Nye grep

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
PlayerG
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 318
Joined: 08 Aug 2010, 17:40
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Stavanger
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Nye grep

Post by PlayerG »

halvorsen84 wrote:Golfshopen og Golfhandelen sender med griptape når du kjøper grep, kanskje onlinegolf gjør det samme? :)
Kan bekrefte at det stemmer :) Bestilte også Ping G400 Crossover, slik at det ble gratis frakt :mrgreen:
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Nye grep

Post by LyLu »

Premium grip tape er det beste å jobbe med,og så tykk som den burde være, sånn til neste gang
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Nye grep

Post by Jumper »

Er det Tour Velvet som er standard grep og som anbefales? Grepene på AP2'ene mine har stått på i to år nå, og bør vel skiftes. Har noen Sharpro liggende som jeg tenker å bruke opp på wedgene mine, men er åpen for gode forslag på nye grep. Angrer på at jeg ikke stakk innom Gamola da jeg var i Aberdeen tidligere, men så ikke butikken før jeg kjørte forbi på vei til flyplassen... :(
Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 277
Joined: 06 Jan 2012, 16:48
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Nye grep

Post by Lefthook »

Det med grep er smak og behag, men de bør være rimelig ferske ved anskaffelse. Jeg har vært gjennom mye forskjellig opp gjennom årene...
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Nye grep

Post by liverglimt »

Spiller du mye i fuktig vær så anbefaler jeg halv eller hel cord grep. De blir litt fastere enn helgummi grep.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Nye grep

Post by Jumper »

liverglimt wrote: 24 Apr 2019, 05:43 Spiller du mye i fuktig vær så anbefaler jeg halv eller hel cord grep. De blir litt fastere enn helgummi grep.
Har brukt Sharpro multicompund i mange år, men ser de er borte fra utvalget til Gamola. Får de på Ebay evt. Er godværsspiller, så finner stort sett på andre ting når det regner... :roll:

Noen som har forsøkt grep fra disse? http://www.jlgolf.co.uk/home/4564496142 Nesten for billig... Har mye rart til en liten pris.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye grep

Post by furu »

Har handlet puttergrep fra JL på ebay. Pålitelig. Grei kvalitet.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Nye grep

Post by liverglimt »

Har også handlet flere ting fra JL Golf. Kvalitet.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Nye grep

Post by Jumper »

Kjøpte grep fra Bergen Golfsenter. Fikk med Longridge griptape som var helt gjennomsiktig og veldig klebrig. Er nesten litt tvilende på om den bygger like mye som vanlig griptape. Har tre lag, så la to av den vanlige og ett av det nye. Har neppe noe å si.
Peakation
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 17 Mar 2009, 13:28
Has thanked: 2 times

Re: Nye grep

Post by Peakation »

Har de tre siste åra spilt med skinngrep fra Best Grips (www.bestgrips.com), MicroPerf Leather Golf Grip. Disse koster rundt $20 per stykk, men slites "aldri" ut. De er litt større enn vanlig og jeg har blåst de på med maskeringstape under. Ingen løsemidler! Superenkelt å blase av igjen for bytte til ny kølle eller legge på mer tape. De har en tacky følelse og blir enda mer tacky om de blir våte. Vaskes bare med et vått håndkle om de blir skitne.

Anbefales på det sterkeste om du ønsker grep som varer og varer. Husk at de er litt større enn vanlige grep, det tilsvarer 2-3 lag med tape. Ser ikke for meg at disse trenger å byttes på mange år.

https://www.thegripmaster.com/ lager også skinngrep, men sist jeg sjekket var de hakket dyrere.
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Nye grep

Post by yuran »

Handlet fra Gamola før, veldig ryddig og rimelige priser. Kjøpte Tacki Mac Itomic 2 standard og la på litt ekstra teip på jernkøllene, men synes det blir litt hardt for venstre håndledd og underarm når gummien strekkes såpass. Har ganske stive skaft også som spiller inn her. Vil jeg merke en forskjell om jeg øker til midsize, eventuelt prøver f. eks. Golfpride sine CP2 Pro/Wrap?

Eventuelt andre forslag?
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye grep

Post by furu »

Tacki Mac er ganske komfortable i midsize syns jeg. Føles ikke så tunge. Noen mid blir litt harde.

CP2 er ganske chubby også i normal størrelse. Ville forsøkt et mid før jeg kjøpte fullt sett av dem.
Instagram @christianfuru
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Nye grep

Post by yuran »

Synes Tacki Mac ble litt harde med et par-tre ekstra lag teip. Var et forsøk på å havne et sted mellom standard og midsize. Kanskje midsize med ett lag under for heft blir litt mer 'komfortabelt'.

Skal få testet i hånda og sjekket litt forskjellig.
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
Post Reply