Nike Vapor Fly [Photoblue]

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by GolfMickey »

Nytt år og nye utstyr så det er bare å kjøre på med årets nyheter! Sesongen er snart her gitt, denne tråden gjelder Nike's nyheter. I år skal vi ut å fly!

Nike Vapor Fly kommer til USA 22 Januar, til Storbrittania kommer det 29 Januar. Til Norge kommer det 12. Februar.

Årets tema er blått, eller som de kaller det Photoblue, de beholder også noe av volt delen, så iår kjører Nike fargerikt.

Dette inkluderer ny Drivere, Fairwaywoods, Hybrider og Jernkøller.

Køllene skal gi høyere utgangsvinkel på slagene og dermed mer lengde, dette er ett sluttprodukt etter mange års erfaring ifølge Nike.

Alle driverne er stillbare fra 8,5 til 12,5 grader som de pleier.

Her er Nike Vapor Fly Drivern, beste allaround drivern vil jeg tippe, gamle Speed forsvinner.

Image

Nike Vapor Fly Pro for de aller beste

Image

Nike Vapor Flex 440, som kan stille på for å endre spinn og andre morro ting. Denne kommer ikke før 1 Mars.

Image
i

Så var det Fairway wooder, 5 blir det, disse fins i 3 (13,15 eller 17grader) ,5 (19 grader) og 7 (21 grader)
Image

Hybrider blir i 3,4 og 5 i grader blir det 20,23 og 26. Meldes også om helt ned til 12-14 grader her var det litt forvirrende info.

Image

Tilslutt Jernkøllene, her kommer det 2 nye serier, Vapor Fly og Vapor Fly Pro, Pro og Pro Combo blir det samme i år, mens de populære Vapor Speed jernene forsvinner helt.
Fly Pro med svart finish, Fly med volt logo, Fly er den mest tilgivende av disse.

Image

Fly
Image


Fly pro med mørk finish

Image

På Wedge og Putter fronten virker det stille, vis noen vet noe mer om nyheter fra Nike, så ifra i tråden.

Priser for jernenene ligger på 800$ for Fly og 900$ for Fly Pro, men kan også kjøpe 2 og 3 jern separat for 112,50$ blir vel å gange med 10 her i Norge.

Fra Driveren blir Vapor Fly billigst med 350$, mens Vapor Fly Pro kommer på 400$. Flex 440 blir dyrest med 500$

Fairwaywoods kommer på 250$. Hybriden Ligger på 220-250$

Utseendesmessing ser det da flott ut, selv om jeg ikke syns jernene så så bra ut, og kanskje Flex drivern, men Nike skal ha for at de ikke er kjedelige!

Blir det suksess? blir det kjøp?, kjøper kanskje wooden av årets nyheter, resten er jeg dekket på. Hva med dere? :)
Last edited by GolfMickey on 24 Jan 2016, 23:25, edited 3 times in total.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by furu »

Kommer i begynnelsen av februar. Tror ikke UK klarer å være tidligere ute. Hele Europa henger litt etter USA på denne lanseringen, men med kursen har det ingen betydning. Lekker ikke noe salg for norske butikker pga noen få dager.
Instagram @christianfuru
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by Keyser »

GolfMickey wrote:Nytt år og nye utstyr så det er bare å kjøre på med årets nyheter! Sesongen er snart her gitt, denne tråden gjelder Nike's nyheter. I år skal vi ut å fly!
Yey! Har akkurat kjøpt meg en Cobra Fly-Z driver for en tusing! Da er jeg vel trendy?!
</Keyser>
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by GolfMickey »

Keyser wrote:
GolfMickey wrote:Nytt år og nye utstyr så det er bare å kjøre på med årets nyheter! Sesongen er snart her gitt, denne tråden gjelder Nike's nyheter. I år skal vi ut å fly!
Yey! Har akkurat kjøpt meg en Cobra Fly-Z driver for en tusing! Da er jeg vel trendy?!
Mye mulig Fly er fellesnevner for trendy i 2016 :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by furu »

Keyser wrote:
GolfMickey wrote:Nytt år og nye utstyr så det er bare å kjøre på med årets nyheter! Sesongen er snart her gitt, denne tråden gjelder Nike's nyheter. I år skal vi ut å fly!
Yey! Har akkurat kjøpt meg en Cobra Fly-Z driver for en tusing! Da er jeg vel trendy?!
Du har nettopp drept trendy.
Instagram @christianfuru
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by GolfMickey »

Kommer til Norge 12. Februar
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by GolfMickey »

Da er det godt igang i USA galskap å kjøpe derfra med dagens kurs, Hybriden ligger på 220-250$
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by furu »

Driver - 4495/3595/2995
FW - 2195 (Tensei)/2495 Diamana
Hybrid - 1795 (Tensei)/2095 Diamana
Jern - Fly Pro 6295 (6 køller)/ Fly 6295 og 7295 med Recoil

Kutt 8-10% på disse prisene så har du den norske. Altså 1995,- for FW med Tensei, noe som inkl. frakt og mva fra USA skulle bli 500-800 lavere?
Instagram @christianfuru
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by GolfMickey »

Mulig å forhåndbestille på Onlinegolf nå http://onlinegolf.no/golfkoller.html?manufacturer=83 , Ganske hyggelig priser, spesielt jernene var mye billigere enn forventet kun 5k.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by furu »

Nike er billigmerke i år. Det er hverken tull eller overdrivelse. Driver til veil.3k er ikke dagligdags.

Full lansering av alt nytt på Bergen Golfsenter 12.februar. Nike stiller med Mikkelsen (og Gundersen tror jeg). Custom fitting kan bookes.
Instagram @christianfuru
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by Gundersen »

furu wrote:Nike er billigmerke i år. Det er hverken tull eller overdrivelse. Driver til veil.3k er ikke dagligdags.

Full lansering av alt nytt på Bergen Golfsenter 12.februar. Nike stiller med Mikkelsen (og Gundersen tror jeg). Custom fitting kan bookes.
Det kan jeg avkrefte :D
Jeg kommer ikke.
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by yuran »

furu wrote:Nike er billigmerke i år. Det er hverken tull eller overdrivelse. Driver til veil.3k er ikke dagligdags.

Full lansering av alt nytt på Bergen Golfsenter 12.februar. Nike stiller med Mikkelsen (og Gundersen tror jeg). Custom fitting kan bookes.
Er der synonymt med dårligere kvalitet enn tidligere, eller hva mener du?
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by furu »

Neida. Det har ingenting å gjøre med kvalitet.

Litt økning er det, men ikke så mye som de andre. Enkelte av de andre er litt uforståelig, andre kan aksepteres.

Nå blir det ren spekulasjon, men jeg vil anta at Nike for det første har større finansielle muskler enn absolutt alle andre. Vil også påstå at - selv om Nikes representanter sikkert er uenig - årets køllekolleksjon i stor grad bygger på det vi så i Vapor Speed. De har altså ikke en stor omstillingsprosess eller utviklingskostnad.
Instagram @christianfuru
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by yuran »

Litt spesielt at de selges ut billigere enn forrige serie, men kan samtidig se at Vapor og Vapor pro kan appellere mer til enkelte med sin finish.

Er for øvrig glad jeg ikke driver utsalg av køller med så utrolig mange utskiftninger som skjer. Sportsbransjen er tøff generelt, men har i alle fall i Norge to markante sesonger i motsetning til golfprodusentene som vel gjerne lanserer tre til fire nyheter på ett kalenderår.
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by furu »

Det er helt greit å forholde seg til utskiftninger av utstyr. Litt utfordringer er det selvsagt, men hvis man er litt flink med butikkdrift, kjenner sine kunder og har statistikk går det fint. Noen kjøper inn etter drømmebudsjett og er kanskje lett å påvirke fra selgers side.

Nike kom ut med 3 driver, 2 fw, 2 hybrid og 3 jernsett i starten av 2015. Ett år etter kommer det 3 drivere, 1 fw, 1 hybrid og 2 jernsett. Helt kurant. Det er ikke verre enn å selge sykler eller ski. Eller møbler.

Det er stort sett bare Callaway som lanserer store nyheter gjennom hele året.
Instagram @christianfuru
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by GolfMickey »

Da er de ute i Norge :D
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by furu »

Var på lansering på Bergen Golfsenter i dag. Tar meg litt tid med køllene til uken.
Instagram @christianfuru
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by dirtyzecret »

Jeg slo en god del baller med driverne og woodene for noen måneder siden. Føltes veldig likt som serien fra 2015.
For min del utmerkede Fly Pro drivern seg og ga meg litt bedre tall enn forrige generasjon :)
Likte fargene, synes svart er trist.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3186
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by GolfMickey »

furu wrote:Var på lansering på Bergen Golfsenter i dag. Tar meg litt tid med køllene til uken.
Legg gjerne igjen noen ord om de når du har fått testet de du også :)
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Nike Vapor Fly [Photoblue]

Post by liverglimt »

dirtyzecret wrote:Likte fargene, synes svart er trist.
Desverre er det alt for mange som er veldig konservative og ikke liker andre farger enn svart. :?
Post Reply