mest lyst på, derfor er baggen min nå rigget med dette :)
Jeg har ikke fått testet Titleist Wooder og Drivere, derfor har jeg ikke kjøpt dette. MEN, jeg har testet meg frem til en Nike 4w som ga meg god lengde og kontroll som derfor er på vei ned i baggen nå.

Som dere forstår, så sverger jeg altså ikke til et spesielt merke, men håndplukker det utstyret jeg føler meg mest komfortabel med.

Det neste kjøpet mitt blir enten driver eller putter... Jeg tror Driver, fordi putting blir ikke hovedfokuset mitt kommende sesong uansett. Jeg har en følelse at det blir en Taylormade Driver ;)
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Hvilket merke sverger du til?

Post by stooy »

Samme med meg som med eaglebooger. Det blir en god miks av utstyr jeg tester og liker.

Før var det slik at jeg også sverget til taylormade, og har egentlig et komplett taylormade sett liggende. Men nå bruker jeg taylormade jern, taylormade driver, taylormade rescue, titleist wedger, titleist putter (scotty cameron), taylormade bag, callaway parably, adidas sko +++

Putteren, wedgene og driveren tror jeg det blir leeeenge til jeg skal bytte, for jeg er så sinnsykt fornøyd med de nå, men jern, bag, paraply og sko blir antagelig byttet iløpet av denne sesongen :)
User avatar
Long-Hit-Wonder
Legende
Legende
Posts: 500
Joined: 28 Feb 2009, 23:21
Location: Telemark

Re: Hvilket merke sverger du til?

Post by Long-Hit-Wonder »

Titleist jern er et must.

liker følelsen i treffet,grepet,vekten og den mer klassiske looken. titleist er nesten som skreddersydd for meg og mitt spill.

wedger bør helst være titleist eller callaway. en modell med gode riller.

drivere er jeg litt mer openminded med. hatt kun 1 callaway driver,resten har vært fra taylormade.

når det gjelder putter så har jeg kun hatt 1 putter i min 10 årige golfaktivitet. en taylormade.
Driver: Taylormade R7 11,5
Woods: Callaway 3W og Ben Hogan 5W
Hybrid: Callaway Edge Tour 2H
Jern: Titleist 735 3-PW
Wedger: Callaway X-Tour 60, Titleist Vokey 52 og 56
Putter: Wilson Vizor
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Hvilket merke sverger du til?

Post by JanB »

Den største utviklingen innen golf de 5 siste årene har vært på golfballer. Det betyr at å finne en golfball du trives med og stoler på er vel så viktig som det å ha et godt jern eller en driver, for ikke å si å ha en putter som er tilpasset den ballen du velger å gå for.
Jeg har testet endel jern, drivere og puttere og funnet ut at det største utfallet av slag gjør jeg ved hjelp av ballen jeg bruker.

For høyhandicappere er det smart med tilgivende køller som har en stor sweetspot og som gir rette slag nærmest uansett hvor du treffer. De former ikke slaget i den samme grad som de med lavt hcp. Dermed oppnår de stor glede av slaget uansett ball og lengde. Når man matcher banens par, har man lite å gå på og må få de fleste slag til å "sitte". Normalt regner jeg 3-5 birdier for å demme opp for noen sleivlag. Det har jeg råd til men må ha resten til å sitte.

Etter min erfaring ligger de største fortjenestene i å finne forholdet mellom golfballe og putter (les nærspill). Kjenner du ballen i denne fasen, scorer du langt bedre enn om du bare går for lange slag.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
golfr
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 16 Mar 2009, 12:11

Re: Hvilket merke sverger du til?

Post by golfr »

JanB wrote:Den største utviklingen innen golf de 5 siste årene har vært på golfballer. Det betyr at å finne en golfball du trives med og stoler på er vel så viktig som det å ha et godt jern eller en driver, for ikke å si å ha en putter som er tilpasset den ballen du velger å gå for.
Jeg har testet endel jern, drivere og puttere og funnet ut at det største utfallet av slag gjør jeg ved hjelp av ballen jeg bruker.

For høyhandicappere er det smart med tilgivende køller som har en stor sweetspot og som gir rette slag nærmest uansett hvor du treffer. De former ikke slaget i den samme grad som de med lavt hcp. Dermed oppnår de stor glede av slaget uansett ball og lengde. Når man matcher banens par, har man lite å gå på og må få de fleste slag til å "sitte". Normalt regner jeg 3-5 birdier for å demme opp for noen sleivlag. Det har jeg råd til men må ha resten til å sitte.

Etter min erfaring ligger de største fortjenestene i å finne forholdet mellom golfballe og putter (les nærspill). Kjenner du ballen i denne fasen, scorer du langt bedre enn om du bare går for lange slag.
Og hvilken ball spiller du med da?
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Hvilket merke sverger du til?

Post by JanB »

Nå har jeg de siste rundene testet Callaway Tour ix
En 4 lags ball som gir god lengde, skjærer igjennom vinden og har en passe nok myk følelse på nærspillet.
Siden jeg spiller med en ProFound Dark Ice putter, passer denne ballen det harde stålet i putteren. Det var litt uvant til å begynne med, men nå kjenner jeg lengden godt.
De kostet € 50 for et dusin, men jeg fikk dem til halv pris.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Post Reply