X-Hot vs X2-Hot Woods

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Fossi
Forumvant
Forumvant
Posts: 59
Joined: 11 Sep 2013, 17:06
Hjemmeklubb: Byneset Golfklubb
Location: Trondheim

X-Hot vs X2-Hot Woods

Post by Fossi »

Jeg var på Callaway demodag der jeg fikk låne en X2 Hot 4 wood. Jeg har en 3 wood fra Nike fra tidligere som jeg ikke får helt dreisen på. Det er jo ikke noe feil med denne, men jeg fikk svært gode resultater med X2 Hot. Jeg har og X hot hot hybrid og driver som jeg liker svært godt. Så til spørsmålet, jeg kan kjøpe en helt ny X Hot 4 wood til 1100kr eller en X2 Hot til 1800. Hva er forskjellen på disse to? Og vil jeg merke noen forskjell? Jeg ønsker jo gjerne å spare 700kr, men hvis det blir med en bismak så sparer jeg heller de pengene et annet sted. Noen som har testet disse to mot hverandre?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: X-Hot vs X2-Hot Woods

Post by furu »

Spar pengene. X Hot er like god. Finner du dem på tilbud er valget enkelt.
Instagram @christianfuru
Sonics23
Rookie
Rookie
Posts: 24
Joined: 24 Feb 2012, 19:09
Hcp: 5,0
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times

Re: X-Hot vs X2-Hot Woods

Post by Sonics23 »

Nja... Kjøpte X Hot 4 wood forrige sesong og visst var den bra men i år nylig var jeg på Callaway demo og det fastnet en X Hot2 3 wood i fingrene på meg. Det har jeg ikke angret på, ballen går som en ballistisk missil -:) Begge er gode kjøp, men test skaften nøye, her var det forskjell syns jeg...... Supert alternativ til driver....
In the bag
Titleist 915d2 driver Graphite Design Tour DI 6 S
Titleist 816 Evenflow 5,5
Utility Titleist T-MB 4 Graphite Design Tour DI 85 R
Ping i210 5-9
Titleist sm 6 46, 52, 56 F Grind
Scotty Cameron Squareback
Å en masse baller -:)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: X-Hot vs X2-Hot Woods

Post by furu »

Så godt som - om ikke fullstendig - umulig å forbedre effekten i forhold til det de klarte med X Hot. Tidlige modeller av X Hot var langt over grensen for hva som er tillatt. De klarte å skvise den innenfor. Det er bare ikke mulig å gjøre den hottere.

Project X Velocity i X Hot var et veldig bra skaft. Faktisk litt lavere kickpoint i årets Aldila i regular flex. Samme i stiff. Vekten er omtrent identisk, 1-2 gram variasjon (husker ikke hvilket som er tyngst). Høyere torque i PXv i fjor.

Det er drivererstatning ja :) Ingen tvil om det.
Instagram @christianfuru
Post Reply