Tiger Woods Driver

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
farris
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 03 Jun 2009, 14:25

Tiger Woods Driver

Post by farris »

Ikke så mye annet enn en obeservasjon.

Sjekk ut den her:

http://www.pgatour.com/2009/tourlife/in ... index.html

Hvis Tigern har 10grader på driver og har clubheadspeed på ca 120mph.. hvor mange burde da jeg ha? :shock:
Can I have a mulligan?
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Tiger Woods Driver

Post by hanso87 »

hva tenker du på da? clubhead hastighet eller vinkel på drivern.

10* er greit det. Fin vinkel. de fleste drivere er det. Evt opp til 11*. Kvinnedrivere er ofte 13* og oppover.
Tror jeg målte en gang swingspeed(om det er clubhead aner jeg ikke, var ikke ballspedd i hvertfall) på rundt 95 mph. men siden den tid har jeg slått noe roligere, pga prøve å få mer kontroll.

Svinghastigheten er ikke så viktig, bare slå som du slår, en enkel og grei regel er jo høyere ballbane, mindre skru. Så draw + fade blir ikke like store (Slår man en stor slice, så blir det en slice). Evt kjøpe en firkantet driver. De skal vist nøytralisere slagene og jeg har vært veldig fornøgd med min Callaway FT-i. (Den var 10*)
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
Goofy
Forumvant
Forumvant
Posts: 50
Joined: 10 Jan 2009, 15:57

Re: Tiger Woods Driver

Post by Goofy »

Farris: Ditt spm er umulig å svare på.

Men når Tiger velger å gå opp på loft på sin driver så er det for å mer kontroll. Jeg vet ikke eksakt hvor lang driver Tiger har for tiden men han spilte tidligere på driver med lengde 43.5 tomme. Altså en kort driver. Dette også for å øke kontroll !

Når du går i butikken og kjøper en driver så har den gjerne en lengde på 45 tommer og 10 grader loft. En slik driver mener altså Tiger blir for vanskelig (for liten kontroll).

På Memorial traff Tiger 14 av 14 fairwayer på søndagen - mye takket være en driver som han kan kontrollere.
-g-
User avatar
Fusion
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 01 May 2009, 00:01
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Smøla GK

Re: Tiger Woods Driver

Post by Fusion »

Jeg har en damedriver og en herredriver men syntes herredriveren er mye lettere å slå med.
Titleist AP1- Titleist Golf Pride Tour Velvet grip
Callaway Big Bertha Titanium - 10.5 - R-Flex
Odyssey DFX
Titleist Vokey SM 54* og 58*
Post Reply