Royal Golf Wedges.

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Kvikklunsj
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 06 Oct 2014, 15:24
Hcp: 28,5
Hjemmeklubb: Holtsmark

Royal Golf Wedges.

Post by Kvikklunsj »

Ser etter nye wedger, og lurte derfor på om noen hadde erfaringer rundt Royal Golf sine wedger. Jeg ser de er billig og derfor interessante, men om de går under kategorien du får hva du betaler for må jeg revurdere det.
Noen med erfaringer der ute?
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Royal Golf Wedges.

Post by liverglimt »

Nettopp regrippet en bag for en kunde. RG wedgen ble ikke byttet grep på fordi den er alt for lett. Dette er en 58 grader som bør ha en svingvekt på minimum D4, denne er C5.

Har du ikke råd til ny wedge for 1000-1300 kroner per stk så let etter noe brukt. :)
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Royal Golf Wedges.

Post by GolfMickey »

De er ikke bra . Du får det du betaler for. passer bare for nybyggere, bruk heller litt mer penger å få kvalitet.
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Royal Golf Wedges.

Post by Golfspilleren »

Du får definitivt hva du betaler for.
Velg hva som helst annet.
Kvikklunsj
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 06 Oct 2014, 15:24
Hcp: 28,5
Hjemmeklubb: Holtsmark

Re: Royal Golf Wedges.

Post by Kvikklunsj »

Takk for svar, da går vi for noe annet.
Royalgolf
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 01 Jul 2011, 14:40
Hcp: 11
Hjemmeklubb: Drøbak

Re: Royal Golf Wedges.

Post by Royalgolf »

Viser til innlegg vedrørende våre Royal Golf wedger. Vi har til orientering, for de som følger Golfsnakk, solgt et sted mellom 2 og 3 000 Royal Golf wedger i løpet av de siste tre årene. Spesielt våre Royal Golf wedger som koster kr. 279 for 1 stk eller kr. 699 for 3 stk er svært populære. Dette er wedger som gir god spinn. Vi har nesten daglig kunder inne på lageret vårt som kjøper disse etter anbefaling fra golfvenner. Vi gir 4 ukers full returrett med pengene tilbake garanti på golfkøllene vi selger, selv om køllene brukes og testes ut i disse ukene. Vi selger også noen langt mer enkle wedger, som passer til nybegynnere. Disse wedgene koster kr. 139 pr. stk og er beregnet for nybegynnere (vi vet ikke om det er disse wedgene som kommenteres ovenfor, eller våre svært populære dyrere wedge modeller). Til dags dato har vi ikke fått en eneste wedge i retur. Vi har heller ikke mottatt en eneste klage fra noen av våre veldig mange kunder som har kjøpt disse wedgene. Vi stiller oss derfor svært undrende til de svært negative kommentarene som framkommer i innleggene ovenfor. Vi har også fått golfspillere til å teste ut våre wedger, og tilbakemeldingene har vært entydig positive. Dette selv blant spillere med handicap under 10. Nærmere om denne testen finnes på http://golfprat.no/2014/09/02/test-av-r ... 60-wedger/ . De personene som har testet køllene har gjort dette med fullt navn og har gitt sin beste vurdering av køllene, både av positiv og negativ karakter. Da vi synes "Kvikklunsj" faktisk fortjener å teste ut våre wedger er vi villig til å gi "Kvikklunsj" en Royal Golf wedge vederlagsfritt. Vi vil også dekke eventuelle porto kostnader. "Kvikklunsj" kan bare ta kontakt med meg på christoffer@golfhandelen.no så sender jeg deg en av våre beste Royal Golf wedger i posten. Vi er for vår del overbevist om at du vil bli svært positivt overrasket over kvaliteten. Mvh www.golfhandelen.no v/Christoffer Martinsen.
Kvikklunsj
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 06 Oct 2014, 15:24
Hcp: 28,5
Hjemmeklubb: Holtsmark

Re: Royal Golf Wedges.

Post by Kvikklunsj »

Hei Christoffer.
Da har jeg sendt deg en mail og gleder meg til og både teste og vurdere deres Wedger.
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Royal Golf Wedges.

Post by TJW »

Veldig bra Christoffer/RoyalGolf! Får meg faktisk til å vurdere å bare bestille meg ett par stykk selv for test med en sånn kundebehandling. Tommel opp!

Bra dere er aktive og følger med, og håper @kvikklunsj tar seg bryet med å skrive noen ord om wedgene både etter første test og etter litt tid..

TJ
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Royal Golf Wedges.

Post by Golfspilleren »

Jeg synes Liverglimt beskriver problemet ganske greit med sin forklaring om svingvekt.
Men hvis 2000-3000 har kjøpt den, merker de sikkert ikke dette.

Setter også pris på at Golfhandelen svarer sine kunder på sosiale medier, selv om de kommer med påstander som ikke kan motbevises :-)
Royalgolf
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 01 Jul 2011, 14:40
Hcp: 11
Hjemmeklubb: Drøbak

Re: Royal Golf Wedges.

Post by Royalgolf »

To stk Royal Golf wedger, en på 52 grader og en på 60 grader, sendes i posten til "Kvikklunsj" i morgen. For oss er det bare hyggelig om han også kommer med noen tilbakemeldinger på hvordan han oppfatter wedgene. Vi er alltid åpen for tilbakespill fra våre kunder, eller andre interesserte, dersom det er ting vi kan gjøre for å forbedre våre produkter. Mvh Christoffer/www.golfhandelen.no
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Royal Golf Wedges.

Post by liverglimt »

Svingvekt er følelse. Den wedgen jeg ikke regrippet er en RG 40, 58 grader, tror det stod pure Forged på den.

Kunden kjøpte en Miura K-grind. Helt annen prisklasse og starten på en god bag til kunden!
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Royal Golf Wedges.

Post by Golfspilleren »

Det er vel ikke mulig å lage "pure forged" wedger og selge de for rett over 200-lappen, Liverglimt?
Designet ellers i RG sin katalog er myntet på kopi av andres design, så wedgene er vel også det.

Det virker uansett som køllene er pop, så kundene er vel fornøyde.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Royal Golf Wedges.

Post by furu »

Bransjen må tåle at folk kjøper en billig inngangsbillett. Det er lite trolig at det ødelegger deres golfopplevelse, og forhandler av langt dyrere produkter har en fremtidig kunde. For de som begynner med RG går fort videre til noe bedre. Omfavn muligheten til å få flere aktive golfere.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Royal Golf Wedges.

Post by liverglimt »

Jeg mener bestemt at dårlige køller ødelegger for nybegynnere. Uavhengig om det heter hipp eller happ.

Kopi? Jeg har aldri nevnt det. Hva koster stål? Hva koster det å støpe køller? Pure betyr kanskje en gangs støp?
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Royal Golf Wedges.

Post by GolfMickey »

Når man er i vurderings sonen om man skal begynne eller ikke er det greit og begynne med disse eller wilson sine. Man når man er i gang og har nogenlunde dreisen på det , bør man bytte til et dyrere ett til ca 5 k, eller så kan det sende spillet i feil retning, man blir rett å slett ikke god på nybygger køller så enkelt er det
Royalgolf
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 01 Jul 2011, 14:40
Hcp: 11
Hjemmeklubb: Drøbak

Re: Royal Golf Wedges.

Post by Royalgolf »

Vi kan dele litt av vår erfaring på dette, da vi selger svært mange nybegynner sett. Vi anbefaler alle kunder hos oss som er usikre på om golf er noe de vil satse mye på, å starte med våre Royal Golf sett, og gjerne også kun et halvsett. Dette er etter vår mening en billig og god inngalg til golfspillet. Kunder som er veldig bestemt på at de vil satse en god del tid på golf, og har økonomi til det, anbefaler vi gjerne å kjøpe et av de mange svært pent brukte merkevaresettene som vi selger eller et helt nytt merkevaresett. Da sparer man fort endel tusenlapper. Vi opplever at mange som har kjøpt våre Royal Golf sett spiller seg ned i handicap til 20 - 25 og at de da kommer til et punkt hvor de ønsker køller som i større grad kan være med på å forme spillet deres. Dette er nok en veldig naturlig utvikling. Vi tror for vår del at det er svært positivt for golfsporten som sådan at det også finnes muligheter for en billig inngang til spillet også ved valg av sitt første golfutstyr. Det er vel dessverre slik at frafalls prosenten på spillere som begynner på golf er høy. Selv om det er en veldig subjektiv vurdering, er vi ganske sikker på at frafallsprosenten ikke har noe med om køllene er av den billige eller den dyre sorten. Årsaken er nok heller at mange som start med golf ikke benytter nok tid/penger på en god pro som kan rettlede i spillet slik at man kommer opp på et nivå som gjør at det er gøy å spille. Mvh Christoffer / www.golfhandelen.no
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Royal Golf Wedges.

Post by Gundersen »

Royalgolf wrote:Det er vel dessverre slik at frafalls prosenten på spillere som begynner på golf er høy. Selv om det er en veldig subjektiv vurdering, er vi ganske sikker på at frafallsprosenten ikke har noe med om køllene er av den billige eller den dyre sorten. Årsaken er nok heller at mange som start med golf ikke benytter nok tid/penger på en god pro som kan rettlede i spillet slik at man kommer opp på et nivå som gjør at det er gøy å spille. Mvh Christoffer / http://www.golfhandelen.no
Jeg "sendte" hele familien på VTG kurs i våres, og de ble bitt ( enn så lenge ) jeg kan til en viss grad gå sammen med de og forklare noen grunnleggende prinsipper, samt fortelle de "ikke sånn men sånn" osv, osv.
Men jeg er helt enig i at om dette skal fortsatt være en hobby de skal ha glede av, så vil jeg absolutt involvere en pro, som pedagogisk kan veilede de videre til gleden ved golf.
Beklager avsporingen fra topic, men følte det var riktig å understreke mye av grunnen til frafall.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Royal Golf Wedges.

Post by liverglimt »

Royalgolf wrote: Årsaken er nok heller at mange som start med golf ikke benytter nok tid/penger på en god pro som kan rettlede i spillet slik at man kommer opp på et nivå som gjør at det er gøy å spille.
Veldig interessant vinkling. Hvem har mest bruk for en pro? Spiller med HCP 36 eller 6?

Jeg skjønner at nybegynnere ikke vil bruke masse penger, derfor anbefaler jeg 3-6 køller til å starte med istedet for å kjøpe ett "komplett sett" for samme pris.
runema
Rookie
Rookie
Posts: 29
Joined: 07 Jul 2015, 20:11
Hjemmeklubb: Sorknes

Re: Royal Golf Wedges.

Post by runema »

Hei. Jeg har i min eneste post så langt, nevt at jeg har et gammelt "no name" sett. Spilt i 3 uker og kan vel si at jeg har blitt bitt av basillen. Fikk låne en hybrid, 6, 7 og 9 jern av type Royal Golf. Hadde 9 hull i går og det var en utrolig følelse positivt å spille med RG køller kontra de jeg har nå. Mulig tilfeldigheter, men spilte 9 hull på 44 slag kontra ca 50 med det andre settet. Det jeg lurer på er om dersom jeg kjøper RG utstyr, holder det flere sesonger for meg både på kvalitet og evt ned i HC? Det blir jo litt slik at kjente merker (Nike, Ping m.m) øker litt av selvfølelse og kvalitet? Jeg har uansett ikke noe dårlig opplevelse av RG den ene runden jeg prøvde noen køller. :-)
Royalgolf
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 01 Jul 2011, 14:40
Hcp: 11
Hjemmeklubb: Drøbak

Re: Royal Golf Wedges.

Post by Royalgolf »

Veldig hyggelig å høre at du har hatt en positiv opplevelse av å spille med våre Royal Golf køller. Som nevnt i vårt innlegg over er det vår erfaring at spillere har stor glede av Royal Golf køllene til de når et handicap rundt 20 - 25, uten at det her er mulig å gi noen fasit. Det tar jo ofte noen sesonger å komme ned på et handicap på 20 - 25, så vi mener absolutt du vil kunne ha settet et par sesonger. Dette med selvfølelse er naturligvis subjektivt, og mange vil nok føle seg mer komfortabel med å spille med et av de kjente settene. Men, med et dyrt utstyr er det kanskje vanskelig å skylde på køllene om en spiller dårlig? Vi ville heller trodd at selvfølelsen økte dersom en har en god runde på køller som koster en brøkdel av det medspillerne har. Dersom du velger å kjøpe et Royal Golf sett så bare ta kontakt med oss og vi vil sørge for å gi deg best mulig råd på veien. En spesiell ting med våre Royal Golf sett er at vi kan tilby disse i ulike lenger (standard lengde, + 1/2 tomme og + 1 tomme). Det er ikke mange billige sett hvor en kan få dette valget. Uansett valg du gjør så ønsker vi deg lykke til med golfspillet ! Mvh Christoffer / www.golfhandelen.no
Post Reply