Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by furu »

Hvor handler dere golfutstyret? Jeg har fra jeg begynte med golf handlet så godt som alt på internett. Kjøpt kun baller her i Norge. Nå er golf hobby og prioritet nr.1 og derfor har jeg i det siste henvendt meg til lokale proshoper. Må si at jeg helt ærlig ikke ser forskjellen på å handle der og på internett.

Første proshop;
Skulle kjøpe nytt jernsett. "Har dere noen demokøller?" spurte jeg. Svaret var nei, de hadde nok ikke noe jeg kunne prøve. "3 wood da?". Samme svar.

Andre proshop;
"Har dere demo 3 wood?". "Skal du kjøpe eller bare prøve?" var svaret. "Må nesten prøve før jeg kan si det", tenkte jeg høyt.

Bergen Golfsenter;
Samme spørsmål. Fikk tilbud om å teste på simulator. Sa at jeg ikke er så komfortabel med det. Fikk så faktisk tilbud om å låne med køller ut på bane. Glimrende! Det liker jeg.


Hederlig unntak da jeg fikk låne Ping i10 7er ut på banen på Fana.

Poenget mitt er - hva er forskjellen på å handle uprøvd i proshop og å usett fra USA? Cobra 3 wood til 1.800,- her eller 1.300,- (inkl. moms og frakt) fra USA? Begge like uprøvd. Har lyst til å handle lokalt men får ikke helt den responsen jeg hadde forventet. Har dere lyst på pengene mine?
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by hanso87 »

Jeg har mine fleste kjøp på nett!..
Jeg er litt sånn "imot" proshop jeg. Det er pga jeg er student og prisnivået i Norge syns jeg er meget høyt.
Til tider så har XXL og andre sports forretninger presset prisene på en del av de populære settene ned og gjør konkuransen mot USA mer fornuftig og Handle i Norge blir en større mulighet.

Men når jeg skulle kjøpe meg 2 Spinned milled wedger. Og dollar kursen var på 5.5 Så fristet det lite å kjøpe 2stk for da 1395 pr stk i proshop kontra edwinwatts som solgte for 109dollar pr.
Frakt kom jo seff i tillegg og mva.
109(dollar) x(2stk) x5.5 (kr pr dollar) x1.25 (Mva) = 1495 + frakt for da 2 golfkøller som i Norge ville kostet 2790.
(Nå er jo Dollarn såpass at forskjellen ikke blir like stor)

Etter det har jeg sjekket og funnet ut at prisnivået i Norge er høyt, og jeg har ikke følt den "vennlige" betjeningen når det kommer til å få prøve utstyr, driver osv.

Men jeg har ikke noe problem å handle i proshop om forskjellen er noen får hundrelapper, da vil jeg helst støtte proshoppene, men føler de er så "slemme" på pris. Sett i flere Proshopper som selger Scotty Cameron for 3000kr og når FT-i var ny solgte de den for 4500+++..

Disse produktene kostet da 300$ og 500$. Så i de norske proshoppene jeg har sett har da lagt på en Dollarkurs som er da opp imot 10kr pr dollar. Og da er det nokså høy fortjeneste og ikke lønnsomt å kjøpe i en proshop. (Det er jo logisk, de har frakt, mva + fortjeneste) å legge til. Men når prisforskjellen har vært såpass syns jeg det er ille. Men når pr dags dato er jo differansen mindre.

Tror jeg enda blir av den som kjøper enkelt køller uprøvd. og er det noe jeg er interesert i. Har jeg vært heldig når det gjelder store kjøp Demodager hvor køllene og utstyret har vært mulig å prøve.

Sånn siste kjøp Var når jeg kjøpte meg TM r9.
Norsk proshop. Ca rundt 4000,- uten div medlemsrabatter osv
USA (edwinswatts) 400 dollar = 2500 + mva = 3125 + frakt og toll = ca 3500..
Svensk Proshop (Åpnings tilbud) = 4500SEK med 20% rabatt. 3750 sek.. og med den dagens sek 82nok for 100sek.. 3750 x 0.82 = 3075..

Med andre ord da, jeg kjøper der det er definitvt billigst. Og har ikke butikkene jeg sjekker mulighet til å matche prisene blir det fort USA / andre løsninger.

Nå vil jeg ta ett eksempel som pr dags dato blir helt reelt med frakt og alt.
Sammenligner med Miklagard golf som sier:
"Vi garanterer at våre aksjonærpriser på golfkøller er lavere enn ved bestilling på nettet hos Edwin Watts Golf. Våre priser er opptil 30% lavere!" Dette gjelder da aksjonærer. Noe ikke alle er.

Skal ta ett eksempel med fult utstyr:
Callaway X 22 Stål (sett) (3-pw)
2x Titleist spinned milled wedges (wedge)
Titleist 909 D2 (drvier)
Scotty Cameron, Newport (putter)
Ping G10 Hybrid (Graphite) (Hybrid)

Aksjonær Miklagard pris
Sett - 785 x 8 = 6280
Wedge- 995 x 2 = 1990
Driver - 3245
Putter - 2595
Hybrid - 1220
Totalt: 15 330

Ikke aksjonær Miklagard pris
Sett - 856 x 8 = 6848 (xxl Selger til 5400 om jeg ikke tar helt feil)
Wedge- 1395 x 2 = 2790
Driver - 3599
Putter - 3195
Hybrid - 1335
Totalt: 17 767

Edwinwatts priser i dollar (Dollar kurs 6.332)
Sett - 700
Wedge- 110 x 2
Driver - 400
Putter - 150
Hybrid - 300
Frakt: 87 dollar (ups 3-4 Business Days står det)
Totalt : 1857
Så kommer dagens dollar kurs i tillegg som er på 6,332
1857 x 6,332 = 11 758
Så må mva legges på 25%
11 758 x 1.25 = 14 697kr + tollegbyr på 220 kr eller noe sånt
Totalt: 14 900kr.

DVS.. Det er noen kr billiggere å kjøpe på Inett kontra å være aksjonær i miklagard golfklubb. Men det er få som er det.
Nå kan det jo og nevnes, disse køllene er jo da bare "plukket ut" og muligheten for å få prøvd alle er ikke helt her..

Blir litt feil å bruke grunnlag for X22 når de ikke har sett pris men stykkpris pr kølle som blir høyere enn hva XXL har som utsalgspris..

Men eksemplet jeg skal fremheve er jo da at en vanlig person som ikke er aksjonær vil spare noen tusen kr på inett. Og regner desverre med det er flere brukere som er på bane, prøver køllene og finner ut at disse vil jeg ha og 2 uker etter ankommer de i posten. Dette er jo meget surt for alle som driver norsk butikk. Men prisene på golfkøller har vært lik. Selvom dollaren har økt med opp imot en kr pr dollar siden sist sommer.

Ang eksemplene mine så har jeg brukt lav dollar kurs, for den var til stede nokså lenge før finanskrisa slo til. Men spørs om den blir reel å bruke som grunnlag fremover..

Andre vil og mene det at skal du først bruke over 15 000kr på utstyr så har de 2000kr ikke så mye å si. og enig med det, men er likevel 2000kr som kunne blitt brukt på enda en wedge eller lignende. Pr dags dato er ikke USA altfor stor konkurent når det kommer til det norske markedet, pga valutaen. På små kjøp blir frakten høy og tollgebyret mer merkbart. Men sparer du 2000kr som en enkelt person er det enda 2000 kr spart. Synker dollaren til under 6 iløpet av sommeren eller enda kraftigere blir jo pris differansen enda høyere.

Så for min del. Kommer helt an på produktet og prisen. Men sålangt i alt jeg har kjøpt er alt jeg har kjøpt i en proshop pegger og noen baller..

En siste ting:
Miklagard golf hadde ikke alt av utstyr heller:
Førte ikke noe Taylormade produkter for eksempel..
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by Golf »

I Bergen, der jeg bor, er det Bergen Golfsenter som er klart best.
Demovogner fra Titleist,Callaway,Ping,Nike og Taylor Made. Disse demokøllene kan prøves på simulatorer eller lånes ut på bane. Jeg har lånt masse utstyr med meg ut. Ingen forpliktelser om kjøp.
Dessuten opererer de med nettbutikk med gode priser og har i tillegg prisgaranti i forhold til de andre butikkene som selger golfutstyr i Bergen.

På de andre klubbene er det litt verre. Meland,Fana og Bjørnefjorden kan du låne køller med på range.
På Meland kan du i tillegg få låne alt fra Bergen Golfsenters vogner.
Sotra og Herdla vet jeg ikke, men det har ikke mye utstyr i butikkene. På Bergen GK har de ikke range, så det er ikke så spennende uansett.

Jeg kjøper utstyret mitt litt rundt om kring. Liker å støtte lokale butikker. Uansett om det gjelder fiskekaker eller golfutstyr :)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by Kaffekannen »

Jeg kjøper stort sett utstyret mitt på nett. Det har noe med at jeg ikke trenger det nyeste av det nyeste men jeg liker ikke å kjøpe brukt. På Ebay og amazon blant mange flere kan man kjøpe 2006 og 2007 modeller nå til latterlige priser. Jeg er av den oppfatning at en tm 2006 3w vil være like god og kanskje til og med bedre for meg enn 2009 modellen. Jeg har heller ikke møtt særlig velvilje til testing på proshopper i bergen. Har heller ikke fått hjelp ved forespørsler som forsvarer 50% høyere pris enn jeg får andre steder.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by furu »

Hvorfor kan ikke proshopene gi litt bedre priser til medlemmene sine? Har vanskelig for å forstå at de ikke kan klare å gi 10-15% til medlemmer ved kjøp av noen spesifikke produkter der de har god fortjeneste. En proshop drevet av klubben har i mange tilfeller ingen utgifter til f.eks. husleie, strøm og ansatte. Det bør være rom for noe, eneste problemet må være at de betaler uhørte innpriser på varene.

Nå har jeg funnet meg 3 wood på ebay. Enten Cobra S9-1 (ca.$115) eller Callaway Hyper X ($75), begge + frakt og moms selvsagt. Jeg klarer rett og slett ikke å betale 3-400,- ekstra for å ha noen som sier;"Den koster 1.895,-" og ber meg trekke kortet.
Instagram @christianfuru
W. Axl Rose
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 24 Feb 2009, 11:26

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by W. Axl Rose »

Jeg mener at man bør kjøpe utstyret i norske pro-shoper. Gjør man ikke det så bidrar man til å utrydde pro-shopene i sin helhet slik de er i dag.

Prøver man i en norsk pro-shop og handler på nettet burde man mildt sagt brenne i h******.

Kjøper man noe på nettet uten å prøve det så er sannsynligheten ekstremt stor for at man har 25 i hcp eller ender med noe som ikke passer og da må man jo kjøpe noe annet ganske snart igjen og da blir det jo faktisk dyrere in the end.

Skal man kjøpe noe til 10-15 tusen så er vel ikke den ene tusen-lappen så mye å grine over.

Nei, støtt din lokale pro shop og vær stolt av det.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by Kaffekannen »

W. Axl Rose wrote:Prøver man i en norsk pro-shop og handler på nettet burde man mildt sagt brenne i h******..
Fullstendig enig.
W. Axl Rose wrote:Kjøper man noe på nettet uten å prøve det så er sannsynligheten ekstremt stor for at man har 25 i hcp eller ender med noe som ikke passer og da må man jo kjøpe noe annet ganske snart igjen og da blir det jo faktisk dyrere in the end..
Jeg har riktignok 24 i hcp, men føler likevel jeg har truffet bra med mine kjøp på nettet. Det er mye man kan lese seg til basert på hva man allerede vet om utstyr og sine egne behov. Synes ikke proshopene jeg har forsøkt i Norge har ytt service som forsvarer den sinnsyke prisen. Ikke får man testet køller, ikke får man noe særlig tilpasning og ikke er utvalget spesielt imponerende. Jeg skal ikke dra alle over en kam, men du henviste til min lokale proshop som da er enten Bjørnefjorden eller Fana. Har hørt noe bra om bergen golfsenter, men de virker heller som unntak eller regel.
W. Axl Rose wrote:Skal man kjøpe noe til 10-15 tusen så er vel ikke den ene tusen-lappen så mye å grine over.
Nei, støtt din lokale pro shop og vær stolt av det.
For under 10% besparelse kjøper man selvsagt i nærbutikken. For 30%-70% besparelse kjøper jeg på nett. Jeg er nemlig ikke opptatt av å ha det nyeste av det nyeste. I proshopen finner du stort sett kun årets modell, mens på nett finner man både fjorårets og året før det igjen.

Jeg er dessverre ikke priviligert nok til å betale 4-5000 mer enn nødvendig for mitt golfutstyr.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by furu »

Jeg er enig med deg i stort sett alt Axl. Det eneste jeg ikke er enig i er at det er et problem dersom proshoper forsvinner. De seriøse med god kunnskap, kundeservice og ok priser kommer alltid til å være der. Det er ikke noe stort tap dersom de som priser seg ut av markedet og ikke vil eller kan hjelpe reduserer sortimentet til pegger, baller og hansker.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by Kaffekannen »

Jeg tror faktisk at, som Furu nevner, det er en fordel om de mindre seriøse forsvinner. De dårlige ødelegger faktisk for de flinke. Jeg, f.eks., har et litt anstrengt forhold til norske proshopper basert på egne erfaringer. Hadde jeg møtt på en profesjonell(og nå tenker jeg ift. service og kompetanse - ikke golfferdigheter) når jeg besøkte proshop hadde jeg kanskje hatt såpass utbytte av besøket at jeg hadde valgt å bruke pengene mine i den sjappen.

Jeg har opplevd god service i golfsjappe, men det var i Skottland hvor prisene var på www nivå eller lavere :mrgreen:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
zibiri
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 06 Jun 2009, 21:44
Location: Sandefjord, Vestfold

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by zibiri »

Altfor mange rævva proshopper i norge, med dyrt og dårlig utvalg. Og sett som er fra forrige sesong selger mange til samme pris mens på nettet er det halv pris or less. :?
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by hanso87 »

jeg har handlet smått i proshopper (Baller, handsker, pegger osv).

Men aldri kjøpt en wood, driver, køller der. Dette skyldes når jeg handlet så var prisene så dyre. Men alt mitt utstyr er kjøpt i butikk i USA for det meste når dollarn var på 5kr dollarn.. Men tror det blir en del proshop kjøp fremover om jeg skal ha wedge osv.

Men jeg skal ha meg nye golfsko. Tenker på Adidas tour 360.. Tror disse koster rundt 1800 NOK
Kjøper jeg de på ebay for 130 dollar.. med mva og tollgebyr er de på 1200kr. de 600kr spart er mye for en student.

Feks en wedge. Titleist wedge for 1400.. edwinwatts 110 = 875kr pr dags dato ink mva. så kommer frakt og tollgebyr og da blir det ca det samme, og da er proshop greia for da får man alt med en gang.

Jeg kjøpte min TM r9 i svenskproshop og da fikk jeg mange tips om sving. fikk svingen sjekket og ble veldig overrasket over hvor mye kunnskap de hadde. kjøpte da med god svenskekrone og fikk TM r9 for 3000kr. som student så tyr jeg til andre løsninger når det er snakk om diff på +- 500. men tror ikke jeg skal kjøpe noe dyrt på ens tund. har ikke råd:P
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
zibiri
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 06 Jun 2009, 21:44
Location: Sandefjord, Vestfold

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by zibiri »

Kjøpte akuratt en titleist Vokey Spin Milled 2009 hos http://www.allgolf.se for ca 727 NOK uten moms.


Refererte nå til norsk pris i pro shop 1400 :P
-Olyo- - Mai mål: Etablere hcp: ok - Juni mål: 30 hcp: -
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by Kaffekannen »

Og jeg kjøpte nye sko i dag i proshoppen. Glemte Ecco-ene mine hjemme og de var uansett moden for utskifting så da ble det Footjoy til blodpris etter en del prøving og testing. Absolutt gode sko, men satan så gnagsår svir...
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Lynet
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 03 Jun 2009, 15:40

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by Lynet »

zibiri wrote:Kjøpte akuratt en titleist Vokey Spin Milled 2009 hos http://www.allgolf.se for ca 727 NOK uten moms.


Refererte nå til norsk pris i pro shop 1400 :P
Den får du hos XXL til 999,- og hos golfsenteret i Bergen for 1095,- www.onlinegolf.no

Trenger ikke springe over bekken etter vann.
Driver: King Cobra X-Speed x-Stiff
3-Wood: Callaway big-bertha (kina kopi)
Hybrid: 19 grader Acer XP 905
Jern: Titleist DCI Gold / Acer XP 905 / Ttileist AP1
Putter: Yes
User avatar
zibiri
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 06 Jun 2009, 21:44
Location: Sandefjord, Vestfold

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by zibiri »

Jo fordi xxl og onlinegolf hadde ikke de gradene og finishen jeg leita etter + at onlinegolf er dyre som f*** :P


Kaffekannen: Hørt om gnagesår plaster? :P Ta det på med en gang du merker litt gnissing, og du mer ker ikke en dritt etterpå <3<3 Hadde dødd uten i think :O

Edit by admin: - Banneord aksepteres ikke, - Unødvendig bruk av store bokstaver.
-Olyo- - Mai mål: Etablere hcp: ok - Juni mål: 30 hcp: -
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by furu »

onlinegolf/Bergen Golfsenter er faktisk bra på pris. Hva er de "dyre som f*** på"?

Fana proshop kjører kampanje med 250,- innbytte for dine gamle golfsko.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by Kaffekannen »

zibiri wrote: Kaffekannen: Hørt om gnagesår plaster? :P Ta det på MED EN GANG du merker litt gnissing, og du mer ker ikke en dritt etterpå <3<3 Hadde dødd uten i think :O
Glemte som sagt mine vanlige sko hjemme og kjøpte nye sko på klubbhuset. Hadde derfor ikke plaster tilgjengelig. Hva er beste medisin hvis man først har fått sår.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by furu »

Kaffekannen wrote:
zibiri wrote: Kaffekannen: Hørt om gnagesår plaster? :P Ta det på MED EN GANG du merker litt gnissing, og du mer ker ikke en dritt etterpå <3<3 Hadde dødd uten i think :O
Glemte som sagt mine vanlige sko hjemme og kjøpte nye sko på klubbhuset. Hadde derfor ikke plaster tilgjengelig. Hva er beste medisin hvis man først har fått sår.
Lag en smultring av skumgummi slik at de kan legge det som en ringe rundt gnagsåret. Fest med tape, legg tape over hullet også. Skumgummien blir komprimert når du tar på sko slik at du knapt merker den. Samtidig gir den nok beskyttelse slik at ikke noe kommer i direkte kontakt med gnagsåret.

Jeg har alltid laget disse selv men de kan nå trolig kjøpes på apotek eller kanskje også XXL.
Instagram @christianfuru
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by Keyser »

Har brukt Compeed noen ganger, har alltid med i bag'en. Fåes på alle apotek
</Keyser>
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kjøper dere i proshop, på nett eller sportsbutikk?

Post by Kaffekannen »

Keyser wrote:Har brukt Compeed noen ganger, har alltid med i bag'en. Fåes på alle apotek
Tror faktisk vi har Compeed hjemme. Blir runde i dag og i morgen så det gjelder å behandle beina fint.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Post Reply