Nye jern - Bertha ryker

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Nye jern - Bertha ryker

Post by furu »

Har spilt med Callaway Big Bertha 06 fra jeg begynte i fjor. Nå har jeg testet litt forskjellige køller og funnet ut at jeg vil ta et lite skritt videre. Super Game Improvement er historie :D Blir litt klumpete, føler at jeg ikke får godt betalt for gode treff og gir veldig høy ballbane. Har noen alternativ på listen. Setter stor pris på om noen har erfaring med disse og kan dele det med meg.

Mizuno MX-200

Ping i10

Adams A4

Taylormade Burner 09

Noen andre forslag? Er ute etter køller med smalere såle og topp enn BB. Game Improvement er vel det de kaller det hos Golf Digest, altså ingen Super.

Har sett på Big Bertha Diablo men de er rett og slett for dyre. Rundt 7.000,- i Norge og rimelig vanskelig å få tak i til en grei pris fra utlandet.
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Nye jern - Bertha ryker

Post by hanso87 »

Jeg har Titlest AP1.. Kjempe køller spør du meg, lettspilte og gir gode resultat når du får sweetspot og føler de går noe lengre kontra X20.

Evt Titlest AP2 som er noe mer vanskligspilte enn AP1. Jeg er titleist fan da, har ikke prøvd så mye annet, men 'MEGET godt fornøgd med AP1
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye jern - Bertha ryker

Post by furu »

Trenger noe som er litt tilgivende så AP2 er ikke et alternativ. Har lest at de lange jernene i AP1 er litt vrien, men jeg bruker hybrider så det burde ikke bli noe problem. Kan se nærmere på dem. De har dem vel hos Bergen Golfsenter.

Jeg har ett stort problem når det gjelder testing - jeg klarer ikke å slappe av og svinge rytmisk når noen står og ser på meg. Greit nok i en turnering, men demo og på range.........der takler jeg det ikke. Får be om et lukket simulatorrom for testing :lol: Trenger litt ro for å være avslappet og få fullt utbytte av det.
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Nye jern - Bertha ryker

Post by hanso87 »

furu wrote:Trenger noe som er litt tilgivende så AP2 er ikke et alternativ. Har lest at de lange jernene i AP1 er litt vrien, men jeg bruker hybrider så det burde ikke bli noe problem. Kan se nærmere på dem. De har dem vel hos Bergen Golfsenter.

Jeg har ett stort problem når det gjelder testing - jeg klarer ikke å slappe av og svinge rytmisk når noen står og ser på meg. Greit nok i en turnering, men demo og på range.........der takler jeg det ikke. Får be om et lukket simulatorrom for testing :lol: Trenger litt ro for å være avslappet og få fullt utbytte av det.
Har samme problemet selv. Blir så stresset. Men de lave jerna. Ap1 kommer med 4-PW + W(50* wedge tror jeg)
Syns 4er jernet er ikke så mye mer vanskligspilt enn feks 6ern. Men er tilvenning selvfølgelig. Men jeg har personlig prøvd vanskligere lave jern. Jeg er meget fornøgd med mine i hvertfall
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye jern - Bertha ryker

Post by furu »

Supertilbud på A4 i USA for tiden. $699 for sett inkl. to hybrider, med på kjøpet får du en A4 FW + 2 stk. Adams Puglielli wedger. Bare funnet det hos gppgolf foreløpig og de kjører fraktpris på $130+. Finner ingen steder å teste Adams i Bergen. Håper noen tar inn i fremtiden.

Husk på at jeg ligger på 26 i hcp hanso87. Du er nok i en annen liga enn meg men jeg skal prøve AP1.
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Nye jern - Bertha ryker

Post by hanso87 »

furu wrote: Husk på at jeg ligger på 26 i hcp hanso87. Du er nok i en annen liga enn meg men jeg skal prøve AP1.
Pr dags dato er jeg det.

Men spilte på 704cb (smidde køller) fra 36 til 24.. Og fra 24 til 14 med AP1. Ap1 er så vidt jeg vet fra hcp 30ish til 15ish sånn til å starte med. Ikke helt nybegynner men heller ikke helt avansert. Anbefaler på det sterkeste.
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye jern - Bertha ryker

Post by furu »

Noen som har prøvd Cleveland CG7 og CG Gold?
Instagram @christianfuru
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Nye jern - Bertha ryker

Post by Fusion »

Skal ha meg nye jern til neste sesong tror jeg, og lurer på et Titleist sett`?

Noe godt og rimelig til en med rundt 10-13 i hcp? (satser på å spille meg ned)
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Nye jern - Bertha ryker

Post by hanso87 »

Fusion wrote:Skal ha meg nye jern til neste sesong tror jeg, og lurer på et Titleist sett`?

Noe godt og rimelig til en med rundt 10-13 i hcp? (satser på å spille meg ned)
Titleist Jern. Da kan jeg som tidligere anbefale AP1 eller AP2. Spørs hvor lettspilte jern du vil ha. AP2 er noe mer vanskligspilt og sies å være fra hcp 0-15 og AP1 fra 15-30. Har selv ap1 og meget godt fornøgd. Men kunne fort tenkt meg AP2 for å ha noe mer å jobbe med, men da hadde vel ikke slagene gått som de går nå. Hør med din lokale pro og prøv Både AP1 og AP2 om du er interesert i ett titleist sett..
Du har og flere andre smidde sett som er mye mer vanskligspilt enn ap2.
Som feks ZB forged og ZM Forged.

Angående rimelige jern så vil jeg si at Nye helsett ikke er så billig i norge, Spess ikke om du vil ha Titleist

Men syke syke Norge. Når Ap1 og AP2 koster 699.99$ (edwinwatts.com) og det er ikke noe forskjell i vekt så er det så sinnsykt at i norge koster AP2 mer enn AP1. Men er jo norge i ett nøtteskall... Evt finner du settet du vil ha kan du jo bestille det fra Usa, men nå er jo ikke dollaren så gunstig lenger.
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye jern - Bertha ryker

Post by furu »

I morgen skal jeg spille en runde og ta med et par demojern. Håper å få svar på hva som passer meg. Er så utrolig mye bedre å kunne gjøre det slik. Å stå inne ved en simulator og liknende passer meg som tidligere sagt ikke.

Et sett jeg ikke har nevnt men som har vært vurdert er nye Big Bertha Diablo. Utrolig mye bedre enn tradisjonelle BB, helt annen type kølle. Prislappen er også en helt annen - ca. 7.500,- i Norge...... De ble raskt strøket fra listen :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye jern - Bertha ryker

Post by furu »

Hadde med i10 7er på ni hull i dag. Herlig kølle :D Hjalp meg til par på 12 og 18 på Fana. Slår helt klart lenger med den (kanskje 10 meter) og har fremdeles fin høyde. Opplevde den som mye mer tilgivende enn jeg trodde. Noe sier at de får selvtillit av å stå over en kølle som f.eks. Big Bertha, jeg føler at jeg får selvtillit når jeg står over en smalere/mindre kølle som i10 og vet at denne treffer jeg med. God lyd og følelse. Alt stemmer egentlig. Tror jeg har bestemt meg.
Instagram @christianfuru
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Nye jern - Bertha ryker

Post by eaglebooger »

i10 er en knall kølle!
Øvrig har jo Cobra knalljern, disse nye SZ virker jo lovende. Billig tror jeg de er også...
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye jern - Bertha ryker

Post by furu »

Har handlet litt. Adams A4 Tech er bestilt. Er ikke sikkert at det er disse jeg ender opp med til slutt men vil prøve dem og ingen i Bergensområdet selger dem. En kamerat i USA anbefalte dem på det varmeste og fikset også en grei pris for meg. Har dem forhåpentligvis til neste helg. Gleder meg voldsomt :D
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17371
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Nye jern - Bertha ryker

Post by kevin »

Tror Adams settet er en god investering. Jeg spillte med Adams idea pro forged i dag under en runde her i Canada. Lånte de av proen,fantastiske køller. Har aldri slått så langt noen gang med jern,og opplevde fantastiske balltreff. Brukte også en 3wood fra Adams noen ganger fra tee,og den var utrolig bra.
Har selv Callaway x-16,som er fra 2005. Er skikkelig sugen på å bytte sett etter denne sesongen,får se hva det blir til,men disse Adams køllene overrasket meg.

http://www.adamsgolf.com/products/irons/pro.php
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye jern - Bertha ryker

Post by furu »

Adams får utrolig mye bra tilbakemeldinger. Har vært mye brukt på Nationwide en stund og kommer nå også på PGA. Går forresten rykter om at Daly har signert avtale med dem. Det viktigste er allikevel alt det positive man kan lese på f.eks. golfwrx. Har prøvd en A4 hybrid før. Litt uvant form men likte den allikevel. Adams sine hybrider - og da spesielt Pro utgaven du ser på men også vanlig A4 - er kjent for å gå rett. Mange hybrider går til venstre fordi de er satt opp til å kurere en slice. Hadde dette problemet med en TM CGB Max. A4'en er rett som en snor for meg.

Andre produkter de har som får mye skryt er A4 driveren og Puglielli wedgene. Speedline serien har ikke fått så veldig bra mottakelse, heller ikke A4 fw.
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nye jern - Bertha ryker

Post by furu »

Postmannen leverte i dag en nydelig brun boks med noen fantastiske golfkøller :D Tok en liten time fra jeg fikk dem til jeg var på rangen. Åpnet kun 7i, tenkte at jeg prøver denne så kan jeg eventuelt selge dem hvis de ikke passer meg. Første sving - 140 meter snorrett. Herlig! Tok 15-20 baller med 7i og 15 med 4h. Fantastiske køller. Hybriden er faktisk i mine øyne enda bedre enn Cobra Baffler. Trodde aldri jeg skulle si at Baffleren ble slått, men nå skjedde det altså. Lyd og utseende er ikke like bra på A4 men herlighet for noen nydelige slag man kan få med den.

Så ble selvsagt alle køllene åpnet og prøvd. Skal innrømme at jeg slet litt med 5i, er tross alt vant til en hybrid femmer. De andre kan oppsummeres med passe tilgivende, god lengde, nydelig lyd og følelse. Var redd for at jeg måtte krype til korset og selge dem men disse blir i baggen.

Har testet Ping i10, Callaway X22 og X22 Tour samt TM Burner. Ingen kunne måle seg med A4. Eneste jeg gjerne skulle testet er Mizuno MX-200 men de skulle vært voldsomt gode for å danke ut A4. At settet kommer med 3h og 4h er perfekt for meg.

Nå selger jeg BB + Baffler settet til spottpris :lol: Må få inn litt penger på golfkontoen igjen....
Instagram @christianfuru
Post Reply