Jernsett av typen acer

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Jernsett av typen acer

Post by Sindris »

furu wrote:Acer er tydeligvis fortreffelige køller, bokstavelig talt. Hvorfor spiller ikke flere med dem? Blir vi bare revet med av pr-maskineriet til de store produsentene?

En annen ting - som er litt på kanten - er om vi skal støtte den kinesiske piratbransjen der de åpenlyst stjeler design og stil på alt fra tannpirkere til romskip. Stjeler ikke disse selskapene som f.eks. Acer ideer utviklet av Callaway, TM og andre store? Jeg er klar over de "direkte" kopiene (spesielt Scotty Cameron, Callaway, TM og Ping) men kloner er ikke i mine øyne stort bedre.

Ja, jeg har prøvd Acer, som jeg nevnte tidligere i tråden.

Hmm. Dette sa jeg litt tidligere og: Køllene som skal være klonet av X-18 TOUR, har blitt testet av svensk TV. Her var det et golfprogram og det var en pro som har testet dem. De testet kvalitet, følelse og mye mer, og før testen begynte hadde de skrevet ned punkter de skulle sjekke. Køllene var helt like på alle punkter, untatt et, der var Acer køllene bedre!

Edit by admin: Unødvendig bruk av store bokstaver.
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
Lynet
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 03 Jun 2009, 15:40

Re: Jernsett av typen acer

Post by Lynet »

Nå var det om du hadde dårlige erfaringer med XP settet ditt jeg lurte på....

Angående Acer eller Hireko golf som firmaet heter så er de ikke fra Kina men et komponent firma som designer og bygger køller på samme måte som Maltby og Wishon (uten samenligning forøvrig).

De har valgt litt forskjellige markedstrategier der Hireko vil ut til folket vil de to andre helst til køllemakere.

Dersom noen skal handle på nett vil jeg anbefale å ta en time med kølletilpasning for å få på plass viktige parametre som lengde,lie,flex,grep størrelse ol.

Grip it and rip it
Driver: King Cobra X-Speed x-Stiff
3-Wood: Callaway big-bertha (kina kopi)
Hybrid: 19 grader Acer XP 905
Jern: Titleist DCI Gold / Acer XP 905 / Ttileist AP1
Putter: Yes
User avatar
Lynet
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 03 Jun 2009, 15:40

Re: Jernsett av typen acer

Post by Lynet »

Her kan man lese mere om de dersom det er av interesse.

http://www.hirekogolf.com/hireko/orderp ... OM_PAGE_15
Driver: King Cobra X-Speed x-Stiff
3-Wood: Callaway big-bertha (kina kopi)
Hybrid: 19 grader Acer XP 905
Jern: Titleist DCI Gold / Acer XP 905 / Ttileist AP1
Putter: Yes
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jernsett av typen acer

Post by furu »

Det er åpenbart at det her er snakk om formidabelt undervurderte køller som rett og slett er fantastiske. Jeg aner rett og slett ikke hvorfor folk gidder å kjøpe kjente merker når man kan få Acer for 1.300,-. Med en anelse sarkasme konkluderer jeg med dette og avslutter en debatt som ikke går noe som helst sted. JEg liker epler, dere liker appelsiner. Det er ikke verre enn det.
Instagram @christianfuru
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Jernsett av typen acer

Post by Sindris »

Svaret du lengter etter har du selv, Furu: Hvorfor kjøper ikke du dem? Tipper det er fordi du ikke har hørt så mye om de, og at du er skeptiske til dem eller lignende ;)
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Jernsett av typen acer

Post by Fusion »

Hmm, her ble det diskusjon gitt.

Jeg siklet lenge etter disse køllene og var veeeldig nær ved å kjøpe dem. Uansett om jeg ikke kjøpte dem, så vil jeg i løpet av min golfkarriere gi dem et forsøk. Det er det det handler om. Skulle ønske en veldig god golfer kunne tatt med seg et glimrende Titleist sett og noen Acer køller ut på en runde for å teste forskjellene.
Jeg tror ikke at køllene er noe dårligere, men jeg tror det er mange som er veeldig optatt av merket. Jeg vedder på at du, Furu, ikke hadde hatt noe dårligere av et Acer sett enn Adams jerna dine. Jeg tror at merker innen golf setter en stor stopper for deg når det gjelder kloner. Om man tar med seg et sett der det står "Acer" og et der det står "Titleist" og går på rangen så tror jeg ikke det bør være store forskjellen, iallefall om man leser diverse reviews. Men om man derimot tenker at køllene er mye dårligere enn de mer kjente merkene, da ber man om å slå dårlig. Dette pågrunn av at golf er et såpass mentalt spill der man er nødt til å stole på køllene sine.
Lynet, du kunne vel ikke postet noen bilder og skrevet litt om Acer jerna dine? Er veldig spent å høre hva norsker har å si om klonene, som i følge "klonepolitiet" skal være endel dårligere bygget og er en kopi av de ekte.
Jeg tror at vi i senere framtid kommer til å se mere fra kølleprodusentene som er kloner nå. Slik var det jo innen dataverdenen før også. IBM var det som gjaldt, mens Dell, Compaq osv bare var kloner. Du ser nå i dag, nå er det de største dataprodusentene plutselig.
Alle har jo forskjellige meninger om dette, og vi får bare bestemme oss for en. Jeg velger å tro at køllene er gode og så får de andre som mener at det ikke er gode køller få ha den meningen. Det er bare å diskutere det videre.
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jernsett av typen acer

Post by furu »

Adams er jo virkelig et av de største merkene man kan kjøpe. Samme med Nickent driveren min. Åpenbart at jeg bare går etter de kjente merkene. TM Kia Ma putteren er også et godt eksempel på at jeg bare følger strømmen.

"Klonepolitet"? Kan vi ikke holde dette på et litt høyere nivå enn det?

@Lynet. Liker måten du først sammenligner Acer med Maltby og Wishon for så å si "uten sammenligning forøvrig". Acer er altså som dem men samtidig ikke. Greit nok.

Acer prøver i mine øyne å plassere seg i komponentmarkedet, ikke klonemarkedet. Komponent er helt klart mer akseptert blant folk. Dette syns jeg blir ødelagt av sammenligninger med kjente merker (...sammenlign med X-22 osv..). De må kunne klare å stå på egne bein. Hvorfor sammenligne seg med de kjente merkene som de er så mye bedre enn? Har de ikke kvaliteter og egenskaper som er gode nok?

Løsning for å teste Acer;
De på forumet som er interessert spleiser på et sett og sender det til en av våre bedre spillere. JanB bor litt langt unna så han står over denne. Etter prøveperioden returneres de og vi taper kun frakt. Andre forslag er å få det eneste (sørgelig nok) norske golfbladet til å teste dem.
Instagram @christianfuru
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Jernsett av typen acer

Post by Fusion »

"Klonepolitet"? Kan vi ikke holde dette på et litt høyere nivå enn det?
Hehe, jeg leste litt om det på et amerikansk golfforum :P. Det er ikke ment til deg Furu, bare så det er sagt!

Ja, det beste har vel vært en test fra norsk golf, men jeg tviler sterkt på at så skjer.
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Jernsett av typen acer

Post by Sindris »

furu wrote:Adams er jo virkelig et av de største merkene man kan kjøpe. Samme med Nickent driveren min. Åpenbart at jeg bare går etter de kjente merkene. TM Kia Ma putteren er også et godt eksempel på at jeg bare følger strømmen.

"Klonepolitet"? Kan vi ikke holde dette på et litt høyere nivå enn det?

@Lynet. Liker måten du først sammenligner Acer med Maltby og Wishon for så å si "uten sammenligning forøvrig". Acer er altså som dem men samtidig ikke. Greit nok.

Acer prøver i mine øyne å plassere seg i komponentmarkedet, ikke klonemarkedet. Komponent er helt klart mer akseptert blant folk. Dette syns jeg blir ødelagt av sammenligninger med kjente merker (...sammenlign med X-22 osv..). De må kunne klare å stå på egne bein. Hvorfor sammenligne seg med de kjente merkene som de er så mye bedre enn? Har de ikke kvaliteter og egenskaper som er gode nok?

Løsning for å teste Acer;
De på forumet som er interessert spleiser på et sett og sender det til en av våre bedre spillere. JanB bor litt langt unna så han står over denne. Etter prøveperioden returneres de og vi taper kun frakt. Andre forslag er å få det eneste (sørgelig nok) norske golfbladet til å teste dem.

Hvordan skal de klare dette, Furu? Da hadde ikke en gang jeg vært positive til disse acer køllene. Når de sammenlignes med X-22 tour osv., viser det jo bare at de er meget gode køller! Hadde de bare skrevet at de er meget gode osv. i beskrivelsen, hadde jeg blitt skeptisk til dem, men nettopp pga. at de skriver at de sammenlignes med dem, testes dem mot dem, og da finner folk ut at det faktisk stemmer.
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
oggiolli
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 01 Aug 2009, 09:18
Location: Oslo

Re: Jernsett av typen acer

Post by oggiolli »

Fikk Acer xp905 levert på døren i går. Beklageligvis er jeg bare GK spiller så har egentlig ingenting å bidra med i diskusjonen.

Iallefall, jeg testet dem i går og de virket veldig solide, riktignok kan en se at utformingen ikke er av samme kvalitet som de store, men hvem bryr seg som nybegynner. Fikk køllene tilpasset min høyde og dette er viktig for meg da jeg er høyere enn normalen.

Sto ingenting om MVA på pakken så håper jeg slipper den biten, men av erfaring dukker det vel opp i postkassen innen et par uker.

Frakten var rask og grei. Bra support da jeg ønsket å legge til en putter på ordren. Ellers bare å spørre om det er noe mer dere lurer på, så kanskje jeg kan hjelpe.

NB. Jeg er links i tilfelle noen hadde veldig lyst å prøve de. Det var forresten en annen god grunn til å bestille på nett: Det finnes knapt linkskøller i butikkene.

.oggi
User avatar
Goofy
Forumvant
Forumvant
Posts: 50
Joined: 10 Jan 2009, 15:57

Re: Jernsett av typen acer

Post by Goofy »

Det er stor forskjell på Acer og Maltby/Wishon. Acer lager køller som er fullt på høyde med de kjente merkene. Ralph Maltby og Tom Wishon derimot designer køller som er "cutting edge" og de ligger i mange tilfeller foran de store merkene hva gjelder teknologi osv.
Maltby/Wishon driver benchmark - Acer,Adams,Nickent dilter etter...
-g-
Post Reply