Kjøpe golfsett i USA

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Sandnes
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 27 Jan 2009, 16:57

Kjøpe golfsett i USA

Post by Sandnes »

Hei :) reise snart til California og lurte på om nokken hadde gode råd med tanke på kjøp av golf utstyr. Internett vs proshop osv.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kjøpe golfsett i USA

Post by Kaffekannen »

Sandnes wrote:Hei :) reise snart til California og lurte på om nokken hadde gode råd med tanke på kjøp av golf utstyr. Internett vs proshop osv.
Heisann. Det kommer litt an på hva du er ute etter. I California er det, som her, høyere priser i proshopper. Ofte i sammenheng med bedre kompetanse hos de ansatte. Store sportsbutikker har ofte eget personell som kan mye golf. Noen har sågar egne testområder. Det billigste er å kjøpe på nett, og hvis du vet akkurat hva du skal ha kan du bestille på nett og få det levert der du er.

Uansett er prisene latterlige lave sammenlignet med her. Det nyeste av det nye av det mest populær koster omtrent halvparten av norske priser. Ser du etter varer som er fjorårets eller på tilbud kan prisen fort være 80-90% billigere.

Hvor skal du forresten i California?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Kjøpe golfsett i USA

Post by JanB »

@kaffekannen Etter det du beskriver om deg; "..men jeg er ca. 2 meter høy og relativt sterk.", ville jeg bruke en proshop med testmuligheter. Du er ikke akkurat standard og selv om du forteller om dine mål til leverandør på nettet, ville jeg altså ha brukt en køllemaker på jobben.
Legg merke til at jeg bruker køllemaker og ikke PRO. PGA-proer har 7 timers opplæring i tilpassning av køller. En køllemaker har flere års utdannelse.

En ting til: Ikke glem å varme opp skikkelig før du tester køller. Gå gjerne 9 hull. Det er kjempeviktig å være god og varm i muskulaturen.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kjøpe golfsett i USA

Post by Kaffekannen »

@JanB

Nå ga jeg tips til Sandnes om hvilke alternativer som er i California. Selv kjøpte jeg køllene mine(jern) hos en golfbutikk/køllemaker i Inverness. Dette var dessverre før jeg hadde utviklet en stabil sving og han anbefalte meg derfor et relativt rimelig sett som var litt forlenget, litt justert på lie og noe vektjustert(hva nå enn det innebærer). Håper jeg får tatt meg en tur til California i vinter hvor jeg har familie slik at jeg kan få kjøpt et tilpasset sett til noenlunde fornuftig pris.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Sandnes
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 27 Jan 2009, 16:57

Re: Kjøpe golfsett i USA

Post by Sandnes »

Kaffekannen wrote: Hvor skal du forresten i California?
Skal reise litt rundt, men blir nok mest i San Diego. ;)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Kjøpe golfsett i USA

Post by Kaffekannen »

Ok. Så langt sør har jeg ikke vært. Har kjørt strekningen LA til SF noen ganger og det er nydelig. Hvis dere skal på kjøretur anbefaler jeg nordover i California. SF, Bay Area og omådene rundt med bl.a. Napa Valley er helt fantastisk.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Kjøpe golfsett i USA

Post by hanso87 »

Jeg har selv vært i California. Var i LA. Var innom en storbutikk der.. Som solgte bare golfutstyr, husker ikke navnet desverre..

Edwinwatts, mega golf osv?? Sjekk ut om noen er der du er.
I de så store butikkene får du masse hjelp fra selgerene og du kan få en del gode deals der. Jeg har handlet en god del i edwinwatts sine butikker.. Men dog i Orlando..

God tur, håper turen ble fin. Ta turen innom Santa monica osv. bra sted;)
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
Post Reply