Kjøpe brukt putter

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Kjøpe brukt putter

Post by Sindris »

Heisann! Jeg har nå bestemt meg for å kjøpe meg en brukt putter! Jeg har vært innom en mellomstor maxfli putter, 3-ballsputter fra black diamond, enkel putter fra olyo, og en enkel putter fra odyssey. Jeg fant ut at den eneste jeg liker av disse var den helt enkle fra odyssey! Jeg er nesten bestemt på at jeg kun skal ha en enkel putter. Så på scangolf.no sitt bruktmarked, og der fant jeg en SCdt putter, som jeg fikk pruta ned til 600 ,- , trodde dette var noe for meg, men så er jo jeg kresen på puttere, og hørte at det ikke var så mange som fikk til denne.. Bestemte meg da for å ikke kjøpe den.. Jeg ber nå om deres meninger, og hvis noen av dere selger, eller kjenner noen som selger, eller kjenner noen som kjenner noen som selger e.l, kontakt meg ! :)

Hva tror dere om Ping Zing2 putter?
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Kjøpe brukt putter

Post by Sindris »

Tror jeg har funnet min putter! Sjekk denne! http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17537318

Nydelig design + at den ser helt perfekt ut i mine øyne!

Den er nok for dyr, men hvis jeg finner den eller SC newport 1,5 brukt til en grei pris, kjøper jeg!
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Kjøpe brukt putter

Post by stooy »

Jeg er selv fan av helt enkle og greier puttere med klassisk design på putterhodet, så jeg ville absolutt gått for det..

Jeg har scotty cameron putter, og har bestemt meg for at jeg aldri skal ha noe annet, og jeg har prøvd mange puttere opp gjennom årene. Det er en helt spesiell følelse i en scotty cameron putter, og jeg får en fantastisk mye bedre lengdekontroll enn med andre puttere. Dette kan selvsagt skyldes en del placebo-effekt rundt at det er en dyr putter, men det fungerer iallefall for meg.
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Kjøpe brukt putter

Post by Sindris »

stooy wrote:Jeg er selv fan av helt enkle og greier puttere med klassisk design på putterhodet, så jeg ville absolutt gått for det..

Jeg har scotty cameron putter, og har bestemt meg for at jeg aldri skal ha noe annet, og jeg har prøvd mange puttere opp gjennom årene. Det er en helt spesiell følelse i en scotty cameron putter, og jeg får en fantastisk mye bedre lengdekontroll enn med andre puttere. Dette kan selvsagt skyldes en del placebo-effekt rundt at det er en dyr putter, men det fungerer iallefall for meg.

Ja, jeg er enig! Placebo-effekt føler jeg har en stor faktor innen golf. Hvilken Scotty er det du har? Newport 1,5 ?
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 86 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Kjøpe brukt putter

Post by stooy »

Newport 1,5 er det vel ja...? Ja, tror det :) Funker iallefall...
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Kjøpe brukt putter

Post by hanso87 »

Newport 1.5 her og..

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17659985

Den der skal vist være veldig bra den og, og er fra ett konkursbo så bra pris.

Men vansklig å anbefale noe, for hva jeg liker er noe annet fra hva du ønsker.
Jeg hadde en sånn "2ball" stil før og likte det, til jeg kjøpte meg Newport. Problemet mitt er alltid jeg har så dum sving, så hva jeg har hjelper lite, men jo mindre "hode" jo mindre uheldige bevegelser følte jeg.

Fordelen som jeg ser det med en lengre putter er sikte linja som blir mer tyderlig.
Men jeg vil anbefale deg å prøve noen puttere å finn typen putter som du liker. (Teker da på Scotty newport, kontra feks TM Daytona som linket over.) og så prøve litt.

Tror om du kjøper deg en putter og bruker en del timer på putting greenen så blir det nok bedre.
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpe brukt putter

Post by furu »

Jeg har en TM Kia Ma Rossa Daytona. Beste putteren jeg har brukt. Testet Scotty Squareback, Fastback og andre modeller, Rife Aussie, Odyssey Black og en mengde andre. Kia Ma liker jeg klart best. Myk og nydelig følelse. Fungerer glimrende både på lange og korte putter. Hadde en Itsy Bitsy Spider før, den var dødelig fra 1-2 meter men lenger unna enn det så var den litt vrien.

Kia Ma har fått mye skryt på andre forum, f.eks. golfwrx.com. Sies at hadde den vært laget av Scotty Cameron så hadde den solgt i bøtter og spann.

En annen du kan se på er Mizuno Bettinardi C-serien. Går for $99 for tiden. Røverkjøp.
Instagram @christianfuru
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Kjøpe brukt putter

Post by Fusion »

Ligger vel ikke noen macgregor puttere til salgs på finn da?
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Kjøpe brukt putter

Post by furu »

Ser at han ikke har puttere i annonsen akkurat for øyeblikket. Samme person som har denne annonsen. Kan sende en melding og spørre om han har noe.
Instagram @christianfuru
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Kjøpe brukt putter

Post by Sindris »

furu wrote:Ser at han ikke har puttere i annonsen akkurat for øyeblikket. Samme person som har denne annonsen. Kan sende en melding og spørre om han har noe.

Ja, det kan du gjerne gjøre ;) :)
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Kjøpe brukt putter

Post by hanso87 »

Hei..

Kom KANSKJE! ? over en billig Scotty Cameron (også av gamlere slag)

Denne linken

På første bilde står det "Halv pris på alle priser i annonsen" Og i annonsen står det en "scotty Cameron Pro platinum Newport mid slant"

Om den ikke er solgt er den til salgs for 750,-.. Og googlet litt og pro platinum kom i 99 og 01 om jeg ikke tar helt feil..

Så send mail på den kanskje? Lykke til
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
Sindris
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 112
Joined: 01 May 2009, 23:28
Hcp: 11

Re: Kjøpe brukt putter

Post by Sindris »

Ok, tusen takk for hjelp! Tror du den putteren er bra?
Callaway X14
Vokey-wedger SM, 54 og 60
Odyssey 3-ballsputter
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Kjøpe brukt putter

Post by hanso87 »

Det er en scotty cameron newport. samme som meg, bare i annen utgave.. googlet litt. å syns den så fet ut. produkt messig er den nok like bra som de andre, kanskje noen skjønnhetsmerker på den da.

be om bilder evt
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
Post Reply