Golfutstyr til barn

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
neWhouZe
Rookie
Rookie
Posts: 12
Joined: 20 May 2009, 21:51

Golfutstyr til barn

Post by neWhouZe »

Hei.
jeg er rimelig nybegynner innen golf. Har spilt siden i fjor høst, og jeg begynner å bli veldig hekta! Problemet er at tidsklemma gjør slik at jeg ikke får spilt så mye som jeg ønsker. I den forbindelse så har jeg kommet opp med en "masterplan", nemlig å sørge for at min eldste sønn også blir hekta på golf! Da kan jeg med god samvittighet dra oftere på golfbanen, samtidig som jeg får tilbragt litt kvalitetstid sammen med poden :D .

Guttungen er 13 år og 148 cm høy (lav for alderen). Jeg lurer da på hvilke køller som passer for han? Skal jeg gå for juniorsett, eller damesett? Jeg har sett at det fins en del juniorsett som er fra 10-13 år, men det er jo litt kjipt å kjøpe utstyr som han vokser ut av med en gang...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfutstyr til barn

Post by furu »

XXL har ganske rimelig juniorsett, her og her.

Her er litt info om kjøpe golfkøller til junior. Her er info om anbefalt lengde på køllene.

Det er fullt mulig å spille med køller som er litt lange. Anthony Kim er eksempel på spillere som griper ned på skaftet på køllen. 4-5 cm ned går visst nok helt fin, mer enn det er ikke anbefalt.

Dersom du har en proshop eller golfbutikk i nærheten så ta ham med der og la ham prøve juniorkøller. Lett for dem å se om de passer eller ikke. Har de kun dyre alternativ så mener jeg seriøst at du tar mål av køllen som er anbefalt, noterer deg dette og sjekker sportsbutikker. Er for å støtte proshopene men ikke for enhver pris. Har du en XXL i nærheten så sjekk settene deres.