Spikes

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
Tja
Rookie
Rookie
Posts: 13
Joined: 24 Mar 2014, 20:39
Has thanked: 1 time

Spikes

Post by Tja »

Kjøpte nye Ecco golfsko med spikes i høst for å få bedre feste på våte høstbaner. Skoene var fine de, men spikesene slites jo fort ned og jeg går vel også litt skjevt slik at noen slites forere enn andre. Men det er jo helt håpløst å få løsnet de og få skiftet de. Jeg har en gammel spesialnøkkel til formålet, men får ikke løsnet mange av de. Er det noen som har noen gode råd? Cola hjelper jo på rust, men dette er jo plastikk.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Spikes

Post by kevin »

Zalo :) Ellers er min erfaring at man må bør bytte før de blir så slitte at de er vanskelig å få av, men det hjelper ikke deg akkurat nå.

Bruk evt en tynn type tang og prøv å få tak med den og vri rundt
User avatar
PlayerG
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 318
Joined: 08 Aug 2010, 17:40
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Stavanger
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Spikes

Post by PlayerG »

Ofte har det samlet seg småstein nederst i hullene du fester spesialnøkkelen i. Disse fjernes lett med en binders.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Spikes

Post by Pepper »

Vi har vel alle strevd med nedslitte spikees som det er vanskelig å få skrudd ut.

PlayerG har klart et poeng, hullene må renses. Når det heller ikke hjelper har jeg klart det med trikset Kevin nevner, bruke en liten tang og vri rundt.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Spikes

Post by eivaan »

Jeg har for første gang (denne sesongen) spilt med ecco sko uten spikes, kommer ALDRI til å kjøpe sko med spikes igjen. Utrolig slitesterke knotter, skoene er utslitt lenge før knottene...har heller ikke hatt problemer med dårlig feste, har 2 par biom hybrid2 som jeg bytter på etter hver runde. Anbefales på det sterkeste :)
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Spikes

Post by Gundersen »

Og helt ubetydelig sliten etter runden. Har sågar glemt å skifte før jeg har satt meg i bilen ved et par anledninger.
Ecco er utrolig gode golfsko.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Spikes

Post by liverglimt »

Bruk trykkluft for å fjerne sand og skit i spiksene så blir de lettere å få av.
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Spikes

Post by JonasB »

Bruker ECCO sko og de er så ålreite at det og er hverdagsko. Sitter bra på is og.
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
User avatar
PlayerG
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 318
Joined: 08 Aug 2010, 17:40
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Stavanger
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Spikes

Post by PlayerG »

Jeg skiftet spikes på skoene i dag, og som vanlig ble det utfordrende å få av alle gamle spikes :P



Fant en veldig god løsning på youtube. Brukte en 3 mm drillbit til å gjøre de ødelagte hullene dypere, og det fungerte helt supert :D
HalaMadrid
Rookie
Rookie
Posts: 11
Joined: 14 Apr 2016, 23:16

Re: Spikes

Post by HalaMadrid »

YouTube har svaret på alt :)

Vurderer innkjøp av sko snart selv også, men tror jeg går for uten spikes. Ecco høres da ut som ett fornuftig valg?
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Spikes

Post by Gundersen »

HalaMadrid wrote:YouTube har svaret på alt :)

Vurderer innkjøp av sko snart selv også, men tror jeg går for uten spikes. Ecco høres da ut som ett fornuftig valg?
Har begge deler, men bruker mine Biom Hybrid fra Ecco mest. Glemmer at du har på golfsko når runden er over. Føler at grepet mot underlaget er godt nok. Tredje sesongen med spikeless fra Ecco. Bruker kun sko med spikes når det er veldig vått. Tror kanskje det er mest mentalt, spikeless fungerer sikkert ok da også.
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Spikes

Post by dirtyzecret »

De dere Kharma knottene eller hva dem heter, som er sånn slim lock, standard spiksene på blant annet Nike og Ecco er de værste drittspiksene noengang!
Disse slites utrolig fort og er de eneste jeg flere ganger har måttet borre ut med drill!
Man får ikke tak i dem med tang, pluss at de er så myke at man bare drar dem fra hverandre uten at de løsner...
Post Reply