Kjøpe brukt driver

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Kjøpe brukt driver

Post by Sindris »

Heisann! Jeg har spilt golf i 2 år nå. Settet mitt står skrevet i signaturen. Jeg har nå i år, fått til å drive meget bra! Tidligere har driveren min vært en Wilson damedriver jeg kjøpte på XXL, dette kjøpet angrer jeg meg noe i h.. på! Har fått mye høyere svinghastighet, samtidlig som jeg har vokst en del fra sist jeg spillte golf.. Har i år lånt en Big bertha callaway driver i titanium, denne var en drøm å slå med! Er det da denne jeg burde kjøpe, eller bør jeg teste andre også? Si i fra hvis noen her inne selger en slik driver!
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpe brukt driver

Post by furu »

Har du en proshop eller bra golfbutikk i nærheten så sjekk om de har demokøller. SMD har agentur på Cobra, Titleist og Tour Edge. De reiser rundt på demo -- Test Tour

Hvilke flex har skaftet på driveren du låner nå? Loft?
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Kjøpe brukt driver

Post by hanso87 »

En standard herre, som ikke svinger veldig hurtig. holder nok Regular flex i skaftet. Har du en sving hastinghet på rundt 150km/t ca er nok stiff tingen(Ikke ball hastighet). Har du tro/veit at hastigheten i svingen vil øke vil jeg kanskje anbefale Stiff..

Stiff kontra regular er bare at Stiff er noe stivere i skaftet og blir litt mer stiv i en kjapp sving og ikke blir "bøyd" om du fårstår bilde jeg prøver å spake. I en treg sving blir det mindre "piske effekt" så du får kanskje ikke like mye lengde da som en regular flex kølle gir.. Dette er da teori. Hvor mye lengde det evt har å si aner jeg ikke.

Som Furu sier kan du nok spørre proshopen i din lokale golfklubb å prøve noen drivere der. Kan selv anbefale en brukt Callaway FT-i. Meget lettspilt og forgivende, og gir deg forde god lengde.
Meget rimelige priser på Callway FT-i på finn (Feks denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17265097)

Den er og stiff flex så om du har svinghastig het som er nokså kjapp holder dette. FT-i Var min første driver og jeg er strålende fornøgd med den. Min TM r9 er ikke helt som hvordan FT-i var. Men det kommer seg
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
Post Reply