Jernsett av typen acer

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Jernsett av typen acer

Post by Fusion »

Hei! Jeg kom over noen køller på Nordicagolf som så særdeles billige ut. Der ser jeg at noen Acer X-tour til 1300,- sammenlignes med Callaway X-tour til nærmere 9000,-. De er bygd på samme måte som callaway sine, eneste forskjell er vel at det står Acer istedenfor?

Jeg er på utkikk etter nye jern, og jeg mener dette så meget spennende ut for meg. Har også tenkt på wedgene der inne. Er det noe som gjør disse dårligere enn de "ekte" merkene?

I og med at siden er skandinavisk, så regner jeg med at det de skriver er sant? Om dette er gode køller, hvordan kan folk velge å kjøpe de dyre merkene?

Man har også en returrett der man kan prøvespille køllene på sin egen drivingrange, for så å sende dem inn om man ikke er fornøyd! Fantastisk! Verdt å prøve? :)

Hva mener folket?
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jernsett av typen acer

Post by furu »

Eneste du kan sammenligne med X-22, Burner, Big Bertha osv. er at de etterligner utseendet. Dette kalles kloner og har så vidt jeg vet og har lest meg fram til ingen av de kvalitetene som køllene de visst nok skal tilsvare. Kan sikkert være helt greie å spille med, utstyrshysteriet (meg inkludert) tar jo ingen ende, men som sagt så ikke forvent samme egenskaper eller kvalitet som de kjente merkene.

Det sier seg egentlig selv når man kan få et jernsett som kan sammenlignes med TM Burner for 1.395 SEK.

Når det gjelder wedger så har jeg sett at man får det man betaler for. Dyre wedger (f.eks. Vokey, Scratch) er rett og slett bedre, mye bedre. Dette sier jeg av konkret faktisk erfaring.

At siden er skandinavisk betyr ikke at de gjør noe annet enn å selge billige kinesiske kopier og framstille egenskapene deres fullstendig feil.
Instagram @christianfuru
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Jernsett av typen acer

Post by Sindris »

Furu, gå inn på siden og les litt. Der står det at de har avtaler med de merkene som de hermer etter, og jeg har sett filmer hvor folk tester f.eks driveren, og sier at den var meget bra. De blir enda mer sjokkert når de får høre hva den koster. Har du lest at dette ikke er bra noen plasser, eller bare tipper du det pga. prisen? Hvis du har lest at akkurat disse køllene ikke er bra kvalitetsmessig osv. vil jeg gjerne ha linken. Golfsiden selger ekte Titleist NXT tour, Srixon Z-UR baller og annet, som er helt originalt. De selger også Ogio bager.. På køllene kan man sette inn Golf-pride sine beste grep samt Dynamic gold sine beste skaft. For meg virker dette helt utrolig, og jeg, i likhet med Fusion, skal sannsynligvis handle her..

http://www.golfreview.com/cat/irons/ace ... 40crx.aspx


Legger med denne linken jeg, Furu. Les gjerne kommentarene.
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jernsett av typen acer

Post by furu »

Leste innlegget mitt og jeg er sikkert litt for krass ja.

Hadde noen Acer køller når jeg begynte å spille. Het vel XP tror jeg. Jeg var ikke videre imponert og mener at både Nickent 3DX som jeg prøvde og Big Bertha var mye bedre. Acer var bra på lengde men ga meg ikke den rett følelsen og var kanskje for lite tilgivende for meg. Modellen jeg hadde var typen cavity back som skulle være akkurat tilgivende. Min far har to wedger av typen Professional Open. Helt greie men jeg har prøvd dem og kan si at de absolutt ikke gir like god kontroll som en dyr wedge.

Det jeg mener er at køllene som enkeltstående produkt sikkert er helt greie men at man på ingen måte kan forvente samme kvalitet i spill som produktet de faktisk sammenlignes med. Det eneste som er likt for meg er utseendet. De bruker tydeligvis latterlig mye tid og krefter på å kopiere en kølle. Legger de kanskje mer evekt på at den skal ligne utseendemessig framfor spille likt?

På siden til nordicagolf.se står det;"Klonade golfklubbar skall inte förväxlas med de original som de försöker att efterlikna, även om de är byggda i samma material, har liknande design och inte minst ger samma spelkänsla som originalen." Man kan altså kjøpe T7 Tour Stretch og få en kølle som er helt lik TM Burner og ikke minst spiller like bra. Det er jo da rett og slett helt utrolig at ikke alle spiller med disse rimelige køllene. 1.395 SEK for Burner er jo bra pris, det er ikke til å komme unna. Jeg nekter å tro at disse køllene er like gode som kjente merker.

En ting jeg vet etter å ha lest om kloner er at det lønner seg å oppgradere til bedre skaft enn standard.

Nok en gang - det er sikkert greie køller å spille med. Men jeg nekter rett og slett å tro at de er like gode som sine storebrødre.

Hvis dere er fullstendig innstilt på å kjøpe disse så er det jo ikke noe problem. Kjøp dem, spill med dem. Dere kommer sikkert til å spille bra med dem.

PS! Argumentet med at de selger Ogio bager osv. kjøper jeg ikke. Kan ikke se hvordan det skal gjøre kloner like gode som "ekte".
Instagram @christianfuru
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jernsett av typen acer

Post by furu »

Nå har jeg lest en del om Acer. Funnet noen brukertester og tilbakemeldinger. Mye positivt. De aller fleste er svært fornøyd med hva de får i forhold til prisen. Det som kjennetegner faktisk alle er det er snakk om begynnere, spillere med 20+. Dere to er helt klart unge spillere som kan bli flinke. Vil bare at dere skal vurdere nøye før dere kjøper kloner. Kanskje det ikke er det rette for unge spillere som sikter mot 10-tallet?

Hvis man holder seg unna de aller siste modellene så kan man gjøre skikkelig gode kjøp. Ebay og rockbottomgolf.com er eksempler på steder man finner fjorårets til bra pris. Onlinegolf.no/Bergen Golfsenter sitt tilbud på X-20 til 2.995,- et annet.

Sjekk i klubben deres om noen spiller med Acer og prøv køllene.

Golf er så mye mer enn dyrt utstyr men vi kommer aldri unna at riktig og bra utstyr faktisk hjelper.
Instagram @christianfuru
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Jernsett av typen acer

Post by Sindris »

Man kan altså kjøpe T7 Tour Stretch og få en kølle som er helt lik TM Burner og ikke minst spiller like bra. Det er jo da rett og slett helt utrolig at ikke alle spiller med disse rimelige køllene. 1.395 SEK for Burner er jo bra pris, det er ikke til å komme unna.
Tenker du da på proffene, eller folk som deg?

Proffene; Proffene får vel ikke i nærheten av samme sponsortilbud som de får fra de "storebrødrene" som du kaller de.

Normale folk: Lite kjente køller, folk stoler ikke på de pga. prisen. På hjemmesiden står det at man kan spille på driving range osv. når man har mottat de, og sende de inn innen 30 dager hvis man er misfornøyd! På linken jeg hadde med i forrige innlegg, står det mange kommentarer på et objektivt forum. Ikke en klage / misfornøyd spiller!
PS! Argumentet med at de selger Ogio bager osv. kjøper jeg ikke. Kan ikke se hvordan det skal gjøre kloner like gode som "ekte".
Det viser jo at de får ta inn "originale" varer?
Min far har to wedger av typen Professional Open. Helt greie men jeg har prøvd dem og kan si at de absolutt ikke gir like god kontroll som en dyr wedge.
Ok, er de "dyre" wedgene 700 kroner bedre, eller er det psykisk de er bedre? Kan du si hva som ikke gjør wedgene like bra? Hvis jeg hadde gjort det slik at denne Professional Open wedgen hadde vært klin lik Titleist wedgen eller hva du har, og omvendt, tror du du har sagt at profesisional open wedgen hadde vært best da? Har min tvil..
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Jernsett av typen acer

Post by Sindris »

furu wrote:Nå har jeg lest en del om Acer. Funnet noen brukertester og tilbakemeldinger. Mye positivt. De aller fleste er svært fornøyd med hva de får i forhold til prisen. Det som kjennetegner faktisk alle er det er snakk om begynnere, spillere med 20+. Dere to er helt klart unge spillere som kan bli flinke. Vil bare at dere skal vurdere nøye før dere kjøper kloner. Kanskje det ikke er det rette for unge spillere som sikter mot 10-tallet?

Hvis man holder seg unna de aller siste modellene så kan man gjøre skikkelig gode kjøp. Ebay og rockbottomgolf.com er eksempler på steder man finner fjorårets til bra pris. Onlinegolf.no/Bergen Golfsenter sitt tilbud på X-20 til 2.995,- et annet.

Sjekk i klubben deres om noen spiller med Acer og prøv køllene.

Golf er så mye mer enn dyrt utstyr men vi kommer aldri unna at riktig og bra utstyr faktisk hjelper.
Tusen takk for at du deler dine erfaringer. Tror jeg styrer unna, selv om det ser meget bra ut, og billig! :)
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jernsett av typen acer

Post by furu »

De dyre wedgene er bedre. Bedre riller, bedre kontroll på innspill. Bounce, mykt stål - gudene vet hva det er , men forskjellen er stor. Det er jeg absolutt ikke i tvil om. Jeg spilte litt med min fars wedger og syns de var bra. Kjøpte Vokey og merket betraktelig forskjell. Ja, min mening er at de absolutt er 700,- bedre. Hvis Pro Open wedgen hadde vært klin lik Vokey wedgen så hadde den kostet like mye og jeg hadde sikkert merket at den var like god.

Du mener altså at hvis Acer bare betaler nok så vil proffene bruke dem? Greit nok, jeg er fullstendig klar over at markedsføring og avtaler med toppspillere stjeler enormt mye av de pengene et jernsett koster.

At de tar inn originale baller gjør ikke Acer køllene til gode golfkøller! Det er poenget mitt med den påstanden. Acer kan være bra køller men å ha Srixon og Titleist baller i butikken gjør dem ikke bedre.

Jeg er åpen for å prøve rimelige køller. Jeg spiller tross alt med en Nickent driver til $89 :lol: Mine første svinger tok jeg med Hippo XXL som består av minihybrider (som Cleveland Hibore), et sett til $149. Jeg elsker gode kjøp og det å finne godt utstyr til en god pris. Acer er bra utstyr til meget bra pris men det viktige er - jeg sier det igjen - at de umulig kan være like gode som køllene de er klonet fra.

Du skriver; "Verdt å prøve?", "Hva mener folket?". Du har allerede bestemt deg for at de er supre køller og det er selvsagt helt greit. Min mening - bra køller, ikke like bra som originalene.

Retur-/prøveordningen deres er veldig god. Kjøp og benytt dere av den dersom dere ikke er fornøyd.
Instagram @christianfuru
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Jernsett av typen acer

Post by Fusion »

Du har rett. Jeg kan like gjerne kjøpe et sett med titleist 735cm jernkøller på finn istedenfor.

Når det gjelder driveren så likte jeg det jeg så av en youtube test :).
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jernsett av typen acer

Post by furu »

Vent nå litt og se om noen har erfaring med akkurat det settet dere har sett på. Hvilket av dem er det dere vurderer?

En driver er jeg fullstendig åpen for å bruke lite penger på. Syns folk bruker altfor mye penger på dem. 2.500-3.000,- er helt greit for folk når det gjelder drivere. Å bruke like mye på en putter (som man bruker åtte ganger så mye) er uhørt for mange. Min far har en Toski til 400,-. Faktisk en bra driver.

Ikke baser dere kun på min negative holdning.
Instagram @christianfuru
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Jernsett av typen acer

Post by Sindris »

Nå er jeg plutselig helt positiv til settet igjen! Etter enda mer research har jeg funnet enda flere folk som har testet de! Her ble de køllene jeg og fusion tenker på testet. Sjekk tilbakemeldingene, helt utrolig!

http://www.freegolfinfo.com/forums/tm.a ... 61&mpage=2

Kommer på en 2000 norske kroner på et golfsett som mange mener er minst like bra som Callaway x-20 tour. Da har jeg valgt det beste skaftet samt golf pride tour grep :D
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Jernsett av typen acer

Post by furu »

Syns det er veldig bra at man har mulighet til å velge grep og skaft. Hvilke skaft skal du ha?

Husk at du sikkert må betale norsk moms. Pris på køllene + frakt x 1,25 + gebyret på ca.150,- så har du prisen.
Instagram @christianfuru
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Jernsett av typen acer

Post by Sindris »

Tenkte på true temper dynamic gold og golf pride tour velvet som grep.. Hvis man shopper for over 2300 får man gratis frakt. Jernsettet i seg selv blir vel rundt 2000 med dette grepet samt skaftet, så jeg får vel kjøpe en putter eller noen pakker med baller i tilleg for å få gratis frakt.
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Jernsett av typen acer

Post by Fusion »

Veldig positiv til køllene jeg også. Mange har jo testet disse, og det er mye positivt med dem. Gleder meg til å teste de :).

Satser på at jeg prøver et sett, og at jeg kjøper om ikke alt for lenge.
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Jernsett av typen acer

Post by Sindris »

Fusion wrote:Veldig positiv til køllene jeg også. Mange har jo testet disse, og det er mye positivt med dem. Gleder meg til å teste de :).

Satser på at jeg prøver et sett, og at jeg kjøper om ikke alt for lenge.

Prøver et sett? Hvem sitt da? Ingen som har det i nærheten ffs?
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Jernsett av typen acer

Post by Fusion »

Haha. Liker jeg de ikke, sender jeg dem tilbake. Enkelt og greit...
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Jernsett av typen acer

Post by Sindris »

Fusion wrote:Haha. Liker jeg de ikke, sender jeg dem tilbake. Enkelt og greit...

Aha, ok. Kan tydes slik at du skal prøve de til noen og så kjøpe de ^^
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Jernsett av typen acer

Post by Fusion »

Yey! Nå tror jeg at jeg snart bestiller køllene. Golf timmen på tv4 sverige hadde for noen år siden en test mellom et callaway jernsett og et acer, der resultatet ble at de var like gode på alt bortsett fra en ting og der var acer bedre ;). Hva tror du Sindre?
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Jernsett av typen acer

Post by Sindris »

Fusion wrote:Yey! Nå tror jeg at jeg snart bestiller køllene. Golf timmen på tv4 sverige hadde for noen år siden en test mellom et callaway jernsett og et acer, der resultatet ble at de var like gode på alt bortsett fra en ting og der var acer bedre ;). Hva tror du Sindre?

Go for it! Jeg joiner ;P Sikre kilder på den testen?
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Jernsett av typen acer

Post by Fusion »

Hehe, leste det på nettsiden til nordicagolf :).
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
Post Reply