Ny golfbag - noen billige og gode?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Ny golfbag - noen billige og gode?

Post by Fusion »

Hei! Jeg har tenkt å kjøpt meg ny bag nå som jeg nettop har skaffa meg nye jern. Er det noen gode og billige bagger man kan kjøpe fra USA eller lignende?
Jeg har sett litt på noen forskjellige Ogio bager og syntes de så veldig flotte ut. Noen erfaringer? Jeg vil helst ikke betale noe særlig mere enn 100 dollar :)

Fusion
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Ny golfbag - noen billige og gode?

Post by hanso87 »

Jeg har en bag du kan kjøpe av meg for en hyggelig pris
Denne Det er en grå Olyo bag, eneste grunn til at jeg byttet den ut var for å få en Svar titleist bag. For å ha det meste titleist!

Ang den der, så har den dobbel bæresele så den er behagelig å bruke, romslige rom, og er nokså lett.
Eneste med min er at jeg ikke finner pr dags dato den "posen" til å ha over. Aner ikke hvor den er blitt av. Syns du den er stilig, ta kontakt
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny golfbag - noen billige og gode?

Post by furu »

Regn med ganske heftig fraktkostnad på bag fra USA. Lønner seg faktisk sjelden, men kursen er ganske lav nå så mulig det er verd å sjekke. Frakt kommer vel på $60++ avhengig av selskap den sendes med.

Skulle jeg valgt en bag og kjøpt i Norge ville jeg tatt Nike SQ Tour. 14-delt, ganske lett og bra design. Godt håndtak, bra bærestropper.

Sun Mountain hadde vært mitt andrevalg. Utrolig lett i tillegg til å være vanntett.

Spilte en gang med en som hadde Ogio Grom. Så ut som en veldig bra bag med mange gode løsninger. Ogio har veldig bra bærestropper. Ogio til under $100 er en utfordring. Eneste du kan få er vel Sticks, Sliver og Vaporlite.

Du kan prøve fra England, som f.eks. denne. Litt rimeligere frakt fra England men prisen er i de fleste tilfeller litt høyere slik at det allikevel ikke utgjør stor forskjell i forhold til USA.
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Ny golfbag - noen billige og gode?

Post by hanso87 »

Når du kjøper fra alle land utenom norge kommer MVA på osv.
Eksempel på 100 dollar = 616 nok.
Så kommer det 25% mva på dette = 770 kr Så kommer og et fortollingsgebyr på ca 100kr og frakt. Sjekket på Edwinwatts tidligere at det kom seg på ca 40$ det og. Så du snakker fort 1100kr.

Men om du mente da 100$ som i ca 600kr så er usa et dårlig alternativ.

Har selv denne i helt svart og kjempefornøgd med den. Men noe stiv pris da om du tenker deg fra 600+- (om jeg forstår rett)

Evt en slik bag, ingen erfaring av den, spørs om du liker den. Men ser ut til å være en bra bag for 699. Spørs hvordan du liker det å ha ett eget rom for hver av køllene.. Se link
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Ny golfbag - noen billige og gode?

Post by Fusion »

Takk for veldig flotte svar!

Jeg har sett litt nærmere og det med frakt er vel ikke noe problem?

http://www.tgw.com/customer/category/pr ... Y_ID=11616

Her kan jeg velge om jeg vil få den sendt som en slags gave og da blir ikke frakten på mere enn 9 dollar. Bagen er på salg og har en ganske kraftig redusert pris.
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ny golfbag - noen billige og gode?

Post by furu »

Frakt for en bag fra TGW koster fra $95. Gave betyr bare at den sendes litt pent pakket inn. Du får aldri butikker som TGW, Edwin Watts og Golfsmith til å merke som gave eller med lavere verdi.
Instagram @christianfuru
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Ny golfbag - noen billige og gode?

Post by sumo »

kan anbefale ogios golf bagger på det høyeste.bra kvalitet, og stilig design.masse smarte løsninger som f.eks ZBP(zipperless ball pocket) og woodeè løsningen.egne lommer for wood og driver, samt egne lommer for jerna.
selv bruker jeg standbagen edge 2008 modellen.helt rå bag!litt vanskelig og finne den nå om dagen ser det ut som , men 2009 modellen er det masse av.
du finner bl.a ogio bagger i norge her: http://www.golfsenterbutikken.no/module ... l=1&xid=55

ellers så fins det vel noen amerikanske sjapper som har en del edge.dette er bagen jeg har idag.08 modellen:
http://www.buy.golfusa.com/viewItem.asp ... G&Search=N#
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Post Reply