Kutte lengde på driver

Del dine erfaringer, og post spørsmål om golfutstyr.
Post Reply
LangJakke
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 173
Joined: 20 Feb 2012, 22:59
Hcp: 33

Kutte lengde på driver

Post by LangJakke »

Har akkurat vært i garasjen og kuttet min Fly-z driver driver ned til 44,5". Blir spennende og se hvordan resultatet blir i praksis.

En ting er at skaftet blir litt kortere. Det som sjokkerte meg mest var hvor mye nærmere hodet på driver lå når en stilte seg opp! Massiv forskjell, føltes mye mer håndterlig!

Så blir det spennende å se om driver føles for lett, eller om det ikke føles som noe forskjell.

Snart sesong :mrgreen:

Sent fra min D5803 via Tapatalk
YngveB
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 06 Feb 2016, 16:39

Re: Kutte lengde på driver

Post by YngveB »

Lykke til med ny og kortere driver. Jeg prøvde det samme og likte det godt. Bedre treff og litt beinere, helt til driveren kom på hat-listen :)

Måtte legge litt blytape på hodet for å beholde svingvekten, men det kan fixes enkelt med litt lettere grep også.

Skriv litt på siden når du har spilt noen runder da.
Yngve B
hcp: litt ned i år, mot normalt
Driver: Cobra ZL noe...
3-wood: Cobra F7
Hybrid, Cobra F7
Jern: Cobra King CB/MB
Wedger: Titleist SM6
Putter: Bettinardi BB1 CB/ Ping ally-i/ noe fra boden
LangJakke
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 173
Joined: 20 Feb 2012, 22:59
Hcp: 33

Re: Kutte lengde på driver

Post by LangJakke »

Rapport leveres om en måned eller to. Prøver uten ekstra vekt først.

Driver har av alle mine problemer i golfen vært det jeg har tapt flest slag (og golfballer). Håper på forbedring, stort dårligere kan det ikke bli!

Sent fra min D5803 via Tapatalk
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Kutte lengde på driver

Post by Franz »

YngveB wrote:Måtte legge litt blytape på hodet for å beholde svingvekten, men det kan fixes enkelt med litt lettere grep også.
Kan også prøve med en lettere hanske. Evt file ned gifteringen litt. Det burde hjelpe.
YngveB
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 06 Feb 2016, 16:39

Re: Kutte lengde på driver

Post by YngveB »

Franz wrote:
YngveB wrote:Måtte legge litt blytape på hodet for å beholde svingvekten, men det kan fixes enkelt med litt lettere grep også.
Kan også prøve med en lettere hanske. Evt file ned gifteringen litt. Det burde hjelpe.
Prøvde med lettere hanske først, Titleist sin tour hanske var virkelig fin, god følelse men desverre ikke så holdbar som f.eks FJ Sci-flex.
Yngve B
hcp: litt ned i år, mot normalt
Driver: Cobra ZL noe...
3-wood: Cobra F7
Hybrid, Cobra F7
Jern: Cobra King CB/MB
Wedger: Titleist SM6
Putter: Bettinardi BB1 CB/ Ping ally-i/ noe fra boden
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Kutte lengde på driver

Post by dirtyzecret »

Jeg har eksprementert mye med singvekter og forskjellige lengder på driver. Er jo ikke sikkert svingvekten du hadde fra før av er optimal? Hvis du ikke har testet og styra mye med det og vet 100% hva du liker. Så alltid greit å teste den litt først. Jeg har prøvd det meste, både kort og langt. Spiller med standard lengde på alle køllene men driver på 46,5 tommer, har gjort dette de siste sesongene. Selv er jeg 178 høy.
Tror flesteparten som prøver kortere driver vil merke at det er litt lettere å være presis og man treffer oftere sweetspot. Når dette er sagt er det jo ikke slik for alle og en oppskrift som passer alle.
Vet at Bubba Watson for eks har vært helt nede i 43,5 tommer noen sesonger, nå spiller han vel med 44,5 og er et bevis på at man ikke alltid slår kortere med en kortere kølle. 100% ballkontakt i sweetspot går ofte langt uansett :)
Post Reply