Tour Chrome eller Oil Can?

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
zibiri
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 06 Jun 2009, 21:44
Location: Sandefjord, Vestfold

Tour Chrome eller Oil Can?

Post by zibiri »

Altså, lest mye rundt for om Tilleist vokey wedgene, og man kan velge mellom 3 finisher. Folk sier altså at med OC som er rusten så vil du kunne få mer spinn på ballen en på en vanlig tour chrome, osv. Men hva sier folka? Er det bare forskjellig "look" eller fungerer oil can på en måte bedre en tour chrome :?: ¨


Confused right now xD !
-Olyo- - Mai mål: Etablere hcp: ok - Juni mål: 30 hcp: -
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tour Chrome eller Oil Can?

Post by furu »

De fikk forskjellig score i Norsk Golfs test (uten at jeg legger for mye i akkurat den). Er ikke sikker på om de hadde forskjellig bounce.

Sjekker du golfsmith.com så ser du at nickel, chrome og oil can scorer like bra. Jeg kan ikke se noe sted at de skal ha forskjellige egenskaper. Oil can vil vel over tid ruste og se gammel ut. Noen liker kanskje det, ikke vet jeg.
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Tour Chrome eller Oil Can?

Post by hanso87 »

helt nye skal de ha samme egenskaper.

Har hørt at de wedgene som ruster skal gi mer spin for de får mer "tak" i ballen. så de funker best når de er rustet litt. Jeg er mest glad i smooth finish
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
zibiri
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 06 Jun 2009, 21:44
Location: Sandefjord, Vestfold

Re: Tour Chrome eller Oil Can?

Post by zibiri »

Ja har også lest at rust gir bedre "grep" i ballen, men hvor mye merker du dette? Vil jo så klart ha det beste men om jeg velger en dritt rusten kølle som ikke jeg hadde merka noe forskjell på sammenlignet med tour chrome, med mit handicap altså ! Men testen i Norsk golf ga jo oil can farlig mye poeng i forholdt til tour chrome, faktisk så fant jo oil can wedge testingen ... :/ Den fikk faktisk mer poeng en tour chrome på alt.

10 er best 1 er værst !
Beskrivelse: oil can poeng / tour chrome poeng.
Følelse: 9,0 / 8,3 <---OMG ?!
Tilgivenhet: 8,7 / 6,7 <---OMG ?!
Presisjon: 9,0 / 8, 3 <---OMG?!
Utseende: 9, 3 / 8,8 .
SNITTKARAKTER: 9,0 / 8,0 .

Såååå mange flere poeng på presisjon og følelse bare ved og ta litt rust på kølla? Noen som har Titleist Vokey elelr har prøvd begge finishene e.l som kan gi et review? =)

Det som er greia er at alle og da mener jeg ALLE norske golfnettbutikker har den i tourchrome only. Så vil jo helst kjøpe fra norge, men hvis det skal være så jævlig stor forskjell på oil can og tourchrome så går jeg heller til sverige ell no. Men hvis ikke så vil jeg ha dritten i hus fort som F !
Last edited by zibiri on 17 Jun 2009, 21:47, edited 1 time in total.
-Olyo- - Mai mål: Etablere hcp: ok - Juni mål: 30 hcp: -
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tour Chrome eller Oil Can?

Post by furu »

Sjekk om køllene har samme spesifikasjoner. Mulig de har forskjellig bounce og at den ene dermed passet bedre under forholdene de hadde.
Instagram @christianfuru
User avatar
zibiri
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 06 Jun 2009, 21:44
Location: Sandefjord, Vestfold

Re: Tour Chrome eller Oil Can?

Post by zibiri »

Det står akuratt det samme på + / - og teksten, bounce/loft muligheter. Eneste som er forskjel er at den ene er oil can og den andre tour chrome.. :/ Very weird, indeed !
-Olyo- - Mai mål: Etablere hcp: ok - Juni mål: 30 hcp: -
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tour Chrome eller Oil Can?

Post by furu »

Man kan få dem i nøyaktig like spesifikasjoner ja, men hvilke var det de faktisk testet?

Noen rutinerte ringrever må komme på banen og hjelpe oss litt her :D
Instagram @christianfuru
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Tour Chrome eller Oil Can?

Post by hanso87 »

når en tester.. å ser på de.. så er oil veldig trolig ny.. (så rustet har ikke kommet)
Så de stiller da nokså likt.

ettersom det er personligtest kan jeg tenke emg at resultatet har blitt der etter grunnet personlige synspunkt.
om du går for den ene eller andre varianten..

uansett kjempebra wedger.

Prøvd Callaway X-et eller annet wedge.. merket ikke noe forskjell på den annet enn loft.. så for oss "dødlige" så er det nok ikke stor forskjell om du først kjøper en rba wedge..
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Tour Chrome eller Oil Can?

Post by Solaar »

Kort svar i farta:

Jeg har testet begge. Har en i Oil Can finsh og tre i vanlig. Jeg merket ikke noen forkjell så min subjektive mening er at det er en smaksak.

Jeg er rimelig sikker på at vanlige golfere som oss ikke merker stor forskjell, og jeg tror heller ikke at proene gjør det. Tror det har mer å gjøre med tillit til køllen du har i hånda. Hvis du liker Oil Can bedre så gå for den.

PS: Jeg har en 52 graders vokey wedge som jeg gjerne kan selge. Den har 8 grader bounce, og er en perfekt kølle å ha mellom sand og pitch. Jeg byttet ut den med en nøyaktig likedan men i vanlig finish enkelt og greit fordi jeg ikke likte finishen, det var et impulskjøp.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Post Reply