Tanker om puttere

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Tanker om puttere

Post by furu »

Ser utrolig mye "rart" hos proffene. Hva syns dere om two thumb grep, svære mallet puttere, bryst- og mageputtere? Burde ikke disse superspillerne klare seg uten alle mulige begynnerhjelpemidler?

Dougherty bruker for tiden (med stort hell) en Odyssey XG #7 med two thumb grep.

Image

Jimenez har også prøvd seg på dette.

Image

Så har du Monty med mageputter.

Image

Garcia med svær Spider mageputter, mangler bare two thumb grepet :lol:

Image

Har sett at mange sier at mageputtere osv. har forlenget karrieren deres eller hjulpet dem til å bli ok med putteren. Hvorfor skal man få lov til dette? Kan man ikke putte så må man leve med det. Jeg mener at det blir helt feil at en som ikke kan putte med en vanlig putter faktisk hevder seg kun fordi han bruker en Balero brystputter.

En annen ting jeg har tenkt på - hvorfor kan kun 1 av 10 proffer lese puttelinjen selv? Hvorfor gjør de det stort sett alltid med hjelp av caddien? Fernandez-Castano er stjerneeksempelet. Han putter aldri før caddien har satt både putter og hele mannen i nøyaktig riktig posisjon. Han er en dyktig spiller men det er nesten pinlig å se på når han skal putte. Lyser usikkerhet av ham.

Jeg har prøvd mange puttere på relativt kort tid. Slår meg til ro med tradisjonell Anser. Hadde en Itsy Bitsy Spider, det var nesten å jukse fra to meter og inn.
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Tanker om puttere

Post by Kaffekannen »

furu wrote:Hadde en Itsy Bitsy Spider, det var nesten å jukse fra to meter og inn.

Sorry kompis, men så opptatt av sportsmansship er ikke jeg. Itsy Bitsy Spider med mageputter, totommelgreie, lasersikte og autokorrigering av feilsving fungerer for meg så lenge jeg får ballen i hullet oftere enn nå.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Tanker om puttere

Post by furu »

Er det ferdighet som skal få ballen i hullet? Eller er det utstyret?
Instagram @christianfuru
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Tanker om puttere

Post by Kaffekannen »

furu wrote:Er det ferdighet som skal få ballen i hullet? Eller er det utstyret?

Det tror jeg du vet mest om. Du putter jo mye mer enn meg :mrgreen:
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Tanker om puttere

Post by stooy »

Det er vel en kombinasjon av begge deler da. En helt ordinær putter nå til dags ville jo også blitt sett på som juks for 30 år siden, så utviklingen av golfutstyr i seg selv er jo også en faktor her...
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Tanker om puttere

Post by eaglebooger »

Tja... Jeg mener at en putter skal gi selvtilitt. Hvordan den ser ut er for meg likegyldig egentlig... Personlig putter jeg dårligere med 2-thumb grep, og ser derfor på min egen putter som juks i forhold til 2-thumb... Dersom alle følte det samme som meg da :)

Men nei, det er så mange andre faktorer i golf, at utstyret er med på utviklingen ser jeg på som bare positivt! Det skal være gøy for massene, og samtidig utfordrende for proffene, og slik er det etter min mening

Skal vi nekte Quiros å bruke driver bare fordi han driver ut de andre med hybriden sin?
Post Reply