Bowden og Wishons Sterling single length irons

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by liverglimt »

Spennende lansering av single length irons i mars.

Lik lengde på settet fra SW-5. 5er jernet kan også erstattes med en 5 hybrid. 36,5-37 tommer. For å unngå for lange slag med de korte og for korte med de lange køllene har de brukt forskjellig fjes. 5-7 har ett "high cor" fjes for å gi lenger slag.

Gleder meg til å få testet dem i mars/april.

GolfWRX har skrevet en artikkel om konseptet

TWGT sin presentasjon med video.
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by Golfspilleren »

Hadde dette blitt laget om ikke Dechambeau hadde spilt med like lange køller? Neppe.

Før i tiden trodde man at Wishon, KZG, Vega og Maltby var mye bedre enn de masseproduserte merkene.
Det er det vel ingen som tror lengre.
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by liverglimt »

Det skal jeg ikke spekulere i, bare noterer meg at disse ble startet med i 2013. Tar noen år å utvikle ett totalt nytt konsept. Jeg begynte å spille golf så sent at jeg alltid har lurt på dette med like lange køller. Enda mer når jeg startet å leve av dette. :)

Det som gjør de nevnte merker unike er mulighetene for tilpasning av køllene.
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by Golfspilleren »

Mulighetene er vil like gode med de store merker?
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by liverglimt »

Hvor mange "store merker" lager single lenght irons?

Hvis du tenker på generelt så er det enkelt med vektportsystem som flere av de tidligere nevnte merker har. Ingen ferdigmonterte køller har dette.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by furu »

TaylorMade TP er blant jernkøllene som har kommet med mulighet for vektjustering.

At Wishon bruker teknologi for å oppnå riktige gap mellom køllene, viser at det ikke bare er loft som teller. Noe jeg har sagt hele tiden, men som noen ikke vil høre på.

Dette konseptet har blitt gjort før av Tommy Armour. Det betyr ikke at ingen skal prøve igjen, men jeg tviler på at religiøse køllemakere var like entusiastiske når TA lanserte dem.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by liverglimt »

Loft og materiale gjør forskjell på lengder. Med høyere cor så vil ballen få høyere hastighet og få lenger. Det er utnyttet til fulle i dette settet for å gi forskjellige lengder som har vært ett av problemene med single length køller.

Har dessverre aldri testet dette konseptet og det drøyer enda en stund før jeg får gjort det.

Når det gjelder forskjell på hoder fra de forskjellige produsentene så skal jeg ta det opp i egen tråd når jeg får litt bedre tid
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by Golfspilleren »

Forklare egen mening om andres køllehoder, eller oversette en av dine helters mening?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by furu »

Burde du ikke etter hvert betale stooy for å reklamere for produktene dine på golfsnakk.no?
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by veggiss »

Jeez...har dere fått sand i musa i dag? Les deg opp på konseptet Golfspilleren, så skjønner du at det ikke bare er å kappe hele Cally settet til samme lengde.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by furu »

veggiss wrote:Jeez...har dere fått sand i musa i dag? Les deg opp på konseptet Golfspilleren, så skjønner du at det ikke bare er å kappe hele Cally settet til samme lengde.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Det er jeg sikker på at Golfspilleren vet. Å være uenig med noen er ikke det samme som å være uvitende. Bortsett fra hvis man diskuterer med en som liker Wishon og Maltby og sånt da :D For enten har man forstått det og liker det, eller så kan man ingenting.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by kevin »

furu wrote:Burde du ikke etter hvert betale stooy for å reklamere for produktene dine på golfsnakk.no?
Har det ikke vært kotyme at så lenge man er ærlig med hvem man er, så kan opptre som man gjør? Hvis ikke, er det flere som bør seg selv i speilet. Dessuten er vel det Stooy sitt ansvar å håndheve.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by furu »

kevin wrote:
furu wrote:Burde du ikke etter hvert betale stooy for å reklamere for produktene dine på golfsnakk.no?
Har det ikke vært kotyme at så lenge man er ærlig med hvem man er, så kan opptre som man gjør? Hvis ikke, er det flere som bør seg selv i speilet. Dessuten er vel det Stooy sitt ansvar å håndheve.
Jo, sånn har det vært og er fremdeles. Samtidig har det vel aldri vært noen som har promotert egne produkter så heftig som i dette tilfellet. Stadige nedlatende kommentarer om de store merkene, og framheving av det fortreffelige i sine egne.

Det bør være mulig å delta i en debatt der man deler av kunnskapen sin, uten å ta så kraftig parti til en side.

Hvis en køllemaker kan bare skrive i signaturen hva han gjør på, hvorfor skal da f.eks en nyhetsside kjøpe reklame og ikke bare legge ut linker hele tiden? Eller en golfbane/klubb - de kan jo bare gjøre egne oppdateringer i en tråd om banen og skrive pent om seg selv. Golfshopen.no, golfhandelen.no og onlinegolf.no kaster penger ut av vinduet hvis de kjøper reklameplass framfor å bare lage en egen tråd.
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by veggiss »

Nå er vel i liverglimts produkter like tilgjengelig som polsk frijazz, så tror ikke de nevnte nettbutikkene merker noen nevneverdig handelslekkasje.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Golfspilleren
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 388
Joined: 23 May 2012, 21:34
Been thanked: 1 time

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by Golfspilleren »

Dessuten er det bare 6-7 brukere her, så vi betyr nok ikke noenting :-)
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by liverglimt »

Jeg har faktisk tatt kontakt med eieren av forumet om reklame. Aldri fått noe svar. Kjøper mer enn gjerne annonseplass selv om jeg ikke kaprer kunder på dette forumet. Her er jeg for å være motvekten og ett alternativ til massesalget. :)

Når det gjelder denne tråden så er det på sin plass at dette blir nevnt og fremmet med egen tråd. At det ikke interesserer enkelte får så være. Slutt å kommenter så dør trådene ut. :D
Golfspilleren wrote:Forklare egen mening om andres køllehoder, eller oversette en av dine helters mening?
Forklare forskjellen på køller med og uten vektporter. Hvorfor det er slik og hvilke muligheter det gir.
furu wrote:TaylorMade TP er blant jernkøllene som har kommet med mulighet for vektjustering.
Jepp, MB TP som var mine første skikkelige køller har det. Men å få tak i vektene dengang da var som å lete etter nåla i den høystaken.

På utstyr til "hvermannsen" så er det ikke mange som tilbyr dette. Desverre.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by furu »

Hvis man er flink nok til å lage køller og drive med custom fitting - får man vektene. Jeg kjenner noen som får/fikk dem ;)

På utstyr til "hvermansen" er det vel per i dag ingen som har det. Merkene du selger er like mye for "hvermansen" som gullkøller på en kinesisk messe eller de nye fra Bentley. Beklager å drepe illusjonen.
Instagram @christianfuru
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by liverglimt »

Jeg har aldri jobbet med TM når jeg har dedikert mitt liv til custom fitting. Så verken forventet eller forventer at det skal komme noe fra den kanten.

Furu, de merkene jeg selger er tilgjengelig for alle som ønsker. Prismessig er de helt i tråd med markedet. At du ikke liker dem er noe helt annet.
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by Rotten »

Et lite innspill fra sidelinjen. Jeg er mer enn gjennomsnittet interessert i golf og golfutstyr. Har imidlertid ikke så mye å bidra rent "faglig" med unntak av kvalifisert synsing. Mulig noen synes liveglimt pusher produkter. Sjenerer ikke meg hvertfall.
Denne tråden er uten tvil den mest levende og interessante på lenge. Grunnen er seff gode argumenter (og kverulering?) fra flinke folk!

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Bowden og Wishons Sterling single length irons

Post by kevin »

furu wrote:
kevin wrote:
furu wrote:Burde du ikke etter hvert betale stooy for å reklamere for produktene dine på golfsnakk.no?
Har det ikke vært kotyme at så lenge man er ærlig med hvem man er, så kan opptre som man gjør? Hvis ikke, er det flere som bør seg selv i speilet. Dessuten er vel det Stooy sitt ansvar å håndheve.
Jo, sånn har det vært og er fremdeles. Samtidig har det vel aldri vært noen som har promotert egne produkter så heftig som i dette tilfellet. Stadige nedlatende kommentarer om de store merkene, og framheving av det fortreffelige i sine egne.

Det bør være mulig å delta i en debatt der man deler av kunnskapen sin, uten å ta så kraftig parti til en side.

Hvis en køllemaker kan bare skrive i signaturen hva han gjør på, hvorfor skal da f.eks en nyhetsside kjøpe reklame og ikke bare legge ut linker hele tiden? Eller en golfbane/klubb - de kan jo bare gjøre egne oppdateringer i en tråd om banen og skrive pent om seg selv. Golfshopen.no, golfhandelen.no og onlinegolf.no kaster penger ut av vinduet hvis de kjøper reklameplass framfor å bare lage en egen tråd.
Beklager avsporringen, men vil gjerne svare på denne. Er Onlinegolf annonsør her?

Jeg synes ikke det er verre at Liverglimt prater om de produktene han kjenner mest/jobber med, enn at de som jobber/har jobbet for nevnte nettbutikk og har linket til annonser direkte der. Ei heller at man linker til saker til det bladet/nettstedet man jobber for. Det er ganske stor aksept her inne for å omtale produkter/tjenester man selv er knyttet til, da bør man ikke beskylde andre for å gjøre det, med mindre man har feiet for egen dør.

Jeg tror også at dette med single length er framme igjen pga DeChambeau. Det er jo bra, man trenger noen som bryter barrierer og som går litt mot strømmen.
Post Reply